Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 03:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Tillykke til analogfolket (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Hej Fosse

Tak for din venlige tone.

Hvis ikke det skinner igennem, så vil jeg da lige pointere, at jeg har stor respekt for SME. Har besøgt fabrikken og Sir Alistar. En venlig og engageret mand, der, selv om han var oppe i årene, havde en glødende enthusiasme og en god tør humor, han er savnet. Der er heller ingen tvivl om, at havde jeg ikke en P9, ja så var SME 30, den pladespiller jeg helst ville have. Forskellen på de 2 pladespillere er i høj grad et spørgsmål om lydpræferencer. SME 30 er "laid back" ,pompøs og storladen, hvor Rega`en er mere detaljeret, "upfront" og hurtig, men begge spillere er gode og ens egen smag afgør vel, hvad man køber, det og så lige prisen selvfølgelig.

venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Så klart, så klart Bent. Det handler i stor grad om prioriteringer... og preferanser. Jeg har da som nevnt hørt SME spille aldeles glitrende. Men det var da også i et system hvor denne litt laidbacke stilen kledde anlegget svært godt. Ellers havnet jeg på Avid da jeg foretrekker en litt mer "up-front" servering. At P9 spiller godt hersker det derimot ingen tvil om....
Til top Vis Fosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fosse Besøg Fosse's Websted

JensH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Mikke skrev:

Som overskriften siger er der godt nyt for alle.
Michell importen er overgået til et firma midt i Jylland så nu kan alle være glade. Også firmaet, for bortset fra Tecnodec som ikke er blevet dyrere, har priserne fået sig et ordentlig nøk opad:

DAT:
Michell Gyro SE: 8850,-
Michell Orbe SE: 19660,-
Michell GYRODec:11350,-
Michell Orbe: 22500,-

samme hos den nye importør:
Michell Gyro SE: 11600,-
Michell Orbe SE: 25500,-
Michell GYRODec:14600,-
Michell Orbe: 29000,-

Man får mindelser til dengang importen af REGA skiftede fra Hifiklubben til en anden importør. Da steg priserne også markant.

Længe leve det frie marked.

http://www.danskaudioteknik.dk/original_index.htm

http://www.artsound.dk/index.php3?m=76

Jeg var inde hos DAT for over et år siden, da jeg også havde set deres lave priser. Jeg fik at vide at det var nogle gamle priser og prisstigninger var på vej. De nye priser lå meget tæt på dem Artsound oplyser. De havde for iøvrigt ikke `en eneste pladespiller i butikken.

MVH Jens

Til top Vis JensH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JensH

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Jeg skal beklage og sender straks undskyldninger i retning af ArtSound. De skal ikke klandres for at et andet firma ikke har set sig i stand til at opdatere deres hjemmeside.

Jeg beklager også at denne tråd hovedsageligt kom til at handle om Rega. At Rega blev nævnt - en passant - er udelukkende fordi det var et eklatant eksempel som understregede min pointe. Imidlertid har vi taget den diskussion på et andet forum for en del år siden, og der kom aldrig noget fornuftigt ud af den, hvorfor jeg i det mindste ikke har nogen interesse i at genoptrykke gammelt debatmateriale.

Til top Vis Mikke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikke

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Hej Mikke

"Et eklatant eksempel der understregede min pointe" hvis det var det det var, så er det da mærkeligt at betegne det som noget der blev nævnt "en passant". Men anyway, hvad eklatant er der ved eksemplet Rega. Du skriver at priserne blev hævet markant på Rega da vi overtog argenturet, men det eneste eksempel du vedliver med at bruge er på 2 forskellige P9 pladespillere ?!? hvilke andre priser steg markant ?

Jeg håber, at man forstår, hvorfor vi reagerer på løst underbyggede påstande, i et Forum der har adskillige læsere, der måske kunne få det fejlagtige indtryk, at tingene forholder sig som angivet af Mikke.

Undskyld forstyrrelsen.

venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes