Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 13:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: VOLBEAT "musik" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 19 Februar 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Åh, ja, så var der jo os der stod allerforrest i køen i Fona 2000 i dag og fik gratis t-shirts, singler, plakater, håndtryk og autografer af de omtalte herrer
Og på fredag står den så (forhåbentlig) på et brag af en koncert på Forbrændingen

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2007 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

dr. jeep skrev:

Volbeat er sgu da røv og nøgler... Alt for pæn produktion og rent musiksk planker de alt for meget fra Life of Agony... Jer der synes Volbeat er det vildeste pis skulle tage en lytter på Life of Agony - Ugly den er over ti år gammel og var på udgivelses tidspunktet original i sit udtryk hvilket ikke kan siges om Michael Poulsen og co. de er sgu 10-15 år for sent på den...

Ud fra den musik der kan høres på deres hjemmeside slår Michael Poulsens stemme i hvert fald Lofe of Agony's forsanger. Du kan selvfølgelig komme med alt det med at de var bedre i gamle dage (hvilket helt sikkert også kan være sandt), men jeg synes godt nok det der ligger på hjemmesiden virker fladt og uinspireret (og uinspirerende!).

Guide til billedupload

dr. jeep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 19 Februar 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Jeg kommer netop ikke med postulater om at alt var bedre i gamle dage. Det jeg i virkeligheden siger er at jeg ikke fatter hvorfor man kan falde i svime over et band der intet nyt bringer til scene alt det de laver er hørt før, det er sgu' da Volbeat der lyder som de stadig sidder fast i start '90'erne

miibmiib
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2006
Sendt: 19 Februar 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

dr. jeep skrev:
Jeg kommer netop ikke med postulater om at alt var bedre i gamle dage. Det jeg i virkeligheden siger er at jeg ikke fatter hvorfor man kan falde i svime over et band der intet nyt bringer til scene alt det de laver er hørt før, det er sgu' da Volbeat der lyder som de stadig sidder fast i start '90'erne

Og 50'erne, Og 60'erne...

Men gør det noget? Musikken er jo fed. Hvis du har en anden mening er det da ok, men hvorfor spilde tid på at brokke sig over det. Brug dog tiden på at lytte til det du ka' li'.

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2007 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

dr. jeep skrev:
Jeg kommer netop ikke med postulater om at alt var bedre i gamle dage. Det jeg i virkeligheden siger er at jeg ikke fatter hvorfor man kan falde i svime over et band der intet nyt bringer til scene alt det de laver er hørt før, det er sgu' da Volbeat der lyder som de stadig sidder fast i start '90'erne

Så har du har misforstået mig. Jeg mente, at jeg kun kunne udtale mig om de eksempler man kan høre på deres hjemmeside, hvilket jeg går ud fra er noget af Life of Agony's nyeste musik. Så kan det jo være, deres gamle var bedre, men det jeg har hørt fra deres hjemmeside er (efter min mening) kedeligt, fladt og uinspirerende.
Og igen: ikke al musik kan være nyskabende - og behøver heller ikke at være det for at være fedt. Jeg kan ikke tro, at Life of Agony var dem der opfandt genren.
I øvrigt synes jeg egentlig der er rimelig stor forskel på Volbeat og Life of Agony - igen med forbehold for mit rimelig indskrænkede kendskab til LoA. Jeg synes Volbeat er mere melodisk, og Michael har langt mere overskud end forsangeren i LoA.

Guide til billedupload

dr. jeep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003
Sendt: 20 Februar 2007 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

Må man nu ikke mene noget andet end personen der oprettede tråden??? Troede et forum var til for at diskutere ting.

Men det gør bestemt ikke noget at låne lidt hist og her, jeg kan bare ikke forstå at Volbeat bliver hypet så meget som det gør. Efter min mening er muskiien en noget tam og kedelig affære.

Og vil man have bajer rock, som nogen her inde skriver, så er Motörhead, Entombed og Turbonegro da klasser bedre...

Slut herfra...

miibmiib skrev:
dr. jeep skrev:

Og 50'erne, Og 60'erne...

Men gør det noget? Musikken er jo fed. Hvis du har en anden mening er det da ok, men hvorfor spilde tid på at brokke sig over det. Brug dog tiden på at lytte til det du ka' li'.

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2007 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

dr. jeep skrev:

Må man nu ikke mene noget andet end personen der oprettede tråden??? Troede et forum var til for at diskutere ting.

Hvilket jo er præcis hvad vi gør. Du kan da ikke bare melde dig ud af diskussionen bare fordi du er i undertal - du må da holde fast i, og argumentere for dit!

EDIT: Selvfølgelig må man mene noget andet - jeg tror det er din tone, der gør at folk reagerer på dine udtalelser. Du lægger jo faktisk ud med en forsøgt meningsdannende udtalelse ("Volbeat er sgu da røv og nøgler") i modsætning til Dejen og Imbalanced.

Som man råber i skoven får man svar.

Guide til billedupload

Kjeldbjerg25
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 Februar 2007 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Musik kan vel aldrig komme for sent, fed musik er fed musik, uanset om det er et band i 2007 der trækker på influenser (er det overhovedet et ord?) fra 90'erne eller 60'erne, eller om det er et band i 90'erne der er nyskabende.

Hvis man mener at Volbeat er for hypede og deres musik ikke er fed, fair nok,

men at sige at musikken er dårlig pga at det ikke er nyskabende, eller kommer for sent, det holder ikke. 99 % af alle udgivelser trækker på inspiration fra andre genrer, bands og perioder. Jeg har f.eks til Wolfmother koncert i går, og det er da tydeligt at de trækker på Led Zeppelin o.a. , men derfor går jeg jo ikke ud og siger at det er dårligt, fordi det kommer 35 år for sent.

Kan gode se sammenligningen mellem Michael og Keith Caputo's vokal, men derudover synes jeg nu ikke der er meget tilfælles mellem LOA og Volbeat, udover det er 2 gode bands.

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Marts 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Wow, har lige været inde på VOLBEATs hjemmeside og hørt "garden´s Tale" igen. Uha det er et fedt nummer. Der er en særlig stemning over det nummer, som jeg bare bliver draget af

PSSO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 01 April 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Volbeat i Sønderborg - kanon koncert...

http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070331/SOENDER BORG/703310359/1006

sheep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005
Sendt: 01 April 2007 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

er lige kommet hjem fra kbh - tog hele koncerten indenfor de forreste 6 rækker - er øm i hele kroppen i dag - f**k hvor var det fedt

Til top Vis sheep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sheep

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Maj 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

http://www.imusic.dk/item/8712725722175/volbeat-2007-live-dv d-mdvd

Så kom jeg sgu til at bestille:

sheep
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Hey Rock - er det fra Vega? - synes ik det fremgår tydeligt - hvis man googler lidt fremgår det flere steder at det var planen at koncerten skulle udgives som dvd - kan bare ikke finde noget der bekræfter det endeligt..?

sheep
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

hmm - læste lige på volbeatforum.dk at det ikk er sikkert dvd'en udkommer - den mangler åbenbart godkendelse af Michael P. .... håber sq de udgir den - vil gerne gense koncerten

LAST
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

sheep skrev:

hmm - læste lige på volbeatforum.dk at det ikk er sikkert dvd'en udkommer - den magler åbenbart godkendelse af Michael P. .... håber sq de udgir den - vil gerne gense koncereten

Michael har IKKE godkendt dvd'n og der er IKKE fastsat nogen udgivelsesdato. (der er problemer med både klipningen og lyden)

Hilsen LAST

http://www.nationupnorth.com
Til top Vis LAST's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LAST Besøg LAST's Websted

sheep
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

LAST skrev:
sheep skrev:

hmm - læste lige på volbeatforum.dk at det ikk er sikkert dvd'en udkommer - den magler åbenbart godkendelse af Michael P. .... håber sq de udgir den - vil gerne gense koncereten

Michael har IKKE godkendt dvd'n og der er IKKE fastsat nogen udgivelsesdato. (der er problemer med både klipningen og lyden)

Hilsen LAST

Tak for info - håber der kommer en go løsning - alt alt for fed koncert ganske som forventet

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes