| Forfatter |
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mållinger eller ej, så er Hayden sgu en charmetrold af STOR format. Det spiller meget medrivende og musikalsk, så man helt glemmer de mållinger 
Hør den før I udtaler Jer. __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nørd skrev:
|
Hej
Nu mangler jeg katastrofalt mange informationer - som sædvanlig.
Jeg har ca. 220.000 til en bil - hvad kan I eksperter anbefale Sikkert alt fra en Berlingo til en brugt MX5 
Mvh
Nørd
|
|
|
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
|
Mållinger eller ej, så er Hayden sgu en charmetrold af STOR format. Det spiller meget medrivende og musikalsk, så man helt glemmer de mållinger 
Hør den før I udtaler Jer.
|
|
|
Jeg kan forstå, at du ikke mener der er nogen sammenhæng mellem målinger og lytteindtryk. Jeg skrev det med mållingerne, da jeg mener der er en sammenhæng. Dermed ikke sagt, at jeg pårstår jeg udfra en måling kan se nøjagtigt hvordan den lyder. Det kan jeg ikke. Nu ved jeg ikke om, der med musikalsk menes ikke neutral ?. Ellers vil jeg meget gerne høre en forklaring, på det dersens musikalsk, når der tales om døde hifi dimser.
MVH
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 731
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved godt at dit budget er 6K men tag og overvej Chario Delphinus til samlet 8K! Hvis du sætter pris på flot design er disse det ypperligste og de har en betydelig mere behagelig lydgengivelse end f.eks. B&W 705 (subjektivt men hvad er ikke det!):
http://www.chario.it/product.php?prod=2&lang=1
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror at forfatteren til denne tråd er stået af...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
|
|
Jeg kan forstå, at du ikke mener der er nogen sammenhæng mellem målinger og lytteindtryk. Jeg skrev det med mållingerne, da jeg mener der er en sammenhæng. Dermed ikke sagt, at jeg pårstår jeg udfra en måling kan se nøjagtigt hvordan den lyder. Det kan jeg ikke. Nu ved jeg ikke om, der med musikalsk menes ikke neutral ?. Ellers vil jeg meget gerne høre en forklaring, på det dersens musikalsk, når der tales om døde hifi dimser.
MVH
|
|
|
Spiller på ingen måder neutralt, det tror jeg ik der findes en højtaler der gør. Men den spiller charmerende, gode dynamiske evner af en lille sag at være. Hælder en tand mod det varme, men stadig uden det bliver for meget. Spiller STORT af en lille højtalere at være, nok kunstigt tilføjet, og nok også derfor det slet ik måler neutralt.
De højtalere jeg har hørt, som måler flot, spiller som regelt dødkedligt, koldt, tyndt og uden soundstage.  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Andre skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
|
|
MVH
|
|
|
Spiller på ingen måder neutralt, det tror jeg ik der findes en højtaler der gør. Men den spiller charmerende, gode dynamiske evner af en lille sag at være. Hælder en tand mod det varme, men stadig uden det bliver for meget. Spiller STORT af en lille højtalere at være, nok kunstigt tilføjet, og nok også derfor det slet ik måler neutralt.
De højtalere jeg har hørt, som måler flot, spiller som regelt dødkedligt, koldt, tyndt og uden soundstage. 
|
|
|
Hvilke om jeg må spørge.
MVH
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
kennethjensen skrev:
Andre skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
|
|
MVH
|
|
|
De højtalere jeg har hørt, som måler flot, spiller som regelt dødkedligt, koldt, tyndt og uden soundstage. 
|
|
|
Hvilke om jeg må spørge.
MVH
|
|
|
Endnu en DIY´s tosse ide om den perfekte højtaler  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Andre skrev:
kennethjensen skrev:
Andre skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
|
|
MVH
|
|
|
|
|
|
Hvilke om jeg må spørge.
MVH
|
|
|
Endnu en DIY´s tosse ide om den perfekte højtaler 
|
|
|
Det var da et mærkeligt svar.
MVH
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
kennethjensen skrev:
Andre skrev:
kennethjensen skrev:
Andre skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
|
|
MVH
|
|
|
|
|
|
Hvilke om jeg må spørge.
MVH
|
|
|
Endnu en DIY´s tosse ide om den perfekte højtaler 
|
|
|
Det var da et mærkeligt svar.
MVH
|
|
|
Ja måske. Men der render jo en million DIY byggere rundt og tror de bygger bedre og mere neutrale end hvad proff gør. Det gør de bare slet ik, 9 ud af 10 stinker 
Men i den reale verden, har jeg aldrig hørt en linær højtalere, som spiller pænt. Og der er en del mærker på marked som bygger disse. Høre så meget med tiden, at jeg helt forglemmer hvad mærke og model det er. Desværre. __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo men hvad har DIY med det her at gøre ?.
MVH
|
| Til top |
|
| |
nifo Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 28 Februar 2007 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg stod af ;)
Først mange tak for input folkens. Desværre gik der rigtige entusiaster i det, og det er jeg slet ikke.
Jeg har 6 k (+- 1000,-) til et par højtalere og en sub, efter at jeg solgte mine elskede Dali 6006 der simpelthen spillede nice med som blev for store til stuen og baben...
Derfor skal der nu indkøbes noget mindre til stuen, der dog skal spille sammen med en 3200ES fra Sony. Det jeg søger er noget der er inden for mit prismax - med andre ord, et godt køb til prisen!
|
| Til top |
|
| |
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
| Sendt: 28 Februar 2007 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var du glad for dine gamle Dali, så hold dig til det mærke og find nogle gode brugte til prisen. Skyd alle 6000 af på højttalere, så kan du altid få en sub senere, hvis du stadig mener, det er nødvendigt.
Skal du have en sub beregnet til at give bund ved stereogengivelse, er det nødt til at være af en rimelig kvalitet, ellers får du aldrig højttalere og sub til at spille godt sammen.
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 28 Februar 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et godt køb til prisen er Dali Concept 2. __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
Adamfelix Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 488
|
| Sendt: 28 Februar 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Andre skrev:
jkjaers skrev:
| Det er muligt! Jeg har hørt dem.... har du? |
|
|
Nej og hvad så ?. Det ændrer vel ikke på målingerne.
MVH
|
|
|
Nææ, men jeg vil personligt foretrække en højttaler der lyde godt frem for en der måler godt, men sådan er vi jo så forskellige
Kunne ikke selv finde på at købe eller afskrive en højttaler grundet en måling. |
|
|
Hvor pokker blev den høje troværdighed så af??? __________________ Højttalere: Epos ELS 3
Forstærker: Luxman LV-100
CD-afspiller: NAD C521BEE
|
| Til top |
|
| |
NESREDNA Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 28 Februar 2007 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Endnu en DIY´s tosse ide om den perfekte højtaler  |
|
|
Det var da det mest useriøse svar jeg har læst i den seneste tid. Selv når standarden herinde tages i betragtning! Når det nu er sagt, så håber jeg, at trådens forfatter har fundet en brugbar højttaler. Det kunne være sjovt at høre, hvad det i sidste ende blev  . __________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
|
| Til top |
|
| |
LasseHoej Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 28 Februar 2007 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige selv fået Dynaudio Audience 42. Prisen var 4400 kr. for et
demosæt hos Hifi4You.dk, normalprisen hos samme forhandler er 4800 kr.
Du kan evt. tage storebror Audience 52 for mere fylde og bedre evne til
at spille større rum op. Jeg blev imponeret over bassen fra de små
kasser, og generelt lydkvaliteten i de øvre områder. Min far har i
øvrigt et sæt Vienna Acoustics Haydn Grand, som har en helt anden lyd.
Lyd er svær at beskrive med ord, så det holder jeg mig fra, men jeg
mener at Dynaudio Audience 42 er bedre end Vienna Acoustics Haydn Grand.
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 28 Februar 2007 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
nifo skrev:
|
Jeg stod af ;)
Først mange tak for input folkens. Desværre gik der rigtige entusiaster i det, og det er jeg slet ikke.
Jeg har 6 k (+- 1000,-) til et par højtalere og en sub, efter at jeg solgte mine elskede Dali 6006 der simpelthen spillede nice med som blev for store til stuen og baben...
Derfor skal der nu indkøbes noget mindre til stuen, der dog skal spille sammen med en 3200ES fra Sony. Det jeg søger er noget der er inden for mit prismax - med andre ord, et godt køb til prisen!
|
|
|
Lyt til et par Avance Signature 3 MK 0 til 3. De spiller super!
|
| Til top |
|
| |
Elkjær Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 28 Februar 2007 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Reag R3
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 01 Marts 2007 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elkjær skrev:
Reag R3 |
|
|
Jeg er sikker på du mener REGA R3, jeg kender nemlig ingen speakers ved navn REAG..   __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |