| Forfatter |
|
nifo Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 01 Marts 2007 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toolate skrev:
|
Hej med jer 
Jeg er jo den glade ejer af sådan et par Concep 2. Med XTZ99-W10 sub.
Som sagt før når den er spillet til er den svær, at komme uden om. Den spiller alt med åbenhed, engagement, dynamik og er i det hele taget en hamrende god allround speaker.
Jeg er i hvert fald ikke bleg for, at anbefale den og så bruge de resterende mønter på god kabel.
Nå men forsat god aften
|
|
|
Konge. Har bestilt igår. Er sub'en så ringe som folk gør den til? Den har da vundet enkelte test?
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 01 Marts 2007 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som med alt andet er der jo delte meninger med hvad der er godt og dårligt. Men her er med XTZ for du en god sub for dine penge. Jeg bruger ikke min sub så meget til musik da concepterne får god bass med i min stue og så bor jeg i lejlighed. Der med ikke sagt, at den ikke kan musik for det kan den, ganske godt faktisk. Men til film vil jeg ikke undvære den.
Jeg syntes faktisk osse concept subben er ok. Men skulle til sverige og besøge fyndbörsen og så fik jeg jo sådan en XTZ med hjem.
Jeg ville godt have givet et prøvelyt, men fyn er jo langt væk.
Hygge __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
nifo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2007 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg fået et par Audiovector Mi1 Super med hjem fra KT-radio.
Imorgen får jeg et par Concept 2 med concept sub hjem også.
Imorgen forsøger jeg så at komme til at høre B&W CM1 i den lokale hifi-klub. Håber de har dem hjemme...
Budgettet skred så lidt - max er Audiovector til 8600,- - så skal jeg heller ikke længere op! ;)
Lige nu har jeg kun hørt Audiovector'ne hjemme. Derfor ingen favorit endnu.
Hvad er folkets holdning?
|
| Til top |
|
| |
nifo Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, men så endte det lykkeligt ;)
Jeg har nu et komplet Dali Concept Surround. Concept 2 som front, Concept 1 som bag, Concept Center og Concept Sub. Og jeg kan kun sige kort. Jeg er målløs. Det er så fedt :)
Samlet pris 8500,- + kabler. Altså 100,- under de 2 Audiovector jeg har til test.
Skal se film hele weekenden, så mon ikke jeg kommer tilbage med en melding.
|
| Til top |
|
| |
Mofo68 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da rart at høre,at du efter at være"stået af"  ..har fundet noget gear som du er glad for!!
Held og lykke med det. __________________
Venligst -=Mofo=-
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv lige købt et sæt Haydn, og kan godt forstå nogle har nogle mindre gode meninger om dem, for hvis de ikke er opstillet rigtig, så går det utroligt meget ud over lyden!!
Jeg tror jeg brugte en hel dag på at finde den opstilling jeg bruger nu, og jeg skal ikke afvise at jeg flytter mere rundt på dem. Men jeg er sku meget imponeret over lyden i dem, og de kan også sagtens spille bas, når det kommer til stykket! Men de kan som nogle skriver også mudre det hele, hvis de står tæt op ad bagvæggen e.lign. Tror faktisk også VA selv kalder det for en frit-rums højtaler, eller noget i den stil, og anbefaler at den står ca. 1m. fra bagvæggen!
|
| Til top |
|
| |
John Doe Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
Har selv lige købt et sæt Haydn, og kan godt forstå nogle har nogle mindre gode meninger om dem, for hvis de ikke er opstillet rigtig, så går det utroligt meget ud over lyden!!
Jeg tror jeg brugte en hel dag på at finde den opstilling jeg bruger nu, og jeg skal ikke afvise at jeg flytter mere rundt på dem. Men jeg er sku meget imponeret over lyden i dem, og de kan også sagtens spille bas, når det kommer til stykket! Men de kan som nogle skriver også mudre det hele, hvis de står tæt op ad bagvæggen e.lign. Tror faktisk også VA selv kalder det for en frit-rums højtaler, eller noget i den stil, og anbefaler at den står ca. 1m. fra bagvæggen! |
|
|
Vil gerne tilslutte mig ovenstående. De er lidt specielle at opstille - skal vinkles ret meget og som micma18 siger, skal de have luft til bagvæggen. Jeg har for nyligt skiftet fra Dali Grand Diva til VA Haydn Grand. Bevares, Divaerne er super fede, men ville også gerne have en smule mere plads end jeg havde. Og så er der jo HiFi-bacillen  Jeg er super tilfredse med Haydn - de spiller medrivende og på mange måder mindst lige så detaljerede som Diva'erne. De har ikke så meget bund, men de går imponerende dybt, størrelsen taget i betragtning. Jeg har ikke prøvet mange små HT, men sammenlignet med så meget andet, er de er hit til prisen!  Eidt: Lidt off-topic syntes jeg først de var lidt ringe til at gengive rock (de er nok ikke et førstevalg til den genre anyway), men så faldt jeg over denne tråd, der forklarede RHCP's dårlige lyd!  /  : http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=47825&P N=1Mvh. Christian
|
| Til top |
|
| |