Forfatter |
|
Shadow Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 252
|
Sendt: 29 December 2003 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvorfor mener du så PL10 er bedre end PS10 ?
|
Til top |
|
|
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
Sendt: 29 December 2003 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Shadow
Sorry, der var gået rod i tallene for mig. Godt du er vågen. Men min argumentation er god nok.
Jeg tænkte på et PL1 som et godt køb, dvs. 50Hz.
De modeller du skal vælge i mellem er der ikke meget forskel på.
Alle 100Hz, ikke sandt! Jeg synes, at PL modellerne er kønnest i kabinetterne!
|
Til top |
|
|
Shadow Forum Bruger

|
Sendt: 29 December 2003 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har allerede et PL10.. det er mere om man skal bytte det til et PS11 istedet for.. selvom jeg helst vil undgå det.
Men skal jeg bare beholde PL10, eller er der en mærkbar billedmæssig forskel til PS11?
|
Til top |
|
|
thomas_ls Forum Bruger

|
Sendt: 29 December 2003 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender kun til, at PL10 har et godt ry og er en gennenprøvet model.
Kender ikke nok til PS11.
|
Til top |
|
|
Shadow Forum Bruger

|
Sendt: 29 December 2003 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS11 og PS10 skulle være ens, i hvertfald billedmæssigt.. og du kender ps10?
|
Til top |
|
|
thomas_ls Forum Bruger

|
Sendt: 29 December 2003 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke set seriøst på PS modellerne.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 29 December 2003 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis vi kører sammenligningen på PS10 kontra PL10 er der følgende nok så væsentlige forskelle:
Digital-chassis´et som varetager billedbehandlingen er en generation nyere og ikke mindst bedre i PS10 i forhold til PL10. PS-10 benytter seneste generation 10-bit chassis hvor PL-10 benytter forrige series 8-bit digitalchassis. Samtidig er ARAS-belægningen på billedrøret forbedret og tekst-tv på PS-10 er med 1500 sider Videotext LVL 2.5 hvor PL10 kun har hukommelse for 10 sider!
Derudover har PS10 højere udgangseffekt på højttalerne, samt flere sprog i onscreen-menuerne! PS10 har 3 scartstik hvor PL10 kun har 2 stk. Eneste sted hvor PL10 er bedre, hvis man kan kalde det det, er på højttalersiden.
PS11 er en skrabet udgave af PS10 med samme billedrør og teknik som PL10, men med 250 siders tekst-tv hukommelse! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Shadow Forum Bruger

|
Sendt: 29 December 2003 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
PS11 er en skrabet udgave af PS10 med samme billedrør og teknik som PL10, men med 250 siders tekst-tv hukommelse!
|
|
|
Dvs der på billedsiden ikke er forskel på PS11 og PL10?
|
Til top |
|
|
Pagh Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 209
|
Sendt: 30 December 2003 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Shadow.: Udfra hvad jeg kan læse af Ronin`s andre svar, så tror jeg bare han har formuleret sig lidt uheldigt. Her er lige klippet lidt fra en anden tråd hvori han har svaret.: PS11 VS PL10 "PS-11 er bedst. Det benytter et nyere digital-chassis til billedbehandlingen, hvilket bl.a. giver lidt skarpere billede. Desuden er der forbedrede menu- og teksttv-funktioner med 250 siders hukommelse istedet for 10 sider som på PL10. Desuden er der lidt højere udgangseffekt på det og det bruger lidt mindre strøm pga. ændret strømforsyning!"
@ Alle.: Nogle af jer der kender et sted hvor man kan få det bord der passer til PS11 billigt? __________________ Med Venlig Hilsen
Michael
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 30 December 2003 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Shadow skrev:
Ronin skrev:
PS11 er en skrabet udgave af PS10 med samme billedrør og teknik som PL10, men med 250 siders tekst-tv hukommelse!
|
|
|
|
|
|
Nope, det er 100% det samme! Forskellen er stort set kun tekst-tv og lidt bedre højttalere i PL10! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 30 December 2003 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pagh skrev:
@ Shadow.: Udfra hvad jeg kan læse af Ronin`s andre svar, så tror jeg bare han har formuleret sig lidt uheldigt. Her er lige klippet lidt fra en anden tråd hvori han har svaret.: PS11 VS PL10 "PS-11 er bedst. Det benytter et nyere digital-chassis til billedbehandlingen, hvilket bl.a. giver lidt skarpere billede. Desuden er der forbedrede menu- og teksttv-funktioner med 250 siders hukommelse istedet for 10 sider som på PL10. Desuden er der lidt højere udgangseffekt på det og det bruger lidt mindre strøm pga. ændret strømforsyning!"
@ Alle.: Nogle af jer der kender et sted hvor man kan få det bord der passer til PS11 billigt?
|
|
|
Ja, og det var en fejl, jeg mente PS10! Jeg beklager på redaktionens vegne - den ansvarlige vil blive fyret! De ting der står skrevet denne gang er 100% korrekte - jeg lavede den klassiske med at blande PS10 og PS11 sammen, det er sgu ikke let med alle de numre! Det er ligeledes rettet i den anden tråd! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Pagh Forum Bruger

|
Sendt: 30 December 2003 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Ronin ->
Hehe, bare du har styr på det. 
Nu er det ikke for at være grov, men hvor har du dine oplysninger fra? __________________ Med Venlig Hilsen
Michael
|
Til top |
|
|
tChAd Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 260
|
Sendt: 30 December 2003 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Pagh Forum Bruger

|
Sendt: 30 December 2003 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ tChAd ->
Har du også lige købt sådan et PS11?
NBRadio har også det bord til 1500. Hvordan er kvaliteten på det?
__________________ Med Venlig Hilsen
Michael
|
Til top |
|
|
tChAd Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 260
|
Sendt: 30 December 2003 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pagh: Ja, jeg har så :) Hvis det er samme bord, altså det der hedder VS32PS eller RTX-32PS, så er det sådan set rimlig solidt. Glaspladen kan dog ikke holde så meget mere end en DVD afspiller tror jeg. Bordet går op og dækker de huller der er ved siden af "skuffen" og det ser ret godt ud. Det er ihvertfald let at samle.
|
Til top |
|
|
Shadow Forum Bruger

|
Sendt: 30 December 2003 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså.. tror nu lige at der bliver gjort mere rod end nødvendigt.. men for at få det på det rene:
Er billedekvaliteten på P S 11 og P L 10 den samme? Ja / Nej
Spørgsmålet er henvendt til Ronin da han ser ud til at have mest styr på det 
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 30 December 2003 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pagh skrev:
@ Ronin ->
Hehe, bare du har styr på det. 
Nu er det ikke for at være grov, men hvor har du dine oplysninger fra?
|
|
|
Jeg har en insider ved Panasonic og er bare en smule mere end almindeligt videbegærlig omkring teknikken i alt muligt. Men det betyder ikke at der ikke kan ske smuttere, desværre! 
Og ja, billedekvaliteten på PS11 og PL10 er den samme, teknikken er den samme. Forskellen er kun i højttalerne og tekst-tv. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 30 December 2003 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
tChAd skrev:
Okay, nu fik vi da lige rodet godt rundt i det hva?
Lad os lige summe up:
PL10: En lidt ældre model med et lidt ringere billede og mindre teksttv hukommelse (10 sider var nævnt?), men med bedre højttalere.
PS10: Et lidt dyre TV, som i starten kostede 12.000 og som idag koster cirka 8000. Det har bedre billede (har nyere digital-chassis til billedbehandlingen efter Ronin). Og 1500 siders txt-tv hukommelse.
PS11: Identisk med PS10 borset fra: - 250 siders tekst-tv hukommelse istedet for 1500 - 2 scart stik istedet for PS10's 3. - Anden fjernbetjening (efter min mening bedre designet)
PS11 kan fås for 5.999 i Elgiganten , og har aldrig kostet 12.000 
PS11 kostede 11999,00 vejl. da det kom - prisen er siden dalet for at gøre plads til TX32PX10 og PX20!
Personligt synes jeg ikke PS10 er de 2000 kr værd...
Med hensyn til bordet, så har Elgiganten det originale til 1999,-. Det købt jeg i går og er tilfreds med det. Man skal dog ikke sætte forstærkeren på glaspladen 
1999,- er ret dyrt. Jeg har set bordet i Gilleleje Radio (De er medlem af Panasonic Center ringen) til 1500,-. Det går også op og omslutter "skuffen", så jeg tror det er originalt.
Good luck.
---------------------------------------------
Ronin skrev:
Shadow skrev:
Ronin skrev:
PS11 er en skrabet udgave af PS10 med samme billedrør og teknik som PL10, <--- Det er da ikke rigtigt Ronin men med 250 siders tekst-tv hukommelse!
Det er fuldstændig korrekt! Designet på de to modeller er identisk - man lavede samme trick med TX32PK20 og PK25 i sin tid. På PK25 blev der sparet på tekst-tv funktioner, billedebehandling og højttalere for at gøre det prismæssigt konkurrencedygtigt i forhold til Sony, Philips osv.
Også her betød det at man kunne få et tv i lign. design til tæt på den halve pris som det er tilfældet med PS10 og PS11!
|
|
|
|
|
|
Nope, det er 100% det samme! Forskellen er stort set kun tekst-tv og lidt bedre højttalere i PL10!
|
|
|
Nej nu bliver der altså rodet rundt i det igen! Der er ikke forskel på PS11 og PS10, men der er forskel på PS11 og PL10.
|
|
|
Der er stor forskel på PS11 og PS10 - alene det faktum at PS11 benytter et ældre 8-bit digital chassis gør unægteligt noget ved billedet i forhold til de nye generationer! PS11 er stort set bare en moderniseret PL10, hvor man dog har valgt at ofre højttalerne til fordel for en lidt billigere type. PL10 havde også en lidt højere vejl. pris end PS11!
Alle de modelnavne gør sgu ikke forvirringen mindre!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Pagh Forum Bruger

|
Sendt: 30 December 2003 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Ronin ->
Når det kommer til stykket, er der så en decideret forskel i billedkvalieteten mellem PS10 og PS11? __________________ Med Venlig Hilsen
Michael
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 30 December 2003 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, har haft lejlighed til at kigge på begge i en A/B test i dag, og billedet på PS10 er en tand skarpere, men den største forskel må siges at være kontrast-niveauet. Begge apparater var indstillet nøjagtigt ens, og uanset hvilke ændringer vi lavede på PS11 kunne vi ikke få det til at ud på samme måde, nærmest som om PS10 var en smule mere naturligt. På grund af småændringer i skyggemasken virkede sort også lidt mørkere, men det var mere ovre i bagatelafdelingen. Vi benyttede identiske (Panasonic DVD-S75) dvd-afspillere på begge apparater og film som f.eks. Lion King SE, LOTR The two towers og Hero som alle har billedekvalitet i særklasse! Begge var monteret med Tech+link scartstik som også er testet på denne side, hvilke selvfølgelig også var identiske!
Forskellen er ikke enorm, men den er der og det ses. Spørgsmålet er op til en selv og pengepungen bag! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|