Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 23:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Cervin Wega (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Onstage
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Ja den spiller en del bedre :=)

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Og det er lige nøjagtig derfor folk stadig anbefaler de gamle... Netop fordi de nye slet ikke kan sammenlignes med de gamle.

Det er ikke det jeg mener. Når man samlignen noget skal man samligne dem med noget tilsvarende fra den tid.
fx: du samligner heller ikke en ny Mercedes E-class med en gammel Mercedes S-class. En ny E-class skal samlignes med en gammel E-class... Håber du forstår hvad jeg mener.

Onstage skrev:

hi-Sunny-Fi, der er produceret mange flere end 1000 stk af 1215 special edition serien

Jeg hedder Sonny med et O. Min fejl. der manglede et nul. så der skulle stå 10.000. stk.

Red King skrev:

Hvis du bare vil spille højt og med BOOM BOOM og det skal rykke.
så gør ligesom casperwandrup, køb deres egne forstærkere!
Ellers så kig efter brugt Nad, som også foreslået, men køb rigeligt med krafter!
Eller helt alternativt, GÅ helt uden om de nye CW'er! Selvom de kan være sjove

Ved godt mange mener at de nye forstærkere fra Cerwin Vega bare er dårlig PA. Meeeen syntes nu ikke de er helt umusikalske så at de bare er til BOOM BOOM må stå for egen regning. Men rigtig Hi-Fi er det jo heller ikke såååå

Cerwin Vega er nok det vi hifi folk kan være mest uenige om.
Så enige bliver vi nok aldrig men i kan få en krammer i stedet

Og lad os så lige huske på hvad tråden handler om.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Det er netop det vi mener... At der ikke er nogen nye Cerwin Vega der kan hamle op med dem vi plejer at anbefale... Derfor anbefaler vi ikke de nye... Simple as that
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Nyt er skidt.
Vintage er bare godt.

CV tråd
Til top Vis Mashuro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mashuro

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Marts 2007 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
Det er netop det vi mener... At der ikke er nogen nye Cerwin Vega der kan hamle op med dem vi plejer at anbefale... Derfor anbefaler vi ikke de nye... Simple as that

Ja og det er jo netop det jeg er uenig i. Simple as that.

Mr.Diy
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil: skruerselv

Bruger siden: 13 Februar 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Køb en Dali HE 1288, den lammetæver alle de nyere C/V på alle måder
Til top Vis Mr.Diy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Diy

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Jeg må også erkende at de ældre Vega'er spiller noget bedre end de nye gør - har selv et par D9E'ere liggende på loftet som jeg har kørt med i mange år og nu ikke nænner at skille af med, ikke at de kommer tilbage i stuen men hvis man nu engang fik et decideret musikrum så skal der spilles op til fest.....igen  

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2007 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

Exxtreme skrev:

Du har lov at være uenig, men derfor skal du ikke komme og sige at vi ikke skal anbefale de ældre modeller fordi alle der køber CW kun er ude efter bulderbas, og det ændrer ikke ved det faktum at 98% af dem der kender til CW's højttalere synes de ældre er bedre end de nyere... Prøv også at spørge nede i Hifi Klubben om de ældre modeller (fra AL-serien og bagud) ikke har bedre og kraftigere enheder, bedre kabinetter osv...

Udseendet vil altid være individuelt, men også her synes jeg at de nye er noget plastic-agtige...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig...

Med at de gamle både og bedre og se pænere ud!.. Der alt for meget Diskoteksht'er over de nye.. Men ok, hvis man bare vil holde fest, så kan man da lige så godt købe de nye, men holder mig til det gamle!:.

mvh Henrik

Zirio's Cinema

Bassfilm

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Marts 2007 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:

Exxtreme skrev:

Du har lov at være uenig, men derfor skal du ikke komme og sige at vi ikke skal anbefale de ældre modeller fordi alle der køber CW kun er ude efter bulderbas, og det ændrer ikke ved det faktum at 98% af dem der kender til CW's højttalere synes de ældre er bedre end de nyere... Prøv også at spørge nede i Hifi Klubben om de ældre modeller (fra AL-serien og bagud) ikke har bedre og kraftigere enheder, bedre kabinetter osv...

Udseendet vil altid være individuelt, men også her synes jeg at de nye er noget plastic-agtige...

Læser du overhovedet hvad jeg skriver eller mistolker du det jeg skriver med vilje?

Citat fra mit tidliger indlæg: Anbefal dem da bare alt hvad i vil.

Og hvis du læser hvad jeg skriver så siger jeg heller ikke at de nye er 100% på højde med de gamle. Jeg siger at de gamle er ikke så fantastiske gode som folk gør dem til.

Og hvem siger lige at alle er ude på bulderbas? Jeg gør ikke... Og det mener jeg heller ikke kun de kan, selv om de er vældig gode til det.

Onstage
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Det er helt utrolig så meget folk kan kritisere Cerwin Vega synes jeg .. Jeg er netop sprunget tilbage på CV-vognen efter at have prøvet stereo med et på Helicon 400 .. De levede slet ikke op til mine forventninger, selvom de fik masser af power .. Så jeg har nu fået fat i et par 1215 special edition, som uden tvivl laver god lyd og dynamik .. Synes der er stor forskel på de gamle og de nye modeller fra cv .. Men jeg synes altså ikke at de nye bør kritiseres så meget - CV har opfyldt deres mål .. Høje lydtryk, dynamik og voldsom bass ... !

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Onstage skrev:
CV har opfyldt deres mål .. Høje lydtryk, dynamik og voldsom bass ... !

DET ER RIGTIGT!

Til top Vis Red King's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Red King

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:
Exxtreme skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:

Exxtreme skrev:

Læser du overhovedet hvad jeg skriver eller mistolker du det jeg skriver med vilje?

Og hvis du læser hvad jeg skriver så siger jeg heller ikke at de nye er 100% på højde med de gamle. Jeg siger at de gamle er ikke så fantastiske gode som folk gør dem til.

Og hvem siger lige at alle er ude på bulderbas? Jeg gør ikke... Og det mener jeg heller ikke kun de kan, selv om de er vældig gode til det.

Ha ha... Tror bare vi stopper diskussionen her...

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Marts 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Exxtreme skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:

Exxtreme skrev:

Okay.

Man skal være enig med dig ellers gider du ikke deltage i diskussionen?

Den er vel ikke længere end du har din holdning og jeg har min. Tror næppe nogen af os kan overbevise modparten. Men der kan debateres om hvorfor og hvordan. Men vi skal jo være 2 til en debat.

Men nu er jeg ikke helt alene med min holdning om at det nye IKKE er noget l**t også tørre du ikke deltage mere. Sådan tager jeg det!

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2007 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:
Exxtreme skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Exxtreme skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:

Exxtreme skrev:

Okay.

Man skal være enig med dig ellers gider du ikke deltage i diskussionen?

Den er vel ikke længere end du har din holdning og jeg har min. Tror næppe nogen af os kan overbevise modparten. Men der kan debateres om hvorfor og hvordan. Men vi skal jo være 2 til en debat.

Men nu er jeg ikke helt alene med min holdning om at det nye IKKE er noget l**t også tørre du ikke deltage mere. Sådan tager jeg det!

Hvis vi var enige, hvor var diskussionen så?

Tør ikke deltage?!?, det har ikke noget med ikke at turde deltage, jeg kan bare se det ikke har noget formål... Min mening er og bliver den samme, og det var så mit sidste indlæg omhandlende ældre vs. nye cerwin vega...

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Onstage skrev:
Det er helt utrolig så meget folk kan kritisere Cerwin Vega synes jeg .. Jeg er netop sprunget tilbage på CV-vognen efter at have prøvet stereo med et på Helicon 400 .. De levede slet ikke op til mine forventninger, selvom de fik masser af power .. Så jeg har nu fået fat i et par 1215 special edition, som uden tvivl laver god lyd og dynamik .. Synes der er stor forskel på de gamle og de nye modeller fra cv .. Men jeg synes altså ikke at de nye bør kritiseres så meget - CV har opfyldt deres mål .. Høje lydtryk, dynamik og voldsom bass ... !

Hehe, det handler vel i bund og grund bare om hvad man selv bedst kan lide. Jeg kender da mange der mener deres philips plastic all-in-one anlæg giver lyd ud over alle grænser og er tilfredse, og så er der andre der er villig til at give 100k bare for de sidste detaljer i musikken. Vi er jo alle forskellige, det er også derfor markedet har så meget at byde på. Man må bare regne med at når man spørger helt åbent på et forum med ytringsfrihed, så kommer der svar fra alle skuffer. Og derfor er den bedste regel igen, man skal selv ud og lytte, og evt. kun have folks råd og anvisninger i baghovedet. Jeg er i grunden ligeglad om folk køber det jeg anbefaler herinde, jeg kommer aldrig til at høre anlægget i manden/damens stue. Så jeg tror ikke det er fordi folk bare snakker at de kritisere de nye CV kontra de gamle, de taler bare af erfaring og subjektiv mening, så kan man høre efter eller lade det fise ud af det andet øre igen det er op til en selv.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Marts 2007 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:

Hvis vi var enige, hvor var diskussionen så? Jamen det ved jeg da virkelig heller ikke.

Tør ikke deltage?!?, det har ikke noget med ikke at turde deltage, jeg kan bare se det ikke har noget formål... Hvis der ikke er noget formål i denne debat så kan Hifi4all godt dreje nøglen om for så er der ikke formål i noget som helst. Min mening er og bliver den samme, og det var så mit sidste indlæg omhandlende ældre vs. nye cerwin vega...

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2007 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:
Hvis der ikke er noget formål i denne debat så kan Hifi4all godt dreje nøglen om for så er der ikke formål i noget som helst.

f**k du morer mig... Jamen det må du da hellere skynde dig at bede dem om så...

Tror nu nok der er mere til Hifi4all end den her trår der efterhånden er kørt af sporet...

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Marts 2007 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:

[QUOTE=Hi-Sonny-Fi]Hvis der ikke er noget formål i denne debat så kan Hifi4all godt dreje nøglen om for så er der ikke formål i noget som helst. [QUOTE]

Tror nu nok der er mere til Hifi4all end den her trår der efterhånden er kørt af sporet...

Kørt af sporet... Ja det har du efterhånden sørget for.

Men f**k hvor du dog også more mig. Du er jo herre sjov. Syntes ellers at du skrev at det var dit sidste indlæg, meeeeeeeeeen du kunne ikke lade være med lige at skrive en sidste "sjov" bemærkning. Dør af grin over dig, Mr Comic.

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:
Exxtreme skrev:

[QUOTE=Hi-Sonny-Fi]Hvis der ikke er noget formål i denne debat så kan Hifi4all godt dreje nøglen om for så er der ikke formål i noget som helst. [QUOTE]

Kørt af sporet... Ja det har du efterhånden sørget for.

Men f**k hvor du dog også more mig. Du er jo herre sjov. Syntes ellers at du skrev at det var dit sidste indlæg, meeeeeeeeeen du kunne ikke lade være med lige at skrive en sidste "sjov" bemærkning. Dør af grin over dig, Mr Comic.

Har jeg sørget for det... Helt alene? Flot!...

Hvis du nu kunne læse, så kunne du se at jeg skrev jeg havde skrevet mit sidste indlæg om ældre vs. nye CW... Det er ikke lige det samme som at sige det var mit sidste indlæg vel?!?

Hvor gammel er du egentlig... Du kopierer bare det jeg skriver og prøver forgæves at vende det over mod mig... tsk tsk...

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes