Emne: Cervin Wega ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 05 Marts 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey guys, tag det nu roligt. Vi andre har fattet begge jeres pointer, lad os nu bare selv vælge hvad vi mener er rigtigt. Mudderkast hjælper ikke på noget, og det er ikke meget hjælp der bliver givet ved det. Og hvis I vil køre det videre så gør det over PM så vi andre kan hjælpe hvis der overhovedet er nogen grund til det mere i denne tråd. 
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 05 Marts 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er rigtigt.. Sorry guys
|
| Til top |
|
| |
Onstage Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 05 Marts 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oh my God :D .. Velkommen til 4. b :D ..
__________________ Anders Villadsen
|
| Til top |
|
| |
skAlkiO Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
|
Hvis du absolut VIL have Cerwin Vega, så køb nogle ældre modeller, de er meget bedre end de nye plastic modeller...
Her tænker jeg på AL1000, AL1000MKII, AL1002, DC15, DC1215 MKI, DC1215MKII og DC1515...
Alle de nævnte spiller meget bedre end de nye serier som er alt for meget poppet...
Dem der spiller bedst af de nævnte er DC1215 MKII, og er også rigtig pæne at kigge på...
De er sommetider at finde her på siden i KSB...
Hvis du så alligevel VIL have noget fra Classic serien, så passer Cerwin Vega's egne forstærkere fint til det formål...
|
|
|
Nu er det træ eller træfiber det er lavet af... ! __________________ Cerwin vega = god bas
Dali = god lyd
Nad = Gode wat
Denon = Mange watt
Effektforstærker = En opgradering
Hjemmekinoen
|
| Til top |
|
| |
hell Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal vi ik lige få tråden tilbage på sporet istedet for at skræmme nye bruger væk!.
Her har vi en rigtig god tråd om hvorfor jeg er en af mange der aldrig spør om råd herinde (jeg gjorde før hen men er stoppet), visse mærker + "billige" forstærker blir for det meste haglet ned, køb brugt, køb brugt.
At vi er rigtig, rigtig mange der ik ønsker at købe brugt (og da slet ik højttaler  ) fatter de fleste åbenbart ik.........................
xXSNOOOPXx skrev:
|
Hey alle sammen..
Jeg har tænkt på at købe disse CERWIN-VEGA CLS-215 Højtalere
Men har bare lige et problem..
Ved ikke hvad for en førstærker jeg skal vælge.. Den skal jo selvfølgelig kunne spille højtalerne godt op...
Hvis der er nogen af jer der har erfaring med disse højtalere eller bare lige ved hvad for en forstærker der ville være super til de højtalere er i meget velkomne med alle jeres bud..
på forhånd tak.. 
|
|
|
Så ja er du faldet for ovenstående rent lydmæssigt (har du hørt dem ? for 4,- kan du få fuldvoksen B&W eller Dali) så hold dig til dem!! og kobel noget kraftigt "NAD" foran, helt præcist hvad må du spørge "Klubben" om eller nogen herinde, da det er ét par år siden jeg selv havde "NAD" __________________ - - A Desire To Go Down In Flames! - -
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hell skrev:
|
Skal vi ik lige få tråden tilbage på sporet istedet for at skræmme nye bruger væk!.
Her har vi en rigtig god tråd om hvorfor jeg er en af mange der aldrig spør om råd herinde (jeg gjorde før hen men er stoppet), visse mærker + "billige" forstærker blir for det meste haglet ned, køb brugt, køb brugt.
At vi er rigtig, rigtig mange der ik ønsker at købe brugt (og da slet ik højttaler  ) fatter de fleste åbenbart ik.........................
xXSNOOOPXx skrev:
|
Hey alle sammen..
Ved ikke hvad for en førstærker jeg skal vælge.. Den skal jo selvfølgelig kunne spille højtalerne godt op...
Hvis der er nogen af jer der har erfaring med disse højtalere eller bare lige ved hvad for en forstærker der ville være super til de højtalere er i meget velkomne med alle jeres bud..
på forhånd tak.. 
|
|
|
Så ja er du faldet for ovenstående rent lydmæssigt (har du hørt dem ? for 4,- kan du få fuldvoksen B&W eller Dali) så hold dig til dem!! og kobel noget kraftigt "NAD" foran, helt præcist hvad må du spørge "Klubben" om eller nogen herinde, da det er ét par år siden jeg selv havde "NAD"
|
|
|
Godt, troede næsten bare tråden døde.
Brugt er ellers godt hvis man vil have mere for sine penge, men det er klart at man løber en lidt større risiko da der ingen garanti er for at det er ordentligt behandlet det man for, og der er som regel heller ingen dækkende garanti fra butikken. Med Cerwin Vega ville jeg nok være ektra varsom med at købe brugt da de jo som regelt har fået en del tæsk. Og hvis du har penge til det vil du ikke fortryde at købe dem som nye hvis du kan lide lyden. Dog vil jeg som Hell og siger prøve Dali og B&W også, de kan også spille højt med god bas (ihvertfald de store modeller) og måske er deres lidt "finere" lyd mere dig. Og så er der Nad som man aldrig går helt fejl af, du kunne også se andre steder efter eks. H/K eller Marantz samt mange andre.
|
| Til top |
|
| |
hell Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
hell skrev:
|
xXSNOOOPXx skrev:
|
Hey alle sammen..
på forhånd tak.. 
|
|
|
Så ja er du faldet for ovenstående rent lydmæssigt (har du hørt dem ? for 4,- kan du få fuldvoksen B&W eller Dali) så hold dig til dem!! og kobel noget kraftigt "NAD" foran, helt præcist hvad må du spørge "Klubben" om eller nogen herinde, da det er ét par år siden jeg selv havde "NAD"
|
|
|
Brugt er ellers godt hvis man vil have mere for sine penge, men det er klart at man løber en lidt større risiko da der ingen garanti er for at det er ordentligt behandlet det man for, og der er som regel heller ingen dækkende garanti fra butikken. Med Cerwin Vega ville jeg nok være ektra varsom med at købe brugt da de jo som regelt har fået en del tæsk. Og hvis du har penge til det vil du ikke fortryde at købe dem som nye hvis du kan lide lyden. Dog vil jeg som Hell og siger prøve Dali og B&W også, de kan også spille højt med god bas (ihvertfald de store modeller) og måske er deres lidt "finere" lyd mere dig. Og så er der Nad som man aldrig går helt fejl af, du kunne også se andre steder efter eks. H/K eller Marantz samt mange andre.
|
|
|
Ville helst slet ik anbefale NAD syntes de har en kedlig lyd, men når nu det er Cerwin-Vega så er NAD eller Harman Kardon nok at foretrække. (har først set nu at det er en gammel tråd, men ku være rart hvis folk kom med en tilbage melding når de opretter en tråd).
__________________ - - A Desire To Go Down In Flames! - -
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hell skrev:
Ascari skrev:
hell skrev:
|
xXSNOOOPXx skrev:
|
Hey alle sammen..
på forhånd tak.. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ville helst slet ik anbefale NAD syntes de har en kedlig lyd, men når nu det er Cerwin-Vega så er NAD eller Harman Kardon nok at foretrække. (har først set nu at det er en gammel tråd, men ku være rart hvis folk kom med en tilbage melding når de opretter en tråd).
|
|
|
Du må ikke forvente en tilbagemelding, slet ikke med den uheldige drejning det hele tog. Men nu har vi da givet vores besyv med, så må vi håbe der er nogen der finder det brugbart senere hen :)
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|