Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 12:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: højtalere til 30-40.000kr (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
-KP-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 09 Februar 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Til den pris er der mange muligheder.

Hvad med - Jm Lab - Electra 1027 !  Sæt pris 44.000   

Franske fristelser

Til top Vis -KP-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -KP-

Stikflamme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

Helt klart dali helicon 800W... 

Mvh Stikflamme
Til top Vis Stikflamme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stikflamme

Dave
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

Vil anbefale dig at lægge øre til Living Voice OBX R2 (High End Sound). De ligger i samme prisklasse som Focus og Proac d38 - sidstnævnte har jeg selv haft indtil for nylig. Sammenlignet med Proac'erne synes jeg at LV'erne er nemmere at integrere i en almindelig stue-opstilling. De spiller "stort", dynamisk og med en live-agtig glød og nerve, samtidig er de ikke så "bas-tunge" som Proac'erne. Jeg er ihvertfald langt om længe faldet lidt til ro, uden konstant at være på neurotisk jagt efter den perfekte højtaler.

God jagt - hilsen

Dave

Til top Vis Dave's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dave

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Stikflamme skrev:
Helt klart dali helicon 800W... 

Mvh Stikflamme

Been there done that, så ellers tak. 

Ingolff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2006
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Kære Kenneth

Ja Helicon er nok en fejl om mand ønsker mindre bas end Vienna. Der var for nyenligen en Wilson Audio Cubb 1. version til salg brugt for 22.000,-. De er, modsat version 2, rigtigt nemme at passe ind i umulige akustiske forhold. Living Voice er også et godt bud på en nemt opstillet højtaler. Har du ikke hørt den bør du nok lige lægge et øre ind der.
 Ellers ville jeg måske tage en bas-tyrker og spille på nogle mindre højtalere i en periode indtil du får ny stue. Dette vil måske hjælpe dig med at vælge næste gang. Jeg har selv siddet med for bas der rækker for langt ned til at rummet kan bære det. Det er nok det vigtiste problem nogen bør løse når mand vælger højtalere. Så du har min fulde sympati.

Kh Ingolff
Til top Vis Ingolff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingolff

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Februar 2007 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Ingolff skrev:
    Kære Kenneth

Ja Helicon er nok en fejl om mand ønsker mindre bas end Vienna. Der var for nyenligen en Wilson Audio Cubb 1. version til salg brugt for 22.000,-. De er, modsat version 2, rigtigt nemme at passe ind i umulige akustiske forhold. Living Voice er også et godt bud på en nemt opstillet højtaler. Har du ikke hørt den bør du nok lige lægge et øre ind der.
 Ellers ville jeg måske tage en bas-tyrker og spille på nogle mindre højtalere i en periode indtil du får ny stue. Dette vil måske hjælpe dig med at vælge næste gang. Jeg har selv siddet med for bas der rækker for langt ned til at rummet kan bære det. Det er nok det vigtiste problem nogen bør løse når mand vælger højtalere. Så du har min fulde sympati.

Kh Ingolff

Har også snakket med Wilson manden, de vist stadig ik solgt. De har vækket min interresse en del, ellers er jeg gået lidt hen i magnepan banen, eller noget mini jm lab. Der mange rigtig gode og velspillende standerhøjtalere, som helt sikkert lever op til mit baskrav.

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

VA strauss spiller på en måde, som ingen andre VA´ere gør. Den stikker sig ud fra mængden der. Så en nedgradering hjælper ik så møjet.

hmmm.........forstår ikke helt hvad du mener med at en nedgradering ikke hjælper...?......jeg har haft Strauss og oplevede HELT samme problemer som dig, bassen var buldrene & alt for fremhævet....kort sagt, det lød af H til....- men da jeg omvendt godt kunne lide resten af højtalerens måde at spille på, købte jeg i stedet for et sæt VA Beethoven Concert Grand, og selv om at det på papiret er en nedgradering, så er det lydmæsssigt det stik modsatte; hele lydbilledet er faldet fuldstændig på plads SAMTIDIG med at jeg har Strauss' musikalitet og dynamik......bassen er MEGET mere stram, og også nedre mellemtone/øvre bas er mere "slagkraftig", og hele basområdet er meget mere sammenhængende end på Strauss.

- det jeg tror er problemet med Strauss, er at det mere er en sub end det egentlig er en "almindelig" basenhed der sidder i siden på den....hvorfor den bliver voldsom svær at integrere i stuen.

...ærlig talt så tror jeg at du får svært ved at finde VA BCG's dynamik & vægtige basgengivelse i en anden højtaler, med mindre du virkelig hiver dollars op af lommen - og netop dynamik og basgengivelse var vel en af grundene til at du valgte strauss i sin tid, ikk' ?

Det eneste alternativ som jeg tror kunne matche VA er faktisk Neepers speaker - som dog tilsyneladende aldrig bliver færdig , et andet alternativ kunne være Xavian 360 - har hørt den hos JJ teknik; den spiller aldeles fantastisk, især diskanten er simpelthen verdensklasse......

mvh

Johan N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

-KP- skrev:

Til den pris er der mange muligheder.

Hvad med - Jm Lab - Electra 1027 !  Sæt pris 44.000   

Franske fristelser

Jeg fik et sånt sæt  hjem i Fredags og det lyder utolig godt.

Til top Vis Johan N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johan N

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

Det eneste alternativ som jeg tror kunne matche VA er faktisk Neepers speaker - som dog tilsyneladende aldrig bliver færdig .....

Så så... Rom blev ikke bygget på en dag...  

De ser så simple ud, men et sæt højttalere består af 300 dele... Så der er lidt der skal være styr på...

Ej, det begynder faktisk at ligne noget... Jeg har inden ugen er omme, alle delene til den første produktion, lige på nær filteret... Jeg kunne ikke finde en fotograf der kunne lave det jeg ville, så jeg har investeret i et mindre foto studie, og er ved at tage en masse billeder til min hjemmeside... Har blandt andet taget et billede af et sæt højttaler som er splittet totalt ad... der kan man se at det ikke bare en en kasse med nogle enheder i...

Med lidt held (hårdt arbejde..) kan jeg uploade hjemmesiden i næste uge, og begynde på nogen demo aftener.. 

Mvh Kim

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Februar 2007 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:

Jesper Andersen skrev:

Det eneste alternativ som jeg tror kunne matche VA er faktisk Neepers speaker - som dog tilsyneladende aldrig bliver færdig .....

De ser så simple ud, men et sæt højttalere består af 300 dele... Så der er lidt der skal være styr på...

Ej, det begynder faktisk at ligne noget... Jeg har inden ugen er omme, alle delene til den første produktion, lige på nær filteret... Jeg kunne ikke finde en fotograf der kunne lave det jeg ville, så jeg har investeret i et mindre foto studie, og er ved at tage en masse billeder til min hjemmeside... Har blandt andet taget et billede af et sæt højttaler som er splittet totalt ad... der kan man se at det ikke bare en en kasse med nogle enheder i...

Med lidt held (hårdt arbejde..) kan jeg uploade hjemmesiden i næste uge, og begynde på nogen demo aftener.. 

Mvh Kim

Bliver spændende og se / høre

NESREDNA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 Februar 2007 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:

Mvh Kim

Det lyder godt! Det ser jeg virkelig frem til så!

Undskyld fordi jeg kom lidt off-topic

Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
Til top Vis NESREDNA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NESREDNA

hasselbaink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Sendt: 14 Februar 2007 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

.
.
Hvis bas er et problem i din stue skulle du nok have et par stander HT'ere der ruller af ved 45Hz.

Alternativt kan du gå efter en dipol konstruktion, da spredningsmønstret i bassen er meget anderledes end i lukkede konstruktioner. Reflektioner fra sidevægge vil være kraftigt reduceret, men til gængæld skal HT'erene placeres min. 1 meter fra bagvæggen for at undgå kamfilter effekt.

Se f.eks Jamo 909.
.
.
Til top Vis hasselbaink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselbaink

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Februar 2007 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

hvad med sådan et sæt her ??? http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=431&zoneid=1

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Februar 2007 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Slet ingen

27pH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Hvad med et smut til Poul i Århus og lytte til et sæt ATC SCM40?

vH pH

Til top Vis 27pH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 27pH

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Februar 2007 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

27pH skrev:

Hvad med et smut til Poul i Århus og lytte til et sæt ATC SCM40?

vH pH

Et smut siger ud  holbæk, århus. hehehe.

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Hvad med de nye GamuT Phi 5 / 7. 5'eren skulle lande på ca. 26k og 7'eren på 35k Ifløge de forhandlere jeg har dialiog med forventer alle, at de er i handlen de sidste dage i februar  Jeg går selv meget ut¨ålmodigt og venter på et sæt.. Hvis lyden er som jeg forventer den er..

Mvh Tim

Til top Vis Batemandk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batemandk

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Hvad med de nye Pioneer, med tad enheder. Den koster godt 46000kr. Jeg syntes faktisk deres gulv model, gav noget af det bedste lyd på den sidste udstilling.

http://www.cinemagic.dk/pioneer_s_2ex_ql-p-356.html?

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

27pH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Et smut siger ud  holbæk, århus. hehehe.

Ved en investering på 40000 ville jeg nok overveje det, med mindre forhandleren (Poul) ved hvor der står et sæt på Sjælland. ATC har en meget professionel tilgang til lyd. Jeg har ikke lyttet selv (det er ikke interessant på mit budget).

vH pH

Til top Vis 27pH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 27pH

vægter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Hej

et par atc 50 aktiv lyder godt har hørt dem

har selv atc 100sl pasiv spiller super