Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 17:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: højtalere til 30-40.000kr (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Ville nok kigge lidt nærmere på disse Lipinski 707 hvis størrelsen ligger på en wilson cub!!!

skulle være rigtig RIGTIG gode

http://www.lipinskisound.com/

http://www.stereophile.com/standloudspeakers/1205lipinski/

god lyst!!! jeg kigger med

Til top Vis SMAJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SMAJ

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Gamut har absolut ingen interresse, de andre ser dog spændende ud...

jørstad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

kenneth køb en ordentlig forstærker ( AUDIA) ex.  eller køb eltax i bilka
Til top Vis jørstad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jørstad

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

jørstad skrev:

Zapsolute 78watt klasse a mono blokke, syntes jeg nu ellers er en rimmelig forstærker.

MVH 

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

hej Kenneth ved ikke hvad sådan et par koster, men hvad med et sæt

Martin Logan CLS

Venligst

tadman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Overvejer og prøvet noget nyt. Men er lidt i tvivl om hvilken boldgade jeg skal gå i. Min stue er et accoustics helved. ca 25kvm. Spiller pt på Strauss, lyder djævle godt, men har lidt svært ved og tøjle bassen, når der gå´s til makronerne.

Har kigget på Focus Audio FS888, Pro-Ac D38 og lign. Sætter pris på dynamisk og gennemsigtig spillestil.

Hej

Best buy er uden tvivl de nye Pioneer med be!

Jeg tror at deres én af deres coax enheder alene koster mere at fremstille, end samtlige enheder i en af de ovennævnte enheder.

Den er ikke perfekt, men den bedste købe ht jeg har hørt (deres storebror er nok en del bedre, men den koster!).

Har set dem til 40.000 dkr

Held og lykke.

Nogen forslag?

Til top Vis tadman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tadman

platini
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg ville invistere i et sæt focus audio fs 888,har selv et sæt og de spiller fantastisk god dyb stram bass og et kæmpe sound stage,gik selv fra va beethoven concert grand og hvilken opgradering,dem vil du helt sikkert ikke fortryde

mvh platini

Til top Vis platini's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af platini

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Februar 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

jørstad skrev:

He he, dig kan jeg sgu da ik tage seriøs mand  

gROoxY
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 11 Marts 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

Det eneste alternativ som jeg tror kunne matche VA er faktisk Neepers speaker

Du kommer da vist ikke meget ud ?!?!

Til top Vis gROoxY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gROoxY

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Februar 2007 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

gROoxY skrev:
Jesper Andersen skrev:

Det eneste alternativ som jeg tror kunne matche VA er faktisk Neepers speaker

Du kommer da vist ikke meget ud ?!?!

Det hans mening, og den skal han have lov og have....

Vil sætte pris på vi holder tråden til topic og ik personlig fnidder

Lytteren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 02:54 | IP-adresse registreret  

En meget specielt løsning når man mener at havde et lidt vanskelig ”lytte rum” er separate aktive subwoofer naturligvis ikke en men flere (!!) i stedet for den mere eller mindre typiske løsning med ”kun” 1 eller 2 findes muligheden for brug af 4 styk…!

Det åben op for en placering flere forskellige stæder i rummet, det er almindelig kendt at f.eks. stuer med en L form ofte giver endog store problemer med mystiske resonanser osv. og dette er naturligvis kun et lille eks. en subwoofer kandidater til dette kunne f.eks. DLS 3.10  denne har Tape Connection på programmet, en relativ kompakt konstruktion i meget høj kvalitet, se link. http://www.e-pages.dk/tapeconnection/2/

Jeg har hørt den i Århus afd. og den spillede overraskende godt , det skal forstået på den måde, jeg regnede ikke med en så høj kvalitet til den pris, med 4 af disse kunne betingelserne 

til front højttalerne blive en smule mindre f.eks. Dali Helicon 300 selvfølgelige kunne en given kompakt højttaler blive en flaskehals så fermt man spiller meget højt, i så fald skal front højttaleren afskæres ned af med et elektronisk delefilter etc.

Til dem som måske kommer med den ene eller anden løftede pegefinger, med dette her kan ikke lade sig gøre, "i det det kun vil skabe flere problemer end det løser", så kan jeg kun sige ”hus fordi” idet, jeg har hørt den ved en god bekendt det var ganske vist med andre subwoofer men det er jo lige meget.

Mvh.

Lytteren

Til top Vis Lytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lytteren

Bass
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004
Sendt: 17 Februar 2007 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Køb et sæt Wilson WATT/Puppy brugt.
Til top Vis Bass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bass

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 17 Februar 2007 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Hej Kenneth...

Som der også tidligere er foreslået, ville jeg også hvis det var mig gøre noget ved rummet i stedet for at bruge en masse penge på nye højttalere som du sikkert også vil få problemer med... Hvis du er tilfreds med lyden i dine straus, ville det da være oplagt at 'tøjle' rummet i stedet for, og du siger du alligevel inden for en overkommelig tid flytter til noget større, så vil det efter min mening være spild af penge at købe nyt nu...

Jeg havde selv problemer med at tøjle mine Dali Helicon 400 i en alt for lille stue på 17 kvm, men jeg vidste at jeg skulle flytte inden for kort tid til noget større... så jeg kom tæppe på gulvet for at dæmpe bassen, købte bedre højttalerkabler og signalkabler og det hjalp meget... nu står de i en stue på 27 kvm og har fået den plads de fortjener...

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan

SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Sendt: 17 Februar 2007 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Hva hvis manden nu så hjertens gerne bare vil have en ny speaker.... Det kan da vel ramme os alle !!!!

Hva med en Gryphon Cantata!!!Watt/Puppy 3/2 el 5. . Sonus Faber Extrema.el en B&W 803D.

og jeg har flere i ærmet

Men stuens størrelse / vinkler / dæmpning og kombonentmatch har meget med det endelige resultat at gøre. Men det  ved Kenneth nok i forvejen, med et så fint anlæg

Nyd nu musikken

Til top Vis SMAJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SMAJ

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Februar 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Hvad med et sæt SA 7K Master ? - de gør ikke alverden væsen af sig i bassen og spiller utroligt detaljeret. Måske et sæt Audiovector Mi3 signature, de er heller ikke for dominerende i bassen  

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Februar 2007 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvelyttet sammen med en ven. I stuen var:
ATC SCM40
Vienna Beethoven
Audio Physic Scorpio

ATC´eren sejrede stort: fast, dyb, dynamisk bas, åben, analytisk mellemtone. Lidt "grov" diskant.
Vienna: uacceptabelt farvet øvre mellemtone/nedre diskant
Audio Physic: buldrende, upræcis bas, uengagerende lydbillede.

Så ATC er et godt bud fra min side...
Ellers er jeg helt med på rådet om Pioneer/TAD
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 Februar 2007 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Hej Kenneth,

Jeg mener jeg læste i anden tråd (som jeg selvfølgelig ikke kan hitte igen ) at du havde besluttet dig for Focus Audio FS888. Er jeg helt galt på den?

Haugaard

PS. Har ikke fået købt hytteost endnu

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

tadman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2007 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
Jeg har prøvelyttet sammen med en ven. I stuen var:
ATC SCM40
Vienna Beethoven
Audio Physic Scorpio

ATC´eren sejrede stort: fast, dyb, dynamisk bas, åben, analytisk mellemtone. Lidt "grov" diskant.
Vienna: uacceptabelt farvet øvre mellemtone/nedre diskant
Audio Physic: buldrende, upræcis bas, uengagerende lydbillede.

Så ATC er et godt bud fra min side...
Ellers er jeg helt med på rådet om Pioneer/TAD

Hej

ATC er sikkert udemærket, men når man først har vænnet sig til be og/eller forstået hvad dette materiale kan udrette, så hører man altså øjeblikkeligt andre enheders opbrydninger og egenklang. Jeg hører ex. soft domer som støj. Pioneer HT har en lidt reserveret mellemtone, da denne er lavet af magnesium af hensyn til prisen. Det rokker dog ikke ved, at denne ht er et best buy! ATC spiller ok, men alt for meget støj fra enhederne, desuden går de altså ikke dybt, men de lyder sådan. Og så spiller de stramt, men de gør det hele tiden - ikke så heldigt...

Bånd, nej tak - det er meget charmerende de første ca. 30 minutter, men så bliver du vanvittig af at lytte på det - det spiller hele tiden! Tænk på, at der ikke er noget svingspole gab til at holde fast i membranen - når først du sætter det i gang, så stopper det altså ikke bare lige sådan!

Pioneer ht er ikke for enhver, men den kan spare én for mange ærgerlige fejlkøb, da du nu har en reel chance for at lytte på udstyret bag HT, da denne HT ikke tillægger så meget ved egenklang som andre. Softdomer er noget Satan har skabt, de flekser og forvrænger så bare fanden! Kan det høres - ja, mon ikke. De Pioneer HT kan alt efter hvor høj éns forståelse for lyd, bidrage til et helt nyt perspektiv og forståelse af bla. forvrængning.

Glem alt det om alle de almindelige ht som bliver foreslået, det er ældgammel teknologi, som bare er kommet på nye flasker og er efter min mening hamrende uinteressant.

vh

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Februar 2007 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

"Jeg hører ex. soft domer som støj"
Meget interessant - mest for dig, Tadman, for der er sørme ingen andre, der skærer alle softdomer over en kam. Hvis det skal være, er der til gengæld andre, der er kede af det ultrasoniske peak på metaldomer. Personligt lytter jeg fra gang til gang.

"...har en lidt reserveret mellemtone, da denne er lavet af magnesium"
Igen en interessant, men udokumenteret slutning.

"Tænk på, at der ikke er noget svingspole gab til at holde fast i membranen - når først du sætter det i gang, så stopper det altså ikke bare lige sådan"
Ups, Tadman, du glemte den associerede luftmasse. Det er den, der varetager dæmpningen i et bånd, ligesom ved en elektrostat. Og jo, de stopper. Hurtigere end nogen anden elektrodynamisk enhed. Læs dog en bog!

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

tadman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2007 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:

"Jeg hører ex. soft domer som støj"
Meget interessant - mest for dig, Tadman, for der er sørme ingen andre, der skærer alle softdomer over en kam. Hvis det skal være, er der til gengæld andre, der er kede af det ultrasoniske peak på metaldomer. Personligt lytter jeg fra gang til gang.

Jo, softdomer kan sagtens skæres over en kam - der er dog nogle bedre end andre. Og jeg hører altid softdomer og papir som støj. Der er simpelthen ikke nogen sort baggrund! Det er ikke andet end opbrydninger, også dem fra ATC, Scan Speak og hvad du ellers kan remse op. Hvad med at få dig noget lytteerfaring mht be, istedet for at skære metaldomer over en kam? Be er bare noget helt andet...

"...har en lidt reserveret mellemtone, da denne er lavet af magnesium"
Igen en interessant, men udokumenteret slutning.

magnesium er et tungere materiale og har slet ikke den samme stivhed i forhold til masse, så du får en meget tungere membran...derfor opnår du slet ikke de samme parametre som Be. Desuden er Be kendt for ekstremt gode egenskaber mht high jung modules, dvs. at egendæmpningen er ekstrem. Min TAD 4" membran vejer ex. 1 gram og føles som en tyk æggeskal når du knipser på den. Du har ingen fornemmelse af, at den kun vejer 1 gram og vil taler altså om ca. 10 cm i diameter...

"Tænk på, at der ikke er noget svingspole gab til at holde fast i membranen - når først du sætter det i gang, så stopper det altså ikke bare lige sådan"
Ups, Tadman, du glemte den associerede luftmasse. Det er den, der varetager dæmpningen i et bånd, ligesom ved en elektrostat. Og jo, de stopper. Hurtigere end nogen anden elektrodynamisk enhed. Læs dog en bog!

Læser masser af bøger og er bla. sagkyndig i tre uddøde sprog + det løse. Nej de stopper overhovedet ikke, det er en stor membran der ikke bliver holdt fast og i hvertfald ikke af luft. Desuden er membranerne ofte lavet af alu og de lyder af alu, hvilket ikke nødvendigvis er et minus. Det er såmænd en membran med stor elastiskhed og eftergivenhed. Se hellere at få dig noget erfaring mht lyd. Og jeg har haft endda meget fine bånddiskanter og har også repareret dem, så jeg ved udemærket godt, hvordan de fungerer, i modsætning til andre tilsyneladende.

vh

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum