| Forfatter |
|
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes Diamagnetic, sikkert et forsøg værd, kan jo sætte et "mandhul" op i haven, over jordspydet...
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
Jannikh Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Står man rigtig tæt på (velbalanceret og høj kvalitet), ser man selv meget små detaljer tydeligt.
|
|
|
Og står man HELT tæt på, så kan man se, at de er sværtet til med makeup og slet ikke græder rigtigt! Sker dét skal man skynde sig at putte sin billige sikring i igen inden illusionen lider et permanent knæk
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der !
I mine øjne er det logisk nok, er sikring på 500m er tråden jo en tynd skidrik men det er sikkert best at den forbliver 500m, sætter man en 2 til 5 i er tråden jo også støre men så springer sikringen nok ikke vis den er gal, de håre nørder bruger ikke sikringer så er den fælle væk, jeg må da indrømme at jeg bruger sikringer det er jo nok best når man er en pilfinger i mit telfælle ville det være dejligt med nogle gode sikringer så linge man piller 
|
| Til top |
|
| |
Bass Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har netop bestilt og venter snarelig ankomst og en montering først i næste uge. Mener i al beskedenhed ikke at der kan forbedres meget, men prøver alligevel.
|
| Til top |
|
| |
kristiansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Februar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 17 Februar 2007 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
En DIY løsning kunne være at bruge nedenstående tabel, finsølv i metermål kan evt købes hos Anku silver

|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1998
|
| Sendt: 20 Februar 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget nyt fra afprøvninger af "Klangmodul"?
__________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 20 Februar 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannikh skrev:
Og står man HELT tæt på, så kan man se, at de er sværtet til med makeup og slet ikke græder rigtigt! Sker dét skal man skynde sig at putte sin billige sikring i igen inden illusionen lider et permanent knæk  |
|
|
Ualmindeligt god parallel, som jeg skamløst vil tyvstjæle og misbruge på det groveste...  __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 20 Februar 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
| Hvad med at p***e på det? |
|
|
Når vi snakker hifi og urin, vil jeg da gerne lige gentage, hvad jeg skrev en gang i en anden tråd:
Personligt har jeg opdaget, at min morgenurin indeholder natursalte, der når det påføres kobber giver en forbedret elektromagnetiskbaggrundsstrålingshygiejne, der bevirker at stående såvel som faldende bølger bliver elimineret ved næste øråd. Man kan tydeligst mærke forskellen i et forbedret perspektiv og mindre farvning. Jeg vil gerne udføre dette enestående tweak for alle, der betaler 399,95 kr eks. moms og kørselspenge. Nævn en ugedag og jeg kommer og urinerer i dit anlæg før solen står op. (Husk at slukke for strømmen, tak).
I denne tråd vil jeg gøre opmærksom på, at man må forvente et tillæg, hvis man ønsker at komme helt tæt på - Jeg vil i givet fald garantere, at man får ægte high-end tårer i sine øjne. __________________ KUBIKKENS VIDNER AF 3. SEPTEMBER 2007
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 20 Februar 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at lytte til noget musik i stedet??? Det virker som om folk har mere travlt med at fylde anlægget med ædelmetaller alverdens steder hvor de alligevel gør mere skade en gavn, end de har med at lytte til musikken.
Er det ikke gået for vidt nu?? Når man hellere sidder og piller sig i navlen, mens man leder efter nye steder at fylde med sølv, end at lytte til musikken???
Sølv er i øvrigt en væsentlig bedre leder en silicium, så i kan jo prøve at pille silicium-skiven ud af alle transistorer og IC'ere i jeres anlæg og erstatte den med sølv. Så garanterer jeg for at i slipper for at høre musik, og så kan I i fred og ro pille videre i navlen, imens i finder på nye angrebssteder for sølvet      __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 20 Februar 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
NADali skrev:
Diamagnetic skrev:
|
|
Når vi snakker hifi og urin, vil jeg da gerne lige gentage, hvad jeg skrev en gang i en anden tråd:
Personligt har jeg opdaget, at min morgenurin indeholder natursalte, der når det påføres kobber giver en forbedret elektromagnetiskbaggrundsstrålingshygiejne, der bevirker at stående såvel som faldende bølger bliver elimineret ved næste øråd. Man kan tydeligst mærke forskellen i et forbedret perspektiv og mindre farvning. Jeg vil gerne udføre dette enestående tweak for alle, der betaler 399,95 kr eks. moms og kørselspenge. Nævn en ugedag og jeg kommer og urinerer i dit anlæg før solen står op. (Husk at slukke for strømmen, tak).
I denne tråd vil jeg gøre opmærksom på, at man må forvente et tillæg, hvis man ønsker at komme helt tæt på - Jeg vil i givet fald garantere, at man får ægte high-end tårer i sine øjne.
|
|
|
Det kan også være du får elektrisk lys i øjenene, ørenene falder af og den lille "sikring" bliver lidt mere blåpandet end ellers.....men hvad....
|
| Til top |
|
| |
Bass Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pointen her er ikke så meget den dyre sikring og den lækre holder, men at man går fra 10 til 16 ampere, hvorved den sultne effektforstærker ikke lider nød.
Når man har et fornuftig anlæg er der fornuft i at give det de bedste arbejdsbetingelser f.eks. en dedikeret netforbindelse og nogle ordentlige akustiske forhold. Først da kan man vurdere hvad det er man har købt.
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 20 Februar 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bass skrev:
|
Pointen her er ikke så meget den dyre sikring og den lækre holder, men at man går fra 10 til 16 ampere, hvorved den sultne effektforstærker ikke lider nød.
Når man har et fornuftig anlæg er der fornuft i at give det de bedste arbejdsbetingelser f.eks. en dedikeret netforbindelse og nogle ordentlige akustiske forhold. Først da kan man vurdere hvad det er man har købt.
|
|
|
Nemlig.....og så kan der leges med de andre ting.....
|
| Til top |
|
| |
Juspur Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 525
|
| Sendt: 20 Februar 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Hvad med at lytte til noget musik i stedet??? Det virker som om folk har mere travlt med at fylde anlægget med ædelmetaller alverdens steder hvor de alligevel gør mere skade en gavn, end de har med at lytte til musikken. |
|
|
Hov, hov, Hurtig... nu skal du ikke blande musikglæde ind i hifi. Hold skæg for sig og snot for sig.
|
| Til top |
|
| |
Bass Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juspur skrev:
Hurtig skrev:
|
Hvad med at lytte til noget musik i stedet??? Det virker som om folk har mere travlt med at fylde anlægget med ædelmetaller alverdens steder hvor de alligevel gør mere skade en gavn, end de har med at lytte til musikken.
|
|
|
Hov, hov, Hurtig... nu skal du ikke blande musikglæde ind i hifi. Hold skæg for sig og snot for sig. 
|
|
|

|
| Til top |
|
| |
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 20 Februar 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bass skrev:
Juspur skrev:
Hurtig skrev:
|
|
|
|
|
|
|

|
|
|
Kunne ikke have sagt det smukkere selv   __________________ KUBIKKENS VIDNER AF 3. SEPTEMBER 2007
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 20 Februar 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne ikke have sagt det bedre
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 20 Februar 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pas nu lidt på med de forudfattede meninger ingen af jer her vel prøvet i praksis.Der er også den anden side af sagen når nu man har investeret penge i det så vil man gerne have at det lyder bedre.
Jeg tror også at opnår men en forbedring ja så glemmer man det hurtig igen, det bliver jo hverdag igen.Du kan faktisk få 20A sikringer til et klangmodul om du har kablerne til det 2,5kv skulle være lovlig.
__________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
kristiansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Februar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 21 Februar 2007 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
|
Pas nu lidt på med de forudfattede meninger ingen af jer her vel prøvet i praksis. |
|
|
Jeg har, og jeg synes nok at Hurtig udtrykker en noget nedladende holdning til folk der som hobby har at forbedre deres anlæg prøve forskellige ting osv. Det kan vil være fuldtud lige så godt som at lytte til musik, i øvrigt er min anden hobby tilfældigvis at lytte til musik.
Vedrørende at hører forskelle er Hurtig hermed inviteret som gæst den 3 maj i herlevhifiklub, hvor der foregår følgende:
Introduktion til fænomenet "the loudness war" af Peter Sandberg. Der vil
blive givet eksempler på overkomprimerede og dynamiske musikstykker
Sammenligning Orginal indspilling fra 80,erne-90,erne kontra remix.
Desuden hørbarheden af forskellige 10cm lange stykker ledninger af forskellige metaler, sølv,guld ,kobber,lodetin, Jern, og bly via omskifterboks<praktisk forsøg>.
Kan Hurtig overhovdet ikke hører forskel på de forskelige metaler giver jeg en kasse et eller andet. plus en dåse Audispay fra apoteket.
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 21 Februar 2007 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
NADali skrev:
Diamagnetic skrev:
|
|
I denne tråd vil jeg gøre opmærksom på, at man må forvente et tillæg, hvis man ønsker at komme helt tæt på - Jeg vil i givet fald garantere, at man får ægte high-end tårer i sine øjne. <!-- Message ''"" --> |
|
|
__________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 21 Februar 2007 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
kristiansen skrev:
JRGW skrev:
|
Pas nu lidt på med de forudfattede meninger ingen af jer her vel prøvet i praksis. |
|
|
Jeg har, og jeg synes nok at Hurtig udtrykker en noget nedladende holdning til folk der som hobby har at forbedre deres anlæg prøve forskellige ting osv. Det kan vil være fuldtud lige så godt som at lytte til musik, i øvrigt er min anden hobby tilfældigvis at lytte til musik.
Vedrørende at hører forskelle er Hurtig hermed inviteret som gæst den 3 maj i herlevhifiklub, hvor der foregår følgende:
Introduktion til fænomenet "the loudness war" af Peter Sandberg. Der vil
blive givet eksempler på overkomprimerede og dynamiske musikstykker
Sammenligning Orginal indspilling fra 80,erne-90,erne kontra remix.
Desuden hørbarheden af forskellige 10cm lange stykker ledninger af forskellige metaler, sølv,guld ,kobber,lodetin, Jern, og bly via omskifterboks<praktisk forsøg>.
Kan Hurtig overhovdet ikke hører forskel på de forskelige metaler giver jeg en kasse et eller andet. plus en dåse Audispay fra apoteket.
|
|
|
Jeg siger ike at man ikke kan høre forskel på 2 forskellige kabler....!!! Men derfra og så til at der er en voldsom forbedring ved at skifte sikringerne ud med typer hvor tråden er af sølv... .
At det overhovedet skulle give en forbedreing, er et produkt af folks hjemmefilosofi, hvor de kun får tænkt halvdelen af scenariet igennem. Ja, sølv er en bedre leder end sikringstråd. Men når det skal lege sikring har sikringstråden en klar fordel. Ideen er jo, at den skal skifte karakteristik fra leder til modstand (hvorved den brænder over) når man overskrider mærkestrømmen. En form for lavine effekt. Det gør sølv ikke i samme grad, og derved er man nødt til at lave en højere modstand i sølvtråden, for at den skal kunne fungere som sikring. Tænker man hele scenariet igennem, vil man opdage at hjemmefilosofien om at sølv må give en bedre sikring fordi det leder bedre, lige nøjagtig er det modsatte af hvad der sker. Ja, sølv er en bedre leder, men for at den skal kunne brænde over ved mærkestrømmen, er man nødt til at dimensionere den tyndere. Derved stiger modstanden under normal belastning faktisk i forhold til en normal sikring.
Jeg skal gerne lave en grundigere beskrivelse af problematikken, hvis det kan have interesse. Det er ret let at illustrere, at sølv som sikringstråd nødvendigvis må være dårligere end rigtig sikringstråd. Men jeg gider ikke bruge tiden på det, hvis det bare mødes af: "Der er mere mellem himmel og jord". Jeg kan se ideen i at benytte sølv der hvor man ønsker bedre ledningsevne, og hvor man vitterligt får det. I sikringer ønsker man god ledningsevne, men får det modsatte. Desværre har de fleste købere af den slags woodoo nok på forhånd, og ud fra den indledende hjemmefilosofi, konkluderet at sølv er bedre. Og derved skal det nok være MEGET ringere før det kan over-rule den forudindtagne holdning.
Husk også, at sikringer er en sikkerhedskomponent. Den skal bare virke, og så kommer produktionspris i anden række. Og havde sølv været det bedste, ville man helt klart se mere til det. Men pudsigt nok dukker sølvsikringerne kun op i HiFi woodoo-verdenen, og til en pris der slet ikke matcher produktionsprisen. Allerede her bør man være lidt mistænkelig!
Jeg siger i øvrigt tak for invitationen... Det er desværre lidt langt at rejse fra østjylland til KBH, så indtil videre takekr jeg nej. Men jeg synes i skal lytte lidt til forskellige sikringer. Lav en ægte blindtest, og lyt så efter om i kan høre nogen forskel. Hvis forskellen er så stor som det påstås, burde man uden videre kunne udpege sølvudgaven 10 gange i streg!      __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |