Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 09:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: High Fidelity afprøver sikringsmodul!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 21 Februar 2007 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Sund fornuft tilbage i High End!

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 21 Februar 2007 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Nemlig.. sund fornuft!!! Selvfølgelig er der områder, hvor man kan tweake. Men man skal droppe tendensen til at ALT kan tweakes, bare man stopper noget ædelmetal i eller andre tvivlsomme tweaks.
De har kun en positiv effekt, og det er hos sælgerens bankkonto. Det mest sørgelige er bare, at HiFi folk er blevet så ukritiske at de falder for disse woodoo produkter.
Begynd at lytte til noget musik, i stedet for hele tiden at være rastløst for at finde et eller andet der skal tweakes.

Og hvis I så mener at have et reelt problem i kæden, så brug lidt tid og sund fornuft. Så vil I opdage, at løsningen ikke altid er at købe noget sølv/guld eller woodoo...

Woodoo produkterne er til gengæld gode hvis man ikke har noget problem. Mange af dem kan man montere uden at de overhovedet påvirker lyden. Og så har man stadig ingen problemer i kæden, og samtidig har man fået tilfredsstillet sin rastløshed en tid. Og sælgeren er i øvrigt også glad

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Februar 2007 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Er det ikke gået for vidt nu?? Når man hellere sidder og piller sig i navlen, mens man leder efter nye steder at fylde med sølv, end at lytte til musikken???

Hej Hurtig !

Jeg ved ikke lige om det er mig du tænker på her , er der noget der trykker dig ????

Jeg skifter ikke bare ud for sjov, jeg gør det for at forbedre lyden og jeg er ved at opnå det jeg vil, og så vil jeg nyde vær en skive jeg har og høre det som mange andre ikke får med på samme måde som jeg gør

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 21 Februar 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Nemlig.. sund fornuft!!! Selvfølgelig er der områder, hvor man kan tweake. Men man skal droppe tendensen til at ALT kan tweakes, bare man stopper noget ædelmetal i eller andre tvivlsomme tweaks.
De har kun en positiv effekt, og det er hos sælgerens bankkonto. Det mest sørgelige er bare, at HiFi folk er blevet så ukritiske at de falder for disse woodoo produkter.
Begynd at lytte til noget musik, i stedet for hele tiden at være rastløst for at finde et eller andet der skal tweakes.

Og hvis I så mener at have et reelt problem i kæden, så brug lidt tid og sund fornuft. Så vil I opdage, at løsningen ikke altid er at købe noget sølv/guld eller woodoo...

Woodoo produkterne er til gengæld gode hvis man ikke har noget problem. Mange af dem kan man montere uden at de overhovedet påvirker lyden. Og så har man stadig ingen problemer i kæden, og samtidig har man fået tilfredsstillet sin rastløshed en tid. Og sælgeren er i øvrigt også glad

Hej Hurtig,

Hvad er dit anlæg egentlig sammensat af?

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Februar 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

@ Mercury:
Jeg arbejder på at lave et diy-anlæg, der består af en stor massiv 24 karat guldklump. På den måde kan jeg undgå korrosion og nyde godt af guldets gode lyd-egenskaber

Nej... spøg til side.

• Mit nuværende setup består af:
  • Min egen DAC (har også en PCM1702K baseret DAC som alternativ)
  • DOXA 012 forforstærker
  • DOXA 70B SE effektforstærker modificeret med ekstra RIFA lytter efter Lauvlands anbefaling
  • BKS 107 MK2 højtalere med bånd
  • Signal kabler er primært Kimber PBJ, men jeg eksperimenterer med noget mikrofonkabel ++.
  • Højtalerkabel er pt noget controlled impedance noget samt noget Audioquest. Satser på at tage mig sammen til at skifte det ud med VdH Clearwater.

Jeg mangler pt et rigtig godt CD-drev, og er henvist til at benytte en DVD som drev. Håber at finde et TEAC P700 eller lign.

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Februar 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Hurtig aner ikke hvad han snakker om , har han drukket af natpotten?
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Februar 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

@ Diamagnetic:
Forklar venligst!!

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 21 Februar 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

Så er den efter min mening gal igen.

Jeg modtog det nye High Fidelity idag og så at de nu vil gå i Mr.Antisilver' fodspor (og mere til).
De vil ikke bare nøjes med at polerer sikringerne, men derimod sætte et helt nyt sikringmodul op som der efter sigende skulle gøre lyden bedre: strammer bas bløder diskant osv. (man kender efterhånden den smører)

Jeg er selv tilhænger af at netkabler og netfilter gør lyden bedre, da jeg betrakter dette som en form for filter den sidste meter op til mit anlæg. Men hvad et nyt sikringsmodul skulle kunne gøre kan jeg "desværre" ikke se.
Det er jo så langt fra at det umuligt kan gøre en forskel. Det vil jo svarer til at man skifter det nuværende El-Værk ud med Atomkræft og siger at man kan høre forskel!

Er det bare mig eller er det ikke ved at gå for vidt? Eller... virker det rent faktisk?

PS. Jeg har tjekket. Det er ikke Mr.Antisilver der har skrevet artiklen.

Oh, jeg kan høre min far gnide sig i hænderne. Han er elektriker

Og samtidig tænker han "sikke nogle tåber"

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006
Sendt: 21 Februar 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

Glæder mig til i morgen for så skal der lyttes.

Jeg har valgt at gå ind til det med åbent sind, og håber på en overraskelse.

I skal få mine lytte indtryk i morgen. Måske positivt

kommer der snart en bedømmelse?

kristiansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Februar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 Februar 2007 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
Jeg siger ike at man ikke kan høre forskel på 2 forskellige kabler....!!!

Og hvor mange meter kabel (ledning, tråd) er det nu lige der er i et apparat og det er måske fuldstændig betydningsløst for lyden. jeg mener godt at en sikrings funktion når den "ikke virker" kan sammenlignes med et stykke ledning. og det er bare et stykke af mange , og sikringen i målerskabet plus ledning ud til er at betragte som netkabel, her mener jeg der er lige så stor forskel i lyd som fra højtaler kabler, Måske endda stører.

Jeg er enig med Hurtig i at en finsølv tråd måske ikke virke så godt som sikring, som en speciel designet tråd, men jeg har da set flere steder at de bruger finsølv også uden for high end området.

Men hvor meget dårligere er det, et link der forklare  ville være fint.

• Hurtig skrev:
    Højtalerkabel er pt noget controlled impedance noget samt noget Audioquest. Satser på at tage mig sammen til at skifte det ud med VdH Clearwater
  • håber da Hurtig for taget sig sammen

Til top Vis kristiansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kristiansen

Hurtig
    Udelukket fra forum
    Udelukket fra forum

Sendt: 21 Februar 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Jeg skal nok få taget mig sammen..... Der skal klart noget VdH Clearwater til . Men pt er jeg lidt hrdt spændt op med projekter på arbejdet, og så er der stadig en del arbejde før DAC'en er færdig.

De sidste par dage har jeg dog brugt på at rode med Windows XP Embedded. Er ved at sætte en server op, baseret på en lille SBC (Single Board Computer). Det tager lidt tid

kristiansen
    Udelukket fra forum
    Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Februar 2007
    Lokalitet: Nordsjælland
    Sendt: 21 Februar 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

Jeg er selv tilhænger af at netkabler og netfilter gør lyden bedre, da jeg betrakter dette som en form for filter den sidste meter op til mit anlæg.

Jeg tror filter virkningen kun er en del af det, der kunne være  noget man kunne kalde materiale lyd, sølv lyder anderledes end kobber osv, også isoleringen har sikkert en lyd pvc lyder anderledes end Teflon. materiale lyden kan sikkert forklares med fysik, men jeg kan ikke.

Til top Vis kristiansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kristiansen

JRGW
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
    Lokalitet: Midtjylland
    Sendt: 21 Februar 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Du nævner ikke noget om i din kritik hvis man eks. går op til 20A sikringer hvordan ser det så ud hurtig?

Det skal så nævnes selvfølgelig at der sidder mindre sikringer i apperaterne dem er man jo af sikkerhedsgrunde nød til at have.I øvrigt er sikringerne sandæmpede hvad det så gør ved jeg ikke.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
    DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
    Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

zappafan
    Udelukket fra forum
    Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 December 2004
    Sendt: 21 Februar 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Det er med dette tweak (emne) som med alle andre, der handler om samme - Der er nogen, der er for, og nogen der er imod af mange forskellige årsager - Mange gange udtaler folk sig uden at have prøvet et aktuelt tweak selv!

Men er det egentlig ikke også lige meget, hvad andre synes? Hvis et tweak giver et positivt bidrag til den, som indfører det, er det vel bare fedt - Og bedøvende ligegyldigt, hvad ander mener om dette

zappafan
    Udelukket fra forum
    Udelukket fra forum

Sendt: 21 Februar 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

I øvrigt er det vel nærliggende, at et blad som High Fidelity prøver den slag af - Det er vel det der er noget af ideen med et sådant tidsskrift?

Mercury
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Det samme tweak vil aldrig give entydigt ens resultater i åbenlyst forskellige setup!

Derfor glem dog al jeres evendilige ørkesløse teoretiseren og gå i praksis-mode.

Gør det eller drop det!

Hurtig
    Udelukket fra forum
    Udelukket fra forum

Sendt: 21 Februar 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:

Det samme tweak vil aldrig give entydigt ens resultater i åbenlyst forskellige setup!

Nej... Lige præcis. Og derfior undrer det mig, at visse woodoo fanatikere ALTID får positive resultater uanset hvilket woodoo tweak de springer på.
    Enten har de været usandsynlig heldige at sammensætte et anlæg, der er 100% modtaglig overfor alle tweaks. Ellers hører de bare en positiv forbedring ved alle tweaks, fordi de tror på den er der (Placebo).

Er derikke andre der finder det meget besynderligt??? Og nej... Lad være med at svare med et spørgsmål om, om ikke det er underligt at jeg aldrig kan høre tweaks??? Det kan jeg, men jeg er bare ikke så ukritisk, og falder ikke for enhver HiFi plattenslager.

Diamagnetic
    Udelukket fra forum
    Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
    Sendt: 22 Februar 2007 kl. 02:06 | IP-adresse registreret  

Du skulle tage imod Kristiansens Tilbud. Så vil du forstå min bemærkning tidligere.
    Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

Mercury
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2007 kl. 07:35 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
    Mercury skrev:

Nej... Lige præcis. Og derfior undrer det mig, at visse woodoo fanatikere ALTID får positive resultater uanset hvilket woodoo tweak de springer på.
    Enten har de været usandsynlig heldige at sammensætte et anlæg, der er 100% modtaglig overfor alle tweaks. Ellers hører de bare en positiv forbedring ved alle tweaks, fordi de tror på den er der (Placebo).

Er derikke andre der finder det meget besynderligt??? Og nej... Lad være med at svare med et spørgsmål om, om ikke det er underligt at jeg aldrig kan høre tweaks??? Det kan jeg, men jeg er bare ikke så ukritisk, og falder ikke for enhver HiFi plattenslager.

Jeg tror forklaringen er helt naturlig. Se mit tidligere indlæg om "afstand".

Du kan også se på denne mærkelige "kvalitets"-parameter som opløsningen på et digitalkamera. Detaljer som er større end opløsningsgrændsen vil kunne ses, men det som er nmindre end grændsen går du glip af. Derfor vil der helt naturligt være ting du i dit setup ikke hører, men som man i andre setup's ville kunne høre.

zappafan
    Udelukket fra forum
    Udelukket fra forum

Sendt: 22 Februar 2007 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:

Det gør det nemlig ikke - Selv inden for kvalitetsgrej er dette en kendsgerning. Men kvaliteten betyder også noget - Desto bedre kvalitet af komponenterne i anlægget desto bedre er mulighederne for at opleve kvaliteten af et tweak.

Som med så meget andet her i livet, er det ikke altid proportionalitet mellem pris og udbytte.

<< Forrige Side af 5 Næste >>
      Indryk indlægOpret nyt emne
    Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
    Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
    Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
    Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
    Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
    Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
    Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes