Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 16:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: High Fidelity afprøver sikringsmodul!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bass
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 23 Februar 2007 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

@ Bass:
Meget muligt at jeg ikke har forstået, at pointen ikke er at bruge sølv, men at gå fra 10A til 16A. OK. Hvorfor er det så folk køber sølv-sikringer?? Er det bare for at tilfredsstille den rastløshed der ikke kan falde til ro, hvis man ved at der findes en sølv-sikring og man ikke har den?

Bemærk i øvrigt lige, at en 16A sølvsikring nok vil føles som en 10A standard-sikring, idet man efter min bedste overbevisning er nødt til at underdimensionere for at få sølv-tråden til at virke som sikring.
Det tænker de færreste på, og derfor kan de ikke høre det . De tænker kun at sølv må være bedre!

Den eneste der taler om sølvtråd er vidst dig.

Jeg citerer fra HF "De dertil hørende sikringer er udført med kobbertråd og yderenderne af massiv kobber er forgyldte."

http://www.highend-sound.com/produkter/detail.asp?iType=23&a mp;iAd=172 kan du læse at Sikring 14 x 51 mm, valg mellem kobber (210 kr.), forsølvet - og forgyldt kobber kappe (240 kr.)

Jeg ved ikke rigtig, hvor du har det med sølvet fra?Hvor har du læs det?

Til top Vis Bass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bass

zappafan
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Februar 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

kristiansen skrev:

Jeg er ikke tweak o man jeg afviser stort set lige så mange tweak som jeg tager til mig, men jeg gør mig i det mindste den ulejlighed at prøve tweaket inden jeg udtaler mig.

Helt enig - Man kan i det mindste gøre sig den ulejlighed at prøve selv i stedet for at have forudfattede meninger (fordomme).

De fleste kan nok nikke genkendende til at der er forskel på et kabel, det være sig signal eller net. I princippet skulle det være ét fedt, men er det alligevel ikke. De er konstrueret forskelligt, så hvorfor skulle den del der vedrører sikringsholder og sikring ikke kunne gøre en forskel?

Jeg har endnu ikke prøvet det personligt, og jeg må indrømme at jeg kan tvivle i mit stille sind - Men afvise det på forhånd? - Nej det gør jeg ikke!

kristiansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Februar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 24 Februar 2007 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

Bass skrev:
Den eneste der taler om sølvtråd er vidst dig. (Ps. Hurtig) citat slut

Nej det er ikke! rigtigt, jeg tro jeg må tage ansvaret her , da jeg indsætter en tabel med finsølv og ampere og foreslår en DIY løsning, årsag jeg har det dårligt med at betale 95 kr. eller mere for en sikring, her var mest tænkt på sikringer i apparaterne som diskussionen var drejet lidt hen på af nhj4.

sikrings holderen kunne undværes, du lodder bare en tråd i , ulempe når sikringen springer skal man have fat i en loddekolbe rigtig DIY, med lidt snilde kan en sikring til skabet også laves. Ps det overholder på ingen måde stærkstrøms reglementet så det er på ejet ansvar.

Herefter gik Hurtig amok på sin vis forståeligt, men umiddelbart efter min mening af de forkerte grunde, og diskussionen afsporede, om bl.a. forskelle i lyden afhængig af materiale valg, og endte med blindtest, Ja tråden har været vidt omkring også jordspyd har været omtalt, tilført en smule morgen urin.

Bass skrev:
Jeg citerer fra HF "De dertil hørende sikringer er udført med kobbertråd og yderenderne af massiv kobber er forgyldte."
citat slut

Jeg tvivler nu på at selve sikringstråden er lavet af kobber, men ok det kan være, den vil jo springe på et eller andet tidspunkt.

Men lad os får tråden på ret køl igen , og hører Hi-Sonny-Fi's
(var det vist nok) dom.
Til top Vis kristiansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kristiansen

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Februar 2007 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg læst den artikel om sikring boksen i HF hos min hi-fi pusher, jeg holder ikke selv det blad, hvorfor skulle det ikke virke, enden kan man høre det eller ikke.

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Februar 2007 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Bass skrev:
Hurtig skrev:

@ Bass:
Meget muligt at jeg ikke har forstået, at pointen ikke er at bruge sølv, men at gå fra 10A til 16A. OK. Hvorfor er det så folk køber sølv-sikringer?? Er det bare for at tilfredsstille den rastløshed der ikke kan falde til ro, hvis man ved at der findes en sølv-sikring og man ikke har den?

Bemærk i øvrigt lige, at en 16A sølvsikring nok vil føles som en 10A standard-sikring, idet man efter min bedste overbevisning er nødt til at underdimensionere for at få sølv-tråden til at virke som sikring.
Det tænker de færreste på, og derfor kan de ikke høre det . De tænker kun at sølv må være bedre!

Den eneste der taler om sølvtråd er vidst dig.

http://www.highend-sound.com/produkter/detail.asp?iType=23&a mp;a mp;iAd=172 kan du læse at Sikring 14 x 51 mm, valg mellem kobber (210 kr.), forsølvet - og forgyldt kobber kappe (240 kr.)

Jeg ved ikke rigtig, hvor du har det med sølvet fra?Hvor har du læs det?

Aahhh... min fejl. Jeg troede der var tale om woodoo sikringerne af sølv, som også sælges til rastløse HiFi-tweakere.
Ideen i at sætte en større sikring i, kan jeg til dels følge.... Det giver lavere modstand. Men det er nok ikke meget mere end at korte sit strømkabel 10cm.

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Februar 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Hej igen !

En ting der undre mig at den er på 16a og ikke på 10a, 16a mener jeg da kun bruges til 380v, en 16a må da tage længer tid at brænde over en 10a det bruger man da normalt til 220v eller har jeg fået en sikring galt i halse ???
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Starkad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

En sikrings dimension har intet med spændingen at gøre. Den bestemmes af kablets dimension. Standard ved hus-intallation 1,5mm2 = 10A (må vist nok i dag sættes op til 13A) og 2,5mm2 = 16A. Sikringens funktion er at beskytte kablet med at blive for varmt ved for store strøm-træk eller kortslutning - intet andet!

P.S: 380/220V er mange år siden! I dag er det 400/230V

Til top Vis Starkad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Starkad

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Hvad med at lytte til noget musik i stedet??? Det virker som om folk har mere travlt med at fylde anlægget med ædelmetaller alverdens steder hvor de alligevel gør mere skade en gavn, end de har med at lytte til musikken.

Er det ikke gået for vidt nu?? Når man hellere sidder og piller sig i navlen, mens man leder efter nye steder at fylde med sølv, end at lytte til musikken???

Sølv er i øvrigt en væsentlig bedre leder en silicium, så i kan jo prøve at pille silicium-skiven ud af alle transistorer og IC'ere i jeres anlæg og erstatte den med sølv. Så garanterer jeg for at i slipper for at høre musik, og så kan I i fred og ro pille videre i navlen, imens i finder på nye angrebssteder for sølvet

Det er helt rigtigt. Nogle spilder endda tiden på at udvilke DA-konverters. Mit råd er det samme som hurtigs, lyt til noget musik istedet for at spilde tiden på nogen man tilsynladende ikke har forstand på. Musik Musik - forsøde mit liv  .

Mvh

Mvh

Bass
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Har nu fået monteret de famøse sikringsmoduler, de gør en forskel. Om det er en dedikeret gruppe, de 16A, sikringsmodulerne, den dedikerede jord, eller sikringerne ved jeg ikke. Resultatet er under alle omstændigheder at der er kommet mere pondus i bunden og en betydeligt mørkere baggrund. Kan kun anbefale at gøre noget ved elforsyningen.

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 25 Marts 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

kristiansen skrev:

(var det vist nok) dom.

Jeg kunne ikke høre forskel. Om det er fordi jeg er tonedøv eller om jeg bare var imod det fra starten skal jeg dog ikke kunne svare på.

Men nix. ikke nogen forskel her. Men supra stikdåsen og supra lorad kablerne er stadig gud

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Bass
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:
kristiansen skrev:

(var det vist nok) dom.

Jeg kunne ikke høre forskel. Om det er fordi jeg er tonedøv eller om jeg bare var imod det fra starten skal jeg dog ikke kunne svare på.

Men nix. ikke nogen forskel her. Men supra stikdåsen og supra lorad kablerne er stadig gud

Havde du i forvejen en dedikeret sikringsgruppe eller er det en ny installation?

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 Marts 2007 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Bass skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
kristiansen skrev:

(var det vist nok) dom.

Havde du i forvejen en dedikeret sikringsgruppe eller er det en ny installation?

Uha ved jeg ikke. Det var ikke hos mig men hos en ven.

Jeg kan så fortælle at han ikke helt kunne bestemme sig om der var forskel. Nogle nummer mente han var mere luftige. Men vi tvivlede hele tiden på om det var indbilning eller noget.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:
Bass skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
kristiansen skrev:

(var det vist nok) dom.

Jeg kan så fortælle at han ikke helt kunne bestemme sig om der var forskel. Nogle nummer mente han var mere luftige. Men vi tvivlede hele tiden på om det var indbilning eller noget.

Jamen, er man i tvivl så er der ingen forbedring  

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 Marts 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Bass skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
kristiansen skrev:

(var det vist nok) dom.

jeg var ikke i tvivl... Men hvis der var en forbedring er det så lidt at det ikke er værd at snakke om.

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:
Acer skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Bass skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
kristiansen skrev:
<O:P></O:P>

<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Men lad os får tråden på ret køl igen , og hører <SPAN ="bold1">Hi-Sonny-Fi's</SPAN>(var det vist nok) dom.</SPAN>

jeg var ikke i tvivl... Men hvis der var en forbedring er det så lidt at det ikke er værd at snakke om.

I don't get it.
Til top Vis Clifton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clifton

Bass
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2007 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

jeg er ikke i tvivl, hos mig er der en forskel der var stor nok til at også fruen kan høre forskel. Det er relativt simpelt at efterprøve idet den oprindelige installation stadig er tilstede. Resultatet afhænger formodentlig af udgangspunktet for de stedlige elinstallationer samt anlægets beskaffenhed,strømsvage midfi-anlæg har nok ikke den store gavn.

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 Marts 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Clifton skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Acer skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Bass skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
kristiansen skrev:
<O:P></O:P>

<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Men lad os får tråden på ret køl igen , og hører <SPAN ="bold1">Hi-Sonny-Fi's</SPAN>(var det vist nok) dom.</SPAN>

I don't get it.

hva?

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:
Men vi tvivlede hele tiden på om det var indbilning eller noget.

Hi-Sonny-Fi skrev:

I don't get it.
Til top Vis Clifton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clifton

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 Marts 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Clifton skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Men vi EDIT: han tvivlede hele tiden på om det var indbilning eller noget.

Hi-Sonny-Fi skrev:

I don't get it.

Arr min fejl... ^

Altså.
Jeg kunne ikke høre forskel.

Han kunne måske... Men hvis det var. var det meget små detaljer så han var i tvivl om der var en forskel eller om det var sådan det hele tiden har lydt.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes