Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 02:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Densen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 15
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Mightyfish skrev:
spencer:

"Hvis Sillesen kunne have forhindret det, ved et tryk på en knap, og valgte ikke at gøre det, så har det i aller højeste grad betydning."

nej for ytringerne var allerede fremsat, moderatorene deltog i tråden uden at lukke den, det svare til hvis man bliver overfaldet og der står en panser og ser på det, skal man så klage til ham for at have en sag ?

kubikken valgte at komme på et offenligt forum og smide sine beskyldninger mod densen, det må man stå til ansvar for, det er ikke andres opgave at skulle opdrage på en voksen mand, der er forskel på frevert og et forum, her deltager man under regler, det var freverts egen side kun for hende, selvfølelig står hun til ansvar selvom det ikke var hende der havde skrevet det.

Hvis Sillesen ikke brugte 'rapport' knappen, så kunne moderatorerne jo tro, at den hårde tone var accepteret ? Der er jo tit en meget hård tone, her på sitet, uden at nogen bruger den knap.
Man kan ikke forvente at moderatorerne skal 'fornemme' hvornår du er forurettet.
De har jo ikke haft dig, fra du var helt lille, og kender din tæskel for hvornår du er alvorligt fornærmet.

Bliver der en retssag, så kan der sagtens være så lidt præcedens, at de involverede må finde sig i at være prøvekaniner, for hvad der er tilladt at skrive på et forum.

dtomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Mightyfish skrev:
dtomsen skrev:

Mightyfish skrev:
dtomsen: du må ikke kalde folk et røvhul, det er imod reglerne herinde ! alt andet er helt i orden

Du mangler vist en smiley for enden

Seriøst, spørgsmålet er bare hvor længe det andet er i orden? Densens stævning er bestemt et skråplan...

ja det er et skråplan, men kubikken er altså ikke en normal bruger, han er for de fleste en del af branchen, os selvom han ikke er betalt, en del går op i hvad han siger, ja han er vel en guru herinde.

han beskyldte et firma for bevist at snyde sine kunder, og bryde lovgivningen, det her svare til hvis en journalist gjorde det samme i en avis, han vil blive sagsøgt ind i helvede hvis der ikke er basis for den påstand. hvorfor er det lige kubikken skal have en anden behandling ?

Man kan jo også formulerer det således...hvorfor skal vi andre have en anderledes behandling end KvK

Til top Vis dtomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dtomsen

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Det er jo helt til grin det her er det et HiFi debatforum eller et forum for juristspirer.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Til Sjoenne

Tak for omsorgen, men hun er sgu for lidt køn. Det er en OMér

Til TRX 850

Enig i at Sillesen ser "rolig" i i den tråd. Men, hvorfor laver han så lige den svinestreg 2 mdr. efter??

Til Mightyfish

Kom lige til at trykke på rapport knappen, dér hvor du bringer KvK´s navn på bane.

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

dtomsen skrev:

Kære Morten aka TRX850

Hvor går grænsen for hvad vi må skrive af kritiske ting på et forum før branchefolkene sender advokaterne efter os?

Sund fornuft. Den er åbenbart svært at finde for nogen

Tør jeg længere skrive at den eller den forstærker har en svag strømforsyninger, uden ligefrem at kunne dokumentere det sort på hvidt?

Du kan da sagtens skrive  at et givet produkt har en svag strømforsyning. Men derfra og til at sige at en producent lyver, uden at kunne eller vil beviser det, er noget helt andet.

Tør jeg længere skrive at den eller den forhandler har en dårlig service, uden ligefrem at kunne dokumentere det sort på hvidt?

Er det ikke lidt af et dårligt eksempel du her bruger. Hvis man vil beskylde nogen for dårlig service, er det da klart at man skal kunne bevise det.

Tør jeg længere skrive at den eller den producent er et røvhul, uden ligefrem at kunne dokumentere det sort på hvidt?

Det må være det samme som ovenstående eksempel

Det er jo dræbende for en fri debat blandt os almindelige forbrugere, og døden for et forum som hifi4all hvis branchen sætter grænserne for hvad der må skrives.

Sund fornuft burde være nok mellem voksne mennesker

Desværre ser jeg det som et tegn på den stigende økonomiske betydning hifi4all har fået for de mindre producenter herhjemme. Det, der skrives på forummet, betyder så sandelig noget for omsætningen.

Er der noget forkert i det.

Hvad man end synes om det KvK skrev, så skaber Densens stævning præcedens, og det skulle da ikke være underligt om en anden producent en anden gang gør selvsamme for at lukke munden på en kritikker herinde.

Jeg tror det her er et enkeltstående eksempel.

Dette er en langt vigtigere sag end et småligt personopgør imellem KvK og Sillesen...

Jeg tror du ser syner her.

Til top Vis mhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhansen

Mightyfish
Lukket konto
Lukket konto

bruger hedder nu: Live21

Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

NAdali, helt i orden, det var fornavn, kan ikke tælle alle de gange witzel (morten), ronin (roni) gamle adm, kenneth har sagt Dennis til mig på forum så at jeg kalder kurt for søren må du nok leve med.

"at der ikke oprettes indlæg som har til hensigt at forvolde skade på andre - private såvel som virksomheder!"

spencer ovenstående sætning er en del af reglementet, bare fordi den forurettede ikke selv griber ind, gør ikke at det er i orden

Som bruger forbliver du, og er til enhver tid, eneste ansvarlige for indholdet af dit indrykkede indhold, og du indvilliger i at friholde HIFI4ALL.DK og dets ejere for ethvert juridisk ansvar der måtte opstå på baggrund af din brug af HIFI4ALL.DK

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Mightyfish skrev:
NAdali, helt i orden, det var fornavn, kan ikke tælle alle de gange witzel (morten) og ronin (roni) har sagt Dennis til mig på forum så at jeg kalder kurt for søren må du nok leve med.

"at der ikke oprettes indlæg som har til hensigt at forvolde skade på andre - private såvel som virksomheder!"

spencer ovenstående sætning er en del af reglementet, bare fordi den forurettede ikke selv griber ind, gør ikke at det er i orden

Som bruger forbliver du, og er til enhver tid, eneste ansvarlige for indholdet af dit indrykkede indhold, og du indvilliger i at friholde HIFI4ALL.DK og dets ejere for ethvert juridisk ansvar der måtte opstå på baggrund af din brug af HIFI4ALL.DK

Den regel med at sitet kan holdes skadesfri, tvivler jeg på holder i en retssal.
Den virker noget hjemmelavet.
Hjemmelavede regler, er desværre ikke meget værd, når de skal prøves i retten.
Og forums regler kan have den konsekvens at man udelukkes fra forum.
Det er jo ikke det med udelukkelse, der diskuteres her, men noget helt andet.

Mightyfish
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

spencer, så på den ene side mener du reglerne herinde ikke holder, alligevel mener du at rapport funktionen der er til for at overholde regler som ikke gælder i et retsamfund har indflydelse ? 

men helt sikkert at såfremt dette kommer for retten, vil skabe præcendens for en del online fora, egentlig os på tide

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

NADali skrev:

Til Sjoenne

OK så da:

Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Mightyfish skrev:
spencer, så på den ene side mener du reglerne herinde ikke holder, alligevel mener du at rapport funktionen der er til for at overholde regler som ikke gælder i et retsamfund har indflydelse ? 

men helt sikkert at såfremt dette kommer for retten, vil skabe præcendens for en del online fora, egentlig os på tide

Ja, når Sillesen kunne have forhindret det, så har det betydning.
Hvordan han så kunne have forhindret det, er en anden sag, men når knappen er lige foran snuden, så er det sgu svært at sige, at man ikke tænkte på det.

Men man kan jo ikke tænke på alt.

Og mht. hjemmelavede regler, så falder de til jorden, gang på gang, når de prøves i retten.
Sådan er internettet, og resten af verden skruet sammen.
Mht. præcedens, tror jeg nu der er en vis risiko for at de involverede parter, kommer til at agere prøvekaniner.

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
NADali skrev:

Til Sjoenne

OK så da:

Hvis det er mærket, er jeg supporter - I kan kalde mig hardon! Der kan da komme en masse godt ud af denne tråd endnu, ikke Sjoenne??

dtomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

mhansen skrev:
dtomsen skrev:

Kære Morten aka TRX850

Hvor går grænsen for hvad vi må skrive af kritiske ting på et forum før branchefolkene sender advokaterne efter os?

Sund fornuft. Den er åbenbart svært at finde for nogen

Sund fornuft hos hvem, skribenterne, brancefolkene ???

Tør jeg længere skrive at den eller den forstærker har en svag strømforsyninger, uden ligefrem at kunne dokumentere det sort på hvidt?

Du kan da sagtens skrive  at et givet produkt har en svag strømforsyning. Men derfra og til at sige at en producent lyver, uden at kunne eller vil beviser det, er noget helt andet.

Hvor ofte er det ikke blevet skrevet at den-eller-den manipulerer med watt-talene, ok, det er jo ikke direkte at lyve

Tør jeg længere skrive at den eller den forhandler har en dårlig service, uden ligefrem at kunne dokumentere det sort på hvidt?

Er det ikke lidt af et dårligt eksempel du her bruger. Hvis man vil beskylde nogen for dårlig service, er det da klart at man skal kunne bevise det.

Muligvis, men vi er vel alle mere eller mindre papegøjer i de her tilfælde, har vi læst nok gange at den-eller-den yder dårlig service, tja, så skriver vi det...

Tør jeg længere skrive at den eller den producent er et røvhul, uden ligefrem at kunne dokumentere det sort på hvidt?

Det må være det samme som ovenstående eksempel

Det er jo dræbende for en fri debat blandt os almindelige forbrugere, og døden for et forum som hifi4all hvis branchen sætter grænserne for hvad der må skrives.

Sund fornuft burde være nok mellem voksne mennesker

Med advokater, saganlæg m.m. involveret ????

Desværre ser jeg det som et tegn på den stigende økonomiske betydning hifi4all har fået for de mindre producenter herhjemme. Det, der skrives på forummet, betyder så sandelig noget for omsætningen.

Er der noget forkert i det.

Ja, når det betyder "liv og død" for visse producenter at udøve aktiv skadesbegrænsning på et forum, du ved advokater, dementier og potetielle sletninger af indlæg m.v.

Hvad man end synes om det KvK skrev, så skaber Densens stævning præcedens, og det skulle da ikke være underligt om en anden producent en anden gang gør selvsamme for at lukke munden på en kritikker herinde.

Jeg tror det her er et enkeltstående eksempel.

Det håber jeg...

Dette er en langt vigtigere sag end et småligt personopgør imellem KvK og Sillesen...

Jeg tror du ser syner her.

Det håber jeg...

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

NADali skrev:
I kan kalde mig hardon!

Hardon Karman skulle være et godt mærke.
(Hold da kæft, et sjovt indlæg, du fandt på der )

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

dtomsen skrev:

Kære Morten aka TRX850

Efter min mening burde det være hifi4all, der satte grænsen ved, at de sørgede for, at deres egne retningslinjer for god takt og tone blev overholdt. Jeg tror faktisk det ville fremme den frie debat, hvis man slap for de til tider groteske angreb, der finder sted i den såkaldte ''frie debat'' her og på andre hifi fora.

Det er igen nødvendigt at forstå, at KvK ikke bliver retsforfulgt for at at være kritisk overfor Densens produkter. Det er han og alle andre i sin gode ret til. Han bliver stævnet for at bryde dansk lovgivning om injurier og bagvaskelse. Det er retssikkerheden, der i dette tilfælde ''beskytter producenten''.

Derfor er det også vigtigt at forstå, at en producent jo ikke bare kan lukke munden på en kritiker med en stævning. Så længe kritikeren holder sig inden for dansk lovgivning har kritikeren absolut intet at frygte. Det er ytringsfriheden, der i dette tilfælde ''beskytter kritikeren''.

Ja, Densens stævning kan danne præcedens, og det er vel positivt, for du kan vel ikke i alvor mene, at injurier og bagvaskelse ud over lovens grænser skal være en accepteret del af ''den frie debat'' på et hifi fora? Og at hifi producenterne bare skal finde sig i at andre på ulovlig vis skader deres navn og dermed deres forretning?

Hilsen,
Morten

Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Duelund support skrev:
Det er jo helt til grin det her er det et HiFi debatforum eller et forum for juristspirer.

enig

syntes dog det er alvorligt nok at nævne folk med navn og adresse  + at ringe folk op privat,kæmpe selvmål af densen.

Kvk havde jo desuden delvis ret men ikke hele vejen men at pudse en advokat på ham er lavmålet.

har densen fået mere goodwill af dette?

nu vil densen jo nok forståeligt nok ikke have siddende på sig at de er nogle svindlere med lavere omsætning til følge men det kunne være håndteret anderledes.

når nu Kvk fik lov at fortsætte så længe hænger nok sammen med tonen på fora der åbenbart er kommet for at blivelidt mere selvjustits herinde og"tænk før du taler" kunne have undgået dette.

slutteligt kunne Kvk selvfølgelig ikke have ageret anderleds end har har gjort,læste "ovre hos de andre" at de griner af ham og han har stukket halen mellem benenehan holdning har næppe ændret sig.Hvis jeg ikke har ladet det skinne igenem så lige for en ordens skyld syntes jeg Kvk gik over stregen,men en advokat?

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Mightyfish
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Spencer.

han ved dem han skal klage til har set hvad der sker, hvorfor gøre opmærksom på noget som de allerede ved ?

og det ændre på ingenmåde på at søren skal stå til ansvar for sine udtalelser, en voksen mand kan ikke gemme sig på nettet og tro han kan smide om sig med beskyldninger.

og hvordan kunne han forhindre noget der allerede er sket ? han kunne måske have stoppet det på et tidligere tidspunkt, men når dem der skal stoppe det allerede ved hvad der sker ?

principielt synes jeg det bliver interessant at følge.

angående en økonomisk lussing til densen, så tror jeg det er at finde på et meget småt sted, tilgengæld tror jeg han fik klasket eben meget godt

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
NADali skrev:
I kan kalde mig hardon!

Det er et anlæg, der er kendt for at blive lidt hvinende i toppen, hvis kablerne stikkes hårdt i

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Mightyfish skrev:
Spencer.

han ved dem han skal klage til har set hvad der sker, hvorfor gøre opmærksom på noget som de allerede ved ?

og det ændre på ingenmåde på at søren skal stå til ansvar for sine udtalelser, en voksen mand kan ikke gemme sig på nettet og tro han kan smide om sig med beskyldninger.

og hvordan kunne han forhindre noget der allerede er sket ? han kunne måske have stoppet det på et tidligere tidspunkt, men når dem der skal stoppe det allerede ved hvad der sker ?

principielt synes jeg det bliver interessant at følge.

angående en økonomisk lussing til densen, så tror jeg det er at finde på et meget småt sted, tilgengæld tror jeg han fik klasket eben meget godt

Jeg tror at meget kommer til at hænge på, hvor hård tonen sædvanligvis er på forum, samt naturligvis om det er markant værre.

Jeg kan ikke gætte på et evt. udfald.
Men har Sillesen helt undladet at bruge knappen, må han bære en del af ansvaret for det økonomiske tab, han evt. skulle have lidt. Det ville jo være undgået, hvis han havde fået KvK udelukket fra forum, via 'rapport' knappen.

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

NADali skrev:

Spencer skrev:
NADali skrev:
I kan kalde mig hardon!

Det er et anlæg, der er kendt for at blive lidt hvinende i toppen, hvis kablerne stikkes hårdt i

GRIS

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

dtomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

TRX850 skrev:

Ja, Densens stævning kan danne præcedens, og det er vel positivt, for du kan vel ikke i alvor mene, at injurier og bagvaskelse ud over lovens grænser skal være en accepteret del af ''den frie debat'' på et hifi fora? Og at hifi producenterne bare skal finde sig i at andre på ulovlig vis skader deres navn og dermed deres forretning?

Naturligvis ikke, jeg mener bare det er en kedelig udvikling når juraen overtager moderatorens rolle i afviklingen af debatten på et forum.

<< Forrige Side af 15 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes