Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 22:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Densen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 15
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Er i ved at være færdige med one-linerne? hvis i fortsat ønsker at diskuterer emnet så gør det, ellers lukker jeg tråden.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

schumi_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

solu skrev:
NADali skrev:
solu skrev:
NADali skrev:

Det er utroligt, at der er nogle her, der ikke fatter, at andre end hifi-entusiaster kigger med på H4A - Hvor naive er I egentlig?

Øhh, og hifi-entusiast = tyv??

Prøv lige at læse den igen... eller kræv dine skolepenge tilbage

Pas på du ikke lader dig rive lige så meget med som KvK gjorde - må man ikke tale pænt på H4A mere? All right, der var et "end" jeg overså. Jeg ser dog stadig ikke problemet. Som jeg skrev, så kan du få alle de informationer du vil på den blå avis og mig bekendt er det ikke et stort problem - i så fald havde dba nok ændret praksis.

Det er da sikkert rigtigt man kan finde navn og adresse på DBA, men så har folk jo ligesom selv lagt det ud ikke ?

Til top Vis schumi_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schumi_dk

solu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

schumi_dk skrev:
solu skrev:
schumi_dk skrev:

1 Hvad koster det og producere en Densen forstærker ? så kan folk selv se om prisen er alt forhøj i udsalg.

Siden hvornår er vare begyndt at koste det, som de koster at producere? Mener du at møbler og tøj koster det som henholdsvis træet, stoffet etc. er værd? Hvis du synes en vare er for dyr, så køb en anden. Hvis nogle har held med at tage 2.000 kr. for en skjorte, 30.000 for en forstærker, 20.000 for et kabel, så fred være med det, de er blot gode forretningsfolk.

Ja det har du da helt ret i, men hvis du køber et kabel til 20.000 og det koster 300 og lave kan du jo selv vurdere om du er blevet røvet

Så simpelt er det bare ikke i dag. Hvis vi nu antager at Densen samler en forstærker i hånden, så koster den måske 10.000 i løn og materialer. Hvis de kan få den samlet i udlandet eller af robotter, bliver den så mindre værd?? Desuden går de fleste omkostninger til udvikling og måske markedsførring, hvilket jo ikke har noget med materialernes pris at gøre - så jeg mener ikke det giver mening, det spørgsmål du stiller.

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

solu skrev:
NADali skrev:
solu skrev:
NADali skrev:

Det er utroligt, at der er nogle her, der ikke fatter, at andre end hifi-entusiaster kigger med på H4A - Hvor naive er I egentlig?

Pas på du ikke lader dig rive lige så meget med som KvK gjorde - må man ikke tale pænt på H4A mere? All right, der var et "end" jeg overså. Jeg ser dog stadig ikke problemet. Som jeg skrev, så kan du få alle de informationer du vil på den blå avis og mig bekendt er det ikke et stort problem - i så fald havde dba nok ændret praksis.

Godt så. Det er almindeligt kendt, at flere af de "kendte" har haft ubudne gæster på besøg kort efter, at de har haft livsstiljournalister på besøg i deres hjem, der har lavet en fin illustreret artikel om, hvordan denne kendis bor. Hvorfor mon?

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

solu skrev:

Som jeg skrev, så kan du få alle de informationer du vil på den blå avis og mig bekendt er det ikke et stort problem - i så fald havde dba nok ændret praksis.

Igen skal vi lige bide mærke i noget solu...

Ved oprettelse af en annonce i DBA vælger sælger selv at offentliggøre sine persondata....hvilket ikke er tilfældet med Kvk...da han jo hverken har oprettet en annonce eller har sagt ok til at få sine data offentliggjort...

Mvh. Hattori

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Er i ved at være færdige med one-linerne? hvis i fortsat ønsker at diskuterer emnet så gør det, ellers lukker jeg tråden.

Hvorfor dog det? Folk sidder sidder her jo ikke 24-7...

schumi_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

solu skrev:
schumi_dk skrev:
solu skrev:
schumi_dk skrev:

1 Hvad koster det og producere en Densen forstærker ? så kan folk selv se om prisen er alt forhøj i udsalg.

Siden hvornår er vare begyndt at koste det, som de koster at producere? Mener du at møbler og tøj koster det som henholdsvis træet, stoffet etc. er værd? Hvis du synes en vare er for dyr, så køb en anden. Hvis nogle har held med at tage 2.000 kr. for en skjorte, 30.000 for en forstærker, 20.000 for et kabel, så fred være med det, de er blot gode forretningsfolk.

Ja det har du da helt ret i, men hvis du køber et kabel til 20.000 og det koster 300 og lave kan du jo selv vurdere om du er blevet røvet

Så simpelt er det bare ikke i dag. Hvis vi nu antager at Densen samler en forstærker i hånden, så koster den måske 10.000 i løn og materialer. Hvis de kan få den samlet i udlandet eller af robotter, bliver den så mindre værd?? Desuden går de fleste omkostninger til udvikling og måske markedsførring, hvilket jo ikke har noget med materialernes pris at gøre - så jeg mener ikke det giver mening, det spørgsmål du stiller.

Hvis jeg ved den er samlet i DK i hånden ved jeg jo osse hvorfor prisen er høj, men i den her sag mener jeg faktisk mit spørgsmål har en relevans, hvis du vil hive en mand i retten fordi han siger du sælger til en højere pris end rimeligt er bliver du jo nød til at fremvise bevis på det modsatte

solu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

NADali skrev:
solu skrev:
NADali skrev:
solu skrev:
NADali skrev:

Godt så. Det er almindeligt kendt, at flere af de "kendte" har haft ubudne gæster på besøg kort efter, at de har haft livsstiljournalister på besøg i deres hjem, der har lavet en fin illustreret artikel om, hvordan denne kendis bor. Hvorfor mon?

Ja det tror jeg gerne. Man skal selvfølgelig ikke friste svage sjæle. Men nu mener jeg ikke KvK er nogen oliebaron? Har han ikke bare noget gammel NAD fra 1980 som en tyv knap nok gad tage med  Det var noget andet, hvis KvK havde Linn til 100.000 pr. produkt, men det er der vist ingen fare for...

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

NADali skrev:

Ligeledes kan Politiet mere end fortælle om indbrud der er relateret til offentliggørelse af data...hvad enten det er personen selv eller andre der står for det.....B&O-ejere har fx været specielt hårdt ramt

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

solu skrev:
NADali skrev:
solu skrev:
NADali skrev:
solu skrev:
NADali skrev:

Ja det tror jeg gerne. Man skal selvfølgelig ikke friste svage sjæle. Men nu mener jeg ikke KvK er nogen oliebaron? Har han ikke bare noget gammel NAD fra 1980 som en tyv knap nok gad tage med  Det var noget andet, hvis KvK havde Linn til 100.000 pr. produkt, men det er der vist ingen fare for...

Jeg vil ikke kommentere din opfattelse af KvK´s udstyr. Men det glæder mig, at du endelig får øje på det principielle

solu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

schumi_dk skrev:

Hvis jeg ved den er samlet i DK i hånden ved jeg jo osse hvorfor prisen er høj, men i den her sag mener jeg faktisk mit spørgsmål har en relevans, hvis du vil hive en mand i retten fordi han siger du sælger til en højere pris end rimeligt er bliver du jo nød til at fremvise bevis på det modsatte

Jeg er ret sikker på, at det ikke kan danne grundlag for en retsat. Ligesom du kan sige, at et produkt er noget skod, kan du også sige at det er for dyrt - for det er jo umuligt at gøre op? Hvor meget er et brand værd? En T-shirt til 2 kr. kan pludselig koste 2.000 kr. fordi der står Gucci på den - alle ved, at den ikke koster i nærheden af 2.000 kr at producere. Tilbage til forstærkeren. Jeg mener det er hifi-bladende, anmeldere og fx sitet her, der bør vurdere om en vare lever op til prisen og det kan man vel kun gøre ved at måle/lytte op imod andre produkter til tilsvarende pris? Hvis jeg synes en Densen til 30.000 kr. spiller som det bedste jeg nogen sinde har hørt, så er det mig ligemeget om den kostede 1.500 kr. at fremstille. Men spiller en fra mærk x til 5.000 kr. bedre, så får Densen jo nok bare svært ved at sælge deres produkt.

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

schumi; med al respekt for dine meninger og holdninger....så er det altså noget frygtelig vås du er ude i........måske DU synes at det er "røveri" at forlange kr. 30.000 for en forstærker som måske blot koster kr. 100 at lave.......men juridisk er det altså ikke røveri.... slet ikke ......

Og det er altså noget frygtelig vås, hvis man/ du mener at man kan slæbe en mand ( firma) i retten hvis de ikke kan dokumenter at deres pris er "rimelig" i forhold til deres produktionspris.........- i så fald kan du jo starte med at hive coca-cola i retten....tro mig, det koster ikke mange øre at producere en liter cola...og udsalgsprisen kender alle vist

mvh

Jesper

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Hold k**t hvor man kan trække en tråd ud. Alt hvad der er værd at vide står på max. de første 6 sider.

Tråden skulle efter min mening have været lukket for længst. Og ja dette er et surt opstød efter at have læst alle siderne igennem. Det meste er blevet fortolket og gentaget mindst 2 gange.

Mit standpunkt i denne tråd er at begge har begået fejl og der er sgu ikke noget nemmere end at være bagklog. På nær offentliggørelsen af kvk's adresse og navn så syntes jeg at densen har gjort det godt.

Blot min mening. Fortsat god weekend

Til top Vis DPetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DPetersen

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:

Med al respekt.........er det ikke lidt (for ) sent at agere moderator......og på hvilket - NUVÆRENDE - grundlag ?.......herregud...lad dog drengene - mig selv inkluderet - spille lidt "ord-pingpong ", nu hvor hele emnet er hypet op.....

( - men måske den manglende indgriben i tråden som startede det hele, har givet visse personer lidt dårlig samvittighed, hvilket igen har medført lidt over-sensitivet ? )

mvh

schumi_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

schumi; med al respekt for dine meninger og holdninger....så er det altså noget frygtelig vås du er ude i........måske DU synes at det er "røveri" at forlange kr. 30.000 for en forstærker som måske blot koster kr. 100 at lave.......men juridisk er det altså ikke røveri.... slet ikke ......

Og det er altså noget frygtelig vås, hvis man/ du mener at man kan slæbe en mand ( firma) i retten hvis de ikke kan dokumenter at deres pris er "rimelig" i forhold til deres produktionspris.........- i så fald kan du jo starte med at hive coca-cola i retten....tro mig, det koster ikke mange øre at producere en liter cola...og udsalgsprisen kender alle vist

mvh

Jesper

Nu er det jo altså ikke mig der vil hive nogen i retten, og jeg kunne aldrig drømme om at give 30000 for nogen som helst forstærker, så det er nok det mine meninger kommer af

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

schumi_dk skrev:
Jesper Andersen skrev:

mvh

Jesper

Nu er det jo altså ikke mig der vil hive nogen i retten, og jeg kunne aldrig drømme om at give 30000 for nogen som helst forstærker, så det er nok det mine meninger kommer af

- næ, jeg har forstået at det er Densen som var/er ude og "rasle med sablen" ( læs; indbringe en bruger for retten )......men forstod at det var dig som mente at en forstærker som kostede X-gange kostprisen måtte være lig med røveri...men måske det var noget jeg misforstod.....

mvh

Anders K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Er det bare mig, eller har tråden kørt i ring siden side 7?

Kan vi blive enige om at Densen er i sin gode ret til at forsvare sig via rets systemet når de mener at nogen har gjort noget ulovligt?

Kan vi blive enige om at KvK har samme ret til at forsvare sig via samme rets system, hvis han mener at der er nogen der har gjort noget ulovligt mod ham?

Kan vi blive enige om at der er blevet gjort en fejl ved offentliggørelsen af diverse adresser og navne?

Nu synes jeg vi skal lukke denne tråd, inden vi drukner i mere eller mindre fornuftige udtalelser om hvorvidt nogen er paranoide, andre har rygmærker, hvad delene til en forstærker koster, eller nogle helt fjerde... osv. osv. Efter min mening har denne farce stået på alt for længe, og det er på tide at komme tilbage til det der har gjort os alle sammen til brugere af Hifi4all: den gode lyd.

Anders K  

Cambridge Azur 640T
Cambridge Azur 640C v.2
Cambridge Azur 640P
REGA Planet 1
Til top Vis Anders K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders K

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Anders K skrev:

Er det bare mig, eller har tråden kørt i ring siden side 7?

Kan vi blive enige om at Densen er i sin gode ret til at forsvare sig via rets systemet når de mener at nogen har gjort noget ulovligt?

Kan vi blive enige om at KvK har samme ret til at forsvare sig via samme rets system, hvis han mener at der er nogen der har gjort noget ulovligt mod ham?

Kan vi blive enige om at der er blevet gjort en fejl ved offentliggørelsen af diverse adresser og navne?

Nu synes jeg vi skal lukke denne tråd, inden vi drukner i mere eller mindre fornuftige udtalelser om hvorvidt nogen er paranoide, andre har rygmærker, hvad delene til en forstærker koster, eller nogle helt fjerde... osv. osv. Efter min mening har denne farce stået på alt for længe, og det er på tide at komme tilbage til det der har gjort os alle sammen til brugere af Hifi4all: den gode lyd.

Anders K  

Godt være Densen er i sin gode ret men det er stadig latterligt.

Efter min mening har KvK bare sagt sin mening. Og har han svinet Densen lidt for meget til! SO WHAT. Densen skulle gerne være så professionelle at det ikke skulle påvirke dem.

Men hvorfor lukke tråden? Er der ikke mere at sige så stopper folk vel selv.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Jeg kan jo af gode grunde ikke udtrykke mig om indholdet i sagen som sådan.
Det jeg kan er, at forholde mig til de skridt der er taget, om de skridt der bør tages.
Jeg er som bekendt en privatperson, uden tilknytning til hifi-branchen eller de medier der beskriver eller omtaler hifi-branchen og dens produkter.
Jeg er og har hele tiden alene haft et ærinde som entusiast - eller nørd om I vil.
Min hensigt er og har hele tiden været - op med niveauet allevegne.
Både hos nørderne og branchen som helhed, nogen vil finde, at det er gået for vidt.
OK med det!

Kigger man så på sagen med adressen, så har det klart påvirket sagen, men i virkeligheden er det vel det mindste af det. Jeg risikerer kun at nogen damper af med mine ting den kommende tid, og jeg bør nok everveje evt. sikring. Begge mine naboer har haft besøg - og jeg altså også.

Hertil tænker jeg på, hvordan ville andre have det med, at få offentliggjort evt. anklager, stævninger m.m. på sites, hvor netop de mennesker der kunne finde den slags interessant mødes. Og det før sagen egentlig er en sag.

Som et eksempel herpå kunne nævnes, at man kunne rekvirere navnene på alle der blev sigtet for hvad som helst, allerede medens evt. sigtelser var under overvejelse.
Den slags må man ikke ifølge straffelovens §264d. Og derfor var det rigtigt af admin at fjerne linksene her fra sitet.

Sillesen har som bekendt sit eget site i form af www.hifi-musik.dk og dermed er udgiver, jeg er derimod afhængig af at kunne ytre mig her, såfremt jeg får behov for, at spørge til hvordan visse enkeltheder skal forstås - eller hvorledes de opleves. derfor vil jeg være meget ked af at tråden lukkes.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Bonné
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Min hensigt er og har hele tiden været - op med niveauet allevegne.
Både hos nørderne og branchen som helhed

Ok, hvad med at starte med at højne dit eget niveau, og optræde som en mand, ved at give en uforbeholden undskyldning til TS.

Så får du garanteret en tilbage selv !

mvh

Bonné

Til top Vis Bonné's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonné

<< Forrige Side af 15 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum