| Forfatter |
|
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonné skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Min hensigt er og har hele tiden været - op med niveauet allevegne. Både hos nørderne og branchen som helhed
|
|
|
Ok, hvad med at starte med at højne dit eget niveau, og optræde som en mand, ved at give en uforbeholden undskyldning til TS.
Så får du garanteret en tilbage selv !
mvh
Bonné
|
|
|
Tjek lige tonen hos dig selv kammerat. Både igår og idag. __________________ KUBIKKENS VIDNER AF 3. SEPTEMBER 2007
|
| Til top |
|
| |
Bonné Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 359
|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
NADali skrev:
Bonné skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Min hensigt er og har hele tiden været - op med niveauet allevegne. Både hos nørderne og branchen som helhed
|
|
|
Ok, hvad med at starte med at højne dit eget niveau, og optræde som en mand, ved at give en uforbeholden undskyldning til TS.
Så får du garanteret en tilbage selv !
mvh
Bonné
|
|
|
Tjek lige tonen hos dig selv kammerat. Både igår og idag.
|
|
|
Hvad har jeg dog sagt der har stødt dit ophøjede, anonyme væsen ?
Nå nevermind, jeg starter.
Kære Naddali:
UNDSKYLD !
Mvh
Bonné
P.S Det gjorde slet ikke ondt
|
| Til top |
|
| |
NADali Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
En undskyldning med den tone dur jo ikke. Men det forstår du nok ikke.
__________________ KUBIKKENS VIDNER AF 3. SEPTEMBER 2007
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
NADali....
Hvad skulle hifi4all dog gøre uden dig.
Stop nu
|
| Til top |
|
| |
Bonné Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære Nadali
Jeg er ikke enig i dine synspunkter, men kan vældig godt lide dig som menneske.
Stort knus, din frækkert !
mvh
Bonné
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holy Crap... Det har været en underholdende ½ time mens jeg har sidde og læst denne tråd. Det er godt nok utroligt så meget folk ka komme op i det røde fældt engang imellem 
|
| Til top |
|
| |
NADali Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har sgu aldrig brudt mig om når mænd blinker til mig - slet ikke to på én gang. Kan I ikke blinke til hinanden?  __________________ KUBIKKENS VIDNER AF 3. SEPTEMBER 2007
|
| Til top |
|
| |
NADali Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Holy Crap... Det har været en underholdende ½ time mens jeg har sidde og læst denne tråd. Det er godt nok utroligt så meget folk ka komme op i det røde fældt engang imellem   |
|
|
er mere bekymret for det brune felt __________________ KUBIKKENS VIDNER AF 3. SEPTEMBER 2007
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mightyfish skrev:
- 8 Ohm 176 Watt
- 4 Ohm 294 Watt
det er det her du snakker om ! ikke 100-130 det er jo ikke holfi vel. hvorfor måler krell kav 400 endnu ringere når nu det er en som kvk roser ?
det er stadig standard måde at oplyse effekt på, men det var kun densen der blev gået efter ikke ?
det 6 watt udgangstrin er forklaret, og hvis der bliver sat køling på og spændingen forhøjes, så er det ikke forkert. men det blev faktisk fjernet.
nadali undrer mig bare siden du rapporterede mig for at skrive søren pis nu gjorde jeg det igen
|
|
|
Jeg er klar over, at det er 294 og 176 watt vi snakker om. Og hvad så??? Densen er udemærket godt klar over, at Deres forstærker langt fra fordobler effekten fra 8 til 4 ohm. Som tallene viser, giver den kun 67% mere effekt ved 4 ohm end ved 8 ohm. Det er i min verden hverken godt eller skidt, og absolut ikke nogen særlig præstation. Jeg vil tro en HK forstærker i prisklassen omkring 3.000 gør det lige så godt (Rent gæt!). Tilsyneladende er Densen heller ikke vildt stolte af denne præstation, for så havde de nok valgt at oplyse det. I stedet vælger de iflg Thomas Sillesen selv, HELT tilfældigt at oplyse en effekt der er noget lavere, men som helt tilfældigvis giver et ret kraftigt indtryk af, at forstærkeren vitterligt dobbler effekten. Synes du ikke det er lidt pudsigt??? Hvis jeg var vildt stolt af en elektronik-kreation, ville jeg næppe begynde at tilpasse specifikationerne, for at kunden også skulle være imponeret. Ville du det???
Den med de 6 watt... Ja... Jeg har et par pc-højtalere derhjemme med en ekstern netadapter. Den er i øvrigt på 12 watt. Selve forstærkeren i højtalerne kan iflg mine målinger yde i omegnen af 2,5 watt pr kanal. Men med ekstra køling, lidt kraftigere transistorer, højere forsyiningspænding osv, ville man sikkert kunne trække op imod 100 watt ud. Men det retfærdiggør da ikke, at jeg kan påstå at den kan levere 100 watt. På samme måde kan man også opgive topfarten for en Citroen 2CV til 250km/t... Men lige glemme at fortælle at det er i frit fald fra Mont Blanc og i øvrigt med 1000kg cement for at give bedre forhold mellem vægt og vindmodstand!! Er det også helt i orden og moralsk OK markedsføring???
Sagen er jo den, at var der ikke nogen der havde reageret på opgivelsen af de 6 watt, er der næppe den store sandsynlighed for at det nogensinde var blevet rettet. Så havde folk stadig gået med en misforstået opfattelse af, at deres CD-afspiller kunne levere 6 watt, hvilket den ikke kan (Hvad det så skulle hjælpe fatter jeg ikke...??).
Kan du slet ikke se problematikken i, at producenter (og her tænker jeg ikke specifikt på Densen), systematisk fylder kunderne med delvist korrekte historier, der kun fortæller den halve sandhed, udelukkende for at få produkterne til at se bedre ud end de vitterligt er. Kan du slet ikke se noget forkert i det??? Og kan du slet ikke se det positive i, hvis nogen konfronterer producenten/forhandleren med det, og efterfølgende får producenten/forhandleren til at erkende det?? Ser du det som et tab for kunderne, at hele sandheden om produktet kommer frem??? Det ville være rigtig fedt, hvis man kunne få et konkret svar, og ikke en eller anden gang udenomssnak... Bare nogle konkrete ja/nej svar på det ret konkrete spørgsmål. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Bonné Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære hurtig
Din pointe er i bedste fald ligegyldig. Der er tusind parametre der er vigtige for en forstærker, du bliver ved med at tærske langhalm på ÉEN !
Spænd nu hjelmen, og kom videre...
mvh
Bonné
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var vist det!
Begge parter - og her tænker jeg ikke på den umodne flok, der som sædvanlig kæmper om at gabe højest* - har haft mulighed for at fremføre deres synspunkter.
Det er svært, hvis ikke lige frem umuligt, at se hvad der positivt kommer ud af at lade tråden fortsætte.
Tråden lukkes!
* flok er måske for meget sagt, da der er tale om nogle ganske få personer, der åbenbart ikke kan sondre mellem et hifi forum og et ego forum
|
| Til top |
|
| |