Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 18:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Densen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 15
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
Hurtig skrev:

Men jeg synes godt KvK kan kræve en voldsom erstatning... Tænk... Densens advokat kalder ham for "Kurt von Kubrik"

Ja. Den fangede jeg også. Han har åbenbart haft travlt den gode advokat. For der ganske pænt med stavefejl i brevet.

... han er sikkert også dyr!

winding
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har også, med stor - næsten til perfiditet grænsende - fornøjelse gennemlæst hele tråden med tilhørende links og kan kun konkludere, at mit personlige valgsprog endnu engang har vist sin berettigelse - for ikke ligefrem at sige dets panteistiske gyldighed.

Så altid huske og aldrig glemme ... "Overdrivelsens kunst er den sværeste."

Helt ærligt, kan man ikke blot opføre sig på forum, som man ville gøre, hvis man fysisk var i stue med de øvrige indlægsskrivere ?

Tak for opmærksomheden.

/winding

Til top Vis winding's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winding

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

quad skrev:
Jean M Jarre skrev:
Jeg syntes da det er flot at Thomas har stævnet KvK, især når man tænker på at Thomas selv driver et site hvor man jo må skrive alt uden censur. Men det gælder åbenbart ikke hvis der er nogen der har en mening om Densen. Snip: Mvh JmJ
Sådan!! En væsentlig pointe

At der ikke er censur, betyder da ikke man er hævet over loven, når man skriver der. Så kunne dansk front bare overtage siden. Jeg kan ikke se der i det ovenstående, er nogen som helst pointe, der holder i det virkelige liv.

MVH

Synes helt klart at der bliver overreageret fra Densens side, fidusen ved et debatforum er vel netop debatten.Når man deltager som Brancemedlem er det ikke heldigt at være for tyndhudet og bekymret for markedsandele. Hvis en debat bliver for overophedet, må det være moderatorene opgave at kølne gemytterne inden det ender i sagsanlæg.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

NADali skrev:

Det er dælme da en følsom sag og tråd denne her. Moderator gruppen sidder og lurer med trusler og sanktioner i bæltet.

1) Jeg kunne godt tænke mig, at moderator gruppen præciserer hvad der må skrives og ikke skrives i denne tråd.

Hellere end gerne, det er altid en god ting at opfriske.

Læs Retningslinierne og Tænk før du taler

Under normale omstændigheder har vi lidt snor til folk der ikke kan finde ud af at overholde dem, men det har vi så ikke længere i den her tråd.

Håber det kastede lys over "trusler og sanktioner" der i daglig tale hedder Retningslinierne og Tænk før du taler.

Og nu tilbage til overvågningen...
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Jeg skal lige være helt med... Det er læne siden jeg havde erhvervsret....

Går sagen på, at det ikke skulle være lovligt at påpege, at det ikke er korrekt at Densens CD-afspilelr kan levere 6 watt (hvilket Densen selv har indrømmet den ikke kan) og at man ikke må påpege at Densen forstærkere trods den kraftige vildledning i tekniske spec IKKE fordobler effekten fra 8 til 4 ohm (hvilket Densen vist også har indrømmet)???

Jeg troede vi levede i et frit land, hvor man måtte sige hvad man ville. Og jeg troede slet ikke det var strafbart at påpege andres løgn-historier!!

Men jeg synes godt KvK kan kræve en voldsom erstatning... Tænk... Densens advokat kalder ham for "Kurt von Kubrik"

Når det er sagt, synes jeg det er MEGET MEGET useriøst at lægge et udkast fra en advokat på nettet, med KvK's navn og privat-adresse.
Hvis Densen mener at have en sag, og føler sig uretfærdigt behandlet, bør de selv fremstå som et mønstereksempel.

Densens forklaring om at KvK er en højtlønnet forsikringsmand, og at han derfor kun vil undskylde fordi han ved han har ret, den er sgu langt ude!!! Jeg gad heller ikke spilde min tid på sådan en gang advokat-fis!!
Men det gider Densen tydeligvis!!! Jeg synes dog hellere de skulle bruge tiden på at ændre sine produktspecifikationer, så de giver et reelt billede af virkeligheden.

Kurt kan da skrive lige hvad han vil. Det er skam er ret frit land. Men Kurt har alligevel mente at det ikke holdt i retten....hvorfor eller krybe til korset? Hvad er problemet når Kurt æder sine egne ord. Der er vel ingen grund til at trække noget tilbage hvis det er sandt?

Generelt er hele Kurt vs. densen udtryk for mere personhetz. Der er faktisk ikke ok.

Bastian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Utroligt så få, der kender bare en anelse til lovene om ytringer osv. Selv i dette land med en af de videste ytringsfriheder i verden, er der altså ansvar påhæftet ens ytringer! Ejede jeg Densen, havde jeg gjort det samme.

Til top Vis Bastian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bastian

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2007 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
NADali skrev:

Det er dælme da en følsom sag og tråd denne her. Moderator gruppen sidder og lurer med trusler og sanktioner i bæltet.

1) Jeg kunne godt tænke mig, at moderator gruppen præciserer hvad der må skrives og ikke skrives i denne tråd.

Hellere end gerne, det er altid en god ting at opfriske.

Læs Retningslinierne og Tænk før du taler

Under normale omstændigheder har vi lidt snor til folk der ikke kan finde ud af at overholde dem, men det har vi så ikke længere i den her tråd.

Håber det kastede lys over "trusler og sanktioner" der i daglig tale hedder Retningslinierne og Tænk før du taler.

Og nu tilbage til overvågningen... Man fornemmer meget klart at denne tråd har særlig bevågenhed "ovenfra" når man læser den. Så det hurtige (og forventede) svar kommer ikke bag på mig!

Agter HIFI4ALL at foretage sig noget i det forhold, at Kurt von Kubiks navn og adresse offentliggøres af Densen? Kommer den ikke ind under "Personhetz"?

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

@Sillesen

Hvor slem skal personhetz være, før det bliver fjernet fra det site, som du er ansvarlig for ?
Værre end denne tråd ?

http://www.hifi-musik.dk/?page=viewtopic&t=1035

Det er ejeren af domænet, der er ansvarlig for, hvad der ligger på hans site.
Du kan således ikke tørre ansvaret for den slags smuds, af på de administratorer, som du lader styre sitet.

Faktisk giver det et billede af hifi-interessen, der må være skadeligt for salget af hifi, for alle forhandlere, incl. Densen.

EDIT: Og her er en tråd, om at én af dine konkurrenter, er en klaphat:

http://www.hifi-musik.dk/?forum=viewtopic&t=1860

Poul tager det sgu uden at flæbe.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 Februar 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

NADali skrev:

Agter HIFI4ALL at foretage sig noget i det forhold, at Kurt von Kubiks navn og adresse offentliggøres af Densen? Kommer den ikke ind under "Personhetz"?

Hvis folk poster navn og eller adresse igen falder hammeren. Det var jo netop derfor jeg skrev indlæget, fordi vi plejer lige at give lidt snor. Ellers hvis der er noget generelt du er utilfreds med mht. modereringen så vil jeg anbefale dig at oprette en tråd under Ris og Ros, eller kontakte Bjarke Rasmussen http://www.hifi4all.dk/kontakt.asp.

Og nu tilbage til emnet tak.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
@Sillesen

Hvor slem skal personhetz være, før det bliver fjernet fra det site, som du er ansvarlig for ?
Værre end denne tråd ?

Du kan således ikke tørre ansvaret for den slags smuds, af på de administratorer, som du lader styre sitet.

Faktisk giver det et billede af hifi-interessen, der må være skadeligt for salget af hifi, for alle forhandlere, incl. Densen.

Kun når det går udover en selv er det galt længer er den ikke.

Alt dette er under lavmål.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

MC955 skrev:

Spencer skrev:
@Sillesen

Værre end denne tråd ?

Kun når det går udover en selv er det galt længer er den ikke.

René nogen gange taler du altså i koder..hvad mener du lige?
Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2007 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
NADali skrev:

Hvis folk poster navn og eller adresse igen falder hammeren. Det var jo netop derfor jeg skrev indlæget, fordi vi plejer lige at give lidt snor. Ellers hvis der er noget generelt du er utilfreds med mht. modereringen så vil jeg anbefale dig at oprette en tråd under Ris og Ros, eller kontakte Bjarke Rasmussen http://www.hifi4all.dk/kontakt.asp.

Jeg synes da ganske bestemt, at jeg forholder mig "emnet". Jeg kan ikke se, at jeg giver udtryk for nogen utilfredshed - Jeg stiller nogle spørgsmål i denne tråd som jeg mener er relevante. Så hvad der lige afføder din reaktion ligger uden for, hvad jeg har indflydelse på.

Firmaet Densen benytter advokat og offentliggør navnet på en person på HIFI4ALL. Jeg kan kun se, at det er en særdeles grov handling, som alt andet lige, bør have konsekvenser. (Og det er noget der er foregået i denne tråd og ikke under Ris og Ros).

Med hengiven agtelse

NADali

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 Februar 2007 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

NADali skrev:
Zorglub skrev:
NADali skrev:

Jeg synes da ganske bestemt, at jeg forholder mig "emnet". Jeg kan ikke se, at jeg giver udtryk for nogen utilfredshed - Jeg stiller nogle spørgsmål i denne tråd som jeg mener er relevante. Så hvad der lige afføder din reaktion ligger uden for, hvad jeg har indflydelse på.

Firmaet Densen benytter advokat og offentliggør navnet på en person på HIFI4ALL. Jeg kan kun se, at det er en særdeles grov handling, som alt andet lige, bør have konsekvenser. (Og det er noget der er foregået i denne tråd og ikke under Ris og Ros).

Med hengiven agtelse

NADali

Ok, jeg forstår så ikke hvad du prøver at sige, som jeg ikke allerede har svaret på.

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 19 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Nå da Zorglub.

Jeg kan se du har slettet mit indlæg. Fair nok, det er din ret Men havde jeg vidst, hvad Thomas Sillesen har lagt på nettet (efterfølgende?), ville jeg nok have brugt væsentligt stærkere gloser.

Hvis man kigger på datoen i advokatens brev, og sammenholder det med hvornår KvK og Sillesen havde deres lille meningsudveksling, har Sillesen/Densen haft rig mulighed for at trække vejret og lade "sagen" falde.

For mit eget vedkommende fulgte jeg deres disput på sidelinien, da det gik hedest til. Og jeg må sige, min sympati, dengang, hældte mod Sillesen. KvK var ikke sød... Men i og med Sillesen forfølger sagen, og med advokatbistand afkræver KvK en halvoffentlig undskyldning måneder efter, viser han alt andet end mandsmod. Til og med undervurderer han os øvrige forummedlemmers evne til at ræsonnere selv.

Min personlige mening om Thomas Sillesens ageren i denne sag, kan ikke modereres væk. Han er lige præcis det jeg kaldte ham.

Til top Vis soka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soka

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

MC955 skrev:

100% enig!

Kig istedet her http://www.kinagrill.dk/ 

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Vil man få en stævning fra Sillesen, eller en advarsel fra moderatorerne for at skrive det nedenstående om Densen?

"Det første der slog mig var en kraftig tendens til hævet diskant og mellemtone, hvilket førte til øjeblikkelig afbrydelse og fejlsøgning i systemet"

"De manglende dynamiske egenskaber førte derudover også til en mere end halvdød mellemtone der mildest talt ikke gjorde det til en særligt stor fornøjelse at hører hverken rock eller klassisk. Bunden fremstår slap og unuanceret, fuldstændigt blottet for detaljer, og var ærligt talt ikke rar at lytte til."

"Det er surt at have betalt for lammesteg når alt hvad man får er en halvslatten pramdragergryde"

"Det ledte naturligvis til en del mangler i det meste musik, men især pop/hiphop var i den grad ramt, da stortrommen der normalt holder takten nu var blevet forvandlet fra en potent V8 motor til en slidt to takter på en alt for gammel Puch Maxi. "

Nej, det er faktisk ikke en test af en Densen, men taget fra denne test af en Linn på Sillesens hjemmeside http://www.hifi-musik.dk/?page=visanmeldelse&id=77

Jeg synes måske lidt man skal feje for egen dør inden man angriber andre.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Buddy
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 10 Maj 2003
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Ja Densen & Co er ret langt ude i denne sag. Hvis moral er er godt hvad er dobbelmoral så?

Hvis man som Sillesen kan "svine" 99,9% af branchen til ved at påstå at de ikke kan lave produkter som kan "spille musik engageret" og samtidig skabe en "illusion af at være tilstede"..., samt det der er værre.

Prøv at læse tråden "hvorfor skal det være så simpelt". Så kan man jo undre sig over hvorfor branchen som sådan ikke lægger sag an mod Densen.

Jeg ved godt, at disse påstande ikke er direkte målelige og derfor sværere at kører en retsag på . Principielt er der dog ingen forskel på udtalelserne fra KvK og fra Densen.

Det er sørme sølle når Sillesen må ty til denne form for pression mod enkeltindivider. Man kan mene om KvK og hans udtalelser hvad man vil, men der er absolut ingen forståelse for Densen herfra.

Til top Vis Buddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buddy

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 Februar 2007 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

advarsel fra moderatorerne for at skrive det nedenstående om Densen?

Det ville aldrig gå igennem med de formuleringer som en anmeldelse skrevet af redaktionen. Som forum bruger, så er det et godt spørgsmål. Jeg vil tro at hvis der kom en rapport på den og evt. en klage så ville jeg nok snakke med brugeren om det ikke var en god ide at dæmpe sproget. Generelt så plejer folk at være meget flinke til at se en sag fra to sider når vi retter henvendelse.

For lige at være på forkant mht. Kubikken vs. Densen, så syntes jeg personligt at den kørte for langt ud. Som med alting så er moderering også en gradbøjning og sjusen af en situation, også for den enkelte moderator. Vi er også mennesker ... trods alt.

Håber det kastede lidt lys over det hemmelige politis overvejelser

Mightyfish
Lukket konto
Lukket konto

bruger hedder nu: Live21

Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

svend. det kender du jo godt svaret på. du må endda sige at densen er ringere end eltax hvis du har de lyster.

det man ikke må, er at komme med anklager om et firma bevidst bryder markedsføringsreglerne, snyder deres kunder, lyver, vildleder osv. endda mere end hentyde at de bryder loven på en måde der gør fængselsstraf kan komme på tale, og så iøvrigt bede om en undskyldning for deres markedsføring.

alt dette er selvfølgelig tilladt at sige, hvis det rent faktisk passer.

at sige det er noget l**t er yderst god skik og kan selvfølgelig ikke siges ofte nok

angående kim olsens test af linn, han synes den er elendig, og hvad så ? må der kun postes positive ting på hifi-musik.dk ? er jo en utopisk tankegang, skal de moderere alt væk der kan forståes som negativt ? så skal siden jo lukkes da den i så fald ingen berretigelse har.

Hejsa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Så er bitles i huset helt og aldeles en fed ting som også gør livet vær at leve så kan Densen og kvk om deres
Til top Vis Hejsa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hejsa

<< Forrige Side af 15 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes