Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Densen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 15
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dtomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:

Jeg kan se Densen's point i at tage fat i denne sag. Fejlagtige beskyldninger kan sagtens gøre skade på firmaet - og skade "Brand'et" fremover.
At nogle så vil se skævt til firmaet pga. denne sag er ikke så belastende for firmaet, som problemet disse beskyldninger om selve produktet kan skabe.

Øh, nu er "beskyldningerne" efterhånden et par måneder gamle, læst af jeg-ved-ikke-hvor-mange, og det ændrer en stævning vel ikke på ?

Det næste er vel at HiFi4all tvinges til at slette alle KvKs indlæg om Densen

Sjoenne skrev:

Hvorfor denne hadske tone overfor et enkelt firma?

Densen er da ikke det eneste firma, som har været skydeskive for KvK

Til top Vis dtomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dtomsen

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Sjoenne skrev:

KvK: Som ophavsmand til al den ballade her, tænker du så aldrig over hvilke konsekvenser det kan have for en virksomhed(og de personer det indebærer)? Hvorfor ikke bare lade det være ved en kommentar(gerne veldokumenteret - men det har vi vist tilgode...), og så ellers lade Densen's normalt tilfredse kunder dømme produkterne.
Hvorfor denne hadske tone overfor et enkelt firma?

Igen, nu er det ikke fordi det skal undskylde alt, men de der har fulgt med på forum i lang tid, vil vide at Densen bestemt ikke er de eneste KvK har været ude efter.

Lige her og nu kan jeg da huske tråde om Eben, System Audio, NordOst, Linn, Naim og Vienna, der alle har været under kniven, uden nåde.

Der er helt sikkert ikke mange produkter han bryder sig om (mener at kunne huske at han har skrevet om sit eget grej, at det var det mindst ringe han kunne finde), og det skriver han så rådt for usødet. Og det deler så folk op i dem der kan lide det, og dem der ikke kan, og nogle producenter får så hak i tuden. 

Glem ikke ICE-power her. Den teknologi, står vist for nogle af forums længste, og mest ophedede tråde.

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Det kan jeg godt forstå har selv en Asp. 1000 den ringeste forstærker jeg nogensinde har hørt-
Men det ser ud til KvK er redskab for et branchemedlem.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Duelund support skrev:
Det kan jeg godt forstå har selv en Asp. 1000 den ringeste forstærker jeg nogensinde har hørt-

Nå!

Enlighten me please?
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

NESREDNA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

Nu står det enhver frit for, selv i den største brandert, at gå fuldstædigt amok i verbale udgydelser i et offentligt forum. Personen kan her skrive ting der er strafbare. Heldigvis for presset på det danske retsvæsen, for personen muligheden for offentligt at undskylde sin uanstændige opførsel. Dette netop for ikke at spilde retsvæsenets tid. Dette var blot et eksempel, der naturligvis ikke har noget med KvK at gøre.

MVH

Lad nu være med at være så moraliserende, som der er en der tidligere udtrykte det, så handler det helt enkelt om at stå til ansvar for hvad man siger, selvom man har ytringsfrihed, capice ?

Og nej jeg er ikke særligt velbevandret i janteloven, men den paragraf du her hentyder til, må være:

'Du er ikke værdig til at spilde retsvæsenets tid' og fortsætter så med omkvædet 'Du skal ikke tro du er noget' etc. etc.

Håber I kan tage det . Og hvis der har lyst til at vide det, så bor jeg i Oxford og jeg vil med glæde byde på en øl nede på Copa, hvis nogle skulle komme forbi; også selvom jeg måske ikke enig med dem. God weekend allesammen .

Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
Til top Vis NESREDNA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NESREDNA

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Fint initiativ Thomas Sillesen. Jeg er sikker på at enhver anden ansvarlig virksomhedsleder ville have handlet på samme vis. Der må være grænser for hvor meget bagvaskelse og sabotage man skal finde sig i.

Venlig hilsen Malthe

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

Har overværet Densen manipulere rundt med medlemmerne af Herlev HiFi klub . Han tager en JM. LAB. højtaler med en diskant der er meget hårdtlydende og sandsynligvis med et meget dårligt filter. Dernæst går han over til brug af elektronisk delefilter. Hvorefter det helt klart lyder bedre. Udelukkende fordi det oprindelige filter var meget dårligt. Elektronisk vil aldrig blive godt idet de benyttede RC. led er dårligtlydende hvorfor ved jeg ikke.

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn

Bølgerne går efterhånden højt herinde
Egentligt ville jeg ikke blande mig i denne sag, da jeg ikke synes den fremmer den venlige diskussion her på H4A, men dét at KvK's adresse er blevet "udstillet" på 'nettet, finder jeg under al kritik fra et professionelt firma som Densen Det må bare ikke ske - Fejl eller ej! Den offentlige gabestok burde være afskaffet på nuværende tidspunkt?!

Der har givetvis været "fejl" fra begge sider i de(n) verserende sage(r), og brevet fra advokaten var sikkert ikke uden grundlag, men når KvK har givet en undskyldning på H4A, er dén vel ikke meget længere.
På ethvert diskussionsforum på 'nettet er der jo fabrikanter, der er populære hos nogle brugere, og nogle, der er upopulære hos andre - om det skader salget, ved jeg af gode grunde ikke noget om, men hvis alle, der ytrer sig negativt om en (eller flere) fabrikanters produkter, skal retsforfølges, så tror jeg, advokatstanden får meget at se til

M.V.H.
Søren (som bare ønsker en fredelig debat på H4A)
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003

MaltheK skrev:

Fint initiativ Thomas Sillesen. Jeg er sikker på at enhver anden ansvarlig virksomhedsleder ville have handlet på samme vis. Der må være grænser for hvor meget bagvaskelse og sabotage man skal finde sig i.

Venlig hilsen Malthe

Kan man kalde det bagvaskelse og sabotage, såfremt den ansvarlige virksomhedsejer tidligere har indrømmet, at de fremsatte påstande faktisk er korrekte???

solu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 01:11 | IP-adresse registreret  

Sikke et paranoidt forum! Vi ved jo alle, at når en person siger noget grim, så tager vi ud og gennemtæsker dem og stjæler deres anlæg! Øhh... hvis jeg vil have en adresse kan jeg sende en privat mail, høre om jeg må lytte til det, eller når folk sælger noget, skal man som regel have en adresse - og vi ved jo alle, at lejligheden er tom efter sådan en henvendelse   Skulle nogle finde på at give KvK prygl, så bliver det jo nok værst for dem selv - og ærligt talt, det er hifi, ikke mennesker der bliver talt om! Jeg tror ikke Sillesen offentliggjorde gjorde det med vilje og fejlen er nu rettet! Så vidt jeg kan se, så lever KvK stadig - så større var det problem nok ikke...

Mht. til ytringsfriheden, så kan man da i høj grad ikke sige hvad man vil!! Jeg kan mene at producent x er et skodfirma, laver dårlig produkter osv., det er helt okay. Men selvfølgelig kan jeg ikke skrive læserbreve til morgenaviserne om at et firma snyder med dig og dat, og oplyser forkerte specifikationer, fusker med regnskaber etc. - det SKAL man have beviser for, ellers får det da konsekvenser! Problemet er jo, at mange læser disse tråde, det bliver cachet hos Google og står der også næste år. Det er vel ikke svært at forstå, at KvK's udtalelser om Eben, Linn, Densen etc. i stor stor stil kan skade virksomhederne i Danmark?? Hvis der er belæg for påstandende er det selvfølgelig okay, men det andet er og bliver ikke okay!! Det ene er en personlig holdning, det andet er at beskylde en producent for noget, uden at underbygge påstanden - tror I det går at svine Danske Bank til på samme måde? Audi? Mærsk? Jeg tror det ikke... Og endelig er problemet nok, at KvK har en tendens til at bruge et usagligt sprog, så det ikke er en diskusion, men en slagtning indpakket i et barnligt, useriøst og til tider provokerende sprog. Måske kom han længere, hvis han var mere seriøs - og så ville vi alle måske få noget ud af det   Som Sillesen selv skriver, så tager de kritik alvorligt og han deltager endda livligt i debatten - jeg er bange for det måske er sidste gang, og det er da VILDT ærgerligt! Kunne da være fedt hvis alle producenter gad debattere med os, men jeg forstår godt hvis de ikke vil, for det kan ende i noget så kedeligt som dette...

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

KVK vi har tit været uenige. Men efter at have fulgt med i dette gennem et stykke tid har jeg fundet ud af at det måske ikke er hos dig den helt store fejl ligger.

Densen skaber sig jo som jeg ved ikke hvad. Og jeg har mistet meget for Densen og deres produkter. Har i hvert fald på ingen måde lyst til for eftertiden at købe det Densen l**t.

Hey KVK, Kom igen og vis dem...!

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 02:04 | IP-adresse registreret  

Hmmmmm...

To ting ... dansk lov er hvad dansk lov er ... injurier eller lignede skal jo være funderet i noget som er relativt uigendriveligt .. og måske ikke målinger opgjort på elastikmål.

Al Bundy

Til top Vis Al Bundy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Al Bundy

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 02:15 | IP-adresse registreret  

NESREDNA skrev:
Andre skrev:

Nu står det enhver frit for, selv i den største brandert, at gå fuldstædigt amok i verbale udgydelser i et offentligt forum. Personen kan her skrive ting der er strafbare. Heldigvis for presset på det danske retsvæsen, for personen muligheden for offentligt at undskylde sin uanstændige opførsel. Dette netop for ikke at spilde retsvæsenets tid. Dette var blot et eksempel, der naturligvis ikke har noget med KvK at gøre.

MVH

Lad nu være med at være så moraliserende, som der er en der tidligere udtrykte det, så handler det helt enkelt om at stå til ansvar for hvad man siger, selvom man har ytringsfrihed, capice ?

Og nej jeg er ikke særligt velbevandret i janteloven, men den paragraf du her hentyder til, må være:

'Du er ikke værdig til at spilde retsvæsenets tid' og fortsætter så med omkvædet 'Du skal ikke tro du er noget' etc. etc.

Håber I kan tage det . Og hvis der har lyst til at vide det, så bor jeg i Oxford og jeg vil med glæde byde på en øl nede på Copa, hvis nogle skulle komme forbi; også selvom jeg måske ikke enig med dem. God weekend allesammen .

Og som jeg skrev, kan man stå til ansvar for sine handlinger på to måder. Enten ved offentligt at undskylde, eller tage turen gennem retsvæsenet. Hvorfor du  blander janteloven ind her forstår jeg ikke. Men ok der nogen, der ofte hiver den frem for at nedgøre andre. For kan man skrive nogen er underlagt denne. Kan man fremstille dem som en provinsiel bondrøv. capice ?

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 04:17 | IP-adresse registreret  

Jeg håber virkelig, at KvK sætter sig ned og dokumenterer alle påstandene, som han siger, at han vil, det ville simpelthen været årets griner sammen med at Jonas Bojer nu sælger sit Linn grej!!!

Bortset fra det, så kan jeg godt se, hvad KvK mener med, at Densen opgiver specs over evne på B-350 - 125W/250W i 8/4 ohm giver jo udtryk for et fandens kraftværk med strømreserver uden lige. Jeg tvivler kraftigt på at man kan svejse med den, som man kunne med en ML-2?

Men i mine øjne, ser det jo ud som om, at det er lige præcis det signal Densen vil sende, at man KAN svejse med den, hvis man ville. Det tyder de faktiske (i modsætning til de opgivede) jo på ingen måde, at man kan.

Jeg forstår ikke hvorfor hvorfor de ikke går linien ud og opgiver den til 500W/1000W i 2/1 ohm, det ville være prikken over i'et. Hvorfor ikke bare opgive de faktiske specificationer??? I mine øjne ligner det den klassiske vamle markedsføring, som man ser overalt i denne branche... Det kan sammenlignes med de opskruede førpriser (som aldrig har eksisteret) hver gang der er udsalg, eller noget er på tilbud.

Hvorfor kan man i denne branche ikke bare måle på apparaterne og lade specifikationerne tale for sig selv? Der skal altid lige være det her touch af uærlighed, som måske kan skabe et lille (eller stort) mersalg...

På den anden side forstår jeg godt, at Densen reagerer, som de gør. KvK fremsætter ikke så få udokumenterede påstande omkring Densen produkter.

Slutteligt vil jeg sige, at jeg er stor tilhænger af, at alle producenter, der fusker med specifikationerne og anvender luder-markedsføring, for at gøre produkterne bedre end de er, får så mange konstruktive, dokumenterede hak i tuden som overhovedet muligt.

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 07:44 | IP-adresse registreret  

Duelund support skrev:
Det kan jeg godt forst� har selv en Asp. 1000 den ringeste forst�rker jeg nogensinde har h�rt-

Kan du dokumenterer det? ellers tror jeg du skal træde endog meget varsomt.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Der er andre end mig der har antydet en forbindelse til Hother Bak .Jeg ved ikke en skid gætter kun.
Det kan vel umuligt være ulovligt.

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Duelund support skrev:
Der er andre end mig der har antydet en forbindelse til Hother Bak .Jeg ved ikke en skid gætter kun.
Det kan vel umuligt være ulovligt.

OK spændende. Din påstand er altså, at Hother Bak kører en hemmelig krig mod Densen. Eller hvad? Jeg har også fornemmet, at PET og Ulf Pilgaard er med i komplottet. Er det noget du kan bekræfte?

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes efterhånden denne tråd har fået udtrykt det den skulle, er det ikke på tide at moderator lukker og slukker den ?

Tror ikke der kommer mere godt ud af denne tråd.

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:

Jeg syntes efterhånden denne tråd har fået udtrykt det den skulle, er det ikke på tide at moderator lukker og slukker den ?

Tror ikke der kommer mere godt af denne tråd.

Koldt vand i blodet nu. Kan du ikke se vi er på sporet af Palme-morderen?

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:

Tror ikke der kommer mere godt af denne tråd.

Hvis denne tråd, kan hjælpe med til at producenter bliver mere forbrugervenlige, med deres måleopgivelser, så syntes jeg det er et stort skridt fremad.

<< Forrige Side af 15 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes