Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 03:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Roky: IMF og eAR (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 17
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Hej tunghør 

Recieveren er ikke min men min fars- Giver ikke meget lyd af sig i øjeblikket da vi er ved at få ordnet stuer, og så tænkte jeg lige at jeg kunne prøve den.

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Kender godt massive attack- har deres greatest hits! Ret fedt faktisk!!! Skal have nogle "almindelige" cd'er fra dem, da greatest hits cd'er som vanligvis sutter R** i forhold til lydkvalitet

med hensyn til en direkte sammenligning gjorde jeg det nok ikke helt fair over for den kære  TR 2075!

problemet med den var at der skal spader i terminalerne.

vi havde noget netledning med disse påmonteret og så blev de brugt som højtalerkabel. og kun i singlewire.

Mht lyden kan jeg kun sige at tandbergen er en del mere behagelig at høre på. Der var ikke ligeså mange detaljer/Tight bas som på denon'n, men det skyldtes nok de dårlige kabler

Bunden var til gengæld rigtig god på Tandbergen men alligevel manglede jeg den tight' bas fra min denon

jeg kan spille lidt højere på min denon trods den mindre strømforsyning men den er så til gengæld ret skarp i diskanten.

jeg synes at denon genneralt bliver kritiseret en smule for den skarpe lyd, men hvis den får lov at blive varm sker der ting og sager og får faktisk lidt af den dejlige bløde lyd som tandbergen har

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Det er en kvalitetsbevidst fader du har der' , Roky . Her i huset går det nu fint med bare at stikke enderne af kablet i terminalen. Spader behøver du ikke at tænke på, og et stykke almindelig elektrisk ledning er såmænd slet ikke så tosset - du kan sagtens høre hvordan den lyder med det.
 Nu kender jeg ikke Denon'en, men jeg forestiller mig at den er lysere i klangen, og spiller mindre bas. Det vil lyde som en slankere bas, og det vil være nemmere at høre detaljer der ligger højt oppe i registret. Det vil nogen sikkert foretrække, og det er da fint - jeg er nok bare mere til tandberg-lyd

-Og du kender godt Massive Attack . Bare lyt til skiverne inden du køber, for det er ikke det hele der er lige godt, efter min mening. "No Protection" og "Danny the Dog" soundtracket kan man vist godt undvære. Det er ihvertfald ikke lige mig..

Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2007 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Så vidt vi kunne se var eneste mulighed at bruge spader Terminalerne skifter måske fra model til model i samme serie???

Vil jeg få en mere kraftig bas hvis jeg får en effektforstærker, eller vil denon'n stadig suverænt bestemme klangen.?

Til  cyber-frog

undskyld det lidt sene svar!

rummet er ca 2,5*3 meter

Jeg kan faktisk ikke sidde helt i sweet spot, for der er mit bord nemlig. Jeg lytter mest i sengen mellem højtalerne for der er det mest behageligt at sidde/ligge

Men sådan er livet jo

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 Juni 2007 kl. 06:12 | IP-adresse registreret  

Roky:Jeg er jo solgt til Tandberg Jeg kan se at din far har en TR2075 MkII.Har han også Tandberg højttalere eller hvad spiller han på?Den der MkII ser man ikke så tit i Danmark.Jeg har selv 'MkI' og er meget tilfreds

Gråskæg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 14 Juni 2007 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Roky: Hvis du kan lide Diane Krall og jazz i den stil sender jeg en link til GRP's hjemmeside
hvor der er masser af smagsprøver, kan anbefale Diane Schuur og Lee Ritenaur på Guitar.
      http://www.vervemusicgro up.com/label.aspx?lid=3
og ja Denon og Tandberg lyd er meget forskellig, jeg tror meget af Denon lyden ligger i
forforstærkeren men har du mulighed for at skille for og effekt i begge kan du jo prøve at mixe
mellem Denon og Tandberg
Til top Vis Gråskæg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gråskæg

Gråskæg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2007 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Roky: der kommer lige en tilføjelse med nok noget af den bedste Lyd/Musik
Patricia Bar
     http://musicstem.com/

Gråskæg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2007 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Ups forkert link prøver igen Patricia Barber
http://musicstem.com/

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2007 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Hej Gråskæg

Som sagt er Tandbergen ikke min men min fars - og den bruger han selv!

Kunne ikke lige finde hende inde på dit link, så jeg fandt hende på cdskiven.dk

Rimelig fedt selvom jeg ikke kunne høre så meget af hendes musik

MHT til at mixe mellem denon og Tandberg mener du så at man skal bruge Effekt fra Denon og Forfor fra Tandberg og omvendt

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2007 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Hej Tante Berg

Ja jeg har godt været inde og læse om dit anlæg en del gange efterhånden

Min far spiller Tandbergen sammen med højtalerne Trapex Xi.

Når nu vi får lavet stuer færdig bliver der også købt nye HTkabel i stedet for netledning og et halvtykt no name kabel- Glæder mig til at høre forskellen+  også får en bedre plads hvor stereoperspektivet kommer frem

Gråskæg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Roky: Ja jeg mente hvis du f.eks.brugte forforstærker delen af Tandbergen og forbandt den til effektdelen af Denon'en
og omvendt, ville du kunne mixe dig frem til den lyd du bedst kunne lide, Det kræver kun et sæt signalkabler
mellem pre- out og effekt in. Selvom jeg jo ikke er i tvivl,jeg er jo mest til Tandberglyden

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2007 kl. 06:03 | IP-adresse registreret  

Roky:Med de rette højttalere,så vil jeg tro at din fars TR2075 MkII 'grisebanker' Denon......måsker er Trapez Xi en god kombination?Jeg har prøvet TR2075 med Trapez X,og det var jo rigtigt godt.Altså indtil jeg faldt over Tandberg Studio Monitor's Er der to der er som skabt for hinanden,så er det TR2075 og Studio Monitor's

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2007 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Gråskæg: har du din egen tråd?

Kunne være en mulighed at prøve det med en kombination kan ikke huske om TR 2075 har pre out- Men kun for sjov da min far bruger forstærkeren for alvor

Tante Berg: Jeg ved nu ikke om den vil være så meget bedre, blot anderledes tror jeg. Denon har ikke den vildt gode bund, det har Tandbergen derimod

Synes nu at lyden altid har været VIRKELIG god i trapex Xi og de er stadig som nye grundet Gummimembranerne.

Jeg synes faktisk at de Tandberg Studio Monitor's er direkte grimme men det kan da godt være at de er rigtig, hvilket selvfølgelig er det vigtigste  

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2007 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Roky:Jeg har ALTID været vild med Trapez.Startede med den der blot hed 'Trapez' for 23 år siden,hvor der kun var skum omkring diskant/mellemtone.To år senere indgik de i handelen hvor jeg så købte Trapez X.Og den tjente mig trofast i 20 år og 6 måneder,så jeg kender godt Trapez'erne Den måtte dog videre da jeg opdagede Studio Monitor's Jeg tror gerne at din far's Xi lyder fornuftigt med den Tandberg reciever.Jeg har dog aldrig selv hørt et sæt vellydende Trapez Xi'er,af en eller anden årsag.....
Det tog mig tre-fire dage at 'acceptere' at Studio Monitor's lød væsentligt bedre end min go'e gamle hjemmesamlede Trapez X.Men det gør de bare,de Studio Monitor's Jeg har ikke 'ledt' efter højttalere,da jeg har været så fantastisk tilfreds med Trapez X.Derfor var det noget af en kamel at sluge,at Tandberg Studio Monitor's satte så eftertrykkeligt trumf på!

Gråskæg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2007 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Roky, Nej jeg færdes mest i Tante berg's tråd,der er omgangstonen lidt mere afslappet

For mig handler det nu mest om at det lyder godt, så må folk for min skyld godt kalde det sovs

og farvet, sidde i timevis og lytte på noget der lyder af pommern til er for mig spild af tid,

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Sendt: 16 Juni 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Gråskæg skrev: For mig handler det nu mest om at det lyder godt  

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Ja så tænkte jeg lige at det var blevet tid til at oploade nogle nye billeder....

Jeg syntes godt jeg kunne tænke mig at få mine HT'er lidt højere op + vinkle dem mere opad da jeg var godt træt af at de pegede nedad mod gulvet - tror gulvet hælder lidt i hjørnerne.

Først købte jeg et par beton fliser i jem og fix og de passede perfekt med målene 20*5*40 cm.

Så købte jeg to korkskåner i kop og kande som også passede med en diameter på ca. 19 cm

Herligheden med nye fliser og kork kostede den nette sum af 48 kr så det var da lige til at overkomme

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Sendt: 22 August 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Du må tvinge et større værelse ud af dine forældre, dit anlæg og din musiksmag fortjener at komme ud!

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2007 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Det kan du bande på!!!! Men det er desværre ikke en mulighed

Og hvsi jeg havde var jeg nok ejer af del mere grej end jeg har nu

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

kunne godt tænke mig at prøve sådan en fætter

MAP 305 Mk II synes den er for cool - kunne virkelig godt tænke mig at høre den sammen med mine HT'er

synes ikke jeg kan finde advance acousticn inde på Vassagohifi er jeg blind eller forhandler de ike mærket mere?

<< Forrige Side af 17 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes