Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2025 | 05:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Roky: IMF og eAR (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 17
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 15 December 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
Hej Roky!

Fint setup du har dig!

Kan se du godt kunne tænke dig en Advance forstærker. Jeg har selv ejet noget af deres grej og det spiller rigtigt godt. Især til prisen! Så se du bare at få fingrene i den.

Mvh.

mange tak

hehe jo jeg kunne godt tænke mig og prøve noget af det engang- men lige nu har jeg faktisk nok i det jeg har- glæder mig til at tandberg tr2080 kommer til og sjunge igen bliver for fedt hehe kender jo min fars og har spillet på den i dag det er klasse
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 15 December 2007 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:

mange tak

hehe jo jeg kunne godt tænke mig og prøve noget af det engang- men lige nu har jeg faktisk nok i det jeg har- glæder mig til at tandberg tr2080 kommer til og sjunge igen bliver for fedt hehe kender jo min fars og har spillet på den i dag det er klasse

Det er da fedt hvis du har nok i det du har! Mine forældre har også en gammel B&O mono-radio. Lyden er elendig, men jeg bliver altid helt nostalgisk når jeg hører den.

Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2007 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:

Roky skrev:

mange tak

Det er da fedt hvis du har nok i det du har!  Ja, der er sgu noget specielt ved oldschool hifi. Mine forældre har også en gammel B&O mono-radio. Lyden er elendig, men jeg bliver altid helt nostalgisk når jeg hører den.

hmm har du overvejet om dine forældres går ud fra det er fuldtoneenheder evt er gået i stykker og det måske er derfor den lyder dårligt?
herhjemmer spiller en gammel beolit 500 og den spiller faktisk rigtig godt!

skal lige understrege at det gamle grej i mange tilfælde spiller bedre end nyt! kan ikke huske hvem herinde fra der har skiftet sit Densen grej ud med noget vistnok "ældre" pioneer grej som klart slog densenudstyrret mht til fylde især i bassen
de gamle firmaer udviklede jo også monster recievere som var og stadigvæk er temmelig kraftige og disse er der rigtig meget vellyd i for få penge i dag!
det skal siges hvis man følger lidt med på f.eks norsk qxl at tandberg tr2080 nærmer sig priser på op til 6500 kr- dette er self vanvittigt men det giver et praj om hvorfor det er så populært= det spiller p****hamrende godt

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 16 December 2007 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
wildstyle skrev:

Roky skrev:

mange tak

Det er da fedt hvis du har nok i det du har!  Ja, der er sgu noget specielt ved oldschool hifi. Mine forældre har også en gammel B&O mono-radio. Lyden er elendig, men jeg bliver altid helt nostalgisk når jeg hører den.

hmm har du overvejet om dine forældres går ud fra det er fuldtoneenheder evt er gået i stykker og det måske er derfor den lyder dårligt?
herhjemmer spiller en gammel beolit 500 og den spiller faktisk rigtig godt!

skal lige understrege at det gamle grej i mange tilfælde spiller bedre end nyt! kan ikke huske hvem herinde fra der har skiftet sit Densen grej ud med noget vistnok "ældre" pioneer grej som klart slog densenudstyrret mht til fylde især i bassen
de gamle firmaer udviklede jo også monster recievere som var og stadigvæk er temmelig kraftige og disse er der rigtig meget vellyd i for få penge i dag!
det skal siges hvis man følger lidt med på f.eks norsk qxl at tandberg tr2080 nærmer sig priser på op til 6500 kr- dette er self vanvittigt men det giver et praj om hvorfor det er så populært= det spiller p****hamrende godt

Det er vidst en Beolit 700 transistor-radio. Så det er meningen den skal lyde sådan.

Ja, der er rigtig meget ældre grej på nettet, som faktisk spiller rigtigt godt. Det er der ingen tvivl om. Dog er de fleste af dem ikke ret kønne.

Det er jo bare herligt, at din Tandberg ligger i den gode ende af skalaen. Især hvis du har fået den til en god pris. Så kan man jo kun være glad, hehe.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 December 2007 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

[/QUOTE]

HINT HINT.

Og er stadig lige så forelsket som da jeg fik den.

Men du er jo også kommet godt med på vintage vognen, se nu bare at få liv i den Tandberg.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Hej Zakken

ja jeg skulle lige have smidt et link ind men du var hurtigts hehe

ja det gamle grej er deraltså noget specielt over især nå man kan mærke at der ikke er sparet på kvaliteten som der jo ofte er på billigt til halvdyrt HIFI.

det fedeste ved vintage og "halvgammelt" grej er at man nærmest kan mærke der er kælet for detaljerne- idag handler det jo nærmere om hvor dårlige komponenter man kan tillade sig og putte i- sådan lidt groft sagt

der bliver self for ikke og støde nogen lavet masser af kvalivarer men de er ligesom lidt "out of range" for en studerende

Wildstyle: ja du har ret i at noget af grejet ikke er specielt kønt,

Når mørket tager sit indpas og tandbergen spiller kan man ikke lade være med at smile grundet skalalyset og de funklende allu knapper- så tror jeg også du bliver solgt

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Zakken skrev:

HINT HINT.

Og er stadig lige så forelsket som da jeg fik den.

Men du er jo også kommet godt med på vintage vognen, se nu bare at få liv i den Tandberg.

den er godt nok også fed - og lavet med kærlighed

ja det er så småt ved og komme

tandbergen bliver hvis jeg er heldig påbegyndt "restaurering" mellem jul og nytår-nøj jeg glæder mig

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 17 December 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Jeg glæder mig da til at høre, om du får liv i Tandbergen. Ifølge tanten er det jo en helt speciel lyd, jeg har desværre aldrig selv hørt dem. Så mangler du bare at købe et sæt Studio Monitors, så er du flyvende.

Det gamle er lavet helt anderledes end det nye. Jeg ved ikke hvad der lyder rigtigst, men jeg ved hvad der i mine ører lyder bedst, og her vinder min Pioneer med mange længder. Dog er min Densen klodset op i soveværelset, det kunne jo være at jeg kunne overtale konen til et anlæg derinde. Hun er iøvrigt ved at få grå hår, for nu leder jeg efter en Pioneer sx-1980, 2x270 watt og knap 30 kg. kampvægt.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2007 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Zakken skrev:

Jeg glæder mig da til at høre, om du får liv i Tandbergen. Ifølge tanten er det jo en helt speciel lyd, jeg har desværre aldrig selv hørt dem. Så mangler du bare at købe et sæt Studio Monitors, så er du flyvende.

Det gamle er lavet helt anderledes end det nye. Jeg ved ikke hvad der lyder rigtigst, men jeg ved hvad der i mine ører lyder bedst, og her vinder min Pioneer med mange længder. Dog er min Densen klodset op i soveværelset, det kunne jo være at jeg kunne overtale konen til et anlæg derinde. Hun er iøvrigt ved at få grå hår, for nu leder jeg efter en Pioneer sx-1980, 2x270 watt og knap 30 kg. kampvægt.

ja det gør jeg også  - lidt sjovt at Densen grejet er blevet degraderet

ja du skal ikke snyde dig for en gang tandberg lyd hehe- har dog desværre aldrig hørt et par tandberg højtalere men det kommer nok en dag- leder med lys og lygte efter et par i de lokale genbrugsbutikker.

ja som tideligere skrevet i Tante-bergs tråd havde der med stor sandsynlighed stået et par monitors i mit værelse hvis det ikke var pga jeg har  så lidt plads- havde jeg dog bare haft 15 kvm så havde jeg næsten ikke tøvet med og købe et par mens de stadig kan fåes til fornuftige penge

den Pioneer sx-1980 ser rimelig vild ud-er ikke i tvivl om den har oceaner af power- dem kan man vel også får til rimelige priser i forhold til ydelse....

Drea
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 December 2007 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Hej Rocky :) Vi burde lave en ungdomsklub herinde som forkynder vellyd :) Mit nye anlæg bliver posted i juleferien. Glæd jer :)
Til top Vis Drea's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Drea

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Sendt: 18 December 2007 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Hej Roky

Hvordan går det med Tandbergen? synes ikke jeg kan læse mig frem til hvad der egentligt er galt med den? Jeg er jo selv en 18 årige der også går op i vellyd og samme musik som du;) Få fikset den tandberg, få den på hylden og få sat det denon halløj ind under sangen hvis der er ldit plads;)

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Drea skrev:
Hej Rocky :) Vi burde lave en ungdomsklub herinde som forkynder vellyd :) Mit nye anlæg bliver posted i juleferien. Glæd jer :)

ja det kunne faktisk være sjovt men på den anden side lærer vi meget mere når vi blander os, og spørger de kloge hoveder. ej man kunne da godt oprette en ungdomssektion men er bare hvor skal "aldersgrænsen gå"(hvis der overhovedet skal være en)- mange af os er jo mellem 15-19 år og skal aldersgrænsen så være 25 ? eller vil dem der er 26 eller 27 osse være med da de først lige er begyndt med hifi?- jeg kan forestille mig der vill komme nogen komplikationer.....
men ideen er faktisk god nok så måske, det er jo bare med og skrive til Admin..

det ser rigtig godt og spændende ud det der står i din "underskrift" det bliver fedt med nogle billeder (det er altid godt)- jeg glæder især når der er nogen i min egen alder der ligger grej ind så man kan sammeligne

NB. det er faktisk meget sjovt at en del af ungdommen "herinde" befinder sig på fyn og øer, måske er det bare mig fordi jeg ligger mærke til det?

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:

Hej Roky

Hvordan går det med Tandbergen? synes ikke jeg kan læse mig frem til hvad der egentligt er galt med den? Jeg er jo selv en 18 årige der også går op i vellyd og samme musik som du;) Få fikset den tandberg, få den på hylden og få sat det denon halløj ind under sangen hvis der er ldit plads;)

tja det går ikke bedre end den er sat i stilling til og blive repareret.........
nej jeg kan godt forstå hvis du ikke kan læse hvad der er galt med den da jeg har skrevet lidt om den i tante-bergs tråd

problemet er såvidt jeg ved umiddelbart forvrængning i venstre kanal. nu må  vi se  om det der denon halløj ryger under sengen (det er der dog godt nok ikke plads til)- derudver skal knapperne renses og skalaglasset ligeså, og det var vidst det - men det håber jeg at jeg får ordnet i ferien for det et "have-god-tid-og-slappe-af-job", som er ganske fornøjeligt når man står med det endelige resultat!
Jeg skal ikke kunne sige om der er flere ting i vejen da forvrængningen måske går ind og påvirker andre kredse men jeg håber det "kun" er den ene fejl...

har lige napset dette fra et tidligere indlæg jeg har lavet i tantes tråd:

Tandberg tr2080 fejl!:

Med HT:

1)

Venstre kanal spiller med forvrængning (lyder lidt som når man tager et madpakkepapir mellem en kam og puster)- bare være

Højere kanal er klasse- dog med en lille smule forvrængning - kan være det skyldes den anden kanals forvrængning?

Strømforsyningsdelen!: hørbart ”brum” i forhold til tr2075mkII men kan igen være grundet de andre fejl… håber det!

Skal siges at men ikke kan høre det 1,5-2 meter væk

Med hovedtelefon:

Det samme som 1) dog er der næsten ingen forvrængning ved Speakers off eller ved Speakers til andet end de kanaler hvor ht er til A + AB- så problemet er nok for ikke og sige sikkert i forstærkningsdelen.

FM ikke nær så meget forvrængning! i- virker perfekt tror jeg, den kan tage vores lokale radio ind uden støj!

Skal siges at disse observationer blev taget da forstærkeren lige var blevet tændt.

Ved godt dette ikke kan bruges til det helt store men kunne ikke lade være

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Sendt: 18 December 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Det med brum i venstre kanal havde jeg med min gamle Musical fidelity a1, det var simpelthen en sprunget udgang. Men håber den kommer i gang, lige meget hvad kan jeg ikke forestille mig andet en  den svinebanker den denon

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  

Hej Roky, i en anden tråd skriver du følgende :

Jeg synes godt nok min 2080'eren var kold i røven- den blev slet ikke varm skynt den fik noget at leve af i en time

Ok Roky, det er det samme som går igen med min Tandberg TR 2080', den skal have modstand !..
Tunge højttalere er bare guf for den super receiver, spænd et sæt vanskelige højttalere på og ejeren sidder med kæben på gulvet  Jeg prøvede med Dynaudio Con. 1.8 mk II, det skulle ikke kunne lade sig gøre, men men min Tandberg TR 2080' var fuldstændig ligeglad med de tekniske data, og fik dem til at synge 

Her til aften fik min TR 2080' fuld volumen på kl. 12. i små 6 timer, og den er bare dejlig hammer varm, når man sætter hånden over gitteret på toppen

Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv

Stikflamme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Jow jow!  Det er jo kanon lækkert... hehe

Jeg ejer selv samme forstærker og cdafspiller... Jeg gad bare godt vide hvordan de spiller på Dali - Ikon højttalere? Lyden må være veldetaljeret og luftig?

Jeg har godt nok lidt bøvl med at min ik er strømstærk nok til de højttalere jeg ejer..

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg: Ja Måske man skulle prøve nogle tunge HT- lige nu er der bare MEGA MEGET Vellyd herhjemme
et
Stikflamme: Jeg kan vidst godt huske noget om at du også havde det denon grej som jeg har(havde)

Min PMA forstærker er nemlig solgt og TR2080 styrer nu slagets gang.

Jeg synes nu ikke at Denon'en var dårlig, den egner sig dog nok ikke til de tunge højtalere(det er mine så heller ikke), og så er dens lyd altså bare ikke særlig "bas fokuseret" som min 2080'er.

Jeg skal nok komme med en billedopdate forhåbentlig inden så længe, så i kan se hvor hvordan det står til herhjemme

MVH Roky

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2008 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

Stikflamme: Hvad er det for nogle højtalere du har ?

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Roky << så fedt at se dit grej, og ikke mindst med din Tandberg TR-2080....det ER bare supervellyd.

Siden jeg blev introduceret for Tandberg og HØRTE hvad disse apparater kunne præstere, har der slet ikke været spor tvivl om, hvad der skulle stå i min stue, og det har du sikkert set andetsteds her på siden.

Har ikke fortrudt et sekund, så klapper i hænderne over dit forstærkervalg - godt gået knægt     ....spændende at følge lidt med i dit videre forløb !

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2008 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

2-mas tak for de fine komplimenter, selvom jeg slet ikke kan følge med jer Tandberg guruer endnu

Ligesiden jeg begyndte at følge med Tantes tråd tænkte jeg, hov "sådan een" har min far. Jeg lurede ofte i hans tråd interessen steg og steg- jeg tænkte for mig selv om det virkelig kunne passe at den var så god???
Som man gør når man er ramt af HIFI bacillen tænker man konstant på hvad der kan gøres bedre, og hvilket grej man så inderligt kunne tænke sig.
Tandberg begyndte at snurre i mit hoved, skulle sådan en gammel flot sag kunne slå min funkers nye Denon PMA? Tankerne de vendte sig og vendte sig, nærmest hver eneste dag.....

Så gik der uger og måneder, og da min far en dag endelig kom og sagde at han kendte en der ville af med sin TR2075(troede jeg i første omgang, men som senere viste sig at være en TR2080) tænkte jeg, det er nu eller aldrig
Efter lidt overvejelser bestemte jeg mig for at købe den uanset pris (næsten da).

Da den endelig ankom, stod den stille i meget lang tid (+1 måned) og da julen så endelig nærmede sig, bød chancen sig, og min fars løfte om at lave dette skønne apparat endelig blev indfriet( 1 juledag), kunne INTET ødelægge julen.

Min far reparerede løs-læs ironien (tjekkede og loddede print+skiftede enkelte kondensatorer), og jeg kiggede spændt med fra sidelinjen, samtidig med at knapper og scalaglas blev rengjort med al den kærlighed i nogensinde kan forestille jer

Første gang den skulle tændes efter gennemlodningen kom det vanlige Brum og den blev derfor straks slukket. En samling (ved forforstærker printet) viste sig at være forkert samlet da vi havde taget det ud for at rense knapper.

Anden gang den skulle tændes forsvandt brummet efter 2 sek. og væk var alle dens dårligdomme (forvrængning i højre kanal).

Den aften sad jeg herinde (læs som sædvanlig) og lyttede nede i kælderen på mine diy B&0 Højtalere. - Lyttende til Trentemølles og Dire Straits fortryllende toner- guf for øregangen mmmmmm

Nu sidder jeg her og tænker på hvor fedt det grej jeg har, er nu. Skønt forstærkeren kun er på lidt under 20.000 uF lyder den på mine ikoner så uanstrengt og fedt og med en spilleglæde ud over det meste andet jeg nogensinde har hørt. - jeg er ganske sikker på at prisen på en tilsvarende lydkvalitet er noget højere end jeg tør forestille mig

Jeg bruger ofte Loudness selvom det er forbudt i HIFI øjemed, og jeg selv er heller normalt ikke meget for det, men denne lyder så godt og er så gennemtænkt at musikken ikke bliver pløret men for det ekstra skub i bunden som jeg ved nogle indspilninger savner.

Min skarpe diskant er slet ikke ubehagelig mere, og hvis den er, slår jeg da bare High filt 2 på forstærkeren til

Jeg har aldrig et sekund fortrudt købet af TR2080, og vil næsten mene at det er den bedste handel jeg nogensinde i mit liv har foretaget mig

Musik skal der til og lige nu lyttes der til Chet Atkins And Mark Knopfler Neck And Neck- Musik lige i min smag
To gamle mestre som begge spiller fantastisk!

Sikke fingrene kunne bevæge sig og Tusind tak for rosen 2-mas

MVH Roky

<< Forrige Side af 17 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum