Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 10:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Nye dele til delefilter på jamo classic 8 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Hvad er det der ikke er i tråd med filisofien bag Duelund sikke noget sludder. Men manden bør lade højtaleren være og købe en anden og her vil jeg ikke give nogen råd.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

musicus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

dette er jo pinligt usagligt og hensynsløst egoistisk

Men dog enig i at det er frækt at bruge Duelunds gode navn på den facon

Til top Vis musicus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musicus

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Det har du jo nok ret i. Det skal ikke gå ud over ham som startede tråden UNDSKYLD men hvorfor bliver jeg overfaldet?
Jeg mener bestemt det er nogle gode råd da kobber solidcore vil dæmpe hidsigheden i diskanten og det ville være skudt over målet at anbefale dyrt silkeisoleret sølvkabel som i denne højtaler nok ville gøre problemet værre.
Jeg har kendt Steen Duelund men har ingen økonomiske interresser i DCA. Duelund er som måske kendt død.

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Mærkeligt hvordan en diskution om hvilke elementer og hvordan de skal bruges, ender ud i: Men manden bør lade højtaleren være og købe en anden.  Det er da en udemærket holdning, og havde jeg masser af penge, sad jeg nok ikke her i dag, og ville modde et par ældra jamoer. Den der har penge til en jaguar, gider vel heller ikke lave en skoda.

Men jeg har da funder frem til at jeg ikke skal købe for dyre elementer, og tak for det!
Køber kondensatorer af samme type og kvalitet som dem der sidder i, og vender tilbage med resultat. I tilfælde af der sidder andre derude med begrænsede midler, som går mere om i at få det bedste ud af tingene, end at droppe det hele, når der nu ikke er til mere.. de fleste skodaer kører længere på liv end en ferrari, for nu at blive i biltermer.
Til top Vis Bojsenbord's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bojsenbord

Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

MikeAalborg skrev:

Hejsa

Duelund support: Jeg kunne rigtigt godt tænke mig, at du identificerede dig - for ærligt talt kan jeg ikke lige placere dine råd i det Duelundske univers! Men du er altså en del af DCA? det må du jo nødvendigvis være med det nick.... Burde du ikke stå som branchemedlem???

Mvh

Det er grundigt givet svar om i tråden Densen. Så tag og læs det og lad være med at bringe denne tråd på vildspor. Duelund support giver vedkomne et råd, som han syntes er bedst.

Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

musicus skrev:

dette er jo pinligt usagligt og hensynsløst egoistisk

Men dog enig i at det er frækt at bruge Duelunds gode navn på den facon

Hvad pokker frækt er det i at bruge Duelundsds navn. Duelund support har nok kendt Duelund temmelig meget mere end dig. Ja de har faktisk arbejdet sammen om mange ting. Det der er frækt er det, at du er med til at ødelægge denne tråd med dine kommentarer.

Duelund support er den person, som hjalp Steen Duelund med at få sine ting modificeret. Han har f.eks. bygget en klasse A forstærker til Steen Duelund.

Og får at slå fast, så er Duelund support en person, der er fasineret af Duelunds ideer. Derfor har han taget det navn. Og har naturligvis ikke noget med DCA at gøre. Hvis han havde det, skulle det fremgå i nicket.

Men det er tit og ofte, at dem der ved noget, de skal generes. Det var Steens problem i årevis.

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke se at det jeg " bruger hans navn " . Det eneste jeg gør er at jeg gør opmærksom på at jeg tilslutter mig og støtter hans ideer. Hvad egoistisk ligger der i det ? Forøvrigt har jeg lavet adskillige apparater til Steen Duelund som benyttede hans filosofi.

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Jeg troede du var fra duelund, til jeg læste andet. Men lad nu det ligge, og hold jer til emnet.

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Vel man har lov til at reagere på et useriøst overfald.

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Hej Bojsen,

Lad være medat modificere det delefilter. Jeg har selv prøvet dette med et elendigt resultat. Jeg købte kondensatorer og modstande for næsten 4000 kr, samme værdier som originalt. Men i højtalere som er lavet professionelt er der altså taget højde for de fejl som dårlige komponenter har. Derfor tipper du balancen uden nogensomhelst chanse for at vide hvad skal til for at få en ordentlig klang.

Drop det og start opsparingen :-)

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Du har bare gjort de forkerte valg. Og det er ikke taget højde for alt som du påstår.

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Men hvad skulle der nu kunne ske ved at købe de selv samme komponenter som der sidder på nu? har da læst mange steder om kondensatotere der blev slappe? Er det helt forkert?

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Hvor gammel er højtaleren da?

musicus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Nå nå, Sven P, mon ikke I lige skulle slappe lidt af og give lidt plads - det her er en hobby og ike et spørgsmål om "liv og død" jeg synes også at Duelunds ideer bør leve videre, med måde

Når det skal være, kan du formentlig godt skifte til dele du kan få fra f.eks. Frequence

Start med de mindste og dermed billigste - skift en eller et par komponenter ad gangen og se /hør hvad der sker - det er der næppe noget forgjort i 

Det er dig der har højtaleren og den eneste som kan afgøre hvad der sker ved ændringer, vi kan ikke give dig garantier på forhånd, måske virker det, måske ikke 

Jeg kan ikke huske helt præcist hvad det var du var utilfreds med ved højtaleren - vi er åbenbart også flere som ikke helt kender højtaleren, så en nærmere beskrivelse kunne måske hjælpe lidt

Til top Vis musicus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musicus

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Tjah, jeg ville jo nok til en start forsøge mig med en anden modstand i serie med diskanten, helst en blyantspids-type som den type DCA forhandler. Det er jo ikke den store udblødning..

Hvis dette første forsøg falder heldigt ud, kan spørger forsøge sig med en bedre kondensator til samme område. Jeg peronligt bryder mig ikke om lyden fra polypropylen med pådampet aluminiumsfnidder, så hellere forpolarisere et antal friske glatfolie-elektrolytter dertil, eller han kan efterspørge et sæt originale flade Duelund alufolie/voks/papir-kondensatorer til denne plads.

Monacor sælger et ganske glimragende LCR-meter til en 1000-1200 kr. - så kan BB selv måle sine spoler ud.

Og nej, jeg har_heller_ingen aktier i DCA, kendte dog også Steen temmelig godt..

Mvh. Jens/Modifix

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Hey! Mine højtalere er vel omkring 20 år gamle vil jeg tro... har ikke den præcise årgang dog. Og de har spillet meget!

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Februar 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Ja så skal du have skiftet de caps. Et meget godt råd modifix giver med glatfolie.

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2007 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Hej igen. nu er modstanden skiftet til en ny af grafittypen. Og ganske vist er det svært at sige sig fri for ikke at hører hvad jeg vil jeg høre. Men mener, efter et par timer, at diskanten er blevet mere fri. Jeg lægger mere mærke til den end før, men nu ikke længere på en måde der fik mig til at savne mellemtone og bas, men mere bare fordi den er dejlig. Ligesom mere blød, og behagelig. Hvilket så, skulle jeg mene, for bas og mellemtone til at virke mere fremtrædende. Så foreløbigt har jeg blod på tanden! For en mere fremtrædende og præcis mellemtone, er det da 72 uf kondensatoren der skal skiftes?

Jeg har svært ved at gennemskue jeres beskrivelser af kondensatorer. Kan i sende link måske? Tak for hjælpen.

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Februar 2007 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

Ja jeg har 36uf. 2 giver 72uf. Mener de normalt går under navnet Wicon type Eci Bipolar.Din beskrivelse af grafitlyd kan jeg nikke genkendene til. Hvor fik du dem?

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2007 kl. 01:41 | IP-adresse registreret  

Hos Fyns Antenne og radiocenter. (eller radio og antennecenter?) De er meget hjælpsomme! Vil se mig om efter Wicon eci bipolar! tak for hjælpen, igen igen.. Utroligt hvad en så lille grå ting kan gøre:-)

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes