| Forfatter |
|
TaForm Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
jenssmed skrev:
|
nå så, og hvad prisleje ligger de så i(ligefrem tage til californien for at høre) men vil selvfølgelig lure efter Beveridge hvis de skulle kunne få os til at glemme vores kære gamle højtalere.
Boholm, takker for fiduserne, kender dog godt til mange af tweaksen,e 
Smeden
|
|
|
Jeg forventer en pris i omegnen af 300.000 i Danmark! Godt nok for et helt sæt af 2..
__________________ Onkyo P308
Onkyo M508
Onkyo T9090II
Sony X55ES
Ortofon Stepup
Riaa Hjemmebygget
Beveridge Model 5 HT
Beocord 2000 hehe
|
| Til top |
|
| |
TaForm Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 01:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jenssmed skrev:
|
okay, jeg springer over, forstår du min kæreste mener jo bare hun skal have en ny cykel hvis jeg køber så dyre højtalere.
Smeden
|
|
|
Giv dog dukkebarnet den cykel, med gear og det hele.
Onkyo M508
Onkyo T9090II
Sony X55ES
Ortofon Stepup
Riaa Hjemmebygget
Beveridge Model 5 HT
Beocord 2000 hehe
|
| Til top |
|
| |
TaForm Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
bphhm skrev:
|
TaForm
Martin Logan computer højttalere det lyder ambitiøst
|
|
|
Jeg har jo mine Beveridge til musik, de andre egner sig mere til computerspil.
Onkyo M508
Onkyo T9090II
Sony X55ES
Ortofon Stepup
Riaa Hjemmebygget
Beveridge Model 5 HT
Beocord 2000 hehe
|
| Til top |
|
| |
TaForm Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
bphhm skrev:
|
Andre
Har du hørt Beveridge højttalere. Jeg husker svagt navnet men kan ikke kommepå hvorfra
|
|
|
Nej det har jeg ikke. Du husker måske en besøgsartikel i hf, hvor de besøgte Forsell. Han havde et sæt stående. Idag mener jeg naturligt nok, man komme komme længere med bånd.
MVH
|
|
|
Der er fordi du aldrig har hørt en Beveridge, man bliver afhængig af dem.
Mine gamle er ved at blive renoveret, det har foreløbig taget over 6 måneder og været halvdyrt, nu mangler jeg faktisk kun at sende panelerne til Rick i Californien, da jeg ikke tør lade andre ordne dem, de er temmelig meget anderledes end alle andre elektrostater. Delefiltrene er tilpasset til de enkelte paneler, så de er ikke ens i begge sider.
Da jeg alligevel tager derover for at høre hans nye elipseformede model på et tidspunkt, vil jeg aftale med ham at han renovere dem ved samme lejlighed, så kan jeg tage dem med hjem i kufferten, der så skal være 1.5 meter lang og 40 cm bred, men ikke særlig tyk.
Det glæder mig der er så mange som gider skrive om ESLer, desværre er sådanne nogle fætre jo ret dyre og store. Men hvad, det er en Rolls også..
Onkyo M508
Onkyo T9090II
Sony X55ES
Ortofon Stepup
Riaa Hjemmebygget
Beveridge Model 5 HT
Beocord 2000 hehe
|
| Til top |
|
| |
TaForm Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 01:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja + afgifter som Moms og sådan noget.
Onkyo M508
Onkyo T9090II
Sony X55ES
Ortofon Stepup
Riaa Hjemmebygget
Beveridge Model 5 HT
Beocord 2000 hehe
|
| Til top |
|
| |
TaForm Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 01:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
bphhm skrev:
|
Andre
Har du hørt Beveridge højttalere. Jeg husker svagt navnet men kan ikke kommepå hvorfra
|
|
|
Nej det har jeg ikke. Du husker måske en besøgsartikel i hf, hvor de besøgte Forsell. Han havde et sæt stående. Idag mener jeg naturligt nok, man komme komme længere med bånd.
MVH
|
|
|
Jeg kan godt love dig, man kan ikke komme længere med bånd, det når ikke stater til sokkeholderne.
Onkyo M508
Onkyo T9090II
Sony X55ES
Ortofon Stepup
Riaa Hjemmebygget
Beveridge Model 5 HT
Beocord 2000 hehe
|
| Til top |
|
| |
TaForm Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 01:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg er færdig med at renovere mine Beveridge, vil en lille gruppe fra dette forum blive inviteret til at komme og høre på resultatet.
Det er jo lidt sjovt at høre hvad andre mener, men alle der har hørt det inden jeg begyndte at renovere er vilde med den lyd.
Jeg har allerede ideer om hvem, jeg kunne forestille mig. Måske en gider at lave en lyttetest, af det gamle når det er renoveret, de er jo fra 1984, så det er ren vintage. Ligesom resten af mit anlæg er gammelt, men renoveret.
Onkyo M508
Onkyo T9090II
Sony X55ES
Ortofon Stepup
Riaa Hjemmebygget
Beveridge Model 5 HT
Beocord 2000 hehe
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
TaForm skrev:
Andre skrev:
bphhm skrev:
|
Andre
|
|
|
MVH
|
|
|
Jeg kan godt love dig, man kan ikke komme længere med bånd, det når ikke stater til sokkeholderne.
|
|
|
Er du nu også helt sikker på det. Hvilke grunde har du til det ikke kan lade sig gøre. Nu har alle principper fordele og ulemper. Men lige frem ikke til sokkeholderne, hvilke bånd basere du de udtalelser på.
MVH
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
TaForm: det ville jeg meget gerne være med til at opleve. Jeg har altid syntes at Beveridgerne så utroligt spændende ud, noget med akustiske linser eller ikke? Mine første rigtige hifi højttalere (efter nogle meget mærkelige selvbygprojekter af gamle stumper) var et par Quad 57. Det er jeg egentlig en lille smule stolt af den dag i dag (jeg var 19 år). Jeg kender stadig ham, som købte dem af mig for 30 år siden, og han nyder dem stadig, med let renovering. De kunne faktisk bruges i en stue på 15 m2, vel især fordi de reelt ikke er dipoler, men har dæmpemåtter bag membranerne. Jeg har faktisk overvejet at købe nogle igen, men ikke lige nu. Jeg blev af en eller anden grund aldrig gode venner med Quad 63. Jeg mener at den var et tilbageskridt for Peter Walker. Måske fordi han blev så koncentreret om problemet med spredning at løsningerne (de koncentriske ringe) skyggede for den opnåelige lydkvalitet? Men andre er nok ikke enige med mig i det! Til gengæld hørte jeg i 80'erne et par smalle, høje Audiostatic, og de var rigtig dårlige. Selv ved lave lydstyrker klaprede membranerne eller slog på, og de var tynde og kedelige. Også de første Martin Logan synes jeg var meget tyndbenede, alt for lyse og udynamiske. Men flotte var de! Til gengæld har jeg aldrig hørt bedre eletrostater end de flade Soundlab i mere end stuedørsstørrelse, som en af mine kolleger havde i 90'erne. Og der manglede overhovedet ikke bas! Jeg har aldrig vovet mig ud i Magneplanar, selv om jeg synes at de lyder godt. Men det er fordi jeg har set, hvordan trådene løsner sig fra folien, når limen bliver hård. Om de har løst det problem i mellemtiden er jeg ikke klar over, men det var ikke godt nok efter min mening.
__________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
TaForm Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
TaForm skrev:
Andre skrev:
bphhm skrev:
|
Andre
|
|
|
MVH
|
|
|
|
|
|
Er du nu også helt sikker på det. Hvilke grunde har du til det ikke kan lade sig gøre. Nu har alle principper fordele og ulemper. Men lige frem ikke til sokkeholderne, hvilke bånd basere du de udtalelser på.
MVH
|
|
|
Nu har jeg hørt alle mulige forskellige high-end bånd, jo de er da rigtig gode.
Men der er også forskel på stater, sammenligner du med traditionelle stater som f.eks. Quad kan det være du har ret, men jeg har jo ikke dem. Beveridge er bare noget helt andet, det er som at åbne et vindue til en konsertsal i forhold til alt andet jeg har hørt. Ok de er en del dyrere, men man får noget for pengene.
Den oprindelige konstruktør (den nuværenes far) var noget for sig selv, radartekniker og hifinørd som de fleste andre i dette forum. Måske netop der for er de på alle måder opbygget på en anden måde end alle andre stater.
John __________________ Onkyo P308
Onkyo M508
Onkyo T9090II
Sony X55ES
Ortofon Stepup
Riaa Hjemmebygget
Beveridge Model 5 HT
Beocord 2000 hehe
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
TaForm skrev:
Andre skrev:
TaForm skrev:
Andre skrev:
bphhm skrev:
|
Andre
|
|
|
MVH
|
|
|
|
|
|
MVH
|
|
|
Men der er også forskel på stater, sammenligner du med traditionelle stater som f.eks. Quad kan det være du har ret, men jeg har jo ikke dem. Beveridge er bare noget helt andet, det er som at åbne et vindue til en konsertsal i forhold til alt andet jeg har hørt. Ok de er en del dyrere, men man får noget for pengene.
Den oprindelige konstruktør (den nuværenes far) var noget for sig selv, radartekniker og hifinørd som de fleste andre i dette forum. Måske netop der for er de på alle måder opbygget på en anden måde end alle andre stater.
John
|
|
|
Jo Jo det er meget fint. Du skriver bare det ikke kan lade sig gøre, at få et bånd til at lyde bedre en en stat. Også de bedste stater naturligvis. Så var det jeg tænkte du ville svare på, hvorfor det teoretisk ikke kan lade sig gøre.Og jo Beveridge er da bygget noget anderledes, må jeg med give.
MVH
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
k __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
TaForm Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
klogesen skrev:
| TaForm: det ville jeg meget gerne være med til at opleve. Jeg har altid syntes at Beveridgerne så utroligt spændende ud, noget med akustiske linser eller ikke? Mine første rigtige hifi højttalere (efter nogle meget mærkelige selvbygprojekter af gamle stumper) var et par Quad 57. Det er jeg egentlig en lille smule stolt af den dag i dag (jeg var 19 år). Jeg kender stadig ham, som købte dem af mig for 30 år siden, og han nyder dem stadig, med let renovering. De kunne faktisk bruges i en stue på 15 m2, vel især fordi de reelt ikke er dipoler, men har dæmpemåtter bag membranerne. Jeg har faktisk overvejet at købe nogle igen, men ikke lige nu. Jeg blev af en eller anden grund aldrig gode venner med Quad 63. Jeg mener at den var et tilbageskridt for Peter Walker. Måske fordi han blev så koncentreret om problemet med spredning at løsningerne (de koncentriske ringe) skyggede for den opnåelige lydkvalitet? Men andre er nok ikke enige med mig i det! Til gengæld hørte jeg i 80'erne et par smalle, høje Audiostatic, og de var rigtig dårlige. Selv ved lave lydstyrker klaprede membranerne eller slog på, og de var tynde og kedelige. Også de første Martin Logan synes jeg var meget tyndbenede, alt for lyse og udynamiske. Men flotte var de! Til gengæld har jeg aldrig hørt bedre eletrostater end de flade Soundlab i mere end stuedørsstørrelse, som en af mine kolleger havde i 90'erne. Og der manglede overhovedet ikke bas! Jeg har aldrig vovet mig ud i Magneplanar, selv om jeg synes at de lyder godt. Men det er fordi jeg har set, hvordan trådene løsner sig fra folien, når limen bliver hård. Om de har løst det problem i mellemtiden er jeg ikke klar over, men det var ikke godt nok efter min mening. |
|
|
Du er føjet til listen over dem der bliver inviteret når jeg engang er færdige med dem.
Spredningen via akustiske linser er bare én af de specielle ting ved dem, billedet neden under er en sådan. I mine er gamle modeller, er linserne lavet af pap, men spredningen er faktisk 180 grader teoretisk, reelt omkring 120 grader, det tror jeg ikke nogen anden stat. kan prale af.
Noget andet er den måde kabinettet er lavet, det er nemlig helt lukket bagpå, altså kun fremad stråling så placering ikke er særligt vigtig.
Bag panellerne sider der noget skumgummi, så de er også dæmpet bagfra.
Basserne vender nedad og er dynamiske 12" i et temmelig håtdt dæmpet kabinet.
Folien i panelerne er også anderledes, den er 100% ledene mylar med alu på begge sider.
Delefiltrene og højspændingen er også specielle og ikke ens i begge sider, da de er tilpasset til de enkelte paneller, efter deres kapasitive værdi, det ene hedder f.eks. 3.11nF/3.25nF, det andet 3.10 nF/3.15 nF begge er 3.0/3.0Kv.
Filtrene er beregnet ud fra disse værdier, måske er der derfor de vejer 18KG pr. stk...
Selve kabinettet ligner noget man brugte på et kontor for 40 år siden og er de grimmeste højtalere jeg nogensinde har set. Havde jeg været gift, ville jeg helt sikkert ikke få lov til at beholde dem!
John
Onkyo M508
Onkyo T9090II
Sony X55ES
Ortofon Stepup
Riaa Hjemmebygget
Beveridge Model 5 HT
Beocord 2000 hehe
|
| Til top |
|
| |
TaForm Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
TaForm skrev:
Andre skrev:
TaForm skrev:
Andre skrev:
bphhm skrev:
|
Andre
|
|
|
MVH
|
|
|
|
|
|
MVH
|
|
|
John
|
|
|
Jo Jo det er meget fint. Du skriver bare det ikke kan lade sig gøre, at få et bånd til at lyde bedre en en stat. Også de bedste stater naturligvis. Så var det jeg tænkte du ville svare på, hvorfor det teoretisk ikke kan lade sig gøre.Og jo Beveridge er da bygget noget anderledes, må jeg med give.
MVH
|
|
|
Det er selvfølgelig dumt at jeg skriver det ikke kan lade sig gøre. Måske kan det godt det, jeg syntes bare ikke det er sandsynligt, fordi den samlede lydgivende overflade er så meget mindre.
Onkyo M508
Onkyo T9090II
Sony X55ES
Ortofon Stepup
Riaa Hjemmebygget
Beveridge Model 5 HT
Beocord 2000 hehe
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak, TaForm, det vil jeg se meget frem til. Og tak for den fine forklaring om nogle af de specielle egenskaber ved disse særlige højttalere.
__________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har så langt fra samme areal på mit bånd, som man kan have på en elektrostat. Men ca 300 cm2, med en slaglængde på ca 3mm P-P, er ikke så dårligt vel. Jeg kan da også se beverigde har gjort, hvad de kunne for at øge spredningen. Hvilket jeg personligt syntes, er det største problem ved elektrostater.
MVH
|
| Til top |
|
| |
TaForm Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
|
Jeg har så langt fra samme areal på mit bånd, som man kan have på en elektrostat. Men ca 300 cm2, med en slaglængde på ca 3mm P-P, er ikke så dårligt vel. Jeg kan da også se beverigde har gjort, hvad de kunne for at øge spredningen. Hvilket jeg personligt syntes, er det største problem ved elektrostater.
MVH
|
|
|
Linserne har de også patent på. Du kan læse mere om det på Deres hjemmeside.
Størrelsen på mine er 0.463 * 1.010 meter, men jeg har jo også kun de små, i den største model er der 3 af den slags paneller i hver.
Onkyo M508
Onkyo T9090II
Sony X55ES
Ortofon Stepup
Riaa Hjemmebygget
Beveridge Model 5 HT
Beocord 2000 hehe
|
| Til top |
|
| |
bphhm Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo nu ved jeg hvor jeg husker navnet fra. Det var fra de gamle Hi-Fi revyer hvor Beveridgen var den dyreste højttaler.
__________________ /Hans
|
| Til top |
|
| |
jenssmed Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 19 Februar 2007 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
LIGE ET SPØRGSMÅL
Skulle det mon overvejes at prøve disse sammen med quad esl63-http://www.tymphany.com/datasheet/printview.php?id=139 eller er det en dødsdømt ide ?
smeden
|
| Til top |
|
| |
TaForm Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
jenssmed skrev:
|
LIGE ET SPØRGSMÅL
Skulle det mon overvejes at prøve disse sammen med quad esl63-http://www.tymphany.com/datasheet/printview.php?id=139 eller er det en dødsdømt ide ?
smeden
|
|
|
Jeg er ikke med???
Onkyo M508
Onkyo T9090II
Sony X55ES
Ortofon Stepup
Riaa Hjemmebygget
Beveridge Model 5 HT