Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
Sendt: 25 Marts 2007 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
Holmen skrev:
Nu skal jeg ikke gøre mig klog på, hvilke forstærkere i har brugt til at spille dem op med, eller i hvor stort et rum i spillede med dem. Mine spiller i et 40 m2 stort rum og med de forstærkere har spændt for nu, er der ikke noget bulder. Prøvede med en luxman a-353, og der buldrede det, men med den EC effekt og spark forfrostærker som jeg spiller med lige nu ,kan tøjre dem og der er ingen buldre lyde. Jeg har ikke hørt Renaissance-modellerne, så skal ikke kunne udtale mig om dem i fht. kappa 9.2i'eren, men alle højttalere kan få en dårlig lyd hvis der ikke er det rigtige udstyr spændt for. Jeg har som sagt ikke hørt Renaissance'erne, men jeg har set billeder, og har erfaring med at HT'ere af den størrelse (1 X 8" eller 1 X 10") ofte lyder flade og tamme på 40 m2, når de skal levere tromme, bas og tung distortet guitar ved et forholdsvist højt DB niveau. Jeg kan godt li', at rummet er fyldt med lyd og det ikke lyder som om at HT'erne er ved at sprænges, når jeg skruer op og jeg har svært ved at forestille mig at 2 x (1 x 10") kan fylde 40 m2 på samme måde som 2 X (2 X 12"). Jeg ville formentlig aldrig blive glad for et anlæg, som kun kan spille lige over samtale niveau, men det er der jo nogen der kan.
Der er den bas der skal være i en Renaissance 80, tilmed er den hurtig, stram og dyb (hvis du vel at mærke har en forstærker der kan styre dem). Jeg har sjovt nok også haft en kappa 8.2 samt Renaissance 80 og der er klasse forskel til renaissances fordel og det burde der selvfølgelg også være idet at renaissance serien var en dyere og mere seriøs serie. Men kan du lide tung og meget dyb bas ved høje lydtryk er kappa nok at fortrække for dig.
__________________ Ikke Slipsefyr Hifi for musikkens skyld
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum