| Forfatter |
|
pvh1987 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har efterhånden fundet ud af at rense min Denon DR-M44HX. Man kan trække det yderste af lågen af, så man kan få fingrene igennem "ruden" - man lukker derefter lågen, presser en tap op i toppen af åbningen mens man trykker play - så spiller den som var der et bånd i  Det hjalp en del at få den renset, selvom den nok ikke er helt ren endnu. Jeg har leget en del med optagelse og det ser ud til, at de bånd jeg har lavet 2. gangs optagelse på er dem, der lyder bedst. Kan det virkelig passe at et bånd skal "spilles til"? Både mekanisk og magnetisk? Det lyder måske ikke så tosset - alt skal vel spilles til, når det kommer til stykket - men jeg havde da ikke regnet med at man kunne høre forskellen? Det synes jeg altså jeg kan. Er det bare mig, der er ved at blive tosset eller er der andre der har overvejet det samme?  haha
__________________ Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
|
| Til top |
|
| |
pvh1987 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2009 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har bidt i det sure æble og købt en service manual på nettet til min Denon DRM-44HX - træls at man ikke bare kan downloade den slags gratis  Desuden har jeg eksperimenteret med Dolby C - det har givet nogle væsentlige lækrere optagelser - det eneste problem er dog at bassen lyder ret underligt - den bliver nærmest slap og meget fyldig - især på visse numre med kraftig stram bas - kan det virkelig være rigtigt? Hvad kan man gøre ved det? Nøjes med Dolby B eller ingen noise reduction? Nogle af de nyere modeller (i hvert fald fra Sony) ser ud til at have Dolby S - det er måske den bedste form af noise reduction til kassettebånd?
__________________ Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
|
| Til top |
|
| |
tomchr Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 27 Januar 2009 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har taget min egen gamle båndoptager frem og skal til at rense den for skidt og snavs.
Kan nogen komme med anbefalinger til rengøring og fornyelse af trykruller og remme, måske en eller anden form for gummifornyer?
mv
Tom
|
| Til top |
|
| |
pvh1987 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2009 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger isopropylalkohol og vatpinde til rensning - jeg ved ikke om man kan få nye ruller og remme - det kommer vel an på modellen?
|
| Til top |
|
| |
tomchr Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 27 Januar 2009 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har søgt på nette efter en eller anden form for gummifornyer, der måske kunne puste lidt liv i de hårde ruller og møre remme, uden at skulle påbegynde nyudskiftning. Indtil videre har jeg kun stødt på produkter til støvler og biler. Jeg synes dog, at jeg engang har hørt om et silikonfrit middel til vedligeholdelse af rågummi. Nogen forslag?
|
| Til top |
|
| |
Nyborg Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 25 November 2009 kl. 06:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er det skønt at læse om alle jer der stadig syntes at et analogt signal fra en kassettebåndoptager er noget der dur, selv om vi snart skriver år 2010.Jeg er selv bruger af kassettebåndoptager fordi at jeg syntes at den digitale lyd nogen gange kan virke meget iriterrende at lytte til. Hermed ikke sagt at jeg ikke lytter til musik fra cdafspiller, fordi det gør jeg.
Det gode er at det behøves ikke at være dyrt at købe en god båndoptager samt nogle bånd. En maskine jeg syntes der er lidt overset er måske Denon Drm 800 A som jeg har 2 stk af til en samlet pris på ca.500,- , men der er selvfølgelig mange andre gode maskiner på markedet til en fornuftig pris så det bare om at komme igang, man får virkelig god lyd til en god pris.
Lad os bevare det analoge signal det syntes jeg sgu vi skylder det. M. vh Nyborg.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 25 November 2009 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemlig - leve den analoge lyd
du har i øvrigt ganske ret - der er en del rigtig gode denon maskiner til næsten ingen penge, som hvis de har været behandlet godt, en en super god performance
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
audioareal Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 25 November 2009 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nyborg jeg har stædig 3 casettemaskiner som står og venter på dig med længsel , med håb om at du måske vil gi dem em god tilværelse på deres gamle dage , det skylder jeg dem . mvh thomas.
|
| Til top |
|
| |
Nyborg Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2009 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej r-i-b
Jeg har forresten også en Akai GXC-570 D, en rigtig lækker maskine som jeg bruger en del, men jeg har tænkt meget på at købe en Akai GX-95 MK ll. Er det en båndoptager som du eller andre har nogen erfaring med kunne jeg tænke mig at høre lidt om den, selv om det helt sikkert er noget der virkelig spiller RØ... ud af bukserne, vil jeg da tro.
Venligst Nyborg.
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 25 November 2009 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyborg skrev:
|
Hvor er det skønt at læse om alle jer der stadig syntes at et analogt signal fra en kassettebåndoptager er noget der dur, selv om vi snart skriver år 2010.Jeg er selv bruger af kassettebåndoptager fordi at jeg syntes at den digitale lyd nogen gange kan virke meget iriterrende at lytte til. Hermed ikke sagt at jeg ikke lytter til musik fra cdafspiller, fordi det gør jeg.
Det gode er at det behøves ikke at være dyrt at købe en god båndoptager samt nogle bånd. En maskine jeg syntes der er lidt overset er måske Denon Drm 800 A som jeg har 2 stk af til en samlet pris på ca.500,- , men der er selvfølgelig mange andre gode maskiner på markedet til en fornuftig pris så det bare om at komme igang, man får virkelig god lyd til en god pris.
Lad os bevare det analoge signal det syntes jeg sgu vi skylder det. M. vh Nyborg.
|
|
|
jeg har lige fået min 18 år gamle aiwa xk009 hjem fra rep, den har nu ikke kørt ret meget i sin tid, men for pokker den spiller musik...lavede engang en a-b test med en kammerat der mente han kunne høre forskel på den og en denon dcd 3300 cd mask, men han gættede forkert 9 gange hvor han trode det var cd spillen der sagde noget...meeeeeennnn det var det ikke....
|
| Til top |
|
| |
Nyborg Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svar til Velkommen
Det er noget som glæder mig at høre, da jeg faktisk har prøvet det samme med min Denon DRM 800 A. Vi kan jo så bare bekræfte at den analoge lyd skal man ikke tage fejl af. SKØNT ! .
|
| Til top |
|
| |
audioareal Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 26 November 2009 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nyborg - Det var en TEAC V-970X casettemaskine.. Joh analog teknik er super , jeg vil fortsætte med mine SONY EL caset maskiner og AKAI spoler.
mvh thomas.
|
| Til top |
|
| |
oink Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 29 November 2009 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gutter.
Da jeg for længe siden oprettede denne tråd, havde jeg aldrig troet responsen ville blive så himmelhøj. Jeg er imponeret. Siden starten med en Sony TC-K790es, er samlingen denne: Sony TC-K970es...kostede den svinske sum af 600,-(hvoraf PostDanmark "kun" skulle have 188,-) ...Pioneer CT959 blev vundet til 400,- (griske PostDanmark var også indblandet ) denne maskine er som ny, den tidl ejer havde vist spillet 10bånd den...Rosinen i pølse-enden er Nakamichi LX-5... denne perle kostede 600,- plus 100,- til benzin.
Endvidere er der købt fine metalbånd DENON & TDK (stadig plomberede) til super priser. Jeg skal lige hilse at biblioteket bliver flittigt brugt disse dage. Musiksamlingen er godt nok udvidet kraftigt.
Til sidst, så blev der søndag, så nu skal luften være tyk af hørmen af isopropylalkohol, når der renses tonehoveder, capstan, gummiruller samt pudses fronter.
spil godt og go jul
|
| Til top |
|
| |
Nyborg Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2009 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej oink
Ja nogen gange bliver man godt nok forbavset, men bare det er positivt så er det jo til at leve med. Jeg har læst hele tråden og er også glædeligt overrasket over at det analoge signal virkelig har fået et comeback af en vis dimemsion.Men der er vel ikke noget at sige til det når man tænker på hvor meget lyd man får for en meget lille pris, du kan jo bare se på de indkøb du selv har gjort, de taler vist nok lige for sig selv.Jeg har mange gode bånd selv og mangler ikke foreløbig, men hvor pokker finder du alle de gode bånd henne ? . Syntes ellers jeg kikker mig godt omkring, en åbenbart ikke godt nok.
M. vh Nyborg
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 29 November 2009 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke hvor folk finder bånd henne - markedet er jo nærmest væk ....
men ok, jeg plejer at være rimeligt heldig at få en god bunke med, når man falder over "et godt tilbud" .... en Denon DMR44hx, og et par kasser bånd til en halv plovmand skal man ikke lade passere...... altid sjovt at høre hvad andre har hørt :) Jeg kan ikke prale af at have været tilhænger af Talking Heads - men alligevel sjovt genhør

__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
| Sendt: 29 November 2009 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først og fremmest må man gøre op med sig selv hvad type bånd man ønsker at finde og hvormange.
Derefter er det bare at søge genbrugsbutikker, annoncer i ugeaviser (bedst at indrykke), radio butikker med mere. Alle steder der kunne være muligt at finde noget. Selv kan man være ekstrem heldig at finde en ordentlig bunke privat som aldrig har været brugt. Det skete for mig i 2007 med 50 TDK MA-XG60 bånd. Søg videre på deal of the year 2007.
Så er der online som qxl og dba.dk + guloggratis. Det bedste sted er Ebay. Ebay.co.uk og Ebay.de men bånd intereserede holder altid et godt øje samt Tyskere tager sjældent paypal. Ellers er det der bånd findes. Sålænge der ikke gås efter Metal kan type II og Chrom fås til langt billigere penge end herhjemme.
|
| Til top |
|
| |
Nyborg Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2009 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølge kan man være heldig engang imellem, jeg fik f.eks 10 stk Maxell xl ll 100 og 10 stk Basf chrome super ll 100 for ca 7-8 mdr. siden . Det eneste jeg skulle give var forsendelse, jeg valgte så at lægge 100 kr. oveni til en god flaske vin, da jeg alligevel syntes at prisen var ok for 20 bånd som var helt nye. Men apropos deal of the year så fik jeg for 6 mdr. siden en Sansui BA-F1 og en Sansui CA-F1, begge dele 100 % ok, pris en smørkage, ta den du.
M.vh Nyborg
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 29 November 2009 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
jep - man kan være heldig, man kan også lede målrettet :) Begge dele er jo ligegode, bortset fra jeg ofte synes der er for mange "ude med riven" - det pisker jo desværre prisen lidt for højt op.
(det er sket jeg har købt en spille, bare for båndene's skyld)
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
Nyborg Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2009 kl. 04:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan da stadig også købe nye bånd i en rimelig kvalitet.
Det er da ikke så længe siden jeg købte 2 stk. TDK SA C 90 for 45-. kr i Expert. jeg har prøvet at optage på dem og det lyder ikke helt tosset og et helt nyt TDK chromebånd til 22,50 kr pr. stk er da vist ok.
M.vh Nyborg
|
| Til top |
|
| |
canielsen Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 30 November 2009 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|