Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 07:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: cassettebåndoptager igen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 25
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 18 Februar 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Var NAD's bedste ikke 6300?

Den kan jeg huske at jeg sendte lange blikke efter i gamle dage.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Sendt: 18 Februar 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

I ånden af denn tråd har jeg fundet min aflagte loftsrum kassettebåndoptager på nettet

Sjovt med det øgenavn, jeg husker tydeligt det display og det lysshow der blev fremført når den blev sat igang

Min båndoptager har også en logo som kan sættes foran de 3 udgange nede til venstre.
Skal se at få taget et billede af den i aktion.

gad vide om jeg har nogle bånd liggende?

V-9

Lidt billeder
Til top Vis Mashuro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mashuro

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2007 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Nøøj, den er for børn!

De her bånd må da kunne noget. Sælger har en del rigtige fede bånd men prisen er derefter.

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Sendt: 18 Februar 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Og hvor var det at jeg læste om selvskærende kryptonit bøsninger idag!?

"is it a plane?" "A train?"

Til top Vis Mashuro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mashuro

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Mashuro skrev:
"is it a plane?" "A train?"

NO!! It's the amazing Bicycle Repair Man!

Carlos Rodrique
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil: Niklasthedolphin

Bruger siden: 26 December 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 19 Februar 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Generlt er kassettemaskiner vel ikke noget værd medmindre der står skrevet på dem at de er fra Tandberg, Revox eller Nakamichi. Er der flere i den klasse? Jeg kan ikke lige komme i tanker om nogen.

Enkelte kuriositeter fra andre firmaer, som Sony's eller Marantz' reportagemodeller, el-kassetter eller flerhastighedsmaskiner, kan måske også indbringe noget. Måske Teac's topmodel.

Resten kan måske sælges for et mindre trecifret beløb. Det gælder nok også NAD.

Men hvorfor ikke tage den i brug i stedet? Det er da mere glædegivende end de få hundrede kroner.

vh

Til top Vis Carlos Rodrique's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carlos Rodrique

Carlos Rodrique
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Februar 2007 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Hvor køber i andre bånd?

Fe, Cr, Me.

vh

Til top Vis Carlos Rodrique's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carlos Rodrique

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 Februar 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

se det er problemet og spørgsmålet du skulle have stillet inden du investerede i en af verdens bedste cassettebåndoptagere  Men hvis du vil bide dine ord om 710eren i dig så kan det være

lol - mest på qxl

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Sendt: 19 Februar 2007 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Mik112 skrev:
Nakamichi RX-505E er heller ikke direkte dårlig . Købte en i sommers, og det har jeg ikke fortrudt et splitsekund

Hej Mik112 (dette skal ikke tages ikke personligt!) - og undskyld dette indlæg, i denne tråd, men jeg kan ikke lade være med at reagere når du på skrift, og sikkert også i tale  skriver/udtaler: "i sommers"   Det hedder/udtales faktisk "i sommer" - uden "S"!!!  Jeg ved ikke hvor det kommer fra, men der er (desværre) flere & flere der udtaler: "i sommers", og det har det aldrig heddet, check selv "Dansk retskrivning", el. Dansk sprognævn... Underligt når tendensen i tiden er at folk fjerner endelserne i udtalen... Nok for nu med denne lille "skoling", og jeg er ikke bedre selv : jeg troede at det hed "Blue Ray" - men blev rettet, da det "logisk" hedder "Blu Ray"  

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Februar 2007 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Ikke for at gnide salt i såret på alle jer der skriver på denne tråd og mangler bånd......men hvor ER jeg lykkelig for at jeg har så svært ved at skille mig af med mine gamle ting.Jeg har min båndsamling 100% intakt,fra dengang for ca 15 år siden Jeg har godt og vel 100 bånd,langt de fleste TDK chrome bånd(90 min) Der er mange timer i dem endnu,hvilket er ret imponerende.Jeg har gennem årene lagt ører til meget sludder og vrøvl om holdbarheden af bånd.I guder......

Carlos Rodrique
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Februar 2007 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Ikke for at gnide salt i såret på alle jer der skriver på denne tråd og mangler bånd......men hvor ER jeg lykkelig for at jeg har så svært ved at skille mig af med mine gamle ting.Jeg har min båndsamling 100% intakt,fra dengang for ca 15 år siden Jeg har godt og vel 100 bånd,langt de fleste TDK chrome bånd(90 min) Der er mange timer i dem endnu,hvilket er ret imponerende.Jeg har gennem årene lagt ører til meget sludder og vrøvl om holdbarheden af bånd.I guder......

Jeg spørger til bånd for at "fremtidssikre" min glæde ved maskinen.

:-)

Jeg har selv 4-500 bånd liggende hvoraf måske 60 af dem er uindspillede.

VH

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2007 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Ja hvis bånd bliver opbevaret korrekt - væk fra magnetiske kilder (højttalere & forstærkere f.eks.), fugtighed & direkte sol-lys/for meget varme kan de holde længere end gennemsnitsmennesket uden at lide nævne værdigt tab (det skal naturligvis være kvalitetsbånd). Bånd er et sublimt opbevaringsmedie.

Det har jeg ihvertfald ladet mig fortælle - ret mig hvis jeg tager fejl.

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Sendt: 19 Februar 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Jeg lover at jeg vil udgive mine udgydelser,hvis det er sjovt,på kasettebånd Sidder og hører Midnight Sun- Dansk Beat(m.Allan Mortensen vokal) på bånd.Det sparker røv,som mine andre kilder
Få fat i den rigtige....Dengang de hed Rainbow Band
Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

747DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Februar 2007 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Sjov tråd det varmer mit hjerte at der stadig er nogle der kan falde for båndoptagerens charme.. det er også et imponerende stykke mekanik. og hvem elsker ikke et svinghjul på størelse med en møllesten jeg har haft et utal af båndoptagere jo tungere jo bedre..
Min mening om den.. en gang overhysterisk mekanik hvor alt kan gå galt.. derfor den store udskiftning.
men når det så funker og alt klapper så lyder det fantastisk.
jeg er nu glad for ikke at være låst til den idag.

Den dag i dag ejer jeg en Denon drm 600 købt på et markede for 30 kr og den er som ny. super køb
jeg ved det ikke er en af slagskibene men det er en gedin enkel maskine der får det bedste ud af båndene og lyder rigtigt godt.
jeg er iden heldige situation at jeg stadig her hele min båndsamling. med en masse p3 live og fra det hedengangne rockland.

mine optagelse på BASF Chrome maxima II er kommet igennem tiden uden tegn på slid overhovedet. lyder stadig super.. vi taler trods alt om over 15 år. og de har været udsat for lidt af hvert

QXL er efter min mening absolut det billigste sted at købe en god båndoptager. der ryger masser af fine maskiner for 2-300.

En lille advarsel til dem der får blod på tanden.
en båndoptager er fyldt med gummiremme or trykhjul der ældes. og de har heller ikke godt af at så i lang tid ubrugt. så de flotte 70-80er maskiner er faktisk altid et renoveringsprojekt og det bliver rigtigt dyrt på et værksted.. men lækre er de enig
hvis jeg skal anbefale en maskine er det nok Denon DRM 800 to motors dual kapstan 3 tonehovder og ry for at være en rigtig slider jeg kender en der i ti år brugte den som det eneste medie bortset fra radio. aldrig nogle problemer.
Borset fra de nævnte i tråden kan jeg også anbefale at kigge efter Akai og Teac der har lavet nogel virkeligt seriøse modeller som altid har været lidt overset i danmark.

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Sendt: 19 Februar 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Og Pioneer's CT serie....Også fra firserne. Super løbeværk, støbt aluminium.
Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2007 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Nammenam!

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 19 Februar 2007 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

så mangler der bare et sæt håndjern og lidt god fantasi

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Sendt: 20 Februar 2007 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Hej på tråden.

Vil man have en kassettebåndoptager der spiller lige så godt som Revox og Nakamichi, men samtidigt er flot at se på, ja så er der ikke andre valg end min Beocord 9000.

I mange år skaffede jeg den musik jeg havde behov for, ved at sidde og optage Christian Flagsteds musik program torsdag formiddag på min BeoCord 9000 som er B&O's flagskib i kassette båndoptager. En dag knækkede en gummi rem, og den røg i kælderen. CD tidsalderen havde gjort sit indtog.

En dag kontaktede jeg Martin, en gut der kan hjælpe B&O folket med at reparer div. ældre grej. BeoCorden fik nye gummi remme, og da den kom tilbage skulle jeg da lige spille nogle af mine gamle bånd.

Det var en oplevelse at genhøre de bedst indspillede kassette bånd. På meget af musik jeg har liggende er kvalitet sku bedre end på mange CD'er som er præfabrikeret, jeg høre en bedre dynamik på min kassettebåndoptager.

Nu har den igen fået en plads i stuen, for jeg syntes den er så flot, og den rummer så mange minder, i ved forskellige kærligheds forhold, forskelligt musik :-)

Her lidt historie. B&O spiste kirsebær med de store.

Året er 1983, Bang & Olufsen havde sat sig for at bevise at de på alle områder er mindst lige så dygtige som andre af verdens Hi-Fi producenter.

Man manglede fantasi til at forestille sig en båndoptager, der mekanisk var lige så forskellig fra konkurrenterne, som tangentielpladespilleren var, dengang den kom frem.

Det er næppe for meget sagt, at det vagte international opsigt, at B&O kunne udvikle et system som HX Professional, og fik ingen andre end Dolby Laboratories til at markedsføre HX til professionelle lydstudier. HX var egentlig et "biprodukt" fra udviklingen af Beocord 9000.

Ingeniørerne i B&O's udviklingsafdeling havde fået meget frie økonomiske tøjler til at indføre tekniskforbedringer i det, der skulle blive Bang & Olufsen's prestige maskine i Formel 1 klasse som Japanske Nakamichi 700ZXL.

I 1984 købte jeg Beocord 9000, for 8.500 Dkk. I de følgende år indspillede jeg utallige vinyl plader i Dolby C, på Maxell UD XL II Chrome bånd.

Lyd kvaliteten er efter mange år stadig i top, så det er bare lækkert.

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2007 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Ja man skal ikke lade sig narre af at den B&O ikke ligner en kampvogn.

Der var en defekt en på QXL for nylig for 500,-. Den turde jeg desværre ikke tage chancen med.

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2007 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Jeg fandt denne side men det er en lidt speciel proces man skal igennem for at få fingre i manualen. Sony TC.

Hmmm.... Hvis man kigger på selvsamme sides forum afd. virker det godt nok lidt suspekt?

<< Forrige Side af 25 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes