| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 28 Februar 2007 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeeg fået loddet xlr/rca ledninger sammen og sat min "nye" Studer A 710 til - og jeg kan kun sige at den lyder ligesågodt som min Revox B 710 mk II
Jeg ved ikke om de burde lyde forskelligt ? men de gør det begge rigtigt god - har lige lyttet til en prøveoptagelese af tante Krall jeg lavede på revoxen og den lyder som den skal på Studeren - ikke noget med afvigelser
Der er sus - navnlig fordi jeg ikke har brugt dolby - og selvfølgelig fordi bånd suser - men lyden - stemmer og instrumenters fylde - rumfornemmelsen - rytme og timing - er bevaret fuldstændigt.
Nu kan man jo ikke forvente at "hvis bare alle havde lavet kassettebåndoptagere der var så gode" så ville mediet have overlevet - men det havde nok klaret sig bedre hvis ikke der var lavet alle de dårlige båndoptagere man i tidens løb er blevet udsat for
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 28 Februar 2007 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Nu har jeeg fået loddet xlr/rca ledninger sammen og sat min "nye" Studer A 710 til - og jeg kan kun sige at den lyder ligesågodt som min Revox B 710 mk II
Jeg ved ikke om de burde lyde forskelligt ? men de gør det begge rigtigt god - har lige lyttet til en prøveoptagelese af tante Krall jeg lavede på revoxen og den lyder som den skal på Studeren - ikke noget med afvigelser
Der er sus - navnlig fordi jeg ikke har brugt dolby - og selvfølgelig fordi bånd suser - men lyden - stemmer og instrumenters fylde - rumfornemmelsen - rytme og timing - er bevaret fuldstændigt.
Nu kan man jo ikke forvente at "hvis bare alle havde lavet kassettebåndoptagere der var så gode" så ville mediet have overlevet - men det havde nok klaret sig bedre hvis ikke der var lavet alle de dårlige båndoptagere man i tidens løb er blevet udsat for
|
|
|
Fint at du er tilfreds - det ville jeg også være . Men mediet led døden grundet teknologien og den fysiske størrelse samt produktionsomkostninger bl.a. i forbindelse med justering af mekanikken. Men for pokker - os der er til gl. analog lyd får virkeligt noget for pengene/eller gratis på genbrugsstationerne.
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan ikke være helt tabt bag en vogn Guldtuborg - du kan lide Sypro Gyro - Appocalypse Now - og er ikke mere nørded end du tør indrømme at et kassettebånd er udemærket at lytte til på fx. arbejde - og alderen har du også med dig - du må til at finde på en tweak til hifi du kan standse ud på dit arbejde så du kan få dig en lille millionforretning så du kan købe nogle flere maskine
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg erhvervede mig denne skønhed for et par måneder siden: http://www.audioscope.net/technics-rsb-965-dbx-pi-1124.html? image=1
En gammel drengedrøm af en maskine, der nu endelige er gået i opfyldelse, også til 100 kr 
Har dog endnu ikke fået den sat til, da jeg er løbet tør for tilslutninger på forstærkeren .
Jeg skal have fundet mig en stak bånd at optage på. Er der nogle steder det er oplagt at kigge efter det ? Skal helst være i DK. Eller skal jeg bare ud og rode rundt i brugtbikse, auktionssider osv. ?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
som regel er det til at købe bånd på fx dansk qxl for mellem 10 kr stk for ferro, til 10-20 kr. stk for chrome og 20-60 kr. for metal - nye folierede restpartier m.m. tillykke med din nye technics
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
som regel er det til at købe bånd på fx dansk qxl for mellem 10 kr stk for ferro, til 10-20 kr. stk for chrome og 20-60 kr. for metal - nye folierede restpartier m.m.
tillykke med din nye technics 
|
|
|
Den lille forretning KIK for personer med nedsat syn har diverse optagemedier inklusive kassettebånd fra Fuji. Forretningen er beliggende Gåsebækvej i Valby (bag Valby Langgade st.)
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg hørte i radioen at man udfaser kassettebånd i løbet af 2008.Salget af bånd er røget ned fra 100 millioner(jeg kan ikke huske årstalet) til 1 million
sidste år -så hvis i kan lide at lege med bånd,så vil jeg anbefale at bygge et lager op
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 01:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder som om det er det med at komme igang med indkøbene .
På den anden side proklamerede man jo også for en del år siden, at vinylen ville forsvinde helt; Og ja det gik jo som bekendt.......Tjahh, Stereo studie er begyndt at føre dem igen....Sååhh 
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
r-l-b skrev:
som regel er det til at købe bånd på fx dansk qxl for mellem 10 kr stk for ferro, til 10-20 kr. stk for chrome og 20-60 kr. for metal - nye folierede restpartier m.m.
tillykke med din nye technics 
|
|
|
Den lille forretning KIK for personer med nedsat syn har diverse optagemedier inklusive kassettebånd fra Fuji. Forretningen er beliggende Gåsebækvej i Valby (bag Valby Langgade st.) |
|
|
Det ser desværre kun ud til at de har ferro bånd http://www.butikkik.dk/vare/diverseanaloge_og_digitale_enhed er.html__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
FERRO BÅND.Var det ikke dem der lød mest naturlig (til stemmer)
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo - der er lidt mere sus på dem end chrome og mindre frekvensområde - men de er gode til at optage radioprogrammer på
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb TDK MA90! Kender i nogen/nogle (eller omvendt) der har et overskud af do....så smid en PB. Tak
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
mange metalbånd ruster med tiden,så de har ikke nogen interesse,selv om de var rigtige gode dengang i firserne.Desuden er nakamichi justret til
maxell
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
mange metalbånd ruster med tiden,så de har ikke nogen interesse,selv om de var rigtige gode dengang i firserne.Desuden er nakamichi justret til maxell |
|
|
Ja, men det ændrer ikke min menig om MA90's ydelse i min Nakamamichi RX-505E.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har altså ikke nogen metal bånd der er rustne elelr oxiderde eller på anden måde beskadiget
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er muligt at problemet ikke er så stort.Det kan være at det opstår når man ikke bruger båndene i længere tid og selvfølig ikke opbevare under
de rigtige forhold.
Og hvad lyd angår så fortrak jeg dengang Maxell II-S dem i guld.Kan i huske dem?Jooo det var minder
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja,så fik jeg min nakamichi lx-3.den var TOTAL BUSTED,så jeg har et par nye bånd tilovers. notch,notch (pb)
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|