Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 20:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Latterlig Medielicens! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thomasen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

KasperP skrev:
Pierre skrev:

Er det lige meget hvor hurtigt/ langsomt en internet er, skal man bare betale?

Min hastighed er på latterlige 256 og der kan sku ikke ses noget som helst tv eller ligende

Folk med en 256mbit linie eller derover skal betale.

Så får DR da godt nok ikke særlig mange penge ind

Til top Vis Thomasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomasen

Hejsa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

KasperP skrev:
Pierre skrev:

Er det lige meget hvor hurtigt/ langsomt en internet er, skal man bare betale?

Min hastighed er på latterlige 256 og der kan sku ikke ses noget som helst tv eller ligende

Folk med en 256mbit linie eller derover skal betale.

Jeg tror ikke der findet noget DEROVER endnu

Til top Vis Hejsa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hejsa

-nt-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Jeg tror at der menes 256 Kbit!

Til top Vis -nt-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -nt-

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

erla skrev:
Bradman skrev:
erla skrev:
Bradman skrev:

Alt som er påtvunget er jeg som udgangspunkt imod. Hele licens-opbygningen har altid taget udgangspunkt det er "muligt" at modtage deres signaler.

Ja - jeg er fandme også træt af at betale til de jydske motorveje - og motorveje i det hele taget - bare fordi jeg har mulighed for at køre på dem, når jeg bare vil ha' ordentlige cykelstier i København!

Brugerbetaling på alle motorveje nu - så kan det være de jydske bønder kan lære ikke at kræve større og flere motorveje betalt af os andre!

- Jeg håber det fremstår nogenlunde klart, at ovenstående naturligvis ikke er alvortligt ment ;-)

Bradman skrev:

Nu skal man ikke glemme at TV2 har også nyt godt af licenspenge, dog ikke som DR. Det er dejligt at få masser af reklamer og betale licens - surt show.  

- og det er jo så på jeg ved ikke hvilket år direkte faktuelt forkert... TV2 modtager ikke licens og har ikke gjort det i mange år, så hvad der er sket af fejl tidligere, som der er rettet op på - hold lige det udenfor, hvis vi skal ta' dig bare en smule alvorligt ;-)

MVH.

Faktisk synes jeg ikke ret godt om dit ironi. Gem det til din børnehave. Jeg skriver faktisk at TV2 har nydt godt af licenspenge. Det er et faktum at nogen af licensen gik til netop TV2....netop pga. public service forpligtelser. Det har du sikket glemt.    .

Nå ja, håber det var alvorligt nok ven.

Mvh

Øh - ironien gik på motorvejene... ikke TV2. Hvis DR's programvirksomhed blev finansieret efter lige så tilfældige politiske vinde, som dem der har financieret de jydske motorveje, og underfinancieret cykelstierne, så ville du ikke ha' så kontinuerligt varieret et udbud af programmer - det ene år ville noget være i kridthuset, det næste år noget andet, og det tredie år ville der slet ikke blive lavet noget..

TV2 er i øvrigt stadig forpligtet til at yde public service, selvom de ikke modtager licens... spørgsmålet er hvor længe sådan en forpligtelse kan opretholdes, når først det er solgt helt til private interesser.

Anyway, jeg troede det var den licens vi betaler idag der var til debat, og ikke tidligere tiders ?

MVH

Erla, det er faktisk kun medie-licens som var åbningsdebatten, intet andet. Ked af trække snart 20 år gammel nyt ind i en tilsynladende slimlin debat. Nu bliver jeg sikkert ikke alvorligt - hvis jeg nogensinde har gjort det.

Jeg er ikke i tvivl om DR har mere og mere at bidrage med, det har jeg endda skrevet. Ja, det er da bedre end TV3, men jeg ser sådan set ikke ret meget TV, så jeg siger afskaf det hele. Pengene er bedst i borgernes lommer. Jeg betaler da også nødtvunget til det kongelige, for skyld kunne det også sælges bort. Med den holdning jeg har, så vil nogen straks påråbe tab af kulturskat. Jeg er faktisk fløjtende ligeglad.

Jeg har ikke selv haft noget ønske om DR eller public service et det omfang det har idag. Jeg skriver til min lokale folketingskandidat med troen på det er afskaffet til næste år.

Mvh

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

DR er færdige!

Og deres nye mediehus på Amager bliver det sidste søm til kisten.

Og vi skal nok også komme op på en regning på hele 5,4 milliarder; 1000 kroner pr dansker, fra vugge til grav.

Så der skal penge i kassen.

Får de røde deres vilje, så skriver de en blanco-check til DR. Får de blå deres vilje, sætter de deres egne ind og sælger DR til en amerikansk investeringsforening for een krone. 

Angående kongehuset, lidt off-topic, vi har ikke haft et kongehus, siden vi ved grundlovens indførelse, gik fra oplyst enevælde til "demokrati". Levende reklamesøjler er de, og jeg tror SQ at de giver overskud, sårn er det jo med reklamer, ikk?

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006
Lokalitet: København
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Om det kan betales over skatten og stadig være polistisk uafhængigt tror jeg godt kan lade sig gøre i praksis men self. ikke i løsningens definition.

Det der er helt forkert er at man skal betale medielicens selv om man ikke benytter sig af den vare de producerer. Det er jo røveri! DR burde ave betalings brugerlogin på ders side og så ellers tilbage til den gamle løsning!

Til top Vis Adamfelix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adamfelix

simart
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2004
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår ik helt dem der på side 3 i denne tråd er imod "USA lignende tilstande"

Noget af det allerbedste (ifølge min smag) tv bliver lavet derovre, og vist uden reklamer.

Der findes nemlig noget så genialt som HBO også kendt som Home Box Office-

De er blandt andet dem bag Sopranos, Six Feet Under og en masse af de mest velproducerede serier nogensinde. De bliver vist i primetime (unlike på tv2) og helt reklamefri.

Det geniale er at man selv kan vælge om man vil betale sig til at kunne se HBO..

Jeg mener at DR burde blive privatiseret, så de kunne lave alt det de ville med deres dramaserier og overfladiske nyhedsudsendelser (igen bare min mening).

Og så kunne man måske oprette en meget spartansk tv kanal som ville være indbegrebet af public service - som kunne finansieres gennem skatten. og jeg taler ligeså primitiv som de der gamle indslag der vist hed "obs" eller sådan noget dengang de blev vist på det (kan godt være de stadig bliver sendt, men jeg ser ikke tv ofte)

Mvh Simon

Til top Vis simart's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af simart

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2007 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Adam Felix; jeg har SQ ikke noget TV. Hvorfor skal jeg så betale over skatten? (Selvom 2000 kroner mere eller mindre i betalt skat om året, nok ikke gør det store.) Men princippet.

Public service? De kan SQ sende OBS i radioen!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Adam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

zaka skrev:

DR og public service er ikke bare underholdning men også en måde at sikre at befolkningen er veloplyst. DR og public service har en samfundsmæssig værdi.

Ja, det lyder jo godt, men problemet er så bare at DR netop ikke opfylder deres forpligtelser, men stort set udelukkende sender dårlige low brow film, serier, quizshow, sang- og danseshows, samt sensationslystne og populistiske nyhedsprogrammer. Der er nogle få undtagelser imellem, især på DR2, men langt størstedelen af deres TV er i høj grad til laveste fællesnævner...
Til top Vis Adam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adam

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 17 Februar 2007 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

Jeg må stemme i at medielicens er bondefangeri - ganske simpelt.

Public service? Tjo, det er da dejligt, men nødvendigt - nope. At vi via en reel skat skal finansiere forskellige former for kor/orkestre/emsembler m.v. er public service, men en skjult finansiering af disse "virksomheder", dette er ulovligt på mange andre områder - hvorfor ikke her.

Jeg har altid haft den holdning at lad falde hvad der ikke kan stå - hvis at de førnævnte "virksomheder" har en sådan kvalitet at folk vil høre på dem, så skal de nok bestå.

Vi lever i et land der prioritere at der skal være mediehuse af en uset størrelse, kunst og kultur (den finere del af det) kan finansieres af stat og kommune - men at dække borgeres basale behov har ikke den store interesse. Indtil at vores børn og ældre har en rimelig tilværelse, at sindslidende behandles med den fornødne respekt, at studerende har en reel mulighed for at overleve igennem hele deres studie så er jeg ganske kold overfor DR.

Medielicensen er en skat, der er 4 mennesker i DK der kommer uden om med god samvittighed, resten er underlagt denne. Sælg DR lad skatten stige med kr. 2000 pr. person i danmark (snit) og brug pengene til det der er behov for, og ikke på stupide danse og afslapningsprogrammer.

Afslutningsvis skal jeg anføre at jeg personligt hader at skulle betale medielicens. Jeg har altid betalt radiolicens - godt produkt, men tv, nope! Nu er jeg pinedød tvunget til at betale til et foretagende hvis skiftende ledelser har evner som enron-slænget - det er god tvhumor.

Hvis nogen har mod på en "nægt at betal ud fra idiologiske grunde" så er jeg frisk - det må være muligt at anfægte løsningen, lave en indbetaling på et tilsvarende beløb til en indsamling, hvor de sikres indtil at en eventuelt klagesag er afgjort, hvis der er volumen nok burde det give respons.

PS kultur er godt, så godt at folk gerne vil betale, så hvorfor skal de tvinges?

MVH

Morten

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2007 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Hørt hr. Morkaj, hørt!

NB: Jeg kommer ud over medielicensen (i første omgang); jeg har nemlig slet ikke noget TV, og Licens-Lars har kontrolleret det. Ej heller internet; jeg bruger arbejdets, og kunne ikke finde på at downloade POD-cast fra DR, når jeg nu ikke betaler til deres latterlige børnehave.

Og joh; DR2 hører til det bedre, men er vist for smalt til at kunne kaldes "public service"?! 

Vil man have, så skal man betale, og jeg vil ikke ha´det!

Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2007 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Hvad er egentlig straffen hvis man ikke betaler?

For det ikke skal være løgn så har de jo kørt deres "man er underlig hvis man ikke ser dr"-reklamer, hvilket er totalt provokerende og nærmest prøver at gøre nar af folk som ikke gider se deres l**te-tv! her kan man se hvad de bruger penge på når man bare ønsker faktuel oplysning omkring deres medielicens http://www.dr.dk/medielicens/ 

Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2007 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Med stor frustration, ærgelse og en afmagt jeg ikke troede jeg skulle opleve i dette ellers fine land, har jeg tilmeldt mig licens...

Jeg læste licenslovgivningen og forstod at der ikke var nogen vej uden om, der bliver uddelt "kontrolafgifter" fra 500 kr. og opefter indtil sagen bliver overflyttet til Skat som så nok skal sørge for at berøve dig. http://147.29.40.91/_GETDOCM_/ACCN/B20060165705 

Det er ihvertfald sådan jeg har forstået det, læs selv og bliv frusteret!

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2007 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Der er flere ting i det: Har du fjernsyn, så har politikerne bestemt at du skal betale til DR.

Jamen jeg ser ikke DR; de er jo røde, og jeg æder ikke deres version af sandheden! Næh, men du må også godt bare nøjes med at se TV2 så, bare du stadig betaler til DR.

Det er nemlig en TV-modtagerlicens, pengene går bare kun til DR, og lokalTV under TV2-regionerne.

Man kan så bare lade som ingenting, men "samfundet"/radio-forhandleren er forpligtiget til at angive dig, såfremt du køber et apparat med TV-tuner. Ikke sårn, at du så automatisk bliver tilmeldt, næh; det er op til din egen samvittighed, og et eventuelt besøg af licens-Lars. Ham kan du ikke nægte adgang til din bolig, trods grundlovens bestemmelser om privatlivets ukrænkelighed, pengene skal ind i kassen, og så op i lommen med ens rettigheder!

Betaler du ikke, blev du i gamle dage hældt ind i Hypotekbanken, idag trækker din arbejdsgiver dig bare for pengene, det siger staten at han skal gøre. At DR har ret til at inddrive licens via Skat er beskæmmende; det ligner magtfuldkommenhed af værste skuffe. Nå; staten har jo sine klamme hænder alle steder.

Reneste samvittighed får du kun, hvis du sælger dit TV, og vælger egenindkøbt underholdning afspillet på DVD/monitor/projektor.

Jeg solgte mit B&O (TV og 2 VHS) i 1994 og har aldrig fortrudt.

Radio? Joh; jeg hører lidt P1, og det koster så 160 kroner halvårligt, prisen for en ren samvittighed!

Medie-licens for streamet TV via en 256Kbits forbindelse? Der må I nægte at betale, såfremt det ikke bliver næsten lige så billigt som radio-licens. POD-cast kan ikke koste det samme som HD-TV, basta!

Om 10 år er alt TV netbaseret, og DR er lukket!

Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

problemet er jo netop at det eneste jeg ejer er en pc! Jeg hader DR!!!

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Så må du nøjes med en 255,9Kbit´s forbindelse! Så skulle den ged være barberet!  Eller et DR-filter: "indtast dit licensnummer".

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Sendt: 17 Februar 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Adamfelix skrev:
problemet er jo netop at det eneste jeg ejer er en pc! Jeg hader DR!!!

Nej du gør ikke - du hader Venstre, De Konservative, Socialdemokraterne, Dansk Folkeparti, Det Radikale Venstre og SF, da det er de partier der i juni 2006 indgik den nye medieaftale.

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Sendt: 17 Februar 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

...og en følgeslutning kunne være at du også hader det danske demokrati, siden du tilsyneladende ikke vil acceptere og indordne dig under beslutninger taget af et bredt flertal af de demokratisk valgte partier?

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:
Så må du nøjes med en 255,9Kbit´s forbindelse! Så skulle den ged være barberet!  Eller et DR-filter: "indtast dit licensnummer".

Jeg bor i andelsboligforening med delt internet, så det vil kræve at jeg får installeret en ny forbindelse.. det koster jo også..

Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

zaka skrev:
...og en følgeslutning kunne være at du også hader det danske demokrati, siden du tilsyneladende ikke vil acceptere og indordne dig under beslutninger taget af et bredt flertal af de demokratisk valgte partier?

Har du problemer med at læse.. jeg har iordnet mig!!! -det er jeg tvunget til!

Og jeg er trofast tilhænger af Enhedslisten! nu hvor minoritetspartiet ikke kom ind!

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes