| Forfatter |
|
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 30 December 2003 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er Sennheisser ikke overtaget af GN Store Nord ?
Mvh.
Frederik Carøe
Mantra Sound
|
| Til top |
|
| |
Cerberus Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 30 December 2003 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når vi taler om "top-end" HIFI er Hornslet Cabinets Aps. en af de største leverendører i verden af finerede kvalitetskabinetter, og har været det gennem mange år.
Så vidt jeg ved er det den sidste uafhængige leverendør af den type der er tilbage. Se nogle af de modeller de laver på www.hornslet.com, og sidste nummer af Highfidelity med omtalen af SA7K og SA2K.
|
| Til top |
|
| |
Rene Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 30 December 2003 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mantra Sound skrev:
|
Mvh.
Frederik Carøe
Mantra Sound
|
|
|
Hej Frederik
Nej Sennheisser er ikke overtaget af GN Store Nord, men har tværtom indgået et strategisk samarbejde med William Demant (Oticon) om udvikling af headsets.
Mvh Rene
|
| Til top |
|
| |
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 30 December 2003 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rene skrev:
Mantra Sound skrev:
|
Mvh.
Frederik Carøe
Mantra Sound
|
|
|
Hej Frederik
Nej Sennheisser er ikke overtaget af GN Store Nord, men har tværtom indgået et strategisk samarbejde med William Demant (Oticon) om udvikling af headsets.
Mvh Rene
|
|
|
Du har helt ret, jeg rodede lige rundt i det.
Takker.
Mvh.
Frederik Carøe
Mantra Sound
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 31 December 2003 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nørd skrev:
power skrev:
Jannick skrev:
Mirovich skrev:
| <FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#000066 size=2>Bliver B&W's kabinetter ikke lavet i Danmark? |
|
|
Brdr. Ludvigsen A/S laver B&W kabinetter.
|
|
|
B&W har købt Brdr. Ludvigsen her først på år´et
|
|
|
Jeg hørte en grim historie (rygte!) om, at B&W klagede over kvaliteten og tilbageholdte betalinger. Da B&W var Ludvigsens største kunde, fik de hurtigt likviditetsproblemer og gik i betalingsstandsning. Og vupti kunne B&W overtage butikken for en slik! - og så var der ikke problemer med kvaliteten længere!
Hvis det er sandt så er det ikke en køn historie !
Hilsen
Nørd
|
|
|
I den verden vi lever i idag hvor det kun er penge og materielle goder der taler, forbavser det mig ikke hvis det skulle være sandt. Flere og flere "forretninger" bliver udført på de beskidte måder! De få der har meget er grådige og vil bare have mere og mere, og de er bedøvende ligeglade med hvad der skal til for at opnå det - de gør det bare! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der sket mere siden sidst?
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal tænke på at det er lidt af en lavineeffekt der sker mht. at flytte produktion til østen.
Mange gør det mere af nød end af lyst, ellers kan de ikke bevare konkurrenceevnen. Folk er generelt meget lidt idealistiske, når det er pengepungen det drejer sig om.
Dem der flytter arbejde tilbage fra østen igen, er som regl dem der investerer i nye automatiske produktionsfaciliteter, der ikke kræver nogen særlig manuel arbejdskraft. Så kan det godt lade sig gøre at konkurrere.
Ellers må vi nok bare se det i øjnene, dansk arbejdskraft er for dyr til simpelt manuelt arbejde, trist man sandt.
Karsten
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
|
Ellers må vi nok bare se det i øjnene, dansk arbejdskraft er for dyr til simpelt manuelt arbejde, trist man sandt.
Karsten
|
|
|
Ja for dyr , men ikke på længer sigt , jeg har set mange der fosøger med polakker grækerer de sparre noget men de har ikke andet problemer , jeg kender også en del der har været med til at flytte produktion til andre lande , og hvordan gik det ja det gik slet ikke .
Danskere er slet ikke så dumme de fatter noget mere og kan arbejde selvstændigt   
|
| Til top |
|
| |

StudioSound
|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
StudioSound skrev:
|
Karsten
|
|
|
Ja for dyr , men ikke på længer sigt , jeg har set mange der fosøger med polakker grækerer de sparre noget men de har ikke andet problemer , jeg kender også en del der har været med til at flytte produktion til andre lande , og hvordan gik det ja det gik slet ikke .
Danskere er slet ikke så dumme de fatter noget mere og kan arbejde selvstændigt   
|
|
|
Rigtigt nok, og der er da heldigvis også firmaer der forstår at køre rentabel produktion i Danmark.
Men alligevel, hvis et firma har en seriøs konkurrent der flytter deres produktion til østen, vil der da være god grund til at være nervøs. De kan jo få 20 mand for samme pris som een koster i Danmark. Det er så muligt at de 20 mand kun arbejder så effektivt som 10 danskere.........
Det er ikke ting som simpelt montagearbejde m.m. vi skal leve af herhjemme, men forskning, udvikling og nye teknologier.
Karsten
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
biojensen skrev:
|
De fleste Jamo højttaler bliver lavet i kina .Det er måske snart slut med at der kan står made in denmark på jamo højttaler.De bliver dog stadigvæk udvikelet i danmark og afprøvet før de sættes i prodution i kina.Jeg har gode forbindelser hos Jamo, så den er god nok.Men jeg kan ikke sige hvem det er
PS deres højttaler er dog ikke blevet dårliger af den grund 
|
|
|
Sådan som jeg har forstået det, er det hovedsagligt højttaler enheder hos Jamo som bliver lavet i Kina også nogle af deres billige højttalere, sådan var det ihvertfald da jeg var på besøg hos Jamo.
LG/Philips har lige invisteret kr.125 mia. i en ny fabrik til fladskærme i Sydkorea som er i 2006.
Sony og Samsung invisterer ca. kr.2 mia. i et lign joint venture.
Pioneer har som man har kunnet læse her på HiFi4all opkøbt NEC plasma division.
Mvh. Crede
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Ja for dyr , men ikke på længer sigt , jeg har set mange der
fosøger med polakker grækerer de sparre noget men de har ikke
andet problemer , jeg kender også en del der har været med til at
flytte produktion til andre lande , og hvordan gik det ja det gik slet
ikke .
Danskere er slet ikke så dumme de fatter noget mere og kan
arbejde selvstændigt    |
|
|
Sikke noget pladder. De er lige præcis derfor at den danske
konkurrenceevne bliver ringere og ringere. Der er sq ingen forskel
på om det er en jysk husmor eller 20-årig kineser der har samlet
dine højttalerenheder - bortset lige fra prisen altså  . Det er mest
et spørgsmål om at fortælle folk hvad de skal gøre tilstrækkeligt
grundigt og så kontrollere at de gør det rigtigt. Men hvis man tror
man bare kan flytte produktionen til et andet land og få alt til at virke
perfekt fra dag 1 så kan jeg da godt forstå man får problemer.
/U.
|
| Til top |
|
| |
waal Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
|
Man skal tænke på at det er lidt af en lavineeffekt der sker mht. at flytte produktion til østen.
Mange gør det mere af nød end af lyst, ellers kan de ikke bevare konkurrenceevnen. Folk er generelt meget lidt idealistiske, når det er pengepungen det drejer sig om.
Dem der flytter arbejde tilbage fra østen igen, er som regl dem der investerer i nye automatiske produktionsfaciliteter, der ikke kræver nogen særlig manuel arbejdskraft. Så kan det godt lade sig gøre at konkurrere.
Karsten
|
|
|
Giv blot ét eksempel på et produkt der tidl. blev produceret i DK og nu produceres i østen / østeuropa samt hvor stor besparelsen er. Det skal selvfølgelig være samme produkt så eventuel afvigelse i kvaliteten forskelle lader sig konstatere.
Waal
|
| Til top |
|
| |

StudioSound
|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
waal skrev:
StudioSound skrev:
|
Karsten
|
|
|
Giv blot ét eksempel på et produkt der tidl. blev produceret i DK og nu produceres i østen / østeuropa samt hvor stor besparelsen er. Det skal selvfølgelig være samme produkt så eventuel afvigelse i kvaliteten forskelle lader sig konstatere.
Waal
|
|
|
Så enklet er det nu ikke, du skal tænke på at der ikke er nogen umiddelbar besparelse, men typisk en større investering til at starte med.
Ofte er det et krav fra investorer at produktionsomkostningerne reduceres på sigt, før at de overhovedt vil skyde penge i.
Dermed skal forbrugerne ikke forvente at se nogen gevinst på kort sigt, men måske virksomhedder der overlever, som ellers måtte lukke.
Karsten
|
| Til top |
|
| |