| Forfatter |
|
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
AndreasCB skrev:
| Ved ikke noget om at NAD skulle eje noget af Dali.. Men (kan godt være jeg spørger totalt dumt lige nu) Er det ikke HFK der ejer Dali?? |
|
|
Jo.. sådan mente jeg også det var. Men jeg er flere steder stødt på, at der er forbindelser mellem de to firmaer herunder at NAD delvist havde ejerskab i Dali. Og i denne tråd står foreløbigt uimodsagt, at din højtalermodel skiftede navn fra NAD til Dali. Det er da lidt interessant. Kunne være interessant, at få det helt på plads.
__________________ KUBIKKENS VIDNER AF 3. SEPTEMBER 2007
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
NADali skrev:
AndreasCB skrev:
| Ved ikke noget om at NAD skulle eje noget af Dali.. Men (kan godt være jeg spørger totalt dumt lige nu) Er det ikke HFK der ejer Dali?? |
|
|
Jo.. sådan mente jeg også det var. Men jeg er flere steder stødt på, at der er forbindelser mellem de to firmaer herunder at NAD delvist havde ejerskab i Dali. Og i denne tråd står foreløbigt uimodsagt, at din højtalermodel skiftede navn fra NAD til Dali. Det er da lidt interessant. Kunne være interessant, at få det helt på plads.
|
|
|
Peter Lyngdorf som jo ejer HiFi Klubben. Har et tæt samarbejde med både Dali, NAD, Cerwin vega og B&W.
Men det med om han også ejer de forskellige producenter ved jeg ikke. Han har i hvert fald Lyngdorf Audio og mener også han ejer Dali....
Det er sådan lidt svært at finde ud af!
|
| Til top |
|
| |
AndreasCB Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg fået den defekte enhed ud og det er en Scan Speak 18 W4208 F2B SD... Hvis det har nogen betydning for nogle..
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
AndreasCB skrev:
| Så har jeg fået den defekte enhed ud og det er en Scan Speak 18 W4208 F2B SD... Hvis det har nogen betydning for nogle.. |
|
|
Du kan købe en ny eller en tilsvarende. eller få den lavet. Spørgsmålet er hvad der er smartest.
|
| Til top |
|
| |
AndreasCB Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har søgt på google efter modelnummert.. Og jeg kan ikke finde noget.. Nogle der ved hvor denne enhed bliver solgt?? Hvis den stadig gør?
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
AndreasCB skrev:
Har søgt på google efter modelnummert.. Og jeg kan ikke finde noget.. Nogle der ved hvor denne enhed bliver solgt?? Hvis den stadig gør?
|
|
|
Du skal ikke bruge uoriginale enheder, får du noget i der ikke passer til det andet så kommer det ikke til at lyde godt.
Jeg mener da tit vi læser om det mærke, og til dit spørgsmål med om det kan betale sig at ordne dem vil jeg da sige ja, hvis det kan gøres for 5-700,- så er det ok mener jeg, vær glad for det ikke er noget Cerwin vega du har så går man mere eller mindre fallit hvis man skal have nye enheder (hvis de alså har nogen).
Jeg har feks. Cerwin Vega AL-1000 hvor bassen er gået, man har åbenbart efter 7år holdt op med at fremstille enheder til AL-1000, med det resultat at jeg har totalt mistet lysten til dem, nu efter jeg har ringet og spurgt i flere år efter enheder er der så kommet en 15" bas til dem, men der er ingen der ved hvordan de spiller sammen med det andet.
Og for mig er det uforståeligt at man venter i flere år og bliver så præsenteret for en pris på ca. 1500,- for et stk, nå ja så er der jo også den røde kant på, og hvad kan jeg lige bruge det til, mine 15" basser i AL-1000 er grå, og de er født uden frontgitter så det kunne sk. se fint ud, en Rød og en Grå bas.
Nå men det var et lille sidespring, du skal ikke opgive for hurtigt, jeg skal nok se om jeg kan finde noget. __________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Scan-Speak kan ikke købes mere. Men den er god. Få den lavet...please...og post lige et billede af den, nu den er ude, ikke?
Peter Pan på dette forum kender en "martin", der selv reparerer.
De her gør osse: http://www.jjteknik.dk/
Så er det bare at spørge løs!
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 19 Februar 2007 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
NADali skrev:
AndreasCB skrev:
|
|
|
|
|
Audio Nord ejes af Lyngdorf (aktimajoritet), som ejer Hifi klubben, Dali og på et tidspunkt havde en stor aktiepost i NAD (ved ikke om det er sådan mere).
|
| Til top |
|
| |
The Dude Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 19 Februar 2007 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vedr. enhederne i NAD 8xxx serien så er de "custom made" for Audionord
Peter Lyngdorf's gode relationer (tidlige kontakt med, køb af varer fra NAD allerede i 70'erne) med NAD, resultere i at han fik som en selvfølge fik lov til at benytte deres "brand" til sin første serie af seriøse højttalere. 
Der er mere om NAD 8xxx serien ink. de RIGTIGE! specs på såvel 8002, 8200 og 8200 MKII i denne tråd startet af undertegnet 
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42681&K W=The+Dude
|
| Til top |
|
| |
AndreasCB Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Den Scan-Speak kan ikke købes mere. Men den er god. Få den lavet...please...og post lige et billede af den, nu den er ude, ikke?
Peter Pan på dette forum kender en "martin", der selv reparerer.
De her gør osse: http://www.jjteknik.dk/
Så er det bare at spørge løs!
|
|
|
Først tak for alle svarene!! Jazzman jeg skal nok lige poste nogle billeder af den ;-) Men kan man godt fixe den når det er hele kantophænget hele vejen rundt der er væk?? Så er der taget billeder af enheden. Det er de seks øverste. Se dem her
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 19 Februar 2007 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alnicoversion, fedest. Sådan en rodede jeg med i 80´erne. Virkelig god. De kan SAGTENS laves selvom hele ophænget er væk. Det hele skal skiftes alligevel.
|
| Til top |
|
| |
AndreasCB Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay.. Så må jeg se om det er noget jeg vil
|
| Til top |
|
| |
AndreasCB Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2007 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også en Scan-Speak dome der sidder i... Kan sådan en godt blive for gammel/slidt?
|
| Til top |
|
| |
The Dude Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 21 Februar 2007 kl. 08:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andreas
Jeg vil sige nej hvis enheden ikke har været elektrisk overbelastet eller udsat for stærk påvirkning af støv, fugt, kulde eller solstråling.
D2008 er en oliekølet 19mm softdome med SD (Symetric Drive) polstykke og hexagonal tråd i svingspolen, den har som moderne enheder et bagkamre ... , Scanspeak enheder fra anden halvdel 1970'erne og frem er i praksis udstyret med alle de features som Dynaudio slog sig op på med success
|
| Til top |
|
| |