Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
En 3012... Det lyder dyrt?
Tja... En RB300 har en eff. masse på 11.5g. & 3012 på 14g. (jeg går ud fra at det er det du mener?).
Hvad der lyder bedst skal jeg selvfølgelig ikke kunne gøre mig klog på.
Det vil se lidt sjovt ud: En nobel vintage 3012 med en nymodens "skriger" i flaben!
Men forskellen fra 11.5-14g. er ikke noget at få grå hår i hovedet over.
Jeg forstår godt at du har mest lyst til en 3012'er. Det ville jeg også gerne hvis jeg kunne finde en til menneskepenge (& min Lenco kunne tage 12" arme). Så har du også en arm med gode justeringsmuligheder. Jeg ved godt at nogle er imod det men hvis du så får den rewiret med Cardas eller VdH, ja så...
Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
Ja det med re-wire ved jeg ikke rigtgt - jeg kan jo ikke høre forskel på højtalerkabler og phonoledninger så snart de er kommet op over lakridssnørrebånds og bordlampeledningsstadiet så det vil nok være spildt mælk
Når du siger "skriger" er det så kun farven eller er det også lyd karrakteristikken du henviser til - Jeg er jo til tilbagelænet varm lyd så det vil også være det jeg lededr efter i PU.
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
Det er også rigtigt: Når man kommer lidt op i årene kniber det med hørelsen. (det' gas!).
Det er kun pangfarverne jeg henviser til. Jeg har ikke været så heldig at lytte til én & det er vist også lidt tidligt m.h.t. anmeldelser rundt omkring.
Hi Fi World er dog vist ret glade for den nye lille Tango (seneste nummer).
Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
krenzler skrev:
Det er også rigtigt: Når man kommer lidt op i årene kniber det med hørelsen. (det' gas!).
Jeg kan tage det !
Det er kun pangfarverne jeg henviser til. Jeg har ikke været så heldig at lytte til én & det er vist også lidt tidligt m.h.t. anmeldelser rundt omkring.
Hi Fi World er dog vist ret glade for den nye lille Tango (seneste nummer).
Jeg så dem i tyskland - de virkede ikke så dyre - og så kan en af de første tweaks være at male dem sorte :-)
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Vær opmærksom på dens ekstremt lave output. Enten skal din MC indgang have tilpas meget gain eller også skal du have fingre i en MC step-up med nok gain.
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
til polering af acryllåg har jeg altid brugt lakforsegler, som er skånsomt og giver et flot resultat. Metallic lakforsegler er lidt blidere, hvis du er nervøs.
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
Sendt: 03 September 2008 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
r-l-b skrev:
Der findes et to eller tre fases kit som flyfabrikkerne bruger til at polere flyvinduer op med - ja de er af plastik / akryl - det er ikke helt ugiftigt - vi tog noget hjem fra USA for et par år siden for at polere nogle røde plastik skrivemaskiner "valentine" fra olivietti - Helt dybe ridser er der ikke noget at gøre ved -men hold op hvor belv de flotte - jeg skal lige finde ud af hvad det hed - så poster jeg det.
et lille snyde tips som jeg benyttede mig af med låget til min revox b790 hedder NOS - new old stock - købte et sprit nyt lå for 25 Euro - og sparede to-tre timer polerarbejde - det var på e-pay
Det sku' vel ikke hedde Novus Plastic Polish?
Her bli'r det brugt til polering af ridsede CD'er.
Bruger siden: 06 Juni 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 54
Sendt: 03 September 2008 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
hej - jeg har med stor succes brugt slipol til pollering af akryl - det giver ingen ridser, derimod bliver overfladen spejlblank.
Det har også den fordel, at man pga slibemidlet kan fjerne de lidt dybere ridser. Man kan evt. efter-pollere med slipoline der indeholder lidt mindre slibemiddel. Resultatet bliver bling-bling,jeg garanterer.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum