| Forfatter |
|
sheep Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 21 Februar 2007 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
|
Skunk Anansie´s 3 plader er fedt indspillet
Specielt Hedonism (nr. 2 plade) er lyd-kongen 
Metallica og deres "Garage Days" er med rigtig fed garagelyd (på den fede måde )
|
|
|
Jamen så tror jeg skunk skal i spillen i aften - tak for tippet __________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
| Til top |
|
| |
tossi Branchemedlem

Produktions tekniker, Lyngdorf Audio A/S
Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 501
|
| Sendt: 21 Februar 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mightyfish skrev:
| Tossi, hvor stor er forskellen på secret samadhi på hdcd vs cd ? |
|
|
Jeg ved faktisk ikke hvad forskellen er.....min stod der heller ikke noget om at det var en HDCD men alle afspillere jeg har den lyser i HDCU(hvis de har HDCD) så tror måske kun at den fåes i HDCD som en anden er inde på
Men ellers så self Cryptic Writing m. Megadeath som er blevet nævnt det er helt klart et must album
Men der er faktisk rigtig mange gode Rock cd'er.....man skal bare prøve at holde sig fra dem der er mere pop orientered for dem syntes jeg mange gange er så komprimeret....
Men det er også alt efter hvad man kan lide....for paradise lost er også rigtig fede og deres albums er heller ikke dårlige.....Helloweens er heller ikke dårlige, Accept hvis man får fat i de remasteret især derse staying a life dobbelt live cd er monster fed efter min mening den fedste live cd udgivet, måske ikke ren indspiling(men den er heller ikke dårlig) MEEEEN hold kæft en fed koncert......
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 21 Februar 2007 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Gige skrev:
Raskolnikov skrev:
Mikkel Gige skrev:
|
Hej Blade 69!
Rammstein har lavet nogle rigtig gode indspilninger. Lydkvaliteten er bedst på deres to sidste albums (Reise Reise & Rosenrot), men de tidligere er bestemt også gode. Det er en fryd at høre god hård rock, hvor der også ligefrem er et perspektiv mellem højtalerne.
Et andet bud er Tool, som teknisk er bedst på deres senere albums, mens jeg synes at musikken er bedst på de første (Undertow & Aenima).
System Of A Down har også lavet et par gode skiver, Hypnotize & Mezmerize, som også byder på en fornuftig indspilningsteknik.
En klassiker er Led Zeppelin's 4. Her skal du gå efter en "Digital Remaster" version.
Håber det kan bruges.
Mikkel.
|
|
|
Snakker vi om CDer her? For jeg synes måske ikke lyden er så god.... Desvære ret komprimeret og rodet 
|
|
|
Det synes jeg nu ikke! Og jo, jeg taler om CD-udgivelser. Måske er SOAD's udgivelser ikke nær så teknisk gode som Rammstein og Tool, men de høre stadig til de bedre.
Rent faktisk, så har jeg også Tool's Undertow & Lateralus på Vinyl. De er også ganske gode teknisk set, men ikke bedre end CD-udgaven.
Mikkel. |
|
|
Undskyld jeg tænkte specifikt på Rammstein. __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
The Sandman Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 23 Februar 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
En fantastisk indspilning er The Sandmen Live Har godt nok et par år på bagen, men går nu aldrig af mode! Min Grandfætter synger nu godt i det band!
__________________ Parasound HCA2200 MKII|P/LD-2000|M2Tech Young DSD|Apple Mac Mini|Apple TV|Panasonic VT55|Beogram 6500|Magnepan MG12|Harmonic Tech|Van Den Hul
|
| Til top |
|
| |
oink Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 23 Februar 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Who live at leeds.
Deep Purple Made in Japan
Black Sabbath Master of reality
Rush 2112
Dire Straits...alle
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 23 Februar 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Mikkel Gige skrev:
Raskolnikov skrev:
Mikkel Gige skrev:
|
Hej Blade 69!
Rammstein har lavet nogle rigtig gode indspilninger. Lydkvaliteten er bedst på deres to sidste albums (Reise Reise & Rosenrot), men de tidligere er bestemt også gode. Det er en fryd at høre god hård rock, hvor der også ligefrem er et perspektiv mellem højtalerne.
Et andet bud er Tool, som teknisk er bedst på deres senere albums, mens jeg synes at musikken er bedst på de første (Undertow & Aenima).
System Of A Down har også lavet et par gode skiver, Hypnotize & Mezmerize, som også byder på en fornuftig indspilningsteknik.
En klassiker er Led Zeppelin's 4. Her skal du gå efter en "Digital Remaster" version.
Håber det kan bruges.
Mikkel.
|
|
|
Snakker vi om CDer her? For jeg synes måske ikke lyden er så god.... Desvære ret komprimeret og rodet 
|
|
|
Det synes jeg nu ikke! Og jo, jeg taler om CD-udgivelser. Måske er SOAD's udgivelser ikke nær så teknisk gode som Rammstein og Tool, men de høre stadig til de bedre.
Rent faktisk, så har jeg også Tool's Undertow & Lateralus på Vinyl. De er også ganske gode teknisk set, men ikke bedre end CD-udgaven.
Mikkel.
|
|
|
Undskyld jeg tænkte specifikt på Rammstein.
|
|
|
Jeg er helt enig med dig her. Lydkvaliteten er suverænt værst på det to sidste!
Reise, reise er en anstændig indspilning, meeen mange numre er ret pressede. Derimod er Rosenrot det værste bras lydkvalitetsmæssigt! Alle på nær "Ein Lied" er voldkomprimerede og har INGEN dynamik.
Jeg kan virkelig ikke forstå hvordan du, gige, kan sige at den er god? Skal lige siges at jeg, udover at have lyttet meget til alle Rammsteins studieudgivelser, har kørt dem alle igennem wavepad og vil da gerne smække grafer ud på tråden på forlangende!
Istedet skulle man kigge på Mutter eller Herzeleid! Der er langt bedre dynamik og mange flere detaljer. De er stadig overstyrede mange steder, men slet ikke så slemt som på Rosenrot!
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2007 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Godt at se vi er nogle der er enige... Jeg overvejer lidt om de måske er bedre på LP...
__________________ Hands off the compression button music industry!
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 24 Februar 2007 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, udgiver Rammstein på LP?
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahhh det er desvære lidt skrabet! http://www.amazon.de/s/ref=nb_ss_m/303-3751410-8122617?__mk_ de_DE=%C5M%C5Z%D5%D1&url=search-alias%3Dpopular&fiel d-keywords=rammstein+lp&Go.x=0&Go.y=0&Go=Go Håbede og regnede egentlig bare med det
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 24 Februar 2007 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rage Against The Machine - Rage Against The Machine
Audioslaves ældre albums
vH pH
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil da også lige nævne det meste Nine Inch Nails (på cd), Mew, Kashmir The Good life of The Zitilites.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 24 Februar 2007 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
sheep skrev:
rockforlife skrev:
|
Metallica og deres "Garage Days" er med rigtig fed garagelyd (på den fede måde )
|
|
|
Jamen så tror jeg skunk skal i spillen i aften - tak for tippet
|
|
|
Jeg så dem i KB Hallen en gang (da de fandes ) og hold KÆÆÆÆFT det var fedt. Man kunne bare se dette syngende/skrigende store hvide gebis på scenen. På et tidspunkt gik hun op mellem publikum, og salen bare kogte   En af mine helt store koncertoplevelser fra min ungdom  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 24 Februar 2007 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv en gang at sætte nummeret Intellectualise My Blackness på, og giv den så godt med VOLUME       Meget fede og gennemført findes det ikke  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 24 Februar 2007 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
sheep skrev:
rockforlife skrev:
|
|
|
|
Jamen så tror jeg skunk skal i spillen i aften - tak for tippet
|
|
|
Nummer 2 plade hedder STOOSH og ikke det andet jeg sagde  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
GizMoe Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 24 Februar 2007 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu nævnte du selv Guns N' Roses:

Slash's første soloalbum (Slash's Snakepit) 'It's Five O'clock Somewhere' er et fantastisk stykke rock 'n' roll. Mange vil sikkert mene, at instrumenterne er for langt fremme, men ud kommer de i hvert fald. __________________ KABLER!!! Det er ikke ledninger - det er KABLER!!!
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 24 Februar 2007 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ældre albums  De har udgivet tre studie-albums:
AUDIOSLAVE
Release Date: 11/19/2002
OUT OF EXILE
Release Date: 05/24/2005
og
REVELATIONS
Release Date: 09/05/2006
Kunne dårligt være mere uenig. Jeg synes alle tre er produceret med hovedet under armen, hvilket er en skam for det er sgu fed musik __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 24 Februar 2007 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Porcupine Tree Coma Devine
Fantastisk detaljeret, fantastisk liveoptagelse fra Rom, fantastisk ... bare fantastisk!
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 24 Februar 2007 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Ældre albums De har udgivet tre studie-albums
Kunne dårligt være mere uenig. Jeg synes alle tre er produceret med hovedet under armen, hvilket er en skam for det er sgu fed musik |
|
|
Fair nok. Så har jeg det første og det sidste. 1'eren er ikke helt urimelig så vidt jeg husker, men det kan jo være fordi jeg er fan.
Den første Rage er der dog ingen tvivl om. Den er ret vellydende.
vH pH
|
| Til top |
|
| |