| Forfatter |
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det er jo totalt ligemeget om den bliver strukket. Det beviser jo bare at den ikke var kraftig nok, hvis du kan presse den!
Hvis du har så meget effekt som i KW550, kommer du aldrig til at mangle. Og heller ikke i kritiske situationer. Desuden påvirker en kraftigere strømforsyningen også bassen i en positiv grad.
Og selvom du spiller 100 watt med din forstærker, kan den sagtens få brug for endnu flere watt i dynamiske sektioner af et musikstykke. Og DER kan en lidt svagere amp få åndenød, og holde lidt igen. Det vil den her IKKE!
|
| Til top |
|
| |
Uffe Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og selvom du spiller 100 watt med din forstærker, kan den sagtens få brug for endnu flere watt i dynamiske sektioner af et musikstykke. Og DER kan en lidt svagere amp få åndenød, og holde lidt igen. Det vil den her IKKE!
Jamen, vi er helt enige. Den vil sikkert i dynamiske sektioner af et musikstykke komme op på CA. 200-300 watt måske mere, alt afhængig af højtaleren. Derfor har man stadig ikke brug for al den råstyrke som KW550 har, hvis man ikke spiller højere :)
Men vi kommer vist lidt væk fra topic.....
Endnu engang tak til jer alle sammen.
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 583
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jag kan på sæt og hvis førstå dg men 803D er ikke nogen tungdriven højttalare uden presterer 90 dB/W hvilket er mer en Focal om man skal tro en del tester men enligt Focal er det 91 dB/W
Med både disse højttalare kan man då spillle ca 112 dB reden ved 128 W, jeg tror du finder det svært at spille så højt en længre tid.
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Hvad med dem her?
http://www.vassagohifi.com/products/2nd_hand_og_demo/vienna_ mahler_1.html
|
|
|
Joh, så bliver han da den erfaring fattigere. 
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 26 Februar 2007 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
xo skrev:
mn1974 skrev:
Hvad med dem her?
http://www.vassagohifi.com/products/2nd_hand_og_demo/vienna_ mahler_1.html
|
|
|
Joh, så bliver han da den erfaring fattigere. 
|
|
|
Du er ikke så meget til Vienna? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Uffe Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 26 Februar 2007 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johan : B&W er altså lidt lavere end 90 db. vist nok 88 db målt i test hvis jeg husker rigtigt. Kan ikke lige finde et link nu desværre. Og de kræver en god kraftig forstærker. Men der er rigeligt i kw550.
Brian : Nu var det vist ikke til mig ang. Mahler. Men jeg er også sikker på at Mahler og kw550 er et superhit sammen. De kræver vist også sin forstærker.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 26 Februar 2007 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uffe skrev:
|
Johan : B&W er altså lidt lavere end 90 db. vist nok 88 db målt i test hvis jeg husker rigtigt. Kan ikke lige finde et link nu desværre. Og de kræver en god kraftig forstærker. Men der er rigeligt i kw550.
Brian : Nu var det vist ikke til mig ang. Mahler. Men jeg er også sikker på at Mahler og kw550 er et superhit sammen. De kræver vist også sin forstærker.
|
|
|
Nej. Men det var også xo jeg spurgte, om han ikke var til Vienna Jeg kender ikke Mahler og KW550 sammen. Men jeg ved at Beethoven Baby Grand og A5 amp og cd spiller RIGTIG fint sammen. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 583
|
| Sendt: 26 Februar 2007 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uffe skrev:
| Johan : B&W er altså lidt lavere end 90 db. vist nok 88 db målt i test hvis jeg husker rigtigt. Kan ikke lige finde et link nu desværre. Og de kræver en god kraftig forstærker. Men der er rigeligt i kw550. |
|
|
Tror det bliver meget godt uanset hvis du vælger 803D, Focal 1027/1037 eller lignende. 
|
| Til top |
|
| |