| Forfatter |
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 24 Februar 2007 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cactus skrev:
|
Hej. Hvor ved du fra at der sidder et sharp panel i 9731D ? Alle philipses paneler bliver lavet i samarbejde med LG.
mvh R
|
|
|
Der sidder et Sharp-panel i 9731´eren - længere er den sådan set ikke!! (hvorfor, er så det gode spørgsmål) __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 24 Februar 2007 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
Westergaard skrev:
| Sharp producere de klart bedste LCD-paneler i dag (der sidder bla. Sharp panel i 37PF9731D) |
|
|
Det er vist ikke lige dét man skal sælge Sharp på i disse dage 
Men du er måske ikke klar over at Philips er endt med deres vel største reklamationssag i flere år, og nu er tvunget til at udskifte Sharp panelerne i rigtig mange 37PF9731D ? (se evt. link)
/Lars
|
|
|
Hvorfor ikke? Det er jo ikke Sharp der har problemer!! De er ikke herre over hvilken elektronik, Philips brokker i deres apparater.... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 24 Februar 2007 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
| Hvorfor ikke? Det er jo ikke Sharp der har problemer!! De er ikke herre over hvilken elektronik, Philips brokker i deres apparater.... |
|
|
Fordi Philips løsning på de problemer - er at udskifte panelet.
Så når de mange fejl på Philips 37PF9731D skyldes problemer i det Sharp panel som de benyttede, så er det jo ingen god reklame at sige "køb trygt Sharp - for det er også Sharp som Philips 37PF9731D benytter".
Og så er det jo i grunden ligegyldigt hvor gode Sharp TV er i dag, det er referencen til Philips 37PF9731D som ikke er god.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 24 Februar 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det virker som om der er langt bedre stemning for Sharp end de andre modeller. Og så er Sharp jo egentlig ret billig i forhold til andre LCD HDTV på markedet.
Selv havde jeg kig på følgende modeller:
Sony KDL-40W2000
Samsung LE40F71B
Toshiba 42WLG66P
Men nu virker det da som om Sharp'en er mere interessant end nogle af disse...
Sharp LC42XD1E__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
Westergaard Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 24 Februar 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan saktens købe en 37PF9731D, der er et af de absolut bedste på markedet i dag. Og nu er den oven i købet blevet til at betale!
Hvis du mod forventning skulle få problemer med din 9731'er, bliver panelet jo bare ombyttet, og softwaren opdateret.
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 24 Februar 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
min personlige erfaring er at alle philips LCDøer ikke er værd at købe. jeg synes dere scalere er noget skrammel, de gør billedet fnidret. sharp står ganske godt. samsung ligeså. sony nogenlunde på niveau. toshiba lidt under. undtagen med digital tuner. der er toshiba ret god
|
| Til top |
|
| |
mattias.dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 77
|
| Sendt: 24 Februar 2007 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
Det virker som om der er langt bedre stemning for Sharp end de andre modeller. Og så er Sharp jo egentlig ret billig i forhold til andre LCD HDTV på markedet.
Selv havde jeg kig på følgende modeller:
Sony KDL-40W2000
Samsung LE40F71B
Toshiba 42WLG66P
Men nu virker det da som om Sharp'en er mere interessant end nogle af disse...
Sharp LC42XD1E |
|
|
Billigt - det koster da nogenlunde det samme som Sony'en? (ca. 18.000)
Har faktisk ikke haft øjnene på Toshibaen - har du nogle reviews af det eller generelle kommentarer fra andre? Og det vigtigste af det hele, hvor kan det ses?
|
| Til top |
|
| |
LarsOhl Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 24 Februar 2007 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mattias.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg snakker danske priser - skal ikke have noget at gøre med Multidisount efter de mange kommentarer jeg har læst omkring dem i diverse fora og prisdatabaser
|
| Til top |
|
| |
Westergaard Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2007 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersena skrev:
| min personlige erfaring er at alle philips LCDøer ikke er værd at købe. |
|
|
Har du set et Pixel plus 3 flat-tv Det virke jo meget mere livligt og 3D effekten er der ikke andre der kommer i nærheden af!
Men syntes nu også godt om XD1'eren 
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 583
|
| Sendt: 24 Februar 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
mattias.dk skrev:
| forhandlere ved grænsen? Synes næsten alle tråde er omkring netbaserede forretninger... |
|
|
Det fins en Mediamarkt i Flensburg og det er kun en timme ekstra til Hamburg.
|
| Til top |
|
| |
mattias.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2007 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johan N skrev:
mattias.dk skrev:
| forhandlere ved grænsen? Synes næsten alle tråde er omkring netbaserede forretninger... |
|
|
Det fins en Mediamarkt i Flensburg og det er kun en timme ekstra til Hamburg.
|
|
|
Men Mediamarkt er vel ikke så billige at det gør noget? Lidt Elgiganten over dem?
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
@mattias.dk
Jeg tænkte nu også på at købe fra en anden end en dansk forhandler via en af forhandlerne på pricerunner.
Toshibaen er jeg faldet lidt tilfældigt over, i forbindelse med den ros der har været (blandt andet herinde), til Toshiba LCD TC generelt. Har desværre ikke lige nogle links med reviews, så jeg søger stadig efter noget mere konkret på lige den skærm. Men specs ser ok ud, og hvis det lever op til hvad jeg ellers har hørt/læst om Toshiba generelt, så skulle det være i den bedre ende.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Westergaard skrev:
andersena skrev:
| min personlige erfaring er at alle philips LCDøer ikke er værd at købe. |
|
|
Har du set et Pixel plus 3 flat-tv Det virke jo meget mere livligt og 3D effekten er der ikke andre der kommer i nærheden af!
Men syntes nu også godt om XD1'eren  |
|
|
det kan du tro jeg har. en del af dem faktisk. vir får dem jævnligt på værkstedet. sådan et 37 full jaguar chassis fra philips. magen til grimt tv skal man lede længe efter. pixel plus 3 har jeg intet grimt at sige om. men den dynamiske kontrast stinker også. (gør den for øvrigt på alle tv jeg har set det i)  men her taler vi pludselig også om et tv til næsten 40K kr
|
| Til top |
|
| |
Westergaard Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
att: andersena Vi er meget enige om at dynamisk kontrast ikke er til en skid, men så er det jo godt at man kan slå det fra 
|
| Til top |
|
| |
mattias.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
@mattias.dk Jeg tænkte nu også på at købe fra en anden end en dansk forhandler via en af forhandlerne på pricerunner.
Toshibaen er jeg faldet lidt tilfældigt over, i forbindelse med den ros der har været (blandt andet herinde), til Toshiba LCD TC generelt. Har desværre ikke lige nogle links med reviews, så jeg søger stadig efter noget mere konkret på lige den skærm. Men specs ser ok ud, og hvis det lever op til hvad jeg ellers har hørt/læst om Toshiba generelt, så skulle det være i den bedre ende. |
|
|
Det får en meget blandet modtagelse på AV Forums og det gælder også Sharp's model, specielt modellerne før 701 kan jeg læse mig frem til
Lige nu må det derfor se sådan her ud: 1. Sony'en 2. Sharp'en 3. Toshiba'en
Jeg må ud og bruge mine øjne for at se en forskel, fordi man bliver kun forvirret af henholdsvis 270 sider omkring den ene og 480 om den anden model - puha, hvorfor skal det være så indviklet at få et godt billede 
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
@mattias.dk
Ja, det er skisme ikke ligetil. Det havde været så nemt, hvis der bare var én bestemt model der var markant bedre. Så va valget ikke så svært. Selvfølgelig har prisen jo også noget at sige.
Ud fra hvad jeg har læst ser min liste således ud:
1. Sony
2. Sharp
3. Toshiba
4. Samsung LE40F71B
Jeg har ikke helt afvist den Samsung model.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
mattias.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
@mattias.dk
Ja, det er skisme ikke ligetil. Det havde været så nemt, hvis der bare var én bestemt model der var markant bedre. Så va valget ikke så svært. Selvfølgelig har prisen jo også noget at sige.
Ud fra hvad jeg har læst ser min liste således ud:
1. Sony 2. Sharp 3. Toshiba 4. Samsung LE40F71B
Jeg har ikke helt afvist den Samsung model.
|
|
|
Det har jeg pga overscan og det kan jeg ikke bruge til en skid når den skal tilsluttes en HTPC - jeg smutter ud og tjekker lidt med egne øjne i løbet af ugen og så må jeg bare tage en beslutning
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 26 Februar 2007 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der ikke kommet en firmware til samsungen så den understøtter pixelmapping 1:1?? dette gør vel at den ikke laver overscan mere?
|
| Til top |
|
| |
mattias.dk Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Furious jt skrev:
| er der ikke kommet en firmware til samsungen så den understøtter pixelmapping 1:1?? dette gør vel at den ikke laver overscan mere? |
|
|
Det har jeg ikke hørt noget om - minhembio.com's brugere klager da ihvertfald over det ved HDMI overførsel
|
| Til top |
|
| |