| Forfatter |
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alfabetisk efter kunstnere og titler.
Jeg har ikke nok klassisk til at det skal stå for sig. __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer unge mand  Du kan teste om dine højtalere er til det i aften med Torsdagskoncerten
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Fosse Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Springsteen står for seg, kronologisk, men med picturediscs etc for seg. Deretter følger OPUS3, og Analogue Production Originals for seg. Deretter følger kategoriene Blues, Jazz, Klassisk, Annet (Rock, Pop, Country). Under hver kategori er det alfabetisk etter artist, under artist er det kronologisk. Dette gir en slags mening for meg...
CD-ene mangler litt system, og jeg mangler noen hyller, jobber med saken. Men, nå er det jo mer moro å samle LP-er da.
|
| Til top |
|
| |
Carlos Rodrique Udelukket fra forum

Dobbeltprofil: Niklasthedolphin
Bruger siden: 26 December 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alfabetisk ordnet for både LP'ers og CD'ers vedkommende.
Bands efter første bogstav, dernæst næste bogstav etc.
Solister efter første bogstav i efternavn, dernæst andet bogstav etc.
Bands der starter med et tal eller på anden måde med noget der ikke er indeholdt i alfabetet starter med det fonetiske bogstav. Altså efter hvordan f.eks. tallet udtales. Således står 10 under T for ten og 4 under F for four, 8 under E for eight eller O for Otte.............alt efter om det er et engelsk eller et dansk band.
Alle genrer sammen.
Databaseregistrering er påbegyndt men tager mange år.
Bånd er i nummerorden fordi der kan forekomme bånd med mere end en optagelse. Dem er der faktisk mange af.
venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tidligere havde jeg det stående i kasser, på gulvet og væggene. Men det blev en gang rod og uoverskueligt efterhånden, også selvom jeg forsøgte at holde en VIS alfabetisk orden... Indimellem kom tingene ikke på sin plads og efter noget tid kunne jeg hverken finde det ene eller andet, så nu er ALT kommet ind på pcén i stedet for og så har jeg solgt samtlige cdér... Det er meget nemmere og så gav det penge til et nyt effekttrin
|
| Til top |
|
| |
Jan Post Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 344
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alfabetisk, først efter kunstner (f.eks. "Springsteen, Bruce" eller "Beatles, The") og inden for hver kunstner står de kronologisk. Min musiksamling er registeret i Microsoft Works.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
havde alt mit lagt ind på pc'en alfabetisk efter kunstner, indtil i fredags, hvor jeg så dummede mig lidt. Havde lavet et smart lille program til at beskytte, låse og kryptere data på harddisken hvis den skulle blive stjålet, hvor man skal bruge en nøgle til at dekryptere. Skal så lige teste det, havde så lagt nøglen over på en diskette, der så når jeg skal bruge den ikke længere virker. Nu er min musiksamling på pc'en i skrivende stund 10 numre med Toto og om 10 min også et enkelt deep purple album
|
| Til top |
|
| |
winding Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
CDerne alfabetisk i reolsystem og i bedrollers, LPerne i kælderen.
Alt registreret i Access-database med ca. 50 kolonner og sorteringsmuligheder for hver plade, f.eks. producer, studie, engineers, mastering, print, musikkategori osv. samt scannet omslag som OLE-fil. Skal senere kombineres med en egentlig Access-titeldatabase, så alle sangtitler kan søges, ligesom forfatter/komponist ... men det kræver mere sne end vi har nu !!!
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er jeg den eneste her på boardet, der er så oldschool at jeg er i stand til at bruge hovedet?
Somme tider har man indtryk af, at regneark og databaserne laves for regnearkene og databasernes skyld... __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
kaizer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 437
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine står alfabetisk på hængende cd-reoler efter kunstner; derefter kronologisk (for hver kunstner).
Alle genrer er blandet sammen, på nær klassisk - det står for sig selv.
Har desuden alle noteret i word dokument.
|
| Til top |
|
| |
thiemer Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 01:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
æhh.. nej blackhawk, jeg må osse indrømme, der er sku ikke meget liste her,
det er osse efter hukomelse, og man kan blive over rasket, når man kikker efter i bunden af skufferne, jeg ved hvad jeg har når jeg vil høre det, og hvis nogen spørger. 
|
| Til top |
|
| |
hell Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 01:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sat i CD reoler i alfabetisk orden indelt efter genrer (Pop/Heavy/Hip-Hop/Techno osv.)
Er der bands jeg har fler CD´er med er de sat op i rækkefølge efter årstal.
Alle CD´er er desuden mærket med navn, måned & år.
__________________ - - A Desire To Go Down In Flames! - -
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 01:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Hvordan holder i styr på musikken - Har i den stående alfabetisk - efter genre - efter køn etc. eller ???? |
|
|
Efter hu...øhhh... hu....øhhh... __________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 01:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
r-l-b skrev:
Hvordan holder i styr på musikken - Har i den stående alfabetisk - efter genre - efter køn etc. eller ???? |
|
|
Efter hu...øhhh... hu....øhhh...
|
|
|
Jow, nu er den der: Hukommelsen!  Ellers alfabetisk. Men har overvejet et genreinddelt system, da jeg lytter til både pop/rock, jazz og klassisk. __________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 01:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har CD'er inddelt i grupper: Kvindelige solister, Mandlige solister, Grupper, Filmmusik, Klassisk, Compilations. Inden for hver gruppe står de i alfabetisk orden efter fornavn! ... ja, den måde foretrækker jeg. Alle CD'er er puttet i plastiklommer så de fylder ca. 1/4. Der er omkring 2.000.
CD'er og enkelte LP'er samt film (kun DVD) er registreret i Music Collector og Movie Collector databaser (dog ikke helt færdig ... det tager laaaannng tid!).
http://www.collectorz.com/
Programmerne kan anbefales. Du skal ikke taste ind, blot sætte CD'en i drevet så scannes den og data findes på nettet. Alternativt kan du scanne stregkoden med en læser, eller indtaste søgenavne.
En del af mine film er indscannet. Der findes flere forskellige udskriftsmuligheder, samt mulighed for udtræk til hjemmeside ...... se her: http://www.soundimage.dk/Mine%20film/index.html
Klik på filmtitlen og de får alle oplysningerne. Tilsvarende kan laves med CD'er enten direkte på din PC eller på nettet.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej og godmorgen  Mine ca 500 cdere står alfabetisk efter kunstner - derudover har jeg lidt klassisk og opsamlinger ved siden af
Mine ca 600 LPer står alfabetisk efter kunstner - derudover har jeg lidt klassisk og opsamlinger ved siden af
Man burde nok have det hele nedfældet på skrift/PC/ regnark i tilfælde af tyveri - så langt er jeg ikke nået. Dog har jeg et par billeder af skidtet... venligst
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
hell Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Man burde nok have det hele nedfældet på skrift/PC/ regnark i tilfælde af tyveri - så langt er jeg ikke nået. Dog har jeg et par billeder af skidtet...
venligst
|
|
|
Det er jeg også blevet anbefalet fler gange, billeder af alle cd´er + en liste i en bankboks.
__________________ - - A Desire To Go Down In Flames! - -
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
r-l-b skrev:
|
|
Efter hu...øhhh... hu....øhhh...
|
|
|

__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
CD medierne er arkiveret lodret i fletkurve ude på altanen. Der kan de stå i fred og ro, indtil videre.
Der er langtidsbackup af noget musik på DVD medier i lækre plastholdere fra Post Danmark, der fås i pakker af fem eutier, med hver plads til seks medier. Plastholderne er ikke velegnede til jævnlig brug, pga potentielt slid, men de er ufatteligt lækkert sammensat, syntes jeg, og velegnede til langtidslagring.
Sidst, men ikke mindst, er det mest interessante musik rippet til computeren efter systemet:
- media/audio/1/kunstner/album/
- media/audio/2/film/
- media/audio/2/index/kunstner/film ref
- media/audio/3/...
Nu har jeg efterhånden prøvet mange systemer men det her er jeg tilfreds med. Det er nærmest umuligt at lave en genreopdeling da albums og kunstnere kan krydse genrer, men man kan oprette mapper med genveje til albums og på den måde opnå en fleropdeling. Men genreopdeling har jeg ikke giddet bøvle med. Dog har jeg en mappe til filmmusik da jeg er særligt glad for lige netop den type musik.
Egentligt burde opdelingen ske helt automatisk udfra metadata i filerne. Men de er io heller ikke helt pålidelige og vi mangler stadig det rette filsystem til det.
|
| Til top |
|
| |
GizMoe Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 26 Februar 2007 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
|
Er jeg den eneste her på boardet, der er så oldschool at jeg er i stand til at bruge hovedet?
Somme tider har man indtryk af, at regneark og databaserne laves for regnearkene og databasernes skyld...
|
|
|
Når man nu, inden længe, har fået alle CD'erne skiftet ud med LP'er, er det jo nødvendigt med en komplet database over CD'erne, for at sælge dem . __________________ KABLER!!! Det er ikke ledninger - det er KABLER!!!
|
| Til top |
|
| |