| Forfatter |
|
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 26 Februar 2007 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lagt alle mine cd'er ind på computeren og brugt windows mediaplayer til at generere databaser. Det sker helt automatisk, er nemt og jeg har mulighed for både at søge efter album, kunstner, sang, årstal osv osv.
Er begyndt at tage billeder af covers, som jeg også lægger ind på computeren. Ja, hurra for digitalkamera når man ingen scanner har! __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 26 Februar 2007 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg synes Windows Medieplayer og dens afspilningslister og andet skab er en forbrydelse mod menneskeheden - alt for meget styring alt for lidt kontrol - Så hellere rippe filer med freeware programmet "cdBurner Xp pro 3" der har man i det mindste 100 kontrol og overblok - lidt ligesom den gamle filemanager - et program man skal huske altid at have på sig hvisman vil have overblik over sine filer - navnlig de filer windows xp pr automatik har lagret
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 26 Februar 2007 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kender jeg ikke "CDBurner Xp pro 3", men bruger du så også dette program når du vil afspille numrene direkte fra computeren?
__________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2007 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der må jeg gå til bekendelse - jeg vil ikke afspille dem på computeren - det eneste jeg høre på PC er fra Pandora - alt andet er analogt -
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 26 Februar 2007 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
skal man være ærlig ?
så har jeg intet styr på mine cd og lper __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2007 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
way to go
|
| Til top |
|
| |
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 27 Februar 2007 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes ikke Excel er brugbart til styring af musiksamlingen. Jeg kan anbefale programmet CATraxx. Demoversion kan downloades gratis og fuld version kan købes for US$ 39.95 på http://www.fnprg.com CATraxx er fremragende til styring af samlingen, og man slipper for al manuel indtastning. Man putter blot sine CDér i drevet, hvorefter CATraxx downloader al information om CDén fra CDDB databasen, som er verdens største musik database. Selv cover i farver kommer med. . Mulighederne i CATraxx er nærmest uendelige, og der er frit valg, hvordan man vil sortere i samlingen. Genre, artist, label, titel, releasedato, de enkelte numre og deres varighed m.m. - ALT kommer med.
mvh
Amorte
|
| Til top |
|
| |
HeJu Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 27 Februar 2007 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
CD'er og enkelte LP'er samt film (kun DVD) er registreret i Music Collector og Movie Collector databaser (dog ikke helt færdig ... det tager laaaannng tid!).
http://www.collectorz.com/
Programmerne kan anbefales. Du skal ikke taste ind, blot sætte CD'en i drevet så scannes den og data findes på nettet. Alternativt kan du scanne stregkoden med en læser, eller indtaste søgenavne.
|
|
|
Janils,
Jeg har downloaded 100 stks demoen, og jeg synes det virke rigtigt fornuftigt. Aflæsningen og opslaget i online databaserne virker fornuftigt - og ofte skal man kun tilrette småting og personlige ting afhængig af hvor meget man ønsker at gemme (Pris, forhandler etc.).
Hvordan er din erfaring med stabilitet af programmet - og kan det flyttes fra en PC til en anden (Det spørgsmål kunne jeg ikke finde svaret på)
__________________ Mvh
HeJu
|
| Til top |
|
| |
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 27 Februar 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
amorte skrev:
|
Jeg synes ikke Excel er brugbart til styring af musiksamlingen. Jeg kan anbefale programmet CATraxx. Demoversion kan downloades gratis og fuld version kan købes for US$ 39.95 på http://www.fnprg.com CATraxx er fremragende til styring af samlingen, og man slipper for al manuel indtastning. Man putter blot sine CDér i drevet, hvorefter CATraxx downloader al information om CDén fra CDDB databasen, som er verdens største musik database. Selv cover i farver kommer med. . Mulighederne i CATraxx er nærmest uendelige, og der er frit valg, hvordan man vil sortere i samlingen. Genre, artist, label, titel, releasedato, de enkelte numre og deres varighed m.m. - ALT kommer med.
mvh
Amorte
|
|
|
På ovenstående links, findes foruden CATraxx, tilsvarende programmer der holder styr på din DVD samling, din bogsamling eller din frimærkesamling, så der er lidt for enhver smag!
mvh
|
| Til top |
|
| |