Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 16:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Det går hurtigt for Blu-ray nu (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 23 Februar 2007 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Yes, kan se den ikke har DTS-hd Master, ved ikke med DTS-HD, der skriver Samsung selv:

DTS HD-decoder
Bluray (Digital/Analog)
ja/ja

Men jeg mener da ikke kan kan outputte Master via HDMI, når den kun HDMI 1,2? Eller i hvert fald kun, hvis det bliver konveret til pcm?

Jeg har desværre ikke set sammenligninger af samme film. Men derfor kan man da sagtens konkludere, at nogle af de VC1 film som udkommer ikke bedre i billedet end nogle af de MPEG2 som udkommer. Det kan man jo blive nødt til, film vil jo alligevel sjældent udkomme i begge formater. Personligt kan jeg i hvert fald godt tage 2 forskellige film og så hvilken der har bedst billede.

I Kolding HFK har de i hvert fald den store Toshiba, de er lige landet i sidste uge.

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 23 Februar 2007 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

(ved de første udgivelser blev det konkluderet, at HD-DVD var bedre end BluRay, men i løbet af det seneste stykke tid er det
stort set "uafgjort" hver gang - jeg har dog endnu aldrig hørt om en BluRay udgivelse, der efter sigende skulle have bedre billedkvalitet end en HD-
DVD ditto). 

Hvis det skal være samme film i sammenligningen er det nok også svært at få et andet resultat end uafgjort, da begge udgaver har nøjagtig samme
billedmateriale.

Det betyder desværre, at Warner (så længe de understøtter HD DVD) encoder med en bitrate, der gør at filmen kan være på en HD DVD.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Februar 2007 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Til jdg1: I øvrigt mange TAK, fordi du fik mig gjort mig opmærksom på, at den Samsung ikke kan spøtte det ud af 5,1 ud, det var jeg HELT sikker på, det havde jeg ikke skænket en tanke. Hu ha, det havde været ærgeligt, at købe den til mit NAD Master.

Hvilken én kan det? Skal jeg have Panasonic?

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 23 Februar 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

lunddal skrev:
jdg1 skrev:

(ved de første udgivelser blev det konkluderet, at HD-DVD var bedre end BluRay, men i løbet af det seneste stykke tid er det
stort set "uafgjort" hver gang - jeg har dog endnu aldrig hørt om en BluRay udgivelse, der efter sigende skulle have bedre billedkvalitet end en HD-
DVD ditto). 

Hvis det skal være samme film i sammenligningen er det nok også svært at få et andet resultat end uafgjort, da begge udgaver har nøjagtig samme
billedmateriale.

Det betyder desværre, at Warner (så længe de understøtter HD DVD) encoder med en bitrate, der gør at filmen kan være på en HD DVD.

Hvis man skal tage Highdefdigests (www.highdefdigest.com) ord for gode varer, så var der forskel mellem de tidlige udgivelser.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2007 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Det er også korrekt, hvilket jeg også skrev i en anden tråd i dag (troede det var denne, hvorfor jeg ikke skrev: begge nyere udgaver).

Westergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Februar 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

jeg har set at el-giganten allerede har flere titler
Til top Vis Westergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Westergaard

Rahbek78
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 24 Februar 2007 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Iron Man skrev:

Til jdg1: I øvrigt mange TAK, fordi du fik mig gjort mig opmærksom på, at den Samsung ikke kan spøtte det ud af 5,1 ud, det var jeg HELT sikker på, det havde jeg ikke skænket en tanke. Hu ha, det havde været ærgeligt, at købe den til mit NAD Master.

Så vidt jeg ved er der ingen der har DTS-HD dekoderne i sig endnu. Men med HDMI 1.3 og recievere der har dekoderne vil det snart være muligt!

Og så kommer det vel også i næste generations-maskinerne...

Og dog... Læste et sted at der muligvis ville komme en FW update til den nuværende Panasonic model, som vil gøre det muligt at få TrueHD og DTS HD.

Til top Vis Rahbek78's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rahbek78

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Rahbek78 skrev:
Iron Man skrev:

Så vidt jeg ved er der ingen der har DTS-HD dekoderne i sig endnu. Men med HDMI 1.3 og recievere der har dekoderne vil det snart være muligt!

Ingen af de nuværende HD-DVD og Blu-ray afspillere kan dekode og outputte DTS HD Master Audio.

Ang. recievere og forstærkere med indbyggede dekodere til HD lydformaterne, læste jeg for et stykke tid siden at de ville være nyttesløse, eftersom det ifølge specs ikke var muligt at hente det komprimerede lydspor ud af afspillerne og dekode det eksternt.

Baggrunden var hvorledes de nye formater byder på nye muligheder på lydsiden, herunder dynamisk integration af lydsporet på filmen og f.eks afspilning af ekstramaterialet samtidigt. Denne proces er tilsyneladende kun tilladt i afspilleren. Om det holder vand skal vise sig, men artiklen jeg læste (og de kommentarer der fulgte på avsforum.com), tog affæren dybt seriøst.

PS: PCM lydsporet er nu også komprimeret ligesom Dolby og DTS - blot ikke ligeså effektivt, hvilket betyder at det optager mere plads.

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2007 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Rahbek78 skrev:

Og dog... Læste et sted at der muligvis ville komme en FW update til den nuværende Panasonic model, som vil gøre det
muligt at få TrueHD og DTS HD.

Korrekt.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes