Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 04:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Metallica i Århus? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 01 Marts 2007 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Hehe der er allerede nogle som forsøger at slå mønt på billetterne i "den blå" 1200 kr for en A billet... hvad tænker manden da på. Der er stadig en masse B billetter at få
Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Benton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 01 Marts 2007 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Hehe der er allerede nogle som forsøger at slå mønt på billetterne i "den blå" 1200 kr for en A billet... hvad tænker manden da på. Der er stadig en masse B billetter at få

Det er fandme svineri. Håber at han brænder inde med den........... hvilket han jo nok ikke gør.
Til top Vis Benton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Benton

sheep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 01 Marts 2007 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Fik B-billet - blev smidt af F..*'' billetnet 10.15 efter 15 min kø - der røg den a-billet - kunne efter at være blive smidt af gå direkte ind og købe b-billetter uden ventetid overhovedet... mærkeligt

Glæder mig nu alligevel

Til top Vis sheep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sheep

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Marts 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
petite_machine skrev:

Zorglub skrev:
Mon det bliver som i de gamle dage?

Tror jeg næppe, da det er et par bassister siden

Ja desværre, ham den nye de har fået med rottehalerne er jeg bestemt ikke udelt begejstret for. Men forhåbentlig kan kirk, james og lars holde gang i den alligevel og så kan de lade ham blive ude i garderoben

Den nye bassist er da uendeligt meget sejere, end den anonyme fætter de havde før

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Sendt: 01 Marts 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Synes nu osse Robert Trujillo spiller en fed omgang kælder-bas.....
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
rattanhuset skrev:
petite_machine skrev:

Zorglub skrev:

Ja desværre, ham den nye de har fået med rottehalerne er jeg bestemt ikke udelt begejstret for. Men forhåbentlig kan kirk, james og lars holde gang i den alligevel og så kan de lade ham blive ude i garderoben

Den nye bassist er da uendeligt meget sejere, end den anonyme fætter de havde før

Hvor sej er man lige når man er to meter høj og har rottehaler... og så oven i købet 4 af dem?!

Ej seriøst, bryder mig ikke om ham

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Marts 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Kjeldsen skrev:
rattanhuset skrev:
petite_machine skrev:

Zorglub skrev:

Hvor sej er man lige når man er to meter høj og har rottehaler... og så oven i købet 4 af dem?!

Ej seriøst, bryder mig ikke om ham

For det første er han kun 1.75 meter høj

For det andet spiller han meget federe bas end Jason Newsted gjorde... Meget federe at se på også...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Sendt: 01 Marts 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

He he.....hver sin smag kan jeg se, ud fra det her.....

Kan nu rigtig godt lide hans måde og spille bas på, og har ikke noget problem med de rotte-haler der  Men igen.....hver sin smag.....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Hmm på et af de gamle albums, kan ikke huske hvilket lige nu, er der et rent bas nummer med Jason som jeg synes med al sin tydelighed at han var/er den ubestridte konge på en 4 strenget "spade".

Hvis nogle kan huske albumet og navnet på nummeret, så sig endelig til, så jeg slipper for at skulle høre alle albums igennem i nat for at finde ud af det

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Marts 2007 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

rattan, har du set some kind of monster? han er da for sej! prøv at se/høre de andre de havde inde og øve, det var sgu kun DIY kvinden til den der konkurence der kunne noget lignende. Ej, det skal nok blive godt 
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 Marts 2007 kl. 07:23 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Hmm på et af de gamle albums, kan ikke huske hvilket lige nu, er der et rent bas nummer med Jason som jeg synes med al sin tydelighed at han var/er den ubestridte konge på en 4 strenget "spade".

Hvis nogle kan huske albumet og navnet på nummeret, så sig endelig til, så jeg slipper for at skulle høre alle albums igennem i nat for at finde ud af det

Tror du ikke at du tænker på "Pulling Teeth" fra Kill Em' All? - det var jo Cliff på bass dengang. Uha _han_ var gud på en bass.

"We heard this wild solo going on and thought, 'I don't see any guitar player up there.' It turned out it was the bass player, with a wah-wah pedal and this mop of hair. He didn't care whether there were people there. He was looking down at his bass, playing."

— James, Rolling Stone, 1993

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2007 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
rattanhuset skrev:

Tror du ikke at du tænker på "Pulling Teeth" fra Kill Em' All? - det var jo Cliff på bass dengang. Uha _han_ var gud på en bass.

"We heard this wild solo going on and thought, 'I don't see any guitar player up there.' It turned out it was the bass player, with a wah-wah pedal and this mop of hair. He didn't care whether there were people there. He was looking down at his bass, playing."

Jo det gjorde jeg lige netop, fandt den lige frem og sørme jo, det var den... Den er da lidt for fed. Perfekt nummer at teste bas enheder med

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 Marts 2007 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Zorglub skrev:
rattanhuset skrev:

Jo det gjorde jeg lige netop, fandt den lige frem og sørme jo, det var den... Den er da lidt for fed. Perfekt nummer at teste bas enheder med

Jammen vi er helt enige om at Cliff var den bedste bassemand de har haft , var det ikke Bob Rock der sagde at de aldrig ville finde sig en permanent bassist efter Cliff - ret hård udtalelse i betragtning af hvor længe Jason var med.

Ohwell, jeg glæder mig i alt fald til at stå og råbe "Searching ... seeeeeeeeeeeeeek and destroy!!!"

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2007 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
rattanhuset skrev:
Zorglub skrev:
rattanhuset skrev:

Jammen vi er helt enige om at Cliff var den bedste bassemand de har haft , var det ikke Bob Rock der sagde at de aldrig ville finde sig en permanent bassist efter Cliff - ret hård udtalelse i betragtning af hvor længe Jason var med.

Ohwell, jeg glæder mig i alt fald til at stå og råbe "Searching ... seeeeeeeeeeeeeek and destroy!!!"

Det er jo det...hmm hvad "skete" der i øvrigt med Jason?

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 Marts 2007 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Det er jo det...hmm hvad "skete" der i øvrigt med Jason?

Du burde virkelig se "Some kind of monster" DVD'en ... men han skred fordi han ikke fik lov til at køre de side projekter han gerne ville. Det var jo ikke fordi han bestemte noget i Metallica, og så blev det vel for meget. Der er et par scener med ham på filmen.

Holmen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

"Den nye bassist er da uendeligt meget sejere, end den anonyme fætter de havde før"

Robert Trujillo har så afgjort en anden stil end Jason Newsted. Han gør det også meget godt.
Jason kunne headbange og synge backingvocals. Han sang ofte hele vers, hvor james så "kun" har spillet guitar, Det var oftest på de gamle sange, dem fra før han kom med, hvor han sang hele vers.
Hverken Kirk Hammett eller Robert synger ordentlige backingvocals, de laver faktisk halvdårlige backingvocals, fordi deres stemmer ikke er så dybe og rå/rug som jasons. Dem savner jeg virkelig fra jason, og så naturligvis hans konstante headbanging.

Men Robert er en fed bassist, og jeg synes at han passer godt ind og det er godt han har sin egen stil. f**k bassen hænger lavt når han spiller... Når han bøjer knæene rør bassen næsten gulvet...

Til top Vis Holmen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmen

rosquist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Jason var da langt federe en den abe nogensinde bliver. Han skred da han syntes den musikalske integritet gik i fløjten og han ikke længere kunne
stå inde for musikken og det har jeg altmulig respekt for. Selvom jason kom sidst til, var han den der bevarede den gamle Metallica ånd bedre end
nogle af de andre org. medlemmer. Nej det var synd han smuttede. Er nu den 5 koncert jeg skal til med dem og glæder mig da. Der er bare opstået
det problem at jeg har oplevet tool to gange og dem når de ikke til sokkeholderne, men det er også to forskellige bands.
Til top Vis rosquist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rosquist

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2007 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Jeg er delvist enig med dig rosquist, at havde Jason stadig været med i bandet og havde haft mere indflydelse, så havde Metallica måske stadig havde den tunge heavy stil som de havde op til Black album, og det er den jeg bedst kan lide, men deres kommende album vil jo også være meget inspireret af Master Of Puppets tiden, så mon ikke de får lidt af det gamle tilbage...

Jason er desuden den bassist jeg er "vokset op" med, for jeg har været fan af Metallica lige siden Jason kom med, og han er for mig den "rigtige" bassist når vi taler om Metallica's bassister. Også selvom at Robert og især Cliff var bedre teknisk end Jason.

Jeg er nu sikker på at Rob nok skal leve op til navnet og lave dyb bulder til deres koncerter fremover... I mine øjne er han allerede godt på vej...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Holdt da fast - tiden flyver, der er allerede gået to dage siden billetterne blev sikret......

Jeg så Robert Trujillo i parken og jeg mener bestemt han fyrede den af.

Hvor vidt den ene er bedre end den anden er vel en tænkt diskussion - det er Rob vi får.... og det er vel heller ikke helt skidt

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2007 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Holdt da fast - tiden flyver, der er allerede gået to dage siden billetterne blev sikret......

Jeg så Robert Trujillo i parken og jeg mener bestemt han fyrede den af.

Hvor vidt den ene er bedre end den anden er vel en tænkt diskussion - det er Rob vi får.... og det er vel heller ikke helt skidt

Jeg var der også, og mener også han gjorde det ganske godt...

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes