Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 02:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Nyheder fra Argon (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 24 Februar 2007 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Ja, og det er jo præcis det vi ved når de siger at det er "deres" mærke. Så er det en no-name producent som har lavet dem, og det borger jo ikke ligefrem for kvalitet.

Og så er det jo uheldigt at stilen er helt forskellige de forskellige argon produkter imellem.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Februar 2007 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Kabinetterne ligner faktisk ret meget dem som Dalis Mentor serie også har.  Selvom det nok næppe er helt samme kvalitet...

Det er jeg så ikke helt enig i - Mentors kabinetter buer ikke på siderne, og de nye Argon har heller ikke fødder og frontplader på samme måde som Mentor.

Men de ser afgjort interessante ud - desværre ved vi ikke engang, i butikkerne, hvad de kommer til at koste endnu, men mon ikke der kommer en melding snarest!!

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Sendt: 24 Februar 2007 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Mastervol skrev:
Kabinetterne ligner faktisk ret meget dem som Dalis Mentor serie også har.  Selvom det nok næppe er helt samme kvalitet...

Det er jeg så ikke helt enig i - Mentors kabinetter buer ikke på siderne, og de nye Argon har heller ikke fødder og frontplader på samme måde som Mentor.

Men de ser afgjort interessante ud - desværre ved vi ikke engang, i butikkerne, hvad de kommer til at koste endnu, men mon ikke der kommer en melding snarest!!

Det gør de i på billederne i forhold til træsort og frontplade synes jeg. Men okay, jeg regner med at du har set dem in real life?

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

doc.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Prisen for 7240 er 1499,- (Se det nye mini katalog).

P.S. er der andre der savner "Audio Avisen" fra klubben

Til top Vis doc.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af doc.

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:

Sveske skrev:
Martin_Kbh skrev:
Hvordan måler de - endnu vigtigere er der nogen der hørt dem? Sjov tanke...havde det nu været et trejde brand som HFK havde taget ind havde interessen måske været større...vi er vel alle lidt hifi-snobbet når dagen er omme.
Du har helt ret. Men ud over det, som Mastervol påpeger, så er det da også sjovt at de markedsfører dem som noget der er bedre end paphøjttalerne fra Bilka - det gør man vel kun med udstyr der er i den lavere ende af kvalitetsklassen - eller hvad?

Ja det ville unægteligt være nemmere at konkludere noget hvis nu nogen af os havde hørt dem.

Så, shh! Nu ikke så bedrevidende!

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

doc. skrev:

Prisen for 7240 er 1499,- (Se det nye mini katalog).

P.S. er der andre der savner "Audio Avisen" fra klubben

I do!

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Stadig ingen der har hørt dem?
Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Pris opdateret!
Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

1500 kr. for sådan en frækkert der, må da give lyst til at gi' dem et lyt... nogle der har været modige/heldige/haft tid?

ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Hej...

Jeg var oppe i hifiklubben i esbjerg i lørdags, og fik mulighed for at lytte til dem...
Mit første indtryk rent designmæssigt var ligesom jer andre ikk skuffende på nogen måde, en virkelig flot konstruktion og en pæn helhed..

Det skal lige nævnes at det er første gang jeg forsøger mig ud i at beskrive en højtalers gengivelse, så bær´over med mig, hvis det lyder lidt sjovt i jeres øre noget af det..

Vi satte dem op imod den gamle Argon model, samt en Dali Concept 6, bare for at have lidt at sammenligne med...

Vi startede med den gamle model og lyttede alt fra klassisk, til pop og ren elektronisk og bas stærkt musik.. Dem gamle er som de af jer der har hørt den, ikke verdens bedste til at gengive det dybe område, men klarer mellemtone og diskant med god tilfredshed prisen taget i betragtning. En god og særdeles billig allround højtaler til et budget setup..

Derefter smed vi lidt lyd til Dali's Concept 6'ere og fik her allerede en del mere bund, men med 5" kontra 6,5" enheder vil man altid kunne høre den forskel mht. bund og slagkraft..
Henrik spillede her igen noget elektronisk musik med en god dyb fast bas, og for lige at vise hvordan det skulle lyde, satte han for sjov lige et par Helicon 400W på, som imponerer med en meget præcis og utrolig god og dyb basgengivelse...

Så kom turen til de nye Argon, hvor vi startede ud med den sang vi sluttede med på det sæt Helicon.... OG.. Her blev jeg lidt imponeret.!! Baggengivelsen fra de nye Argon må siges at være lykkedes ret så udemærket..! Hvis jeg skulle sammenligne dybden og slagkraften med noget på de 4 højtalere vi sammenlignede mellem, så blev det et sted mellem Concept og Helicon'en, nok mest i nærheden af Helicon.. Dynamik, stemmer og sang mindede også til dels om concepten, men på en punkt spillede concepten stadig lidt mere ud af kassen, med en noget større spredning og fylde, men jeg var stadig ikke skuffet over nyheden fra argon, da den på alle de forskellige genre vi gennemgik faktisk klarede sig ret så udemærket, DOG stadig prisen taget i betragtning, det kommer man jo desværre ikke udenom. Den nærmer sig jo desværre aldrig noget i prisklassen over 10k, men den gør et godt forsøg..!
Mellemtone og diskant gik også fint sammen, en anelse kraftig mellemtone i forhold til concept, men det er jo en smagssag, jeg kan personligt godt lide en lidt gennemgående mellemtone, da jeg føler man får detajlerne lidt bedre gengivet, og hvis hensigten er surround brug, så ville dette hvis aldrig skade...

Tjaah.. Det var så det første forsøg jeg fik gjort på at beskrive/anmelde en højtaler, hvis nogen har spørgsmål til noget jeg ikke har tænkt over lydmæssigt, så sig endelig til, vil forsøge at svare så kvalificeret som jeg nu engang kan. Men hvis det har vækket interesse, så synes jeg nu stadig man bedst selv kan afgøre hvilken lyd man kan lide... Så tag en lytter...

Mvh
Rone Scholz-Nielsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes