Hej...
Jeg var oppe i hifiklubben i esbjerg i lørdags, og fik mulighed for at lytte til dem...
Mit første indtryk rent designmæssigt var ligesom jer andre ikk skuffende på nogen måde, en virkelig flot konstruktion og en pæn helhed..
Det skal lige nævnes at det er første gang jeg forsøger mig ud i at beskrive en højtalers gengivelse, så bær´over med mig, hvis det lyder lidt sjovt i jeres øre noget af det..
Vi satte dem op imod den gamle Argon model, samt en Dali Concept 6, bare for at have lidt at sammenligne med...
Vi startede med den gamle model og lyttede alt fra klassisk, til pop og ren elektronisk og bas stærkt musik.. Dem gamle er som de af jer der har hørt den, ikke verdens bedste til at gengive det dybe område, men klarer mellemtone og diskant med god tilfredshed prisen taget i betragtning. En god og særdeles billig allround højtaler til et budget setup..
Derefter smed vi lidt lyd til Dali's Concept 6'ere og fik her allerede en del mere bund, men med 5" kontra 6,5" enheder vil man altid kunne høre den forskel mht. bund og slagkraft..
Henrik spillede her igen noget elektronisk musik med en god dyb fast bas, og for lige at vise hvordan det skulle lyde, satte han for sjov lige et par Helicon 400W på, som imponerer med en meget præcis og utrolig god og dyb basgengivelse...
Så kom turen til de nye Argon, hvor vi startede ud med den sang vi sluttede med på det sæt Helicon.... OG.. Her blev jeg lidt imponeret.!! Baggengivelsen fra de nye Argon må siges at være lykkedes ret så udemærket..! Hvis jeg skulle sammenligne dybden og slagkraften med noget på de 4 højtalere vi sammenlignede mellem, så blev det et sted mellem Concept og Helicon'en, nok mest i nærheden af Helicon.. Dynamik, stemmer og sang mindede også til dels om concepten, men på en punkt spillede concepten stadig lidt mere ud af kassen, med en noget større spredning og fylde, men jeg var stadig ikke skuffet over nyheden fra argon, da den på alle de forskellige genre vi gennemgik faktisk klarede sig ret så udemærket, DOG stadig prisen taget i betragtning, det kommer man jo desværre ikke udenom. Den nærmer sig jo desværre aldrig noget i prisklassen over 10k, men den gør et godt forsøg..! 
Mellemtone og diskant gik også fint sammen, en anelse kraftig mellemtone i forhold til concept, men det er jo en smagssag, jeg kan personligt godt lide en lidt gennemgående mellemtone, da jeg føler man får detajlerne lidt bedre gengivet, og hvis hensigten er surround brug, så ville dette hvis aldrig skade... 
Tjaah.. Det var så det første forsøg jeg fik gjort på at beskrive/anmelde en højtaler, hvis nogen har spørgsmål til noget jeg ikke har tænkt over lydmæssigt, så sig endelig til, vil forsøge at svare så kvalificeret som jeg nu engang kan. Men hvis det har vækket interesse, så synes jeg nu stadig man bedst selv kan afgøre hvilken lyd man kan lide... Så tag en lytter... 
Mvh
Rone Scholz-Nielsen