| Forfatter |
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 27 Februar 2007 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
|
Det kunne være interressant at høre hvilke kendte high-end højtalere konstruktørerne har været involveret i?
Når vi taler +200 kilokroner er man oppe imod vældig store udviklingsafdelinger, med mange ressourcer. Derfor kan dette simpelthen ikke være en "vi har en god ide lad os realisere den" -klub.
Kom ud af busken, hvor har i hentet jeres erfaringer fra til dette prestigeprojekt???
|
|
|
Nu skal man jo normalt ikke selv udvikle enhederne. Man skal "bare" lave en kasse, og et filter. Hvor ved du fra hvad andre highend producenter bruger på udvikling.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 27 Februar 2007 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
Mercury skrev:
|
Det kunne være interressant at høre hvilke kendte high-end højtalere konstruktørerne har været involveret i?
Når vi taler +200 kilokroner er man oppe imod vældig store udviklingsafdelinger, med mange ressourcer. Derfor kan dette simpelthen ikke være en "vi har en god ide lad os realisere den" -klub.
Kom ud af busken, hvor har i hentet jeres erfaringer fra til dette prestigeprojekt???
|
|
|
Nu skal man jo normalt ikke selv udvikle enhederne. Man skal "bare" lave en kasse, og et filter. Hvor ved du fra hvad andre highend producenter bruger på udvikling.
MVH
|
|
|
Tag et kig på Sonus Faber , Martin Logan, B&W, JM-Lab og sikkert mange andre.
Dette er hvad jeg mener med erfaring, efter min mening handler det ikke kun om gode ingredienser, men også om den praktiske erfaring der skal til for at få noget som pengene værd.
For mig ligner dette mere et "Hot Rod" projekt end et Formel-1 projekt if you know what i meen?
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 27 Februar 2007 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Andre skrev:
Mercury skrev:
|
|
|
|
MVH
|
|
|
Tag et kig på Sonus Faber , Martin Logan, B&W, JM-Lab og sikkert mange andre.
Dette er hvad jeg mener med erfaring, efter min mening handler det ikke kun om gode ingredienser, men også om den praktiske erfaring der skal til for at få noget som pengene værd.
For mig ligner dette mere et "Hot Rod" projekt end et Formel-1 projekt if you know what i meen?
|
|
|
Nej jeg forstår ikke hvad du mener pt. Der er jo ikke så mange der har hørt dem. Personligt ville jeg være lige glad, hvis de lyder bedre end de andre. Dette selvom det var den første hter de havde lavet. Heldigvis er en hter ikke raketteknologi.
MVH
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 27 Februar 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
|
Derfor kan dette simpelthen ikke være en "vi har en god ide lad os realisere den" -klub. |
|
|
Og hvorfor kan det i øvrigt ikke passe? Sådan er langt de fleste high end producenter da startet, hvorfor skulle det være anderledes for os? For at nævne et par stykker i flæng, så startede David Wilson som nævnt tidligere Wilson Audio som et hobbyprojekt på basis af en god ide. Firmaet Mark Levinson startede fordi manden Mark Levinson havde nogle gode idéer. Conrad Johnsson startede fordi de to gutter havde nogle ting i ærmet. I computerverdenen startede MAC vist nok med et par computer geeks, som rodede med nogle idéer i en garage... osv osv osv osv... @Mercury HELT enig i, at det ikke bare er gode ingredienser, det er slet ikke nok!!! Her kan du sammenligne det at konstruere high end grej med det at lave mad. Alle kan indkøbe de bedste råvarer, men det er kun en mesterkok, som kan fremtrylle den sublime gastronomiske oplevelse. Sådan er det også med hifi, det er måden man behandler de bedste råvarer der er afgørende... @Mercury Det er ikke et F1 projekt, de arbejder som gale på at få vægten ned. De her er tunge som ind i ...  Morten
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2007 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så med andre ord har i i konstruktørkredsen ikke nogen kendte konstruktioner bag jer, lige bortset fra Andromeda tror jeg den hed.
Held og lykke på rejsen.
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 27 Februar 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Så med andre ord har i i konstruktørkredsen ikke nogen kendte konstruktioner bag jer, lige bortset fra Andromeda tror jeg den hed.
|
|
|
Det er din tolkning... Men den er ikke korrekt... Morten
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2007 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
Mercury skrev:
|
|
|
|
Det er din tolkning... Men den er ikke korrekt...
Morten
|
|
|
Hvis det er en tolkning, jamen så kom dog med oplysninger omkring hvilke konstruktioner i har været involveret i.
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 27 Februar 2007 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
TRX850 skrev:
Mercury skrev:
|
|
|
|
Det er din tolkning... Men den er ikke korrekt...
Morten
|
|
|
Hvis det er en tolkning, jamen så kom dog med oplysninger omkring hvilke konstruktioner i har været involveret i. |
|
|
Hvis jeg synes spørgsmålet havde relevans i forhold til konstruktionens kvaliteter ville jeg gerne svare, men det synes jeg altså ikke rigtig det har, sorry... Interviewer du hifi sælgeren om konstruktørens baggrund, når du køber hifi? Og er det på basis af svarene på eventuelle interviews du træffer valg om køb? Eller lytter du til det, du påtænker at købe og træffer dine valg på den baggrund?
Vi glæder os til at demonstrere dem, når de er færdige og så vil vi lade folk vurdere, om de kan lide lyden eller ej, og om de er pengene værd i forhold til andre alternativer. Om de så er konstrueret af en bager, en kassedame fra Føtex eller en hær af udviklingsfolk med doktorgrader og phd'ere i akustik og lignende kan vel være underordnet..? Hilsen, Morten
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 27 Februar 2007 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først et stort tillykke med projektet. Det er altid rart når nogen realiserer deres visioner, og når det gøres så kompetent som her, kan man kun juble.
Dog skal lyde et lille negativt pip for at hugge mit citat om at det er kokken der er afgørende for måltidets kvalitet, ikke kun råvarerne 
Når det er sagt må jeg sige jeg gennem årene har set mange hjemmefuskere der har modificeret deres produkter med stort ildhu og pauvre resultater, oftest virker det som om at man mest skifter kondensatorer for at få en smart farve. Det er ikke tilfældet med dette team, hvor Tony Gee måske nok for nogen står som en hjemmefusker, men for dem med et dybere kendskab til branchen står som en person med en videnskabelig metode og indgang til sit arbejde, som langt det fleste firmaer, og næsten alle hjemmefuskere kan lære meget af.
Held og lykke 
Med venlig hilsen
Thomas Sillesen __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
Jeppeknygberg Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 27 Februar 2007 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det ikke være lige meget hvilke konstruktioner de har været involveret i før?
Når engang projektet er salgsklart, skal de personer der har økonomien til at investere i højttalerne jo nok selv vurdere, om de synes de er prisen værd!
Generelt synes jeg, der er mange mærkværdige responser på et nyt højttalerprojekt. Og mange af de negative responser kommer endda fra folk der med al tydelighed ikke har i sinde at købe højttalerne. Gad vide om der ikke er andet at give sig til, end at sidde og kigge nyheder på H4A for at finde et eller andet at rakke ned på.
Spændende projekt. Personligt synes jeg højttalerne er tudegrimme (TRX850...du sagde selv at det var rart at folk havde en mening om det visuelle ) og de ville aldrig komme indenfor min dør! Men det er da et spændende projekt, og jeg tvivler da ikke på at de kommer til at spille meget godt. Held og lykke med det.
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 27 Februar 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
En stor del af udviklingsarbejdet til Gryphon cantata, samt til den store Posidon. Er sket i en lille rudet kælder. Men så er det nok der for det er blevet et par skod hter.
MVH
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 27 Februar 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
Når det er sagt må jeg sige jeg gennem årene har set mange hjemmefuskere der har modificeret deres produkter med stort ildhu og pauvre resultater, oftest virker det som om at man mest skifter kondensatorer for at få en smart farve. Det er ikke tilfældet med dette team, hvor Tony Gee måske nok for nogen står som en hjemmefusker, men for dem med et dybere kendskab til branchen står som en person med en videnskabelig metode og indgang til sit arbejde, som langt det fleste firmaer, og næsten alle hjemmefuskere kan lære meget af.
Held og lykke 
Med venlig hilsen
Thomas Sillesen |
|
|
Mange tak for dit input Thomas, Nu ville jeg jo ikke lige selv skamrose Tony, men jeg kunne ikke have skrevet det bedre selv, manden er lidt af en troldmand  Hilsen, Morten
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 27 Februar 2007 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 27 Februar 2007 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeppeknygberg skrev:
Personligt synes jeg højttalerne er tudegrimme (TRX850...du sagde selv at det var rart at folk havde en mening om det visuelle ) og de ville aldrig komme indenfor min dør! |
|
|
ha ha.. Ja, tro mig: Jeg er helt vild med kritik, når den er konstruktiv, så jeg sidder og hygger mig over din herlige udmelding... En af mine hifi venner har et sæt Sonus Faber G. Homage. Han går vildt op i design og har i mange år sværget, at det er de eneste højttalere, som er flotte nok til, at han vil have dem inden for sine døre. Da han så de her kabinetter flippede han helt ud, nu synes han der er to sæt højttalere, der er flotte nok til at passere hans dørtrin... Er det ikke virkelig interessant og forunderligt, hvordan den samme ting kan tage sig så forskelligt ud i forskellige menneskers øjne? Jeg håber da virkeligt, det så ender sådan, at dem, der synes de spiller fantastisk også er dem, som synes de har et cool design  Interessant nok mange herinde, der synes de er hamrende grimme. Dem, der har set dem i virkeligheden synes det er vildt flotte, også kvinder og andet godtfolk, som ikke kender til hifi... Det kan selvfølgelig bare være fordi de ikke vil være bekendt at fyre sandheden af op i mit åbne ansigt, når de nu ved, at det er mig, der har designet dem  Hilsen, Morten
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 27 Februar 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Lyd skrev:
| Der er vist lidt Revel-design over den. Men meget spændende. |
|
|
Samme tanke omkring Revel her , dog tror jeg Revel´s kabinetter er lavet på Kompan i Ringe 

__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Februar 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Interessant nok mange herinde, der synes de er hamrende grimme. Dem, der har set dem i virkeligheden synes det er vildt flotte, også kvinder og andet godtfolk, som ikke kender til hifi... Det kan selvfølgelig bare være fordi de ikke vil være bekendt at fyre sandheden af op i mit åbne ansigt, når de nu ved, at det er mig, der har designet dem 
Hilsen, Morten [/QUOTE]
Hej igen. Billeder kan jo ikke retfærdiggøre sådan et projekt. De kan jo give et billede af størrelsen, og det er derfor de ikke vil være at finde i mit hjem. Men jeg tvivler da ikke på, at de vil blive rigtig flotte i hjem, hvor der er plads til sådanne størrelser.
Det kunne i øvrigt være ret interessant at høre lidt om Jeres tanker omkring finish? Og selvfølgelig meget gerne billeder, når tiden kommer
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 27 Februar 2007 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Hej igen. Billeder kan jo ikke retfærdiggøre sådan et projekt. De kan jo give et billede af størrelsen, og det er derfor de ikke vil være at finde i mit hjem. Men jeg tvivler da ikke på, at de vil blive rigtig flotte i hjem, hvor der er plads til sådanne størrelser.
Det kunne i øvrigt være ret interessant at høre lidt om Jeres tanker omkring finish? Og selvfølgelig meget gerne billeder, når tiden kommer [/QUOTE] Du har ret, og jeg tænker også, at dette nok er en form, som gør sig bedst i 3d, altså, live! Mht finish, så er det jo ikke rigtig muligt at finere dem, så der bliver tale om lakering, efter kundens valg. Vi laver en proces, hvor vi har en del valgmuligheder mht farver, finish og ''trim''... Med trim mener jeg de aludele, der kommer, området omkring diskanten, basen osv osv... Lad os tage et eksempel: En kunde vil have et sæt i Ferrari røde og med cremefarvet læder ''trim'', sådan at højttalerne matcer hans bilpark  Det får han så, men skal naturligvis betale for det. Vi gør først det konkrete sæt højttalere færdige ved ordre, nøjagtig som når du bestiller en ny bil. Lad os sige Ferrari gutten skal vente to mdr på sine nye højttalere... I den periode vil han løbende på opdateringer pr mail om, hvad der sker i færdiggørelsen af højttalerne, det kunne være billeder fra maleren, eller billeder hvor man ser kvaliteten af det arbejde med ''læder trim'', som skal laves. Det er vores ambition, at det på alle måder skal være en eksklusiv oplevelse at købe og eje disse højttalere. VI opdaterer med nye billeder, når der er nyt, men som sagt varer det nok et halvt til et helt år inden de første produktionseksemplarer er på banen. Indtil da bliver det de nuværende prototyper i forskellige grader af færdiggørelse, test og måling som vi kan vise, og demonstrere lidt senere..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Februar 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver spændende at følge med i. Igen vil jeg ønske held og lykke med projektet.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 27 Februar 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeppeknygberg skrev:
Det bliver spændende at følge med i. Igen vil jeg ønske held og lykke med projektet.
Mvh. |
|
|
TAK
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 27 Februar 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi stopper Branche-reklamen her!
Det er bestemt et spændende projekt og held og lykke med det, men lign. omtale henvises til en nyhedstråd - når redaktionen engang har modtaget og publiceret en sådan.
Tråden lukkes.
|
| Til top |
|
| |