Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 23:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 1024x768 plasma (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 07:18 | IP-adresse registreret  

Allan. jeg ved der eksisterer paneler der kører native 1080P. disse laves ihvertfald af samsung og AU optotronics. men de er jo LCD. plasma vil jeg ikke tro der findes nogen. så jo en scalering er nødvendig. og som du siger, alle der ved noget om  det vil helst undgå en scalering..
derudover tror jeg ikke det er så slemt endda. ved en film vil man næppe kunne se det. og på computer. tja. jeg sidder PT på job ved en 17" wide LCD der kører 1024X768. man vænner sig hurtigt til det
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena

Allan_B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2007
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

andersena. ja det er til LCD, men selv de paneler scalere jo hvis de får et 720p signal, så det kan vel overhovedet ikke lade sig gøre at få et panel (lcd så vel som pdp) som ikke scalere?

ok spændende. ikke så slemt at køre 4/3 på et wide ? ja man kan vel vende sig til alt :D

Til top Vis Allan_B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allan_B

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Sendt: 02 Marts 2007 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Allan_B skrev:

andersena. ja det er til LCD, men selv de paneler scalere jo hvis de får et 720p signal, så det kan vel overhovedet ikke lade sig gøre at få et panel (lcd så vel som pdp) som ikke scalere?

ok spændende. ikke så slemt at køre 4/3 på et wide ? ja man kan vel vende sig til alt :D

nej det er sgu ikke så slemt. nej et LCD på 1920X1080 der skal signalet ikke scaleres hvis du sender et 1080P signal i den
men det er korrekt at 1366X768 paneler kræver en smule scalering for at vise et 720P signal. (jeg ville foretrække ingen scalering og så et mindre billede. men jeg har endnu ikke set et 720P signal på mine fladskærme med 768P paneler. så jeg ved ikke 100% hvordan det virker endnu

nu kan jeg dårligt huske hvad denne tråd startede med, men hvis det var hvorvid du skulle købe en LG plasma med V8/X3 panelet i (dem der kører 1024X768) så kan jeg godt anbefale. det er det panel jeg har set med bedst farvedybde og definition jeg har set endnu

Allan_B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2007
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

ja det er rigtigt, meen mente nu 720p signal ;P....

ja havde jo tænkt lidt på at købe et LG 42PM1MA med 1024x768 og ville hører om man kunne undgå at den ville strække billedet fra htpc, men kan se det bliver svært....kunne jo selvfølgelig prøve at sende et 12..x76.(kunne ikke lige huske opløsningen :D) wide screen signal og presse den til at kører wide opløsning, men ved ikke hvordan det ville se ud ?

den skulle jo nok scallere en del horisontalt, men kunne jo være det ville være godt

Til top Vis Allan_B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allan_B

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

I tråden her har vi diskuteret samme emnet (plasma med 1024x768, tilsluttet en PC):
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50262
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Sendt: 03 Marts 2007 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

min ven med en LG 1024 plasma og HTPC har ikke klaget sig.. som sagt vil det altid se ordentligt ud hvis du ser en film. da der er forskellige zoom muligheder på MCE. men ude på skrivebordet vil man nok kunne ane at ikoner er en smule bredere 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes