Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 08:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Definition af Lydbillede ??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 01 Marts 2007 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Lydbilledet skal self være rigtig med dybde osv.

Med chance for at blive holdt ude fra det gode selskab vil jeg lige give min mening med inden for lydbilledet.

Har i overhovedet prøvet at være til koncert? Man kan da ikke høre hvor den ene og den anden står! ! ! der kan være et sammenhæng mellem vokaler og instrumenter med fx stemmen er mere i den højre kanal og guitar i den venstre.. Men.. det er da så også det.

En sætning som denne: med et lydbillede hvor man kan piller de forskelige musikker ud Kan jeg slet ikke finde plads til i min verden! For det kan simpelthen ikke lade sig gøre til fx. en koncert med bind for øjene.

PS. Bliv nu ikke hidsige

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 Marts 2007 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

Lydbilledet skal self være rigtig med dybde osv.

Med chance for at blive holdt ude fra det gode selskab vil jeg lige give min mening med inden for lydbilledet.

Har i overhovedet prøvet at være til koncert? Man kan da ikke høre hvor den ene og den anden står! ! ! der kan være et sammenhæng mellem vokaler og instrumenter med fx stemmen er mere i den højre kanal og guitar i den venstre.. Men.. det er da så også det.

En sætning som denne: med et lydbillede hvor man kan piller de forskelige musikker ud Kan jeg slet ikke finde plads til i min verden! For det kan simpelthen ikke lade sig gøre til fx. en koncert med bind for øjene.

PS. Bliv nu ikke hidsige

Nej, nej da, vi diskuterer da bare!
Det har du helt ret i! Går man til en koncert så er det noget helt andet man får at høre. Men en optagelse af denne koncert, hvis vi taler om rock-koncert, er sjældent gjort med en mikrofon nede blandt publikum. Det er nærmest gjort som i et studie, mikrofon ved de enkelte instrumenter, eller tæt på. Så ja, at gå til en rock-koncert er ikke det samme som du får, når du køber en cd af koncerten, desværre. Klassisk, f.eks., kan være lidt anderledes.

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Marts 2007 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Mr. MBG skrev:
mathias 2 der er tale om et stereo system hvor det handler om få et godt stereo lydbillede som f.eks sangeren står i miden og der både er brede og dybde...

det er jeg godt klar over, men du skriver at du "instiller" efter at  sangeren står i midten. hvad er det du vil "instille" på? forstærkeren eller hvad?  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes