Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 15:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Decoding af HD lydformater på forstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

I øvrigt skulle holder SONY deres nye model tilbage, den skulle komme til maj, og kunne ALT.... Indtil videre har der ikke være chips klar til DTS-HD Master.

Jeg må dog ærligt indrømme, at forskellen på Fantastic Four i den "lille" DTS-HD og almindelig DTS fra almindelig DVD, er ganske lille = noget de fleste nok ikke kan høre. 

Det bliver interessant, at høre de højopløste TrueHD og Master

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:

lyder interessant.

Når nu at dette er nyt for mange, også HDMI 1.1 /1.2 1.3 etc, var det så ikke en idé at hifi4all skrev en af de efterhånden sjældne artikler om emnet?

edit: (Sidste indsigtsartikel er over 10 måneder gammel)

Der er nu ikke så meget "nyt" over det - den første HD-DVD afspiller kom på markedet for snart et år siden. Desuden bliver det også nævnt flere steder i denne tråd. Det adskiller sig nu heller ikke fra, at eksisterende dvd-afspillere kan det samme (dvs. dekode dts eller DD i afspilleren og overføre PCM streams digitalt til forstærkeren).

Det er bestemt vores intention at skrive en anmeldelse/feature vedr. BluRay og HD-DVD - desværre kæmper vi i øjeblikket med at få kontakt til Toshiba og Samsung.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Til pulse83net: Jeg sendte jo Hi-Fi Klubben en mail angående, den nye HD-XE1 Toshiba, mht. til DTS-HD.

Jeg kan se, at de nu har ændret deres beskrivelse til, at den kun kan læse Core. Så det er sgu nok alligevel sådan det forholder sig .

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Iron Man skrev:

Til pulse83net: Jeg sendte jo Hi-Fi Klubben en mail angående, den nye HD-XE1 Toshiba, mht. til DTS-HD.

Jeg kan se, at de nu har ændret deres beskrivelse til, at den kun kan læse Core. Så det er sgu nok alligevel sådan det forholder sig .

Okay. Ja, lidt ærgeligt er det jo, men jeg har læst på enkelte forums at XE1 måske kan opdateres til at dekode Master ved hjælp af en software-opgradering. Chippen skulle efter sigende allerede ligge klar til at modtage DTS HD Master, det er blot et spørgsmål om software. Dog er det kun rygter og dem er der mange af.

Til top Vis pulse83net's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pulse83net Besøg pulse83net's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes