Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 12:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Valg af forstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
skumflum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Ellert skrev:
Positiv respons må man sige og der bliver da også nævnt et par mærker som jeg ikke lige er stødt på før.
Hvilken type af lyd får man af mærker som Arcam og f.eks Naim?

Naim har drive og rigtig god timing... kort sagt, det bliver aldrig kedeligt  Jeg har hørt lidt Arcam, men kan ikke rigtig huske hvordan det lød. Om det siger noget om mig eller produktet, skal jeg ikke kunne sige

Til top Vis skumflum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skumflum

Ellert
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Marts 2007 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

I et forsøg på at spore mig ind på den lyd jeg gerne ville have var jeg nede og høre densen B-110 og bagefter Naim. Densen lød rigtig godt (ligesom man har læst mange gange herinde) men naims lyd var nok mere mig.

Densen anlægget så sindsygt godt ud men lyden som den kom med var alt for pågående til min smag. Da Naim kom på bagefter blev jeg egentlig lidt skuffet til at starte med men som minutterne skred frem og foden lystigt trampede med blev jeg klar over at naim måske ikke var et dårligt valgClap. Jeg kunne ikke forestille mig at naim var så trættende at høre på i længden som densen hvis man sad og hørte musik i 2-3 timer i streg.Wink

Jeg ville meget gerne hvis der var nogen der kunne forklare mig hvad der menes når man siger at marantz spiller meget varmt. Skal det forståes sådan at marantz er det komplet modsatte af densen oder was? Det kan være lidt svært at sammenligne disse forskellige mærker når der spilles på forskellige højtalere, kabler osv. osv..

Til top Vis Ellert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ellert

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Sendt: 06 Marts 2007 kl. 07:08 | IP-adresse registreret  

Ellert skrev:
I et forsøg på at spore mig ind på den lyd jeg gerne ville have var jeg nede og høre densen B-110 og bagefter Naim. Densen lød rigtig godt (ligesom man har læst mange gange herinde) men naims lyd var nok mere mig.

Densen anlægget så sindsygt godt ud men lyden som den kom med var alt for pågående til min smag. Da Naim kom på bagefter blev jeg egentlig lidt skuffet til at starte med men som minutterne skred frem og foden lystigt trampede med blev jeg klar over at naim måske ikke var et dårligt valgClap. Jeg kunne ikke forestille mig at naim var så trættende at høre på i længden som densen hvis man sad og hørte musik i 2-3 timer i streg.Wink

Jeg ville meget gerne hvis der var nogen der kunne forklare mig hvad der menes når man siger at marantz spiller meget varmt. Skal det forståes sådan at marantz er det komplet modsatte af densen oder was? Det kan være lidt svært at sammenligne disse forskellige mærker når der spilles på forskellige højtalere, kabler osv. osv..

Jeg har desværre ikke hørt det nye Densen, og jeg har slet ikke hørt Naim. Naim skulle være ovre i den varmere boldgade troede jeg. Densen har jo alle dage haft ry for at være ren boogie og tempo, med de fine sarte detaljer lidt i baggrunden. Du vil måske hellere have noget mere charme og "naturlig" tempo ind over?

Ikke fordi jeg på nogen måde ville tale dig fra Naim, slet ikke. Men hvis du ikke allerede har, så burde du lytte til noget Holfi også. Jeg ved ikke om Holfi idag lyder anderledes end i "gamle dage" men jeg tror du ville være glad ved en Integra 8 (brugt alt efter alder og stand, mellem 8-3500,-)

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 Marts 2007 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Ellert skrev:
Ja rent prismæssigt er der selvfølgelig en grænse som jeg ikke fik oplyst. Fra ny eller brugt skal forstærkeren helst ikke over 10-13.000,-. Med henblik på hvad det skal spille sammen med så er jeg virkelig i tvivl. Jeg har hørt B&W 805S, SA1750, Monitor Audio GS10 osv. osv. I øjeblikket hedder det K1 Signature (audiovector) som senere vil komme ind på kontoret  når jeg får råd til en større model. MEN jeg er vild med 805S men det er måske heller ikke så sværet når det bliver præsenteret sammen med classé. Håber det hjalp lidt

jamen hvis du er så solgt med de 805s så find dog en classé og smide på dem

http://www.audio-markt.de/_markt/item.php?id=3331031091

eller hvis det skal være lidt bedre/dyre

http://www.audio-markt.de/_markt/item.php?id=3220688820

men som nævnt er en god holfi heller ikke at kimse af på nautilusser.

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

Ellert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2007 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Er der nogen som ved om man kan høre eller købe Holfi i Århus?

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 06 Marts 2007 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Jeg ved kun at HIFI Klubben solgte Holfi i gamle dag. Men hvem der sælger idag, ved jeg ikke. Men prøv og ring til Holfi og spørg

http://www.holfi.com/

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 06 Marts 2007 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Gad vide om det er den rigtige Holfi? Hvis det er, så ligger det i Århus: http://aarhusnummeret.www.aarhus.dk/modules/netvejviser/info .php?id=38858

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 06 Marts 2007 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Jeg ved kun at HIFI Klubben solgte Holfi i gamle dag. Men hvem der sælger idag, ved jeg ikke. Men prøv og ring til Holfi og spørg

Jeg ved gu ikke om jeg turde købe holfi... netop grundet den usikkerhed omkring forhandling/distribution (hvem sagde reparation) af mærket. Jeg ville nok gå efter Thule i stedet.

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 06 Marts 2007 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
rockforlife skrev:

Jeg ved gu ikke om jeg turde købe holfi... netop grundet den usikkerhed omkring forhandling/distribution (hvem sagde reparation) af mærket. Jeg ville nok gå efter Thule i stedet.

Har du prøvet at ringe til dem?

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 06 Marts 2007 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
jkjaers skrev:
rockforlife skrev:

Nej, men jeg står heller ikke og mangler en forstærker... Det burde vel heller ikke være nødvendigt?

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 06 Marts 2007 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
rockforlife skrev:
jkjaers skrev:
rockforlife skrev:

Nej, men jeg står heller ikke og mangler en forstærker... Det burde vel heller ikke være nødvendigt?

Jeg har lige smidt en mail til Peter Holstein omkring hvem der sælger, og servicere Holfi i DK. Så bliver det jo spændende at høre hvad han siger..

Elkjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 Marts 2007 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Der er lidt usikkerhed omkring Holfi, fornemmer jeg. Der er ikke nogle der forhandler det, men det er udelukkende Peter Holstein der sælger Holfi. Man skal dog helst ringe til Peter, før man får svar. Det er ihvertfald mine erfaringer. Lidt ærgeligt at han ikke tager sig tid til at svare interreserede købere, når jeg har mailet ham  Jeg har før haft et komplet Holfi setup og jeg er enig i, at det spiller fornuftigt. Jeg ville ikke være nervøs over evt. rep eller service. Jeg skiftede, fordi det er meget "romantisk" og tilbagelænet, at lytte på. Det irriterede mig, når jeg hørte f.eks. akustisk guitar musik. Men Holfi er aldrig trættende at høre mere på. Holfien er lidt mere ala Marantz med hensyn til den lidt varme lyd.

Hvad med noget Rega??

Til top Vis Elkjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Elkjær

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 06 Marts 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Elkjær skrev:

Der er lidt usikkerhed omkring Holfi, fornemmer jeg. Der er ikke nogle der forhandler det, men det er udelukkende Peter Holstein der sælger Holfi. Man skal dog helst ringe til Peter, før man får svar. Det er ihvertfald mine erfaringer. Lidt ærgeligt at han ikke tager sig tid til at svare interreserede købere, når jeg har mailet ham  Jeg har før haft et komplet Holfi setup og jeg er enig i, at det spiller fornuftigt. Jeg ville ikke være nervøs over evt. rep eller service. Jeg skiftede, fordi det er meget "romantisk" og tilbagelænet, at lytte på. Det irriterede mig, når jeg hørte f.eks. akustisk guitar musik. Men Holfi er aldrig trættende at høre mere på. Holfien er lidt mere ala Marantz med hensyn til den lidt varme lyd.

Hvad med noget Rega??

Hmm, ja. Jeg husker ikke selv Holfi som værende tilbagelænet (lidt kedelig) i sin gengivelse. Men varm og engagerende. Regas elektronik (dog har jeg ikke hørt det sammen med regas højttalere) er noget ucharmerende og manglede netop lidt glans/varme/hvad ved jeg  efter min vurdering. Til gengæld var der masser af drive og energi Hårdt i lyden var det ikke, bare lidt for glansløs

Jeg vil lige tilføje, at jeg selv har haft Cursa3 + Maia effekt i et tidsrum og det er det jeg vurdere efter. Til gengæld voksede gengivelsen markant til det bedre, da jeg kørte med biamping (2 gange Maia) Den kombi ville jeg meget gerne prøve igen. En god ven til mig, havde en overgang en Mira3 hjemme, og synes også at den manglede noget krop/glans/varme/sprødhed...

krill
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Marts 2007 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Til rockforlife - Holfi's adresse er følgende:

Holstein & Bergh ApS
Gl Banegårdsvej 22 1
3000  Helsingør

--------------------------------------------

Og så vidt jeg ved er der ingen forhandlere af holfi i dag, det sælges udelukkende fra deres website eller ved at tage direkte kontakt til Peter Holstein.

Til top Vis krill's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krill

Wilhelmsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

krill skrev:
Til rockforlife - Holfi's adresse er følgende:

Holstein & Bergh ApS
Gl Banegårdsvej 22 1
3000  Helsingør

--------------------------------------------

Og så vidt jeg ved er der ingen forhandlere af holfi i dag, det sælges udelukkende fra deres website eller ved at tage direkte kontakt til Peter Holstein.

Selfølgelig er der da det... Ved i hvad første hit er, hvis man søger efter "holfi" på google? http://www.kf-scanaudio.dk/holfi.html

Og det ville jeg helt sikkert lytte lidt nærmere på, hvis det var mig der skulle ud for at søge efter en ny forstærker idag! Holfi har en enormt musikalsk og charmerende måde at spille musik på.

Tag ud og lyt til en integra 2.5.1 eller en 8S.

Til top Vis Wilhelmsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wilhelmsen

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 16 Marts 2007 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Hej Elert..

Hvad med at købe den brugte Rega Mira3 her på hifi4all og så købe en Rega Maia3 til den og så køre bi-amp  det er ca. 13k - så har du kontrolforstærker og 2 stereoeffektforstærkere

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan

Ellert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2007 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Har også haft et varmt øje til Rega men mest pga. deres "nye" cd afspiller apollo. Jeg har dog ikke hørt den men alle siger at den skulle være tæske god.

Jeg må nok indrømme at jeg studeret hvad holfi har og byde på og min bekymring går meget på at det virker som et spinkel firma men dog med et godt omdømme. Derfor tror jeg ikke at det bliver Holfi.

En af mine kammerater anbefalede mig at købe nedenstående:

Marantz SR 8500 (brugt) og SA7001 - som han sagde det er jo ikke lige så godt som nogen af de andre mærker som der tidl. er blevet nævnt men du får mange muligheder og meget lyd pr. krone. Nogen meninger om det?

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Marts 2007 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Der er jo også Vincent. Dem har jeg hørt godt om....
KT radio ham dem.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes