Emne: Cerwin-Vega! - forstærker ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Webweaver Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 07 Maj 2007 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må sige at jeg ikke forstår mange af Jer. Skod forstærker, der ikke er en 1 krone værd?
Vrøvl! Jeg er selv ejer af Cerwin Vega's 1.5 KW og 2,6KW forstærkere, hvilket jeg benytter i mit diskotek, sammen med Omnitronic Diskotek's højtalere. Det giver en super lyd, og jeg har aldrig haft problemer med maskinerne. Det jeg har oplevet i den tid jeg har haft dem, er en virkelig solid forstærker, som bare bliver ved og ved. Den har en utrolig god automat-kontrolleret blæser kølling, og nogle gode sikkerhedskredse. Den kan sagtens brage derud af i max position en hel nat igennem uden pause. Udover det kan der også tilsluttes enheder på 2 OHM til den, hvilket heller ikke ses på de fleste forstærkere.
Jeg kan klart anbefale dig en 1,5KW forstærker til dine 2 højtalere, hvis du vil køre en stereo lyd med smæk i :)
Mvh. Lasse Jensen
|
| Til top |
|
| |
buffas Branchemedlem

Ejer af Næslund Audio Systems
Bruger siden: 12 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webweaver skrev:
|
Jeg må sige at jeg ikke forstår mange af Jer. Skod forstærker, der ikke er en 1 krone værd?
Jeg har på fornemmelsen at det andre postere forsøger at signalere er at en kineseramp ikke bliver et hak bedre af at den bliver solgt under et amerikansk brand til det dobbelte af hvad den tilsvarende noname amp bliver solgt for..
Vrøvl! Jeg er selv ejer af Cerwin Vega's 1.5 KW og 2,6KW forstærkere, hvilket jeg benytter i mit diskotek, sammen med Omnitronic Diskotek's højtalere. Det giver en super lyd, og jeg har aldrig haft problemer med maskinerne.
Jeg er ked af at sige det, men jeg har endnu ikke hørt en Omnitronic kasse der lød bare i nærheden af noget brugbart til de ting jeg laver, men OK - der er også noget om budget og de krav der stilles..
Det jeg har oplevet i den tid jeg har haft dem, er en virkelig solid forstærker, som bare bliver ved og ved. Den har en utrolig god automat-kontrolleret blæser kølling, og nogle gode sikkerhedskredse. Den kan sagtens brage derud af i max position en hel nat igennem uden pause.
Nu kender jeg ikke lige til den specifikke model, men min generelle erfaring med kineserprodukterne er at det er kopier af kendte mærkevareprodukter, dog er der sparet på bla. komponentkvaliet etc. med resultat at visse af de her kineserforstærkere har svagheder og er svære bare at få som meget som et diagram lusket ud af abrikken, og det er sku ikke ret smart når man skal til at reparere grejet..
Udover det kan der også tilsluttes enheder på 2 OHM til den, hvilket heller ikke ses på de fleste forstærkere.
Nævn lige nogle af de større PA/disco amps der *ikke* kan drive en 2 ohm belastning
/peter
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Webweaver Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
buffas skrev:
Webweaver skrev:
|
Vrøvl! Jeg er selv ejer af Cerwin Vega's 1.5 KW og 2,6KW forstærkere, hvilket jeg benytter i mit diskotek, sammen med Omnitronic Diskotek's højtalere. Det giver en super lyd, og jeg har aldrig haft problemer med maskinerne.
Jeg er ked af at sige det, men jeg har endnu ikke hørt en Omnitronic kasse der lød bare i nærheden af noget brugbart til de ting jeg laver, men OK - der er også noget om budget og de krav der stilles..
Tjaa. Dem som jeg har hørt ad, de siger ihvertfald at de spiller rigtig godt, og det synes jeg indtil videre også at de gør. Men ja det kommer sikkert an på hvad for en brug af dem, som er påkrævet.
Det jeg har oplevet i den tid jeg har haft dem, er en virkelig solid forstærker, som bare bliver ved og ved. Den har en utrolig god automat-kontrolleret blæser kølling, og nogle gode sikkerhedskredse. Den kan sagtens brage derud af i max position en hel nat igennem uden pause.
Nu kender jeg ikke lige til den specifikke model, men min generelle erfaring med kineserprodukterne er at det er kopier af kendte mærkevareprodukter, dog er der sparet på bla. komponentkvaliet etc. med resultat at visse af de her kineserforstærkere har svagheder og er svære bare at få som meget som et diagram lusket ud af abrikken, og det er sku ikke ret smart når man skal til at reparere grejet..
Indtil videre har jeg slet ikke indtrykket af at det er dårlige komponenter etc. som er benyttet. Det er alt jeg kan sige. Om det er til at få diagrammet lokket ud af fabrikanten, skal jeg ikke kunne sige. Forhåbentlig skulle dette ikke blive nødvendigt :)
Udover det kan der også tilsluttes enheder på 2 OHM til den, hvilket heller ikke ses på de fleste forstærkere.
Nævn lige nogle af de større PA/disco amps der *ikke* kan drive en 2 ohm belastning
Jamen præcis. Det er der selvfølgelig flere af de større/bedre som kan. Men i og med denne så også kan, må den jo også være en af de bedre og større, eller hvad mener du? :)
|
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
buffas Branchemedlem

|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webweaver skrev:
buffas skrev:
Webweaver skrev:
|
Tjaa. Dem som jeg har hørt ad, de siger ihvertfald at de spiller rigtig godt, og det synes jeg indtil videre også at de gør. Men ja det kommer sikkert an på hvad for en brug af dem, som er påkrævet.
Indtil videre har jeg slet ikke indtrykket af at det er dårlige komponenter etc. som er benyttet. Det er alt jeg kan sige. Om det er til at få diagrammet lokket ud af fabrikanten, skal jeg ikke kunne sige. Forhåbentlig skulle dette ikke blive nødvendigt :)
Komponenterne er ikke nødvendigvis direkte dårlige, men der *er* altså forskel på om man giver en femmer eller en tyver for en komponent med samme specs.. På papiret er de måske ens, men de tolerancer de sorteres efter er ofte markant bredere ved de billige stumper.. Udover har jeg det indtryk at kvalitetskontrol er et stort set ukendt begreb på mange elektronikfabrikker i Kina..
Jeg glemmer aldrig mit første Kineser-discountprodukt - jeg måtte ombytte den 2 gange før jeg fik et brugbart eksemplar.. Erfaringen med kineserforstærkere er noget nær den samme..
Jamen præcis. Det er der selvfølgelig flere af de større/bedre som kan. Men i og med denne så også kan, må den jo også være en af de bedre og større, eller hvad mener du? :)
Praktisk erfaring med et par Behringer EP2500 ( også en billig kineseramp ), som også på papiret kan køre 2 ohm viser at de ikke kan holde til det - De dør måske ikke af det i første omgang, men levetiden forkortes markant, og jeg ved ikke med dig, men jeg ville være lidt ked af at stå med en amp, som man ikke er 100% sikker på holder showet igennem
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Webweaver Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
buffas skrev:
Webweaver skrev:
|
Komponenterne er ikke nødvendigvis direkte dårlige, men der *er* altså forskel på om man giver en femmer eller en tyver for en komponent med samme specs.. På papiret er de måske ens, men de tolerancer de sorteres efter er ofte markant bredere ved de billige stumper.. Udover har jeg det indtryk at kvalitetskontrol er et stort set ukendt begreb på mange elektronikfabrikker i Kina..
Jeg glemmer aldrig mit første Kineser-discountprodukt - jeg måtte ombytte den 2 gange før jeg fik et brugbart eksemplar.. Erfaringen med kineserforstærkere er noget nær den samme..
Nu ved jeg ikke hvilken pris du vil op i, før det ikke er billigt discount? Crown priser? CV'en koster da alligevel omkring de 8000 kr, hvilket jo også er en slags penge.
Praktisk erfaring med et par Behringer EP2500 ( også en billig kineseramp ), som også på papiret kan køre 2 ohm viser at de ikke kan holde til det - De dør måske ikke af det i første omgang, men levetiden forkortes markant, og jeg ved ikke med dig, men jeg ville være lidt ked af at stå med en amp, som man ikke er 100% sikker på holder showet igennem
Tjaa.. Billigt og billigt. Jeg kender nu også nogle folk, som er ganske tilfreds med Behringer, som jeg også selv mener er et helt okay mærke, til rimelige penge.
Men det er det jeg siger. Jeg har ikke oplevet mine amp's er døde. De har holdt til lange aftener på max power, og de bliver brugt rigtigt flittigt endda. Derfor stoler jeg på maskinen kan klare det. Det har den jo gjort indtil videre. Dog har jeg ikke kørt med 2 OHM, men kun 4. Så skal ikke kunne udtale mig om stabiliteten på 2 OHM. Det kan godt være du har ret i den bliver meget slidt nede i så lave modstande. Det beskriver det også i guiden som ikke tilrådigt at brokoble den så lavt nede. Men den kan dog, hvis man virkelig vil.
|
|
|
|
|
|
Nå men for at komme ind på et lille sidespor. Jeg har mine 2 amp's, men overvejer nu at købe et anlæg mere til et andet projekt. Jeg søger selvfølgelig noget som bare arbejder derud af, hele aftenen og natten minimum, og som ikke kan slås ud så let. Den skal selvfølgelig været meget stabil, og så skal den have en forholdsvis stærk effekt øgning.
Skal man over i noget Crown, LAB eller findes der måske noget andet til mindre penge, som også er helt klart værd at benytte i et middel-størrelse, mobildiskotek?
|
| Til top |
|
| |
buffas Branchemedlem

|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webweaver skrev:
|
.....
Nu ved jeg ikke hvilken pris du vil op i, før det ikke er billigt discount? Crown priser? CV'en koster da alligevel omkring de 8000 kr, hvilket jo også er en slags penge.
Det er stadig en halvbillig kineser med et CV logo på fronten
.....
Tjaa.. Billigt og billigt. Jeg kender nu også nogle folk, som er ganske tilfreds med Behringer, som jeg også selv mener er et helt okay mærke, til rimelige penge.
De laver også nogle ganske OK produkter, men du skal ikke forvente performance i 10.000 krs klassen fra en amp til 2500,-
Men det er det jeg siger. Jeg har ikke oplevet mine amp's er døde. De har holdt til lange aftener på max power, og de bliver brugt rigtigt flittigt endda. Derfor stoler jeg på maskinen kan klare det.
Det er også den eneste reelle måde at teste det på, for selv dyre amps kan være noget l*rt
Nå men for at komme ind på et lille sidespor. Jeg har mine 2 amp's, men overvejer nu at købe et anlæg mere til et andet projekt. Jeg søger selvfølgelig noget som bare arbejder derud af, hele aftenen og natten minimum, og som ikke kan slås ud så let. Den skal selvfølgelig været meget stabil, og så skal den have en forholdsvis stærk effekt øgning.
Skal man over i noget Crown, LAB eller findes der måske noget andet til mindre penge, som også er helt klart værd at benytte i et middel-størrelse, mobildiskotek?
Send lige en PM , jeg tror allerede denne tråd er på kanten af hvad admins er OK med..
/peter |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Webweaver Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
buffas skrev:
Webweaver skrev:
|
Send lige en PM , jeg tror allerede denne tråd er på kanten af hvad admins er OK med..
/peter
|
|
|
|
|
|
Det er i orden Peter. Jeg sender dig en PM :)
Mvh. Lasse Jensen
|
| Til top |
|
| |
casperwandrup Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 04 August 2007 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må hellere komme med lidt feedback omkring hvordan det hele endte. Jeg fik desværre ikk råd / lov til at købe min A1.5 KW  så jeg kører lidt på skift med 3 forstærkere for at se hvilke det lyder bedst på dem. (Eltax 900 watt, Pioneer 400 watt, Onkyo 300 watt) Jeg på indrømme at Pioneer'en lyder bedst bass mæssigt, og holdkæft hvor er det meget vollume i den! Jeg har fået installeret 2 stk blæsere i den, så den aldrig bliver varm (det bliver lokalet så istedet) Der er bare smæk på basen med den Pioneer!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 01 Januar 2008 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 01 Januar 2008 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, ja den er værd at tage med i overvejelserne... Jeg ville gå efter en NAD
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Januar 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg har læst denne foruroligende anmeldelse. Men jeg tror godt Cerwin Vega er klar over det, de har i hvert fald lavet en second edit af alle A-series forstærkerne, hvor de gør meget ud af at beskrive hvor balanceret den nye er i forhold til den gamle. Disse nye forstærkere skulle også have 60% større køle areal samt bedre design, da også det bliver hakket ned i anmeldelsen. (man skulle næsten tro Cerwin Vega har læst "den søde lille anmeldelse") Jeg tror faktisk Cerwin Vega har udbedret kritikken! Link til de nye forstærkere: CERWIN-VEGA A0.8KW2CERWIN-VEGA A1.5KW2 CERWIN-VEGA A2.6KW2
|
| Til top |
|
| |
hansen Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 02 Januar 2008 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
casperwandrup skrev:
Ja, jeg har læst denne foruroligende anmeldelse. Men jeg tror godt Cerwin Vega er klar over det, de har i
hvert fald lavet en second edit af alle A-series forstærkerne, ... |
|
|
Men hvorfor overhovedet boevle med det der, naar man kan faa en problemfri Crown til ca. samme penge?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Januar 2008 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
hansen skrev:
Men hvorfor overhovedet boevle med det der, naar man kan faa en problemfri Crown til ca. samme penge? |
|
|
Tjaa, måske fordi de tror der er penge i det ? Jeg kunne da godt finde på at købe det, hvis ham i Hifi klubben er god nok til at tale for sin sag.
|
| Til top |
|
| |
hansen Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 02 Januar 2008 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
casperwandrup skrev:
hansen skrev:
Men hvorfor overhovedet boevle med det der, naar man kan faa en problemfri Crown til ca. samme penge? |
|
|
Tjaa, måske fordi de tror der er penge i det ? Jeg kunne da godt finde på at købe det, hvis ham i Hifi klubben er god
nok til at tale for sin sag. |
|
|
Jeg taenkte fra koebers synsvinkel, ikke saelgers
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Januar 2008 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
hansen skrev:
Jeg taenkte fra koebers synsvinkel, ikke saelgers  |
|
|
Ja okay det rigtigt, man kan jo ikke gå hen og få byttet sin gamle forstærker til en af de nye. men til de fremtidige købere er idéen da fin nok.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 02 Januar 2008 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor overhovde kikke på Cerwin Vega´s forstærker, når man kan få en fra Crown for samme penge, som kan alt det som Cerwin Vega ikke
kan, rigtig mænd brug Crown
Gør livet lette købe ikke Cerwin Vega men Crown og få dine Cerwin Vega til at spille
Giver ikke en krone for hvad Webweaver skrive om sine Cerwin Vega forærker, som bliver bruget i et Diskotek, at alle de Diskotek jeg har hør,
er der ingen der er i stand til at gengive musik, men de er god til at send støj ud, ved ikke om Webweaver har hørt Crown forsærker, men har
skulle prøve det og få en beder Diskotek lyd.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 02 Januar 2008 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
casperwandrup skrev:
Jeg må hellere komme med lidt feedback omkring hvordan det hele endte. Jeg fik desværre ikk råd / lov til at købe min A1.5 KW så jeg kører lidt på skift med 3 forstærkere for at se hvilke det lyder bedst på dem. (Eltax 900 watt, Pioneer 400 watt, Onkyo 300 watt) Jeg på indrømme at Pioneer'en lyder bedst bass mæssigt, og holdkæft hvor er det meget vollume i den! Jeg har fået installeret 2 stk blæsere i den, så den aldrig bliver varm (det bliver lokalet så istedet) Der er bare smæk på basen med den Pioneer! |
|
|
Øhm, 900 watt Eltax? Du regner vel ikke med at de watt opgivelser du lige slynger afsted der har noget reelt på sig? Forstår faktisk slet ikke hvorfor du skriver de watt-opgivelser, du kunne lige så godt skrive hvilken farve pågældende forstærker har ...
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 02 Januar 2008 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
casperwandrup skrev:
Jeg må hellere komme med lidt feedback omkring hvordan det hele endte. Jeg fik desværre ikk råd / lov til at købe min A1.5 KW så jeg kører lidt på skift med 3 forstærkere for at se hvilke det lyder bedst på dem. (Eltax 900 watt, Pioneer 400 watt, Onkyo 300 watt) Jeg på indrømme at Pioneer'en lyder bedst bass mæssigt, og holdkæft hvor er det meget vollume i den! Jeg har fået installeret 2 stk blæsere i den, så den aldrig bliver varm (det bliver lokalet så istedet) Der er bare smæk på basen med den Pioneer! |
|
|
Øhm, 900 watt Eltax? Du regner vel ikke med at de watt opgivelser du lige slynger afsted der har noget reelt på sig? Forstår faktisk slet ikke hvorfor du skriver de watt-opgivelser, du kunne lige så godt skrive hvilken farve pågældende forstærker har ...
|
|
|
Præcis! Opgivelserne kan dog også bruges til at se hvilket firma der er mest useriøst. Eltax er sikker vinder i denne diciplin, og det burde vel ikke komme bag på nogen. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Januar 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
|
|
|
Den er sølv grå xD ! haha, ej jeg forstår dig godt. Hvis jeg skal være helt ærlig, så.... Den har en strømforsyning på 500 watt, og den kan selvfølgelig ikk bruge alle 500 selv hvis den gerne ville. at de så skriver på specs at den har 900 watt hænger slet slet ikke sammen. hvis vi siger den bruger halvdelen på varmeudvikling (250 watt) og så måske 50 watt mere går tabt et eller andet sted i elektronikken. ville det så være et realistisk bud at sige den har omkring 200 watt i alt ?
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 02 Januar 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
casperwandrup skrev:
Ascari skrev:
|
|
|
Den er sølv grå xD ! haha, ej jeg forstår dig godt. Hvis jeg skal være helt ærlig, så....
Den har en strømforsyning på 500 watt, og den kan selvfølgelig ikk bruge alle 500 selv hvis den gerne ville. at de så skriver på specs at den har 900 watt hænger slet slet ikke sammen. hvis vi siger den bruger halvdelen på varmeudvikling (250 watt) og så måske 50 watt mere går tabt et eller andet sted i elektronikken. ville det så være et realistisk bud at sige den har omkring 200 watt i alt ?
|
|
|
Så er det da vist også kun hvis vi taler spidsbelastning, ellers tror jeg vi skal meget længere ned.  men det kan også være ligemeget, for det siger alligevel intet om dens evner.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|