Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 17:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Cerwin-Vega! - forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
casperwandrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

kappen skrev:

Så er det da vist også kun hvis vi taler spidsbelastning, ellers tror jeg vi skal meget længere ned.

men det kan også være ligemeget, for det siger alligevel intet om dens evner.

Yep, det har jeg indset! Jeg tror jeg vil skaffe mig en NAD eller Crown fra nu af!
Til top Vis casperwandrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af casperwandrup

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Crown er meget bedre end NAD hvis du spørger mig. 

En CE1000 eller en Powertech er to super Crown effekter der rent faktisk sagtens kan matches med rigtig godt udstyr.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

casperwandrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:

Crown er meget bedre end NAD hvis du spørger mig. 

En CE1000 eller en Powertech er to super Crown effekter der rent faktisk sagtens kan matches med rigtig godt udstyr.

Okay, kender du nogle steder man kan købe Crown forstærkere?
Til top Vis casperwandrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af casperwandrup

Webweaver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Giver ikke en krone for hvad Webweaver skrive om sine Cerwin Vega forærker, som bliver bruget i et Diskotek, at alle de Diskotek jeg har hør,
er der ingen der er i stand til at gengive musik, men de er god til at send støj ud, ved ikke om Webweaver har hørt Crown forsærker, men har
skulle prøve det og få en beder Diskotek lyd.

Jeg har hørt Crown forstærkere jo. Og vi kan hurtigt blive enige om at Crown er et langt bedre mærke. Men, mange af deres maskiner er også langt dyrere.

Jeg holder stadig fast i mine CW amps kører fejlfrit.
Jeg har tæsket dem godt, og de har stadig ikke givet vrøvl fra sig.

At der er kommet en forbedret model af maskinen, synes jeg da kun er interessant :)

Til top Vis Webweaver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Webweaver Besøg Webweaver's Websted

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Kan kun gyse efter at have læst hifiklubbens salgssvada for disse amps....Hvor uhyggeligt at hifiklubben er nået så langt ned. Vidste godt at de solgte kraftigt ud dengang cykelklubben nær havde trukket dem under..men det her er jo grotesk.

Det er godt at bla webweaver er glad for sine "CV" amp, men smager det ikke lidt dårligt at man kunne have købt den selv samme amp ( + 2300 rpm fan diff) for under 2500 kr hvis hifiklubben ikke havde sat et CV klistermærke på fronten ? Nyprisen for sådan en 2.6 er hvad man kan få en Macro-Tech 2400 for brugt...

Det er netop den slags syge corporate greed som alle de gamle audioviser fortalte om, og hvordan hifiklubben altid ville være anderledes..nu er de nok de værste i branchen efterhånden. Virkelig hardcore plat.

Skal man tro på rygterne i branchen..og efter at have set en liste over hvad der sidder i de amps så skal det nok ca passe, at hifiklubben har en indkøbspris på under 600 kr pr amp når de tages hjem i containerlæs.

Selv de billige Crown xls amps har "rigtige" metalhus transistorer og ikke heng shi plastik transistorer som jeg faktisk ikke troede kunne bruges til lyd.

Hvis man ringer til CV i usa (har prøvet) så vil de på ingen måde kendes ved de danske CV amps. Selvom CV er blevet opkøbt og junked down til kinagøgl så er deres speakers stadig designed i usa og er ikke så dårlige til prisen og formål..men de amps hifiklubben sætter CV skildte på er så pinagtigt ringe at CV skammer sig over at de er i en økonomisk situation hvor de ikke kan sige nej til de royalty 5 ører hifiklubben gir dem hvergang en "CV" amp ryger over disken.

Jeg vil uden at blinke sætte en crown amp med den halve effekt op imod sådan en CV amp til tortur test..any takers ?

Til top Vis Hasselhof's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hasselhof

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Hvis du vil have en forstærker, som er bygget ordentligt - kan levere varen 24/7 - uden pjat er jeg fuldstændig enig med de, som anbefaler Crown. Jeg er helt klart af den opfattelse, at du skal have een fra Macrotech- serien. Du bør kigge efter en brugt men ok, Macrotech 1200 (1202) - eller 2400 (2402) - ingen tvivl der. Det er proffesionelle arbejdsheste af højeste klasse. Normalt sidder de i diverse PA-systemer og dér sidder de godt!

Jeg mener at det er ASCON i Ålborg, som har importen - men ellers kig i DBA og lign.

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

casperwandrup skrev:
hansen skrev:

Men hvorfor overhovedet boevle med det der, naar man kan faa en problemfri Crown til ca. samme penge?

Tjaa, måske fordi de tror der er penge i det ? Jeg kunne da godt finde på at købe det, hvis ham i Hifi klubben er god nok til at tale for sin sag.

Jamen når man handler udfra hvad sælger mener er "bedst" og HFK ikke sælger Crown tror jeg ikke vi kommer meget længere her, desværre...

Jeg ville satme nødigt lade mig overtale til at købe l**t, bare fordi jeg ikke selv har en mening om tingene
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Der er ingen undskyldning for ikke at købe Crown fra Arteq, hvis du vil bevæge dig ind på det område. Du kan få en XLS-602 til 5k. Normalprisen er vist 8k. Du kan endda få en XTi-1000 for 7k.

Drop den Cerwin Vega - hvis man da overhovedet kan kalde den for en Cerwin Vega. Jeg synes virkelig, Hifi Klubben skraber bunden med det pis af et produkt. Og at de udråber den til et sandt kraftværk, og endda går så vidt at kalde den for "verdens vildeste forstærker", er fuldstændig helt ude i hampen. De må virkelig være flove efter den omtale produktet fik på Hifi & Musik. 

Webweaver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2008 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Vi kan stadig hurtigt blive enige om at Crown styrer inden for forstærkere, men jeg benytter mig stadig af blandt andet CV amps i forstærker racks, og har ingen problemer med dem. De har spillet yderst udemærket til forskellige arrangementer, sammen med blandt andet Crown og Chevin Research til bund-systemet. 

Men anyways, mon ikke den her debat er uddebateret :)
Hver smag, til hver sin mand.

Mvh. Lasse Jensen

Til top Vis Webweaver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Webweaver Besøg Webweaver's Websted

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 30 April 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Webweaver skrev:

Vi kan stadig hurtigt blive enige om at Crown styrer inden for forstærkere, men jeg benytter mig stadig af blandt andet CV amps i forstærker racks, og har ingen problemer med dem. De har spillet yderst udemærket til forskellige arrangementer, sammen med blandt andet Crown og Chevin Research til bund-systemet. 

Mvh. Lasse Jensen

Jo den er uddebateret! Hvorfor bringer du den så på banen igen?

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Webweaver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2008 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:
Webweaver skrev:

Mvh. Lasse Jensen

Jo den er uddebateret! Hvorfor bringer du den så på banen igen?

Havde ikke lagt mærke til forgående's indlæg's dato. Sorry.

I'm out :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes