| Forfatter |
|
vern Branchemedlem

Hificlassic.dk
Bruger siden: 01 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kontaktede dem bare og spurgte om ikke reckhorn lavede et filter der kunne dele omkring 600-1000hz til mit JBL projekt. Forhandleren skrev tilbage at det gjorde de ikke og at jeg burde gå efter noget af en bedre kvalitet. Det er da ærligt af ham. God service
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
PHN2 skrev:
| Jeg tror også at lars clausen himself er på vej med nyt filter i hans nye firma; newclassd... |
|
|
Okay det lyder spændende. Har du mere info om det?
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil meget gerne høre om erfaringer - specielt med LC-Audios delefilter.
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Prøv Daniels, jeg ved han har (haft) lc. Jeg har også lc. Er egentlig godt tilfreds, men jeg har brum i min forstærker (klasse D) og mit filter en integreret deri. Er dog ret sikker på at filteret ikke har noget med brummet at gøre. Klasse D er notorisk kendt for rfi/brum probs.
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
PHN2 skrev:
Hej.
Prøv Daniels, jeg ved han har (haft) lc. Jeg har også lc. Er egentlig godt tilfreds, men jeg har brum i min forstærker (klasse D) og mit filter en integreret deri. Er dog ret sikker på at filteret ikke har noget med brummet at gøre. Klasse D er notorisk kendt for rfi/brum probs.
mvh. Per. |
|
|
Det filter jeg har, har jeg netop købt af Daniels.  Men jeg vil hellere spørge lidt i tråden, da jeg mener at et salg, ikke nødvendigvis giver køber ret til at stille tusinde spørgsmål bagefter. Det kan virke lidt for meget, som om man forventer udvidet service. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
PHN2 skrev:
Hej.
mvh. Per. |
|
|
De klasse D forstærkere jeg har hørt brummede ikke. Vil snarere tro det er problemer med stelveje. Du burde lave seperat kabinet og strømforsyning til filtrene.
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
vern skrev:
| jeg kontaktede dem bare og spurgte om ikke reckhorn lavede et filter der kunne dele omkring 600-1000hz til mit JBL projekt. Forhandleren skrev tilbage at det gjorde de ikke og at jeg burde gå efter noget af en bedre kvalitet. Det er da ærligt af ham. God service |
|
|
Det havde været bedre service hvis han havde gjort dig opmærksom på at man ikke bare kan hægte et standardfilter mellem 2 ikke nærmere definerede enheder og forvente at "alles is in ordnung"
|
| Til top |
|
| |
vern Branchemedlem

Hificlassic.dk
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det havde været bedre service hvis han havde gjort dig opmærksom på at man ikke bare kan hægte et standardfilter mellem 2 ikke nærmere definerede enheder og forvente at "alles is in ordnung"
[/QUOTE]
det ved jeg jo sådan set godt, men jeg blev jo alligevel nødt til at forhøre mig om han havde et delefilter der kunne dele det rigtige sted. de efterfølgende justeringer må jeg jo selv stå for.
jeg er lidt ved at opgive projektet pga økonomien, men måske ender jeg simpelthen bare med et passivt filter (en kammerat har lovet at hjælpe, og han ved en masse om det).
mvh Verner
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
vern Branchemedlem

Hificlassic.dk
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
SÅ er det lykkes mig igen at finde et 3 vejs elektronisk delefilter med phonostik i USA. Det kan stilles til 220volt så det er ikke et problem. Jeg havde et af dem for 5-7 år siden og var enormt tilfreds men havde helt glemt navnet. Pyle PYX-3X Electronic Crossover Network
Så vidt jeg husker ender det i max. 1500kr her i DK med diverse told og skat. Jeg bestiller et eller flere. Hvem skal have et med? Så sparer vi lidt på portoen som er 120dollars uanset om jeg køber et eller 5, og de lægger også moms på portoen???
Mvh Verner
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Verner,
Det lyder interessant - jeg er med på et stk. .. æhm.. eller - er det stereo eller skal man ha' to? Har du et link med mere info ?
/erla
|
| Til top |
|
| |
vern Branchemedlem

Hificlassic.dk
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Erla det er et stereo 3 vejs med alle muligheder for frekvenser, men vidst låst fast på 18db skæring. søg på dette på google og du vil finde.
Pyle PYX-3X Electronic Crossover Network
Det er alm hifi bredde og har både phonostik og jack, og kan desuden køre både 110v og 220v (der er en omskifter). prisen er 69dollars pr stk og så 125 dollars i fragt uanset om vi købet et eller 5. Når der så kommer moms og afgift på i tolden, ender det max i 1500kr pr filter.
Mvh Verner
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|