Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Partyhøjttaler? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stikflamme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Heey der ude...

Jeg har tænkt lidt over om der er andre partyførringshøjttalere end Cerwin-Vega?? Jeg er ik den største fan af C-V's højttalere... Jeg har set hvordan de er opbygget, og det er jeg ik helt så glad for..

Så jeg tænkte om i ved noget om der er andre og evt bedre partyhøjttalere der ude???

Mvh stikflamme

mortenkongsfelt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Hvad med Dali Concept 10 eller Dali AXS10K?

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Gulvhoejt taler/DALI_AXS10K_hoejttaler_Sort.htm

Specielt sidstnævnte virker lidt til at være i retning af partyspeaker...

Måske nogle Dali 850 ville nok også kunne gøre det ret hæderligt?

Generelt kan de fleste "større" højtalere jo spille rimeligt højt...

Hvad er dit budget, og hvor stort er rummet de skal spille op?

Til top Vis mortenkongsfelt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortenkongsfelt

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger et sæt B&W 603 serie 2 købt brugt fra en venlig mand i Kolding. B&W er alligevel så skingre i diskanten og mudrede i bassen at de passer fint til fest!

Så kan jeg skåne mine "rigtige" højttalere.

Til top Vis Mikke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikke

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Jeg kan står inde for Dali 109 (modellen før 909)..En forløber til Concept 10

Der er virkelig gang i de ht'er, det kan jeg godt skrive under på!..Men hvis du virkelig vil have nogle party ht'er, er det så ikke lige meget hvordan de ser ud??.

Men hvis du endelig skulle vælge nogle CV'er, der ser rimelig pæne ud, og kan spille højt, så er AL-1000 / 1002 helt sikkert noget jeg vil anbefale..Virkelig sindsyge hjemmeht'er, noget at det højstspillende stykke ht'er du kan få til hjemmebrug (siger mange. inkl. mig selv)

mvh Henrik

Zirio's Cinema

Bassfilm

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

CW VS-15. Det duer.

Hvordan de er bygget op aner jeg ikke, men det spiller bare.

Samtidig må de være til at finde for rimelige penge.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

jensby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Hey Stikflamme!

Forstår din skuffelse over opbygningen af CW  Har jeg også adskillige gange konstateret, må være navnet, og ikke skotøjsæsken af et kabinet og kina enhederne man betaler for.... og så spiller de generalt ad pommern til! Har selv ejet AT-100 og DC-15 i meget kort tid

Nu skriver du ikke noget om budget - eller forstærkeren det skal fungere med... Eller hvor meget "party" der skal være i gaden

Jeg har selv haft mobil diskotek, og prøvet forskellige løsninger, fra små forsamlingshus systemer, til større PA anlæg.

Jeg går ud fra du har et alm. hifi system, som du vil supplere til fest brug?

Er det "low-cost" løsning med en alm. hifi forstærker, kunne et byggesæt der hed Zomax Take-Off være en mulighed. 2 stk 15", med et horn, de sidste modeller af dem blev også suppleret med en bullet diskant. Eller alternativt Zomax Rock 300, som blev udviklet i samarbejde med Hifi & Elektronik.
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=48337408

Er det til mere seriøs brug, og tillader budgettet det, ville jeg finde mig et sæt brugte EV!
Se næsten samtlige amatør musikere, yep, de bruger EV. De tåler mosten, er "forholdsvis rimelige" at købe brugte, og så er din afskrivning på et velholdt brugt sæt lig nul. Den dag du vil sælge dem igen, holder de prisen utroligt godt!

JBL har også lavet nogle modeller, som kan anbefales, der er et sæt i Den Blå Avis:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=48069864

Skal de være nye, er der også nogle af Monacor's StageLine som spiller forrygende til prisen!

Alternativt, må du jo igang med stiksaven og bygge selv

/Jensby

Til top Vis jensby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensby

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Hey,

HAHA... simpelhen for sjovt at læse....

Hvad tror i det er der gør at CV kan spille højt? Det er jo præcis den opbygninge der er brugt. Havde de lavet den som alm hifi højttalere havde de ikke spillet så "fedt" som de gør. CV er efter min menning den bedste fest højttaler man kan købe sig. Og alt det ballade med at de spiller af skrammel osv, OG ? Glem dog transienter og stereobilleder når i drikker og fester, og ha' det sjov istedet med buldrende bas og høj musik.

Og, så mener jeg faktisk ikke at det var kina enheder der sad i de "gamle" CV højttalere. Mener faktisk både peerless og Vifa har laveret enheder, før de blev til det vi kender idag fra hifiklubbens kina import.

DC og VS 15 er nogle af de bedste festhøjttalere jeg har hørt. Kan du finde sådan et par brugt til gode penge, så køb dem.

Hvem siger at de Dali er bedre? Jeg har set de basenheder der blev brugt i dali 909, og det var noget af de piveste jeg har set på en 10". Vi solgte dem for 150kr pr stk engang i qlyd. De kan SLET ikke følge med de basenheder CV brugte.

Så glem alt om fløjlshansker, transienter, timing og stereobilleder.... spil højt og dybt, og fest igennem. Det er sku da det en fest går ud på. Så kan man altid sætte noget andet for når man sidder og skal nyde musik.

Btw, hold dig fra Zomax. Det er 20 år+ gamle enheder købt fra et restlager i kina.... Magen til skrammel skal man lede længe efter. HVIS det skal være PA til ok penge, så kig efter Eminence istedet, eller lign. Der er bare INGEN bund i PA enheder, i forhold til et sæt CV... bare så du ved det, for det er det ikke lavet til. Der sker intet under 40-50Hz.

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

Stikflamme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2007 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:

Jeg kan står inde for Dali 109 (modellen før 909)..En forløber til Concept 10

Der er virkelig gang i de ht'er, det kan jeg godt skrive under på!..Men hvis du virkelig vil have nogle party ht'er, er det så ikke lige meget hvordan de ser ud??.

Men hvis du endelig skulle vælge nogle CV'er, der ser rimelig pæne ud, og kan spille højt, så er AL-1000 / 1002 helt sikkert noget jeg vil anbefale..Virkelig sindsyge hjemmeht'er, noget at det højstspillende stykke ht'er du kan få til hjemmebrug (siger mange. inkl. mig selv)

mvh Henrik

Zirio's Cinema

Bassfilm

"Men hvis du virkelig vil have nogle party ht'er, er det så ikke lige meget hvordan de ser ud??."

Det er ik udseendet jeg tænker på når jeg mener opbygning... det er hvordan de er bygget op, dvs kabinettet osv.. Lad mig sige det sådan.. Tager du en dali højttaler vs en C-V, kan du se den store forskel med hensyn til kvalitet og opbygning.

Men jo, udseendet er komplet ligegyldigt, bare de spiller fornuftigt, kan klare mosten, er fornuftigt opbygget og sidst men ikke mindst er en partyhøjttaler..

Mvh stikflamme

Stikflamme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2007 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

jensby skrev:

Hey Stikflamme!

Forstår din skuffelse over opbygningen af CW  Har jeg også adskillige gange konstateret, må være navnet, og ikke skotøjsæsken af et kabinet og kina enhederne man betaler for.... og så spiller de generalt ad pommern til! Har selv ejet AT-100 og DC-15 i meget kort tid

Nu skriver du ikke noget om budget - eller forstærkeren det skal fungere med... Eller hvor meget "party" der skal være i gaden

Jeg har selv haft mobil diskotek, og prøvet forskellige løsninger, fra små forsamlingshus systemer, til større PA anlæg.

Jeg går ud fra du har et alm. hifi system, som du vil supplere til fest brug?

Er det "low-cost" løsning med en alm. hifi forstærker, kunne et byggesæt der hed Zomax Take-Off være en mulighed. 2 stk 15", med et horn, de sidste modeller af dem blev også suppleret med en bullet diskant. Eller alternativt Zomax Rock 300, som blev udviklet i samarbejde med Hifi & Elektronik.
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=48337408

Er det til mere seriøs brug, og tillader budgettet det, ville jeg finde mig et sæt brugte EV!
Se næsten samtlige amatør musikere, yep, de bruger EV. De tåler mosten, er "forholdsvis rimelige" at købe brugte, og så er din afskrivning på et velholdt brugt sæt lig nul. Den dag du vil sælge dem igen, holder de prisen utroligt godt!

JBL har også lavet nogle modeller, som kan anbefales, der er et sæt i Den Blå Avis:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=48069864

Skal de være nye, er der også nogle af Monacor's StageLine som spiller forrygende til prisen!

Alternativt, må du jo igang med stiksaven og bygge selv

/Jensby

Tak for din respons, vil lige kigge på det..

Stikflamme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2007 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Så glem alt om fløjlshansker, transienter, timing og stereobilleder.... spil højt og dybt, og fest igennem. Det er sku da det en fest går ud på. Så kan man altid sætte noget andet for når man sidder og skal nyde musik.

Lige præcis! Det er lige præcis det de skal bruges til... Jeg vil nemlig ik udsætte mit andet hifi for øl og overbelastning..

Når jeg siger partyhøjttaler, mener jeg TUNG bass, høj volumen... som du siger, ik hverken stereoperspektiv eller smukt udseende eller lignende. Det skal bare være en boom højttaler, men grunden til jeg ikke er glad for at købe C-V er fordi så mange af mine venner har haft dem, og der har altid været problemer hend af vejen. Specielt den med at diskanten brænder af...

Derfor ved jeg ik om det er et fornuftigt køb med hensyn til C-V.. Jeg leder efter noger som kan klare mosten, og det skal helst ik være PA, da de for det meste ik spiller særlig dybt.. Og igen... de skal bruges privat.. sååå..

Men mange siger at gamle C-V er bedre end de nyeste modeller som tiden har medbragt... Kan det passe??

Mvh stikflamme

StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 02:28 | IP-adresse registreret  

Vil klart anbefale sådan et par som jeg selv har (CLSC-215) hvis der er bare skal spilles op til fest. De kan spille dybt, og virkelig højt!

Kan ikke forstå folk springer diskanterne, de må bruge dårlige forstærkere! Har sprunget sikringen med 2 x asp1000 og 2 x nad 216thx, så hvis du har nok med power bag, så er det partyhøjtallerEN!

Så kan udseendet vist diskuteres :P

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 Marts 2007 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Hey,

De springer somregel diskanten fordi de bruger en for lille forstærker. Dog har AL1000 ry for at springe diskanter. Men alle dem jeg har kendt der har haft CV, har ikke sprunget diskanter (på nær et sæt AL1000). VS 15 er vidst lidt billigere end DC15, men skulle også spille lidt mere "fedt", og så er de også lidt billigere.

Og NEJ, Dali er ikke bedre opbygget inden i når vi snakker 909 og resten af deres partyhøjttalere.

CV blev solgt til et disko firma for nogle år siden, og siden er produktionen flyttet ud til kina. De nye har altså ikke noget med de gamle at gøre mere, desværre, men derfor kan de stadig spille højt. Det samme gælder deres bilstereo der mere eller mindre idag også er kina hyldevare

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Specielt den med at diskanten brænder af...

Ja det er jo en hyppig misforståelse, at CV er lette at drive, så man bruger en for lille forstærker. Bagefter får højttalerne dette ufortjente ry, fordi folk ikke sætter tingene ordentligt sammen. Bortset fra AL1000, så sprrnger der ikke diskanter, hvis man altså bruger en forstærker der ikke klipper og misbruges..

Kato
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes en jbl 4430/4435 studie monitor er perfekt til at spille højt. I 4430 er der en 15 tomme bas i et stort kabinet og i 4435 er der to 15 tomme basser i hver højtaler. Det burde kunne spille enhver fest op da basenhederne kan tage rigtig meget smæk. Jeg bruger selv 4430 til at sparke røv når jeg har lyst til at spille højt musik. Har prøvet at give 4430 200watt vedvarende og det kan de sagtens klare. Da det er studie monitore spiller de faktisk samtidig rigtigt godt. De er lidt dyre brugt men engang imellem fås de billigt hvis man er heldig.

MVH

Cato

Til top Vis Kato's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kato

Kato
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Skal lige nævne at der i 80'erne var et diskotek som brugte 4430/4435 i deres lydsetup da de var de eneste højtalere som kunne klare mosten og samtidig spille godt....!
Til top Vis Kato's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kato

Holmen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

http://www.aage.dk Vælg PA og mixere ude til venstre. Vælg højttalere. Der en meget at vælge imellem. Både aktive og passive.
Til top Vis Holmen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmen

Stikflamme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2007 kl. 02:58 | IP-adresse registreret  

Hmm... Det lader til at C-V er det eneste der sådan virker indbydende.. Fordi ellers havner vi hende i den ende hvor der står PA udstyr, og det er IKKE lige det jeg havde tænkt mig..  Hmm... måske ville et par C-V clsc 15 gøre godt... og NAD's C272 effektbøf.. Hmm..

Tak for jeres rådgivning folks.. Jeg takker..

Mvh stikflamme

StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Stikflamme skrev:
Hmm... Det lader til at C-V er det eneste der sådan virker indbydende.. Fordi ellers havner vi hende i den ende hvor der står PA udstyr, og det er IKKE lige det jeg havde tænkt mig..  Hmm... måske ville et par C-V clsc 15 gøre godt... og NAD's C272 effektbøf.. Hmm..

Tak for jeres rådgivning folks.. Jeg takker..

Mvh stikflamme

Bare husk at have RIGELIGT med effekt, ellers går det galt ;)

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Ja du kan ikke nøjes med C272, du bliver nød til at købe noget effekt til den!..

Evt en NAD 218, eller 2x216.. Men jeg vil nok hellere have 1x218...

Men jeg ved ikke lige hvor meget de kan trække, men de kan nok trække mere end en 218..skal jeg ikke lige gøre med klog på..

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Marts 2007 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Hey,

Ellers prøv og se om du kan finde en brugt Rotel effektblok. De er langt bedre end de NAD. Prøv og sammenlign dæmpningsfaktoren. På Rotel RB1080 som jeg har ligger den på 1000, og på NAD THX 218 er den 200....  Og Rotel'n er også THX certificeret.

Den her er lidt gammel, men også god billig. Prøv og kig nærmere (3100kr for 200Wrms).

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=36625

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes