Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 22:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Morten-T`s udstyr. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 29 December 2003 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

duck64 skrev:

Må jeg så høre , har din ML333 fået nye lytter , det kunne meget let være det .

I have NO idea? jeg købte den brugt og som vedkommende jeg købte den af i sin tid købte den.

For sjovt nok , er der en del der siger at ML333 har samme kontrol over bunden som ML33 og den har en mere glat mellemtone .

Der er ikke den store forskel i melletonen og toppen efter hvad jeg har hørt og kan høre, uanset hvilket grej de har spillet med.

Men i bunden fornæmmes altså en smule mere kontrol med 335, måske er det psykoakustisk? i don`t know, men efter mine øre lyder 333 bedst på top/mid.

vh.

Morten.

Hm det er jo bare at smide en mail til steensen med S/N nummer så ved du det , da mange ML333 fik nye lytter i .

Og ja , jeg har hørt en del på ML335 og jeg synes klart best om ML332 og ML333 .

Og det med bunden jonas .

passer nu ikke helt , ML333 ML332 ML335  har en meget fat og kontrolleret bund , hvis du tag de gammel ML27 ML27,5 ML23 ML23,5 ,ML20,6 de har en stor bund og styrer ikke bunden ret godt på store højtaler .

Det samme med ders forforstærker .

Der har de gammel modeller klart bedre mellemtone en ML26S slå alt jeg har hørt , måske har en ML32 samme top lyd , men jeg tro det næppe hvis man går udfra lyden på ML38 ML38S ML380 ML380S .

Så bare fordi det er ML er det langt fra samme lyd , det samme med Krell BAT og mange andre mærker .

Men at så folk smider revel og jm lap på ML fatter jeg ikke .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 29 December 2003 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

duck64 skrev:
[QUOTE=Jonas bojer]

Da jeg startede med mine små 150.000kr på lommen fik jeg hos Audiovision meget venligt stillet Ml tilrådighed med lidt forskellige højtalere og begge gange kom der altså ikke musik ud. forskelle var udlignet det var livløst bassen var sin helt egen på alle numre.

Hednignarne var hel ude af takt og forskellen i melodien var svundet ind til næste ikke eksisterende specielt i de dybe trommer.

Safriduo var helt ude af takt det trommede ved siden af beatet det var faktisk så sjovt at min kammy som var med kom til at grine.

Sangstemmer har deres helt egen fortolkning og ML evne til at prøve at styre perspektivet gør at stemmer bliver klang og liv løse og det er svært at høre at det er en forsanger der vil fortælle en historie.

Det er det jeg altid har sagt hvis man går efter musik med rytme og sjæl noget med forskelle der kan overraske så dur Mike-j 's vej ikke og heller ikke din jeg kan se på udstyret at i går nogenlunde sammen veje.

Godt vi fik sat dit udstyr på liste så er det nemmere at forstå hvad du skriver og hvorfor, for musik det høre du ikke på det anlæg det kan inge højtaler rette op på og ja jeg kan vise det i en test.

Det er dog den værste gang vrøvl du skriver der!

Ligeledes må din opfattelse af hvordan bas skal være være noget der stemmer bedst overens med et par gamle Jamo power?

DIT INDLÆG OG DINE UDTALELSER KAN JO IKKE TAGES SERIØST,  du aner ikke hvad du snakker om.

Håber alle her inde får sig en god griner på din bekostning, så har du da lidt værdi her i forrummet.

Morten.

[/QUOTE]

Ja skulle lige til at skrive det , mange opfatter det som 0 bund når forstærker har 100% styr på det .

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 December 2003 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

revel høre det ikke sammen med ML altså samme firma ? så burde de da vide hvad der er bedst sammen med ML ?

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Lokalitet: Århus
Sendt: 29 December 2003 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Ja skulle lige til at skrive det , mange opfatter det som 0 bund når forstærker har 100% styr på det .

Nej nej hov jeg skriver jo ikke at der ikke er bund der var sørme da bund og "kontrolleret" bund blot alt for ens bund ikke så stor forskel på pladerne. Der skal altså være stor forskel på en live tromme og en elektronisk tromme fra en Madonna plade og jo større forskel jo bedre. Det var altså bund men ikke med forskelle.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 29 December 2003 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
jensen skrev:

revel høre det ikke sammen med ML altså samme firma ? så burde de da vide hvad der er bedst sammen med ML ?

Gør de ikke .

Revel er født til rør med den top de har .

Det samme med LINN de komplette LINN setup jeg har hørt, passer heller ikke sammen , det er alt for tungt i lyden .

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 December 2003 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

[/QUOTE]

Lige nøjagtigt - her er der mange, alt for mange der går galt i byen! Det er derfor der er så stor forskel på seriøse indspilninger og den slags musik der kun er fremavlet til at blive spillet når man er ude at fulde sig med gutterne!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 29 December 2003 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Iøvrigt, fedt grej Morten! Der er ikke noget at skamme sig over der!

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 29 December 2003 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Iøvrigt, fedt grej Morten! Der er ikke noget at skamme sig over der!

Ja må jeg også sige , ville godt have finger i den ML32 , men men skal nok komme .

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 29 December 2003 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Troede ellers at du havde afskrevet ML, men det lyder til at det er kommet ind i varmen igen, Jensen!

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 December 2003 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Troede ellers at du havde afskrevet ML, men det lyder til at det er kommet ind i varmen igen, Jensen!

Jensen har sikkert en køber, så er han mere positiv i hans omtale af Mark Levinson eller for den sags skyld alt andet han kan sælge

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2003 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Yep, lækkert grej
Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

niels_lyn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 29 December 2003 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

BILLEDER PLEAS!!!
Til top Vis niels_lyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niels_lyn

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2003 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
jensen skrev:

Revel er udviklet under samme paraply som Mark Levinson dvs. Madrigal så mon ikke at de tilfældigvis har udviklet Revel på Mark Levinson eller Proceed.

De har med 100% ikke udviklet dem på rør som Jensen så subektivt antyder.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 29 December 2003 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

Ronin skrev:

Jensen har sikkert en køber, så er han mere positiv i hans omtale af Mark Levinson eller for den sags skyld alt andet han kan sælge

ML sælger sig selv .

Næ jeg mener som altid ML spiller ikke godt , men  at sige det ikke spiller bund ,

det kan man ikke .

Men nu har jeg haft det meste af det , så jeg ved godt hvad modeller jeg ville gå efter og det er ikke ML27 som jeg har sagt til dig , den forstærker var ikke længe fremme før ML27,5 kom og den er langt bedre .

Tag du ML331 ML332 ML333 ML335 ja så er ML331 den store taber i det selskab sammen med ML335 .

Går vi til ders forforstærker så er alle taber lige på nær ML26S og måske ML32 .

Kun det ML jeg ikke har hørt er inde i varmen så det er ML32 ML33 ML33H og skal også prøves .

Men ML333 er en god amp bare ikke sammen med MLs forforstærker , men der findes også meget bedre amps JR BAT MC .

Og hvis det skulle gå efter hvad jeg havde , så ville wadia 850 MC2255 AP DC91 ML36S oprea-audio også spille godt alt sammen , og det synes jeg ikke det gør .

der er DC91 klart den bedst , wadia 850 spiller som l**t i mine øre , henrik der købte den fik også det at vide men nu er det ikke mine øre der tæller vel .

jeg køber ikke efter hvad andre siger , så havde jeg jo ML og revel .

PS

skal lige sige det ML ikke er mit

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 29 December 2003 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:
Jonas bojer skrev:
jensen skrev:

Revel er udviklet under samme paraply som Mark Levinson dvs. Madrigal så mon ikke at de tilfældigvis har udviklet Revel på Mark Levinson eller Proceed.

Jo men jeg synes de lever bedst på rør og ikke på ML.

Men nu gør de også alt rigtig ikke , de ville aldrig lave en amp med blæser vel , men nu har de amp med blæser mon ikke snart der kommer noget med rør , nå ja det har de bare lavet i kina ?  .

Ja jeg tro de har udviklet revel på proceed , da det passer meget godt til den inde lukket lyd det har

ej der er ikke noget bedre end at drille og især når folk ikke kan tag det

duck64
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 December 2003 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Jonas bojer]

Vi kan jo gøre det simpelt.

Jeg skal alligevel ned i Scala i dag, måske hvis jeg spørger pænt jeg kan låne en lille Linn Classisk og et sæt ninka højtalere og komme og besøge dig ?

Og hvad skulle du bevise med det l**t??  det kan ikke spille rigtig musik, og det UANSET HVAD DU GØR VED DET.

Du kan så finde nogle plader hvor der er stram bas og nogle med løs bas så kan vi teste hvilket system der laver størst forskel på denne parameter.

Du kan finde en plade med et dybt perspektiv og en med et helt fladt perspektivt og her kan vi igern teste hvilken anlæg det viser størst forskelle på denne parameter.

Forskelle og forskelle.. mest og mere og bla bla!   mere om hva jeg mener det senere.

Find selv nogle flere parametre du vil teste.

Den vigtigste : helheden & klangbalancen.

Jeg skal nok vise dig hvad jeg mener med forskelle i melodi for det har du ingen anelse om og kan ikke høre på det ML udstyr du har.

Ævl! DU ved slet ikke hvad det er! så du kan slet ikke bedømme det.

Eneste krav er at jeg må tune dæmme Linn systemet og at vi lytter ved alminde lytte niveau og samme niveau hver gang, samt der kun er et sæt højtaler i rummet på samme tid.

Du kan tunedæmpe til helvede fryser over, det kommer det ikke til at lyde bedre eller mere rigtigt af.

Dette er da let at gøre og jeg skal nok tage tude kiks med så kan vi jo se hvem der skal spise dem

Sikkert INGEN.

Jonas! du går så meget op i forskelle og flest og mest og bla bla... lidt som om en fyr der står og råber, MIN TISSEMAND ER BARE STØRE END DIN OG JEG KAN PISSE LÆNGERE END DIG!

Helt ærligt, min er stor NOK! og jeg kan pisse, hvad mere behøves? resten er lir og gejl og pjat.

Oversat:  Det udstyr jeg har lyder samlet som det skal, det lyder RIGTIGT, som musik lyder og skal lyde i henhold til mine erfaringer med dette og som er betragtlig. ALT ANDET DER IKKE LYDER SÅDAN LYDER FORKERT OG DUER IKKE.

Det uanset hvor mange detaljer eller forskelle det viser.

Mit grej viser alle de forskelle og detaljer der skal være efter min mening og nok til mig for at det lyder RIGTIGT. der er så tydelige forskelle som jeg har brug for og kan ønske og jeg vil skide højt og flot på om du har eller kan finde noget der kan vise flere og tydligere mm. for sålænge det ikke KLINGER! og lyder som DET JEG HAR! så er det ikke rigtigt eller brugbart uanset om det viser lidt mere af ditten og datten.

Det er klangen, helheden, og den generelle lyd der skal stemme overens med MIN opfattelse af IRL og hvordan musik lyder og skal lyde, hvis denne ikke er i orden og i overensstemmelse med hvordan jeg vil have det og hvordan jeg mener DET LYDER IRL. så er det total ligegyldigt hvor mange og hvor tydligere forskelle noget andet viser.

DER ER NOK! I DET JEG HAR.

Jeg har det jeg har fordi det og KUN det giver DEN lyd JEG vil have.

Linn farver og lyder af helvede til, langt fra IRL og noget som helst brugbart og virkligheds forankret.

Og det gør det mste andet også, sat samme som du gør det, ( hvilker er : man tager bare et komplet system fra en og anden fabrikant, for Jonas er det så Linn og så har man LYDEN ) sådan spiller "klaveret" bare ikke IRL jonas. det fungere ikke.

Du kan tunedæmpe dig selv ned i helvede, det kommer dit Linn eller andet Linn grej ikke til at spille noget nær korekt og musikalsk af.

Så du kan ikke vise nogen noget som helst med dine ævlerier om at komme og sætte noget op og vise flest forskelle, og hva så? om du har en forskel fra eller til, det rager mig, sålænge det lyder som det gør duer det ikke.

Det er DIG der er detalje ( forskels ) og hifi lytter Jonas, du går mere op i dine floskler og forskelle end musikken og om denne nu lyder rigtigt og klinger rigtigt.

( og om noget klinger og lyder rigtigt har du intet begræb om Jonas det har du med alt tydlighed bevist her)

Og evnen til at vise forskelle og klang balance mm er forskellige faktore.

Du kan have et super opløst anlæg der viser forskelle der får dig til at skide i bukserne af fryd, men som slæt ikke spiller noget der kommer nær en ægte og rigtig klang i forhold til IRL. og dette er som sagt DEN ENESTE REFERANCE DER KAN BRUGES TIL NOGET SOM HELST. kan man ikke forholde sig til denne eller kender nok til denne, er det REN smag og behag samt gætværk.

Linn er REN designer lyd og har intet med IRL eller rigtig gengivelse af lyd at gøre, det er ren smag og behag, udtænkt af en sjov lille mand med sjov hat oppe i Skotland i en Wihsky barndert.

Du kan ikke vise mig nogget, med den smag du har og heller ikke på den baggrund af at du intet ved om musik og rigtig lyd. ( havde du begræb om dette havde du ikke haft det udstyr du har)

KORT OG GODT JEG ER SKIDE LIGEGLAD MED OM DIT LINN KAN VISE ET PAR FORSKELLE MERE ELLER MINDRE END MIT ELLER OM ANDET KAN, DET LYDER DET IKKE MERE RIGTIGT OG GODT AF.

OG NÅR DET IKKE GØR DET OG LYDER SOM DET JEG HAR SÅ DUER DET IKKE.

MIT GREJ VISER DET DET SKAL OG ER GODT NOK TIL MIG OG MINE KRAV OG TIL AT SPILLE RIGTIG MUSIK SOM DET SKAL SPILLES.

DET ER DERFOR JEG HAR DET! OG DERFOR JEG IKKE! HAR DET DU HAR.

vh.

Morten.

Ducks rule!
Til top Vis duck64's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af duck64

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 30 December 2003 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Alex E Nielsen skrev:
Jonas bojer skrev:
jensen skrev:

Jo men jeg synes de lever bedst på rør og ikke på ML.

Men nu gør de også alt rigtig ikke , de ville aldrig lave en amp med blæser vel , men nu har de amp med blæser mon ikke snart der kommer noget med rør , nå ja det har de bare lavet i kina ?  .

Ja jeg tro de har udviklet revel på proceed , da det passer meget godt til den inde lukket lyd det har

ej der er ikke noget bedre end at drille og især når folk ikke kan tag det

Lige en til ML folket

jeg har en ML37 der skal nyt drev i  der går langtid før jeg får det .

prøv at køb en ML390s og se den vente tid , og hvorfor? de har efter 5 år fundet udaf at de drev de bruger  ikke er stabile nok de får alt for mange klager over de drev , nu skal de selv til at lave ders drev .

Ja så går der lige et ½ år med det .

Så er det lige hvorfor skal de bruge 5 år til at finde udaf det , ? og hvad med alle dem der har drev der ikke dur ?

føj jeg tro jeg tag min ML37 hjem igen og ja bruger den til fuglebad , jeg vil da ikke smide 8-10000kr i det hvis det ikke virker som det skal .

Så nu kommer der en ML390s med stabilt drev , ej så er de gammel jo ikke meget vær mere eller ? .

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2003 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Jeg synes at Morten har et fedt anlæg  - hvad siger i andre ?

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 December 2003 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Tjooeee !!!!

Jeg vil da gerne eje det !!

Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2003 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Nu mangler vi bare nogle BILLEDER !!!!!!

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes