[QUOTE=Jonas bojer]
Vi kan jo gøre det simpelt.
Jeg skal alligevel ned i Scala i dag, måske hvis jeg spørger pænt jeg kan låne en lille Linn Classisk og et sæt ninka højtalere og komme og besøge dig ?
Og hvad skulle du bevise med det l**t??
det kan ikke spille rigtig musik, og det UANSET HVAD DU GØR VED DET.
Du kan så finde nogle plader hvor der er stram bas og nogle med løs bas så kan vi teste hvilket system der laver størst forskel på denne parameter.
Du kan finde en plade med et dybt perspektiv og en med et helt fladt perspektivt og her kan vi igern teste hvilken anlæg det viser størst forskelle på denne parameter.
Forskelle og forskelle.. mest og mere og bla bla!
mere om hva jeg mener det senere.
Find selv nogle flere parametre du vil teste.
Den vigtigste : helheden & klangbalancen.
Jeg skal nok vise dig hvad jeg mener med forskelle i melodi for det har du ingen anelse om og kan ikke høre på det ML udstyr du har.
Ævl! DU ved slet ikke hvad det er! så du kan slet ikke bedømme det.
Eneste krav er at jeg må tune dæmme Linn systemet og at vi lytter ved alminde lytte niveau og samme niveau hver gang, samt der kun er et sæt højtaler i rummet på samme tid.
Du kan tunedæmpe til helvede fryser over, det kommer det ikke til at lyde bedre eller mere rigtigt af.
Dette er da let at gøre og jeg skal nok tage tude kiks med så kan vi jo se hvem der skal spise dem 
Sikkert INGEN.
Jonas! du går så meget op i forskelle og flest og mest og bla bla... lidt som om en fyr der står og råber, MIN TISSEMAND ER BARE STØRE END DIN OG JEG KAN PISSE LÆNGERE END DIG!
Helt ærligt, min er stor NOK! og jeg kan pisse, hvad mere behøves? resten er lir og gejl og pjat.
Oversat: Det udstyr jeg har lyder samlet som det skal, det lyder RIGTIGT, som musik lyder og skal lyde i henhold til mine erfaringer med dette og som er betragtlig. ALT ANDET DER IKKE LYDER SÅDAN LYDER FORKERT OG DUER IKKE.
Det uanset hvor mange detaljer eller forskelle det viser.
Mit grej viser alle de forskelle og detaljer der skal være efter min mening og nok til mig for at det lyder RIGTIGT. der er så tydelige forskelle som jeg har brug for og kan ønske og jeg vil skide højt og flot på om du har eller kan finde noget der kan vise flere og tydligere mm. for sålænge det ikke KLINGER! og lyder som DET JEG HAR! så er det ikke rigtigt eller brugbart uanset om det viser lidt mere af ditten og datten.
Det er klangen, helheden, og den generelle lyd der skal stemme overens med MIN opfattelse af IRL og hvordan musik lyder og skal lyde, hvis denne ikke er i orden og i overensstemmelse med hvordan jeg vil have det og hvordan jeg mener DET LYDER IRL. så er det total ligegyldigt hvor mange og hvor tydligere forskelle noget andet viser.
DER ER NOK! I DET JEG HAR.
Jeg har det jeg har fordi det og KUN det giver DEN lyd JEG vil have.
Linn farver og lyder af helvede til, langt fra IRL og noget som helst brugbart og virkligheds forankret.
Og det gør det mste andet også, sat samme som du gør det, ( hvilker er : man tager bare et komplet system fra en og anden fabrikant, for Jonas er det så Linn og så har man LYDEN ) sådan spiller "klaveret" bare ikke IRL jonas. det fungere ikke.
Du kan tunedæmpe dig selv ned i helvede, det kommer dit Linn eller andet Linn grej ikke til at spille noget nær korekt og musikalsk af.
Så du kan ikke vise nogen noget som helst med dine ævlerier om at komme og sætte noget op og vise flest forskelle, og hva så? om du har en forskel fra eller til, det rager mig, sålænge det lyder som det gør duer det ikke.
Det er DIG der er detalje ( forskels ) og hifi lytter Jonas, du går mere op i dine floskler og forskelle end musikken og om denne nu lyder rigtigt og klinger rigtigt.
( og om noget klinger og lyder rigtigt har du intet begræb om Jonas det har du med alt tydlighed bevist her)
Og evnen til at vise forskelle og klang balance mm er forskellige faktore.
Du kan have et super opløst anlæg der viser forskelle der får dig til at skide i bukserne af fryd, men som slæt ikke spiller noget der kommer nær en ægte og rigtig klang i forhold til IRL. og dette er som sagt DEN ENESTE REFERANCE DER KAN BRUGES TIL NOGET SOM HELST. kan man ikke forholde sig til denne eller kender nok til denne, er det REN smag og behag samt gætværk.
Linn er REN designer lyd og har intet med IRL eller rigtig gengivelse af lyd at gøre, det er ren smag og behag, udtænkt af en sjov lille mand med sjov hat oppe i Skotland i en Wihsky barndert.
Du kan ikke vise mig nogget, med den smag du har og heller ikke på den baggrund af at du intet ved om musik og rigtig lyd. ( havde du begræb om dette havde du ikke haft det udstyr du har)
KORT OG GODT JEG ER SKIDE LIGEGLAD MED OM DIT LINN KAN VISE ET PAR FORSKELLE MERE ELLER MINDRE END MIT ELLER OM ANDET KAN, DET LYDER DET IKKE MERE RIGTIGT OG GODT AF.
OG NÅR DET IKKE GØR DET OG LYDER SOM DET JEG HAR SÅ DUER DET IKKE.
MIT GREJ VISER DET DET SKAL OG ER GODT NOK TIL MIG OG MINE KRAV OG TIL AT SPILLE RIGTIG MUSIK SOM DET SKAL SPILLES.
DET ER DERFOR JEG HAR DET! OG DERFOR JEG IKKE! HAR DET DU HAR.
vh.
Morten.