Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2025 | 15:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Thorens fra 124,125,126,150,160 etc. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
krenzler skrev:
Den Braun arm ser lidt tung ud? "Mellemhjulet" har haft stor succes med en DL-110 i sin tunge L 70 arm så måske...?

yep - 13 kg - når jeg kommer lidt ovenpå efter min influenza så skal jeg poste lidt detaljerede mekanik billeder.

Hvis man ikke kan finde tekniske data på armen - kan man så måle armresonansen selv??

Jeg håber ikke at armen har en eff. masse på 13kg. Så det bliver det nok svært at finde en PU (og en plade!) der kan tåle mosten. Men jeg ved hvad du mener...

Du kan udregne resonansen hvis du har en passende testplade og en PU med kendte data. 100% præcist bliver det nok ikke men sådan cirka. Jeg vil stadig skyde på at armen er pænt tung.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
r-l-b skrev:
krenzler skrev:
Den Braun arm ser lidt tung ud? "Mellemhjulet" har haft stor succes med en DL-110 i sin tunge L 70 arm så måske...?

yep - 13 kg - når jeg kommer lidt ovenpå efter min influenza så skal jeg poste lidt detaljerede mekanik billeder.

Hvis man ikke kan finde tekniske data på armen - kan man så måle armresonansen selv??

Jeg håber ikke at armen har en eff. masse på 13kg. Så det bliver det nok svært at finde en PU (og en plade!) der kan tåle mosten. Men jeg ved hvad du mener...

Du kan udregne resonansen hvis du har en passende testplade og en PU med kendte data. 100% præcist bliver det nok ikke men sådan cirka. Jeg vil stadig skyde på at armen er pænt tung.

ups - stadig groggy og godt doped

DL 110 -??? hvem lave den og hvor er den henne lydmæssigt - kold varm stiril ?? - og kan den du på en rega 300 arm hvis ikke den virker på Braunen

((Min vintage receiver SX 980 kom i dag som plaster på såret for den før omtalte sx 1250 -  øj hvor er den blank og flot  - Pioneer silver på sit højeste))

undskyld en afvigelse mere fra Thorens

Tilbage til Thorens 318 - er kunstof center delen et problem ? og kan den DL 110 du til tp 21 armen ?

vedr. din rega arm og flydende thorens - jeg tror der er nogen på hifi og musik som har lavet et stik i bunden af en rega arm så de slipper for den tunge stive ledning

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2007 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

DL-110. Passer rigtigt fint i en middeltung arm som TP 21 & RB300. High-Output MC (ca. 2-2.2mV). Kompliance ca. 15cu ved 10Hz dynamisk.

Needledoctor.

Positive-Feedback.

AudiogoN.

Mirland var meget glad for sin DL-110. Han kan sikkert sige lidt om lyden.

Kunstof indertallerkenen var vel et besparende greb. De større 320 modeller har metal-indertallerken. Det sidste må være at foretrække.

På et eller andet tidspunkt når jeg får råd så sender jeg RB250 til en opdatering hos Audio Origami. Så får jeg også lavet en 90 graders vinkel på kablet men det bliver ikke lige med det samme.

Jamen tillykke med din SX-980 da! Den er rigtig flot i levende live. Hvor fandt du den om man må spørge?

SilverPioneer - 9xx series .

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Har selv en TD 320 Mk III m/TP90 arm. Ifø. Krenzler en god spilleplov

Er der noget at hente via noget tweek? Krenzler, har desværre smidt dine pb ud

Krenzler. Har fået monteret ringene på pulley´en. Nu trækker den remmen upåklageligt

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Jamen når du nu opfordrer  DL-110 er efter min mening det definitive best buy under 1500kr. Den er ikke "korrekt" eller specielt hifi men den er super engagerende, hurtig og har en nærmest bizar soundstage. Det er så præcis de samme kritikpunkter den får. Men hvis jeg skulle vælge en billig p.u. så ville den stå meget højt på listen. Havde jeg ikke smadret min fordi jeg fumlede så havde jeg den endnu.

/Mirland

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2007 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

mirland: Kan du beskrive lidt mere omkring DL-110's soundstage?

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2007 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:

Den er jo også til at betale kan jeg se på dit link - den tror jeg jeg vil prøve

Jamen tillykke med din SX-980 da! Den er rigtig flot i levende live. Hvor fandt du den om man må spørge?

Jeg gik ind på nye varer på qxl under recievere - den havde været på i to minutter - start pris 100 køb nu pris 300 - så tænkte jeg den bliver dyrere hvis den bydes op og da ingen havde budt virkede køb nu prisen stadigvæk - den står her ved siden af mig velholdt og venter på at få stuetemp inden jeg plugger den i.

Umidelbart tror jeg det var en af de hurtigste qxl handler jeg har prøvet - glæder mig til at lytte den

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2007 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

" Soundstage" ??? endnu et ord der ikke står i skod-ordbogen på forsiden - kunne man ikke lave en fælles henvendelse til hifi4all om at få den ordbog opdateret bare lidt!
Men jeg glæder mig til hvad Mirland skriver om Soundstage

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2007 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Scatcat: Godt at høre. Jeg har selv lige bestilt et kit hos Joel til min TD150 - Olie, rens & Widia skive.

Jeg ved ikke hvor mange af de tweaks der bruges på TD150/160 der giver mening på en TD 320. Den er vel allerede noget mere solidt bygget. Men måske du kan finde noget inspiration hos The Analog Dept.? De har dog ikke en decideret afd. til 3xx serien.

En Achromat måske? Men du har allerede sådan en Platter Matter lignende ting kan jeg se (Music Mat?).

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2007 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Ja, ok - jeg er heller ikke meget for alle de fine ord som soundstage og stereoperspektiv, 3D bladdibla osv. Men det er faktisk det eneste ord jeg rigtig kan sætte på det DL-110 gør: Den "folder musikken ud" så det lyder som alt er "større" end man er vant til. Det er måske i en vis grad (helt sikkert nok) kunstigt men det lyder fedt. Men den er også lidt "vild" - den er stik modsat min DV20XL som er så afbalanceret og "pæn". DL-110 er til folk der kan lide Naim (det gamle), Onix, Linn (det gamle) osv...

/Mirland

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

300,-kr. for en velholdt SX-980!! Så kan jeg lære at holde bedre øje med QXL! Det er vist hvad man på jysk kalder en rigtig fin handel.

Meld tilbage når du har lyttet.

Soundstage: Rumgengivelse - bredde, dybde & højde.

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2007 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Det lyder da næsten som om at du trænger til en DL-160 mirland? Skidt med at den er billig.

DL-110/160.

DL-160 @ AudiogoN.

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Scatcat: Godt at høre. Jeg har selv lige bestilt et kit hos Joel til min TD150 - Olie, rens & Widia skive.

Jeg ved ikke hvor mange af de tweaks der bruges på TD150/160 der giver mening på en TD 320. Den er vel allerede noget mere solidt bygget. Men måske du kan finde noget inspiration hos The Analog Dept.? De har dog ikke en decideret afd. til 3xx serien.

En Achromat måske? Men du har allerede sådan en Platter Matter lignende ting kan jeg se (Music Mat?).

Ja, du sagde at TP90 armen i den serie er "top notch" Jeg har en Platter Matter liggende, men er blevet frarådet at bruge en sådan, da flere åbenbart har oplevet et styrtdyk i det dynamiske.

Men ellers funker det godt. Næste projekt er "olieboringen" Mere om det i næste uge

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2007 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Krenzler: Den er overvejet ! Men jeg er SÅ træt af at jeg ikke fik købt den VdH ombyggede DL-160er 

/Mirland

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2007 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Ja jeg ærgrer mig også over at jeg lod de 2 VdH DL'er glide forbi. Som du skrev: De endte alt for lavt.

Olieboring Scatcat? Det lyder som en indbringende affære. Har du overvejet en Widia dims når du nu alligevel skal "bore"? Så kan du da bagefter påstå at din TD320 er blevet tweaket. Hvilken måtte bruger du nu? Linket til din setup side (under profil) virker vist ikke forresten (ikke hos mig).

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:

Olieboring Scatcat? Det lyder som en indbringende affære. Har du overvejet en Widia dims når du nu alligevel skal "bore"? Så kan du da bagefter påstå at din TD320 er blevet tweaket. Hvilken måtte bruger du nu? Linket til din setup side (under profil) virker vist ikke forresten (ikke hos mig).

Har altid haft et problem med weblink. Har nu lagt det under udstyr i profil.

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2007 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Et lille tweak tips som er billigere end - og næmmere at arbejde med - blygummi

Mastic sanitets kit - off white modelersvokslignende kit masse der IKKE stivner - tryk det god fast på indersiden af træ og metal m.m.  klæber selv nok til at blive sidende - når man slå på "kassen" siger den ikke noget efter et lag Mastic . har brugt det i mine duelundhorn og skal til at bruge det internt i pladespillerkabinetter. Det er ikke rasende dyrt - navnlig hvis man kender nogen der arbejder med vvs og kan få det billigere end silvan-priser

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres komplimenter.

r-l-b skrev:
seansmiller - jeg er stadig meget imponeret over den smukke glød du har fået frem i træet på din !

Har jeg spurgt dig før så undskyld gentalgelsen - hvor køber du Tung Oil i danmark eller er det fra udlandet ?

Er det giftigt at arbejde med ?

Jeg kan heller ikke huske om du har spurgt mig om det før r-l-b.

Den Tung Oil jeg har brugt hedder New Life Tung Oil. Jeg købte den her, og sælgeren er meget ærlig og pålidelig. Jeg fik refunderet $10 i porto dagen efter jeg havde betalt, og det var samtidigt en af de hurtigste forsendelser jeg har oplevet fra USA. Hvor giftigt det er at arbejde med er jeg ikke klar over, men det lugter temmeligt kraftigt, så helt børnevenligt er det nok ikke.

Jeg var også selv lidt overrasket over at se hvor flot en glød træet fik. Det er ikke særligt svært at påføre, men det kræver en meget tidskrævende teknik hvis man vil lukke de tusindvis af små huller som er i egetræ, da det er en meget "åben" træsort. Jeg gjorde hvad jeg kunne, indtil jeg ikke orkede at bruge mere tid på det. Hvis nogen vil høre hvad den teknik går ud på, så bare sig til.

Nu vil jeg springe op på cyklen og køre hen til tømmerhandlen for at købe noget træ til mit nye armboard, for pakkeposten har lige været her med min AT-1005MkII arm!!!

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

seansmiller skrev:
Nu vil jeg springe op på cyklen og køre hen til tømmerhandlen for at købe noget træ til mit nye armboard, for pakkeposten har lige været her med min AT-1005MkII arm!!!

Det var pænt hurtigt. Det bliver dælme spændende at høre om - Hvor mange længder den slår din SME III med.

Her er endnu en side om TD 124 (for at blive på sporet). Det er Holger Trass der skriver. Jeg citerer:

"“Natural” partners for TD 124s are the original BTD 12 S and TP 14 (very similar to the EMT 929) or classic arms from Ortofon or SME.

I had/have the following models on my 124s : SME 3009 Series II, SME 3012 Series II, SME 3009 R and Audio Technica AT 1005 II. I did not use neither lightweight nor unipivot designs.

The cartridges I tried are various Shure and Denon models plus the EMT “Tondose” and Ortofon SPU GM/E. I like moving coil cartridges, so I’m sticking with the Denons and the EMT XSD 15 (for use in SME-type arms) and of course the SPU GM/E (for SME too).

Because the SPU is extremely heavy (>30 grams) I use a special counterweight made of brass to balance it.

The Audio Technica AT 1005 II works fine with the EMT XSD 15.

The Denon DL 103 and DL 103 R are screwed into heavier headshells (Orsonic or Clearaudio) while the DL 103 D (higher compliance, lower VTF) is used with the original lightweight headshell."

EMT XSD 15.

AT-LH18OCC.

Så mangler du snart kun en TD 124 Seansmiller?

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2007 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

seansmiller skrev:
til tømmerhandlen for at købe noget træ til mit nye armboard

Jeg har læst at Bubinga (pdf) skulle lyde godt.

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes