| Forfatter |
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv haft
166 mk II med en Thorens arm - modificeret med bedre bundplade.
&
160 super med SME 3009 arm.
Begge kørte jeg med Ortofon MC20mkII
Der er ingen tvivl om at 160'eren spillede bedst, men det er nok lige så meget armens skyld.
Til de penge de spillere kan købes til kan de kun anbefales.... og så er der jo lidt mere apparat over dem end en Rega Planer X som vel er det direkte alternativ
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mærkeligt som ting kommer i simer Her for nyeligt købte jeg en Thorens 318 for en slik og så i dag på genbrugspladsen - står der en gut og er i færd med at smidde en 318 op i brændbart affald ! Nuvel det kunne jeg da ikke have så jeg sagde at det var vist noget være miljøsvineri - hvorefter han overlod den til mig    Kablerne var udskiftet til nogle meget hæftige nogle med gyldflettet skærmning og så sad de sku en Ortofon MC 10 MK II pu på - jeg får ti d til at teste den i aften - det bliver sjovt jeg fandt da forresten også bunden af en B55 - mellemhjulet ser rigtigt godt ud og er jeg heldig er motoren også god - altid godt med reservedele til mit lenco projekt
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og på pladetalerkenen lå Fran Zappa Sheik Yurbutti - (eller hvorn det nu er man stave til den pladetitel) - vinylgensysnglæde - husker hvordan Bobby Brown brølede ud af alle højtalrerne på dyrehavebakkens forlystelser i start firserne - folk skrålede med på teksterne - uden at ane hvor dybt sjofle de var - Lidt ligesom da Walk on The wildside blev spillet i BBC ucensureret fordi de ikke viste hvad giving head betød - Teltholderne på Dyrehavesbakken havde sku nok fået deres gammeldansk galt i halsen hvis de havde vist hvad --...." I can take about an hour on the tower of power as long as I get a Golden Shower" betød 
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han gjorde sig sku umage med at træde folk over tæerne den gode Zappa
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har aldrig haft noget med Frank Z. Det er for galt - det må jeg vist have indhentet.
Hvor tør man starte?  Hvilke albums bør man eje?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke jeg har ikke nogen af hans gamle albums - pt har jeg kun Sheik yerbutti - Joes Garage var fedt - det var vist 3 dobbelt album hvis jeg husker rigtigt.
Det er lidt noget syre hovdet musik samtid med at numre som Bobby Brown, Jewish Little Princes og Catholic Girls er meget iørefaldende - igen totalt politisk ukorrekt - i Jewish Little Princess synger han... I whant a nasty little Jewish Princess with overworked gums that Sqeecks when she Comes" (frit efter hukommelsen og stavet af... Med andre ord - hans musik er meget tekst orienteret
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sheik Yerbouti og Tinseltown Rebellion, så er du med på den bløde side af Zappa. Mothers of INvention "Weasels Ripped my flesh" er også god. Men jeg må indrømme at jeg ikke hører det ret meget selvom pladerne står lige her  Tror de ryger på den kommende salgsliste... Og nej det var ikke skjult reklame ! Jeg skjulte ingenting  /Mirland
__________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Træerne vokser desværre ikke ind i himmeln - pick uppen var desværre knækket ! kan man retipper en MC 10Super mk II eller er det spild at $
Jeg skal i øvrigt hente en dl 110 til den anden 318 i morgen så må vi se eller rettere høre
Det bliver en reservedels pladespiller - men der er jo også fint når man nu har en af samme model i forvejen
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et stykke træ med en rille i. Det klarer overfræseren nemt.
Men hvor skal den rille placeres?
Er der en formel at gå efter, eller ?
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil have mulighed for at kunne rykke din Sonus arm frem og tilbage skal du vel egentlig lave et aflangt hul i selve TD125 armboardet? Et der lige passer i bredden til din arms krævede monteringsdiameter. Bare en forlænget udgave af dit nuværende hul.
Hvis du laver det skråt vinklet ind imod tallerkenen (45 grader) er den eksakte afstand knapt så kritisk som hvis du lader det løbe langs med armboardet. Længden på hullet giver dig god mulighed for at finde den rette afstand.
Nu ved jeg ikke hvad monteringsafstanden er for din arm men her kan du se data for de gamle SME 3009 arme. omkring 21.5cm eller lidt under. Det kunne så være afstanden til midten af det aflange hul. Nu ved jeg som sagt ikke hvordan det harmonerer med din nuværende arm men du gav udtryk for at du overvejer en SME 3009 engang?
Du kan også downloade forskellige monterings-skabeloner her (SME).
Du kan jo rimeligt nemt selv lave et armboard til din TD125. Så kan du også selv bestemme materiale og finish.
|
| Til top |
|
| |
ehapa Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 17 Marts 2007 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg brugte lp12 fjedresæt(ebay-uk) til en thorens 160 mk11 med godt resultat, jeg tog en chance
og brugte også gummi-bøsningerne selvom de ikke er magen til de originale thorens, og
ikke helt passer i hullerne,
Jeg kunne høre det ret meget på lyden, men om de er for stive ved jeg ikke, tallerken
gyngede ca 5-6 sek.
Joels kit til thorens 124 er virkeligt godt, mit leje fik en ny trustplate, efter den behandling
løber den ca 2,5 min fra 33/sluk, før løb den 1 min.
krenzler skrev:
vilmann: Hvordan spiller sådan en MA-505MkIII? Jeg var lige ved at købe en på et tidspunkt... Den skulle da vist være mindst lige så god som SME 3009/3012 eller bedre? Hvorfor mener du ikke at den er velegnet?
Jeg har også læst det om sorbathan-klodser istedet for fjedre men jeg husker heller ikke lige hvor. Jeg kan ikke finde det hos The Analog Dept. Jeg vender tilbage hvis jeg finder det.
Thorens' 2-delte metaltallerken ringer så godt som ikke så snart at den er samlet - der er tænkt på det. Men det er da et frit land. Bare ikke så kønt med sådan en gang fugemasse synes jeg... Jeg har en rund, tynd MDF skive man lige kan presse op i spænd i indertallerkenen. Den dæmper effektivt. Jeg bruger den dog ikke.
Jeg tror godt at LP12 fjedre kan bruges til TD125 men er ikke 100% sikker. Det er da vist blevet gjort før. De er nok for stive til TD150/160. Det kan da også være at Rolf Kelch har nogle originale liggende?
3009 udgaver. Du skal da have fat i en af de "rigtige" 3009 arme? Enten den ældre Series II der kom før de senere (lettere & billigere) improved modeller eller også en "R" version. De kan også bruges med stor succes sammen med både tunge og stive MC'ere - det fungerer ikke optimalt med improved varianterne.
TD 125 a la Rolf Kelch.
TD 160 a la Rolf Kelch (lidt at gå i gang med!).
Rolf Kelch @ TAD.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 17 Marts 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi kører videre i Vintage forum
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 02:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt inspiration til TD 124 ejere:
124 in slate.
Der var ellers en TD 124 til salg billigt (med SME arm) men den forsvandt selvfølgelig på et splitsekund.
|
| Til top |
|
| |
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget af det kan man godt finde. Bundplade og spikes (RDC cones) kan bl.a. købes hos PhonoPhono.de. Kig også på Clearlight Audio's hjemmeside. Jeg har set ting som RDC headshell & centerleje flere gange på eBay. Pladetallerkenen er afsindig dyr når den en sjælden gang dukker op.
Prøv at søge på "RDC" hos eBay.de
Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det. Må se om jeg kan finde noget af det.
Edit: Det kunne jeg. Bundplade og fødder for knapt 1000,- . Tja?
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at læse denne artikel. Hvad med at prøve fødderne (3 stk.) og se om det overhovedet giver noget? De er til at betale. Personligt ville jeg ikke smide 1000,- efter en bundplade.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Maj 2007 kl. 07:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næ, jeg synes også 1000 kr er lidt langhåret for en bundplade. Så meget forbedring tvivler jeg på, den kan give.
Hvordan monterer man fødderne? Er det et dumt spørgsmål? Der er jo ingen gevind i bundet!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2007 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke bare at lave nogle passende huller i bundpladen som gør at gevindskruerne lige præcis kan skrues/presses op i spænd? Nu ved jeg ikke hvordan standard-bunden på en TD 2001 er lavet/ser ud?
Thorens:
|
| Til top |
|
| |