| Forfatter |
|
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9422
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det jo en helt andet højttaler. En ekstra enhed giver dobbelt så stort kabinet, sådan er det desværre.
Eller skal du som du er inde på, finde andre enheder der kan spille i et mindre kabinet.
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Bradman > grunden til at jeg anbefaler DAT er :
- De har en butik
- De har ALT fra Tymphany
- De har erfaring
- De er billige
Grunden til at jeg ikke anbefaler frequence er :
- Jeg kender ham der ejer det.....
- De er en webbutik
- De er dyrere eller koster det samme som i butiken dat.
- Jeg forstår ikke hvad damen laver på hjemmesiden.
Grunden til at jeg ikke anbefaler Q-Sound er :
- De sælger kun restenheder
- De har ikke Tymphany produkter mere
- De er en webbutik
Som nybegynder vil jeg ALDRIG købe ved en webbutik. Det er simpelhen for dumt. Jeg kunne forstå hvis man fik proff hjælp til at vælge dele, og at webbutikken så var et billigere alternativ.
Niki > jeg ville gerne hjælpe dig, men jeg KAN ikke beregne et delefilter. Der skal måleudstyr på for at det bliver godt. Men istedet for at surfe rundt og blive mere eller mindre forvirret over svarinlæg her, så tag da ind til dat og se hvad de kan tilbyde.
|
| Til top |
|
| |
Niki Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2005
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen har aldrig bestemt mig for noget speciel højtaler, havde bare hørt godt om proac og derfor ville jeg lige hører hvordan den ville klare mine ønsker;) Og til det med andre enheder, mente jeg ikk på grund af plads, men mere hvis de skulle kunne leve op til mine ønsker om at være god til goa
|
| Til top |
|
| |
Niki Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2005
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq: Jeg vil også tage ind til DAT, men er lige hvornår jeg muligheden for at komme der ind, så tænkte jeg ville få nogle indputs, så jeg også kunne snakke med ham fra DAT hvis du forstår;)
Hvor kan man få målt ens ht hvis det nu var? og hva koster denne process?
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Det vil koste dig en tur til Randersområdet med en færdig højttaler (der bare mangler filter).
|
| Til top |
|
| |
vægter Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
|
Hey,
Bradman > grunden til at jeg anbefaler DAT er :
- De har en butik
- De har ALT fra Tymphany
- De har erfaring
- De er billige
- de er ikke billigere jeg skulle købe to folie-spoler ,dat ville have 350 kr stk frequence tog
- 250 stk.
Grunden til at jeg ikke anbefaler frequence er :
- Jeg kender ham der ejer det.....
- De er en webbutik
- De er dyrere eller koster det samme som i butiken dat.
- Jeg forstår ikke hvad damen laver på hjemmesiden.
Grunden til at jeg ikke anbefaler Q-Sound er :
- De sælger kun restenheder
- De har ikke Tymphany produkter mere
- De er en webbutik
Som nybegynder vil jeg ALDRIG købe ved en webbutik. Det er simpelhen for dumt. Jeg kunne forstå hvis man fik proff hjælp til at vælge dele, og at webbutikken så var et billigere alternativ.
Niki > jeg ville gerne hjælpe dig, men jeg KAN ikke beregne et delefilter. Der skal måleudstyr på for at det bliver godt. Men istedet for at surfe rundt og blive mere eller mindre forvirret over svarinlæg her, så tag da ind til dat og se hvad de kan tilbyde. |
|
|
__________________ MVH Vægter
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Den foliespole du kiggede på, var det samme mærke for de to ? mener ikke dat sælger jantzen.
En meget hurtig sammenligning :
Frequence vs DAT
SLS 8 : 588 kontra 550 SLS 10 : 718 kontra 650 SLS 12 : 822 kontra 700 TG9 : 388 kontra 375 HDS 6 ex : 792 kontra 700
HDS 4 og 5 er vidst billigere ved frequence, jeg kan ikke huske/finde priserne. Men stadig, det er en webbutik, og det burde gøre at prisen er billigere da der ikke er de samme regninger der skal betales, og ikke den samme service at tilbyde (som personlig kontakt og hjælp).
Hvis man ved hvad man vil have, og det er billigere ved frequence, skal man da helt klart købe det der. Så får man også 14 dages returet. Men ellers ville jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
2 stk Peerless 8" HDS Nomex i 2.5vejs med en Bohlender Greabender NEO3 bånddiskant, med lav delefrekvens
Eller evt. de 8" Silverflute jeg vist anbefalte tidligere - de er billige men anerkendte
det kunne blive en rigtig fornuftig højtaler, lidt smæk er der dog i et par 8" ( 4 stk i alt )
Men du skal selvfølgelig gøre dig klart at lyden kender du ikke før højtaleren er færdig, og uanset om nogen anbefaler det ene eller andet er det jo ingen garanti for at DU kan li lyden
Må jeg spørge - har du nogen som helst erfaring med at bygge selv ?
Syncroniq har tilbudt sin hjælp til målinger og kabinet design skulle vi andre vel nok kunne hjælpe dig med - kan du få det bedre end det, din helt egen højtaler som andre måske også vil bygge
|
| Til top |
|
| |
wuffer Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
vægter Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
|
Hey,
Den foliespole du kiggede på, var det samme mærke for de to ? mener ikke dat sælger jantzen.
jeg mener det er polink dat sælger og de ligner jantzen 100% jeg kan ikke se forskel, det er den samme mængde kobber der er i spolerne
jeg synes at alle gør det selv hifi butiker er alt for dyre når man tænker på hvad man kan købe
af færdig højtaler til næsten samme pris
ps jeg har købt meget hos dat i tidernes morgen
En meget hurtig sammenligning :
Frequence vs DAT
SLS 8 : 588 kontra 550 SLS 10 : 718 kontra 650 SLS 12 : 822 kontra 700 TG9 : 388 kontra 375 HDS 6 ex : 792 kontra 700
HDS 4 og 5 er vidst billigere ved frequence, jeg kan ikke huske/finde priserne. Men stadig, det er en webbutik, og det burde gøre at prisen er billigere da der ikke er de samme regninger der skal betales, og ikke den samme service at tilbyde (som personlig kontakt og hjælp).
Hvis man ved hvad man vil have, og det er billigere ved frequence, skal man da helt klart købe det der. Så får man også 14 dages returet. Men ellers ville jeg ikke. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
du kan ikke sammenligne to produkter prismessigt, hvis det ikke er fra sammen firma. Jantzen kan f.eks. have en strategi om at være billigere eller der kan være flere led på den anden osv osv osv. Du KAN altså ikke lave den sammenligning. Det er heller ikke sikkert at polink og jantzen køber kobber det samme sted osv. Og en lille ændring i indkøbsprisen ved fabrikanten gør en stor forskel på den vejl pris der bliver beregnet.
du kan til hver en tid købe et kit billigere end færdig højttalere. Giv mig en færdighøjttaler med f.eks. tymphany enheder i, som du ikke mener er billigere som selvbyg.
|
| Til top |
|
| |
vægter Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=syncroniq]
Hey,
du kan ikke sammenligne to produkter prismessigt, hvis det ikke er fra sammen firma. Jantzen kan f.eks. have en strategi om at være billigere eller der kan være flere led på den anden osv osv osv. Du KAN altså ikke lave den sammenligning. Det er heller ikke sikkert at polink og jantzen køber kobber det samme sted osv. Og en lille ændring i indkøbsprisen ved fabrikanten gør en stor forskel på den vejl pris der bliver beregnet.
du kan til hver en tid købe et kit billigere end færdig højttalere. Giv mig en færdighøjttaler med f.eks. tymphany enheder i, som du ikke mener er billigere som selvbyg.
det jeg vil frem til er at endhederne er alt for dyre og spolerne OSV. at det ødelægger gør det selv market
prøv at slå dig ned som forhandler og se hvad du skal gi for tingene
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Danmark er simpelthen for lille et marked til at tingene kan sælges billigt - bygselv branchen er jo også afhængig af at nogen kan leve af det
Syncroniq - gætter jeg rigtigt hvis DAT er din leverandør
Men der er nok heller ikke så mange muligheder - jeg ved fra anden side at nogle få "butikker" har fået eneret på at forhandle Tympany (ScSp, Peerless) enheder, sådan at f.eks. en mindre fabrikant ikke kan få enheder uden at skulle indkøbe et større urealistisk parti - og at Frequence har et ben indenfor, og har dermed "to kasketter", og måske dermed favorable særaftaler
|
| Til top |
|
| |
vægter Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
musicus skrev:
|
Danmark er simpelthen for lille et marked til at tingene kan sælges billigt - bygselv branchen er jo også afhængig af at nogen kan leve af det
Syncroniq - gætter jeg rigtigt hvis DAT er din leverandør
Men der er nok heller ikke så mange muligheder - jeg ved fra anden side at nogle få "butikker" har fået eneret på at forhandle Tympany (ScSp, Peerless) enheder, sådan at f.eks. en mindre fabrikant ikke kan få enheder uden at skulle indkøbe et større urealistisk parti - og at Frequence har et ben indenfor, og har dermed "to kasketter", og måske dermed favorable særaftaler
Ja det lugter lidt af monopol
NIKI hvis du skal bygge noget så byg kun noget som du kan få som byggesæt og du har hørt
og for 8 kilo kan du få mange gode færdig byggede højtaler |
|
|
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Alle mindre OEM forhandlere skal købe igennem DAT. Det blev lavet sådan da Q-Sound lukkede som distributør. Men forhandlere giver jo ikke det samme for enhederne ved dat som alm, det er klart. De skal jo kunne tjene på at lave højttalere.
Men der er altså ikke noget fusk i det. DAT har bare to funktioner.
1. At sælge enheder til privat folk 2. At forsyne mindre OEM kunder med enheder.
Fabrikken kan ikke håndtere alle de små firmaer der vil købe et par enheder i ny og næ, så det forstår jeg godt at det er lavet sådan.
Men selvbyg kan stadig sagtens betale sig. Selv hvis du får en snedker til at lave kabinetterne. Prøv og regn enhedspriserne ud for Dali, SonusFaber, audiovector, systemaudio, jamo osv. I mange tilfælde kan det gøre til halv pris.
Musicus > Dat er det eneste fornuftige sted i dk at handle for nye selvbyggere. Det mener jeg da det er det eneste sted man kan gå ind med sit projekt når det ikke kører som det skal, og spørge til råds. Det er problemmet med alle webbutikker. Men jeg har selv købt alle mine enheder, og selv betalt en snedker for mine kabinetter. Alt hvad jeg laver er fritid. Firmaer (både dat, frequence og de andre) er velkommen til at bruge mine kits. Det er jo derfor jeg har lagt dem ud på min hjemmeside.
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Vægter> Monopol ? Slå nu det ord op. Du kan købe alle mulig andre enheder mange andre steder også. Dat fungere både som distributør og som forhandler af tymphany. Og du kan jo også købe ved frequence, så hvor er lige monopolet?
|
| Til top |
|
| |
vægter Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
|
Hey,
Alle mindre OEM forhandlere skal købe igennem DAT. Det blev lavet sådan da Q-Sound lukkede som distributør. Men forhandlere giver jo ikke det samme for enhederne ved dat som alm, det er klart. De skal jo kunne tjene på at lave højttalere.
Men der er altså ikke noget fusk i det. DAT har bare to funktioner.
1. At sælge enheder til privat folk 2. At forsyne mindre OEM kunder med enheder.
helt ærlig hvorfor skulle man ikke kunne få endhedderne til samme pris som OEM kunder?
det må være bedre at sælge mange end få
så er der nok flere der vil bygge
Fabrikken kan ikke håndtere alle de små firmaer der vil købe et par enheder i ny og næ, så det forstår jeg godt at det er lavet sådan.
Men selvbyg kan stadig sagtens betale sig. Selv hvis du får en snedker til at lave kabinetterne. Prøv og regn enhedspriserne ud for Dali, SonusFaber, audiovector, systemaudio, jamo osv. I mange tilfælde kan det gøre til halv pris.
Musicus > Dat er det eneste fornuftige sted i dk at handle for nye selvbyggere. Det mener jeg da det er det eneste sted man kan gå ind med sit projekt når det ikke kører som det skal, og spørge til råds. Det er problemmet med alle webbutikker. Men jeg har selv købt alle mine enheder, og selv betalt en snedker for mine kabinetter. Alt hvad jeg laver er fritid. Firmaer (både dat, frequence og de andre) er velkommen til at bruge mine kits. Det er jo derfor jeg har lagt dem ud på min hjemmeside. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syncroniq, med "to kasketter" mente jeg frequense - manden er vist også ansat hos ScSp, men lad nu det hvile og kom til sagen
For lige at få tråden tilbage på sporet igen
quote, "jeg vil stadig gerne have en højtaler hvor man kan mærke bassen"
Er vi overhovedet i nærheden af noget brugbart
2stk 8" er absolut minimum men vil måske alligevel være en skuffelse
DALI lavede engang en rimelig billig 3vejs højtaler med 2 stk 10" basser ???? den har jeg hørt spille op mod en CervinVega med 2stk 15" - det var afskyeligt højt, men Dalien klarede det nu fint nok
Mit bedste bud vil nok være en Beyma CX12 coax
12" coaxial enhed - sådan en enhed har store fordele og det mest enkle at bygge kabinet til, og kan desuden spille bragende højt - perfect til det musik du har nævnt men dog ikke hverken smart eller imponerende at se på
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Vægter > Og hvis du var OEM fabrikant, ville du så gå igang med udvikling hvis du vidste at alm folk kunne købe tingene til samme pris? En fabrikant har en masse udgifter, og køber mange af gangen, derfor er prisen lavere. Plus at de ikke bruger nogen form for tid for personalet som kunder nødvendigvis behøver.
For at købe ved Tymphany direkte skal du købe ca 250 enheder af gangen. Grunden til at dem der køber ved dat får dem billigere er nok at de stadig tager en palle eller to af gangen, men ikke nok til 250 stk. Det dat for betaling for der, er administration af ordren fra kunden, ik andet. Ved alm mennesker skal de ligge butik, personale, lager osv til, for at det kan lade sig gøre. Derfor er priserne nok som de er. Men stadigvæk, kan det betale sig at bygge selv, i forhold til de priser man betaler for færdige højttalere. Og hvis du syntes at Tymphany produkter er alt for dyre i løssalg, hvorfor så spilde tid på det, og ik bare købe noget andet hvis det er så meget billigere og bedre? Helt ærlig....
Musicus > Fangede godt den med de to kasketter.
Det jeg ville foreslå var at han byggede noget med en 10" i siden, og så en 5-6 tommer mellemtone og diskant på fronten. Jeg vil gerne lave filteret hvis han laver kabinettet og får det herover. Og jeg regner med at sende en mail til DAT og høre om de vil være med i projektet på en eller anden måde.
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
3vejs med sidemonteret bas, med passiv deling ?? - tja, det er jo dit ansvar så det vil jeg undlade at kommentere yderligere, medmindre jeg bliver bedt om en mening
men man kunne måske exsperimentere sig frem til en art 2.5vejs med en 6" mellemtone, som jo så desværre bliver belastet med at spille bas også 
|
| Til top |
|
| |